Iiro Helminen

WideFS - Seiskan ja XP:n välillä. RATKAISTU

5 viestiä aiheessa

Hyvää iltaa kanssasimuilijat!

Viime lennosta alkaa ollakin jo yli 6kk ja nyt halajaa mieli takaisin virtuaalitaivaille  8)

Olen virittämässä vanhaa TC1100 tablettiani "EFB" käyttöön, missä pyörisi kartat ja jos TOPCATista saisi painoja exportattua suoraan simuun. WideFS7 tuli juuri äsken hankittua, jonkin aikaa koitin sen kanssa säheltää mutta en saanut systeemiä pelittämään. Elikkäs setup on seuraavan lainen:

-Simukoneessa pyörii Windows 7 64-bittisenä.

-Tabletissa pyörii Windows XP:n Tablet versio, jossa on SP2.

Ilmeisesti täytyy palomuureissa joitain portteja puhkoa? Itse olen vähän pihalla näistä TCP jutuista...

Iiro

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on ns. Master-kone, jossa pyörii Win 7 ja Client (läppäri) jossa käyttiksenä on XP. Koneet ovat verkossa modeemin kautta, ja tarvittavat kansiot ovat jaettu ja jokaisella niistä on läppärissä oma levyasematunnus. Päästäkseni käsiksi Masterin tiedostokansioihin minun on annettava tietenkin salasana sekä sallia pääsy palomuurin kautta pöytäkoneelleni. Pyöritän joskus useita ohjelmia taustalla läppärin kautta - siis sellaisia, jotka muutoin vaatisivat simuilua jatkuvaa klikkailua eri ikkunoiden välillä. WideFS:n pitäisi kyllä kytkeytyä ilman erikoisia kikkailuja suoraan FSX:ään kunhan olet siirtänyt oikeat tiedostot (Client) tabletillesi ja että vastaavasti sinulla on oikeat tiedostot FSX:n Module-kansiossa jolloin voit siirtää mm. TopCatin painot ym. suoraan simuun. Jos oikein muistan, niin tuon WideFS:n mukana on jonkinlainen ohje P. Dowsonilla on myös foorumi, josta löytynee vastauksia kaikenlaisiin ongelmiin.

Tabletit ovat minulle tuntemattomia laitteita, joten vähän vaikea antaa mitään kattavaa neuvoa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on ns. Master-kone, jossa pyörii Win 7 ja Client (läppäri) jossa käyttiksenä on XP. Koneet ovat verkossa modeemin kautta, ja tarvittavat kansiot ovat jaettu ja jokaisella niistä on läppärissä oma levyasematunnus. Päästäkseni käsiksi Masterin tiedostokansioihin minun on annettava tietenkin salasana sekä sallia pääsy palomuurin kautta pöytäkoneelleni. Pyöritän joskus useita ohjelmia taustalla läppärin kautta - siis sellaisia, jotka muutoin vaatisivat simuilua jatkuvaa klikkailua eri ikkunoiden välillä. WideFS:n pitäisi kyllä kytkeytyä ilman erikoisia kikkailuja suoraan FSX:ään kunhan olet siirtänyt oikeat tiedostot (Client) tabletillesi ja että vastaavasti sinulla on oikeat tiedostot FSX:n Module-kansiossa jolloin voit siirtää mm. TopCatin painot ym. suoraan simuun. Jos oikein muistan, niin tuon WideFS:n mukana on jonkinlainen ohje P. Dowsonilla on myös foorumi, josta löytynee vastauksia kaikenlaisiin ongelmiin.

Tabletit ovat minulle tuntemattomia laitteita, joten vähän vaikea antaa mitään kattavaa neuvoa

Täytyy perehtyä enemmän ajan kanssa tuohon, asennettu kyllä on oikein. WideFS kytkeytyy aina päälle kun aloitat lennon. Client on tabletilla (joka on kyllä ihan perus läppäri kynällä käytettävän näytön kanssa, vastaava masiina oli ainakin kotimaisen yhtiön MD-11 keulilla käytössä)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä vastaavanlainen win7-xp välinen projecti menossa,mutta en saa xp-7 välistä linkkiä auki ja mitä muuta ohjelmia sivukone xp vaatii,asentaa fs2004 myös sille ja pääkoneessa no cd crackki vai ?

ja miten ihmeessä tuon 7-xp väilesn yhteyden saa toimimaan,yrittänyt tuhat kerttaa luoda kotiryhmää ja verkkoa.

aina ilmoittaa jotain virhettä :(

eli simu myös xp:lle vai ?

widefs xp:lle vai pääkoneelle,fsuip samoin ???

fsuip toimii hienosti pääkoneella kyllä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä vastaavanlainen win7-xp välinen projecti menossa,mutta en saa xp-7 välistä linkkiä auki ja mitä muuta ohjelmia sivukone xp vaatii,asentaa fs2004 myös sille ja pääkoneessa no cd crackki vai ?

ja miten ihmeessä tuon 7-xp väilesn yhteyden saa toimimaan,yrittänyt tuhat kerttaa luoda kotiryhmää ja verkkoa.

aina ilmoittaa jotain virhettä :(

eli simu myös xp:lle vai ?

widefs xp:lle vai pääkoneelle,fsuip samoin ???

fsuip toimii hienosti pääkoneella kyllä.

FSUIPC.dll sisältää wideserverin, joka tietysti pyörii simun mukana pääkoneessa. WideClient pyörii toisella koneella. Jos Windows 7 kone on kotiryhmässä, niin XP:n puolella pitää vaihtaa työryhmän nimeksi WORKGROUP. Silloin pitäisi yhteydet aueta jos tarvittavat portit ovat palomuurista avattu. Myös FSX:n pääkansio pitää jakaa verkkoon, näin itse tein. Simua ei tarvitse asentaa kummallekkin koneelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään