Alex Lund

FSX sceneryt ei toimi kunnolla!

39 viestiä aiheessa

Huoh... Taas mulla on ongelmia! Kittilässä ja oulussa sceneryiden alta paljastuu defu sceneryä! Ennen lentoonlähtöä tätä ei tapahdu.

Tässä on nyt kuva mun scenery librarystä. Olen vaihdellut järjestystä moneen kertaan ja kokeillut yhden henkilön suosittelemaa särjestystä mutta ei toimi.

[ attachment removed / expired ]

P.S. Taitaa sitten vaan olla parasta lopettaa tämä harrastus kun kerran mikään ei toimi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen lämpimästi siirtymistä FS 2004:een, josta saa lisäosilla tosi hienon ja toimintavarman simun.

yES ;)

Onhan mulla FS2004 mut en saa siihen toimimaan lisureita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laita selkeä screenshot simusta.

Voi %&¤%#)! tätä gimpiä! Ei se nykyään edes tallenna 200kb kokoisia kuvia vaikka niin olen säätänyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohan on kuvien pienentäminen. Kyllä mä sen osaan mutta mistä gimpistä saa säädettyä Tiedostokokoa?

Etkös olekin käynyt tämän saman gimp-taistelun jossain muussa threadissa..

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi %&¤%#)! tätä gimpiä! Ei se nykyään edes tallenna 200kb kokoisia kuvia vaikka niin olen säätänyt.

No hanki sitten tuo Irfanview, kerta Gimp on niin vaikeakäyttöinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö tuohon Kittilän Photoskeneen kuulunut myös lentoasema? Miks sulla on asennettuna vielä erikseen EFKT, jota ei ole edes tarkoitettu FSX:ään? Käsittääkseni EFOU on ainut mikä toimii/on tehty X:lle, EFHK:n lisäksi.

Lainaus FISD:n sivuilta:

EFKT – not compatible.

Several problems.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö tuohon Kittilän Photoskeneen kuulunut myös lentoasema? Miks sulla on asennettuna vielä erikseen EFKT, jota ei ole edes tarkoitettu FSX:ään? Käsittääkseni EFOU on ainut mikä toimii/on tehty X:lle, EFHK:n lisäksi.

Lainaus FISD:n sivuilta:

EFKT – not compatible.

Several problems.

Aijaa... Jarkko Kauttolla ainakin toimii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaa ongelmaa mullaki, ja mulla puuttu vielä kaiken kukkuraksi puutkin.  ;D

Ahaa. Mua ärsyttää se että niitä hienoja skenuja ei päivitetä FSX:lle

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ahaa. Mua ärsyttää se että niitä hienoja skenuja ei päivitetä FSX:lle

Kyllä minustaki olis kiva jos tämänkin saisi kunnolla toimimaan FSX:lle. Toivotaan että joskus.  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mulla puuttu vielä kaiken kukkuraksi puutkin.  ;D

Näkyikö siellä metsäkoneita tai metsureita? Jos vaikka ne olisivat vieneet kaikki puut? ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ahaa. Mua ärsyttää se että on tehty paljon hienoja ilmaisia sceneryitä suomeen ja niitä ei päivitetä FSX:lle.

No luuletko että ne sceneryt syntyvät ihan hetkessä sormia napsauttamalla tai että tekijän olisi pakko päivitellä niitä??? Sietäisi olla kiitollinen että edes jotkut scenut on päivitetty myös X:lle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näkyikö siellä metsäkoneita tai metsureita? Jos vaikka ne olisivat vieneet kaikki puut? ;D ;D

No eiköhän tuo tarkkispelleily riitä jo. Mitäpä jos vaikka kokeilisit poistaa sen EFKT:n, jos vaikka yhtäkkiä sceneryt alkaisikin toimia kunnolla.... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No luuletko että ne sceneryt syntyvät ihan hetkessä sormia napsauttamalla tai että tekijän olisi pakko päivitellä niitä???

No en. Ja eihän tekijän ole pakko päivitellä niitä. Olisihan se kuitenkin kiva jos ne päivitettäisiin FSX:lle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eiköhän tuo tarkkispelleily riitä jo. Mitäpä jos vaikka kokeilisit poistaa sen EFKT:n, jos vaikka yhtäkkiä sceneryt alkaisikin toimia kunnolla.... ::)

Eli sen Kentän, ettei sitä Photoskenua? Ja anteeksi tuosta tarkkispelleilystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli sen Kentän, ettei sitä Photoskenua? Ja anteeksi tuosta tarkkispelleilystä.

Nimenomaan juuri sen kentän, kun se ei ole yhteensopiva FSX:n kanssa, kuten jo mainittiin. Photoscenery toimii samalla tavalla sekä FS2004:ssä että FSX:ssä mutta kenttä vaatii muokkausta(?).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimenomaan juuri sen kentän, kun se ei ole yhteensopiva FSX:n kanssa, kuten jo mainittiin. Photoscenery toimii samalla tavalla sekä FS2004:ssä että FSX:ssä mutta kenttä vaatii muokkausta(?).

Jep, juuri näin. Kenttien osalta tilanne on huonompi johtuen FSX:n maapallon pyöreydestä ysin lättyyn verrattuna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Silloin kun noita Suomikenttiä simulaattoriin mallinnettiin, niin kaikki käyttivät Fs-2004:sta tai Fs-2002:sta. Fsx:n ilmestymisen jälkeenkin tilanne säilyi semmoisena vielä pitkään. On selvää, että kaikki panostivat Fs-2004:seen koska tuntui siltä, että se on järkevintä ja siten toimimalla saadaan tuotettua kattava valikoima kotimaan maisemia lentosimulaattoriin.

Nyt kun vanhat tekijät ovat jääneet osittain tai kokonaan eläkkeelle näistä simulaattoripuuhista, niin en minä ainakaan kovin innokkaasti odottaisi Fsx-päivityksiä suomikentistä, varsinkaan kun niiden tekeminen ei ole mikään pikkujuttu vaikka niin voisi äkkiseltään kuvitellakin.

Missä sitten piileksivät uudet Fsx-kenttämallintajat? Eikö kehitys etenekään siten, että tulee uusia tekijöitä jotka opettelevat puuhan ja tekevät päivitettyjä lisäosia Fsx:ään. Kyllä niitä ainakin muualla päin maailmaa saadaan aikaiseksi.

Tietty vaatimustaso on nykyään ainakin Suomessa, noussut pilviin. Tuntuu että sellainen harmiton harrastepohjainen väsääminen ei olisi enään arvossaan. Kaikki haluavat "parasta kermaa" eikä mitään kuraa! Sääli sillä juuri sellaiselta vähän rennommalta pohjalta syntyisi kattava suomen kenttävalikoima myös Fsx:ään niinkuin se syntyi Fs-2004:seenkin.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voin tunnustaa pari kertaa yrittäneeni, ja myös epäonnistuneeni... Tai oikeammin innostusta kestää viikon tai pari, sitten kentän tekoon tarvittava ajankäyttö realisoituu ja muutan mieleni; ei minulla ole aikaa kehittää kenttiä, opiskella ja vielä ehtiä lentämään ja pitämään jotain elämää simun ulkopuolellakin.

Ihan perus kentän teko on suht helppoa, esim afcadin joka olisi realistisempi pohja kentälle. Pelkästään realistinen afcad ja tarkemmin asetellut "sinne päin" näyttävät kenttärakennukset auttavat immersiossa paljon, sellaisia voisi väsätä helposti.. Kuka tahansa. Ilmeisesti jotkut täällä onkin, muttei niitä kai ole julkaissut? Osaisin kyllä varsin helposti tehdä AFCADin joka vastaisi oikeaa elämää ja liittää siihen photosceneryn, ainakin periaatteessa. Homma tyssäisi sitten lentokenttä rakennusten sun muiden tekemiseen, sillä ei siitä oikein mitään tule gmaxissa/sketchupissa. Pitäisi vain harjoitella; mutta aikaa ei ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään