Pertti Kevätkylä

FSX Free Flight alottaminen käynnistämällä moottori manuaalisesti

23 viestiä aiheessa

Hei! Haluaisin uudelleen aloittaa lennot, käynnistämällä moottorit manuaalisesti  Ctrl+E komennolla. Olen saanut joskus  simulaattorin käynnistymään moottorit sammutettuna.

Useiden uudelleen asennusten jälkeen, vuosien varrella, olen unohtanut, miten menettelin. Minusta on puute, ettei engine shut down toiminnolle ole annettu Ctrl + komentoa.

Kokeilin PCA-2 autogirolla, sammuttamalla moottorin, poistuin Esc:illä ja tallensin lennon defaulttina. Kun käynnistin lennon, potkuri ja roottori pyörivät jälleen, kuten alussa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taisi mennä jotenkin niin, että avaat lennon jollain  koneella. Sammutat moottorit ja tallennat lennon oletuslennoksi. Sitten kun haluat lentää niin avaat sen oletuslennon ja vaihdat konetyyppiä ja lentokenttää jne. Moottorit ovta kokoajan sammuksissa.

Luulen että vähän epäselvä selitys, mutta joku toinen osanee selittää paremmin jos minun selitys ei ollut tarpeeksi hyvä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli meet jollain koneella vaikka EFHK:lle ja sammutat moottorit ja laitat koneen siihen kuntoon missä haluat sen olevan aina kun aloitat lennon.

Sitten Menusta Flight -> Save-> Laitat nimen lennolle (vaikka TESTI) -> ruksita Make This Default Flight -> paina ok. Sen jälkeen oli kone tai kenttä tai yms. mikä tahansa, kone on aina samassa kunnossa. Mulla ainakin toimi näin.

Toivottavasti tajusit ;)

Miikka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi! Homma ei onnistu. Menettelin seuraavasti:

Sammutin moottorin, koneen panelin kytkimestä. Poistuin Esc:illä End of Flight

Avasin Free Flight. sitten Save. Nimesin koneen ja ruksasin defaultiksi.

Käynnistin lennon, tilanne sama kuin ennen, moottori käy edelleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tallennat SEN tilanteen jossa koneen moottori on sammutettuna.  :)

Eli kun sulla on kone moottori sammutettuna kentällä niin silloin tallennat lennon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi! Homma ei onnistu. Menettelin seuraavasti:

Sammutin moottorin, koneen panelin kytkimestä. Poistuin Esc:illä End of Flight

Avasin Free Flight. sitten Save. Nimesin koneen ja ruksasin defaultiksi.

Käynnistin lennon, tilanne sama kuin ennen, moottori käy edelleen.

Siinä virhe eli et tietenkään poistu siitä tilanteesta mihinkään vaan tallennat sen ensin valikon kautta Flights - save. Jos poistut lennosta ensin, ei se tallenna tietoja mihinkään ja free flight ikkunassa on edelleen se sama oletustilanne, jossa moottorit on käynnissä.

1. Aloita lento

2. Sammuta moottorit ja laita muut asetukset, joita haluat oletuksena.

3. Tallenna lento defaultiksi.

4. Nyt voit poistua (end of flight yms)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei! Ei onnistu vieläkään.

Miten pääsen lento tilasta

tallentamaan koneen defaultiksi.

1. Aloita lento

2. Sammutetaan moottori

3. Tallenna lento defaultiksi

4. End of flight

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei! Ei onnistu vieläkään.

Miten pääsen lento tilasta

tallentamaan koneen defaultiksi.

1. Aloita lento

2. Sammutetaan moottori

3. Tallenna lento defaultiksi

4. End of flight

Mitä? Niin mikä ei onnistu? Simussa menet flights-valikkoon ja valitset sieltä save ja ruksaat make this the default flight ja se on nyt oletuslentona aina fsx:n käynnistyessä juuri sellaisena kuin sen tallensit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sorry, tarkoitin Jyrki Ikosen linkkiä.

Olen yrittänyt tallentaa defaultiksi kahta eri konetta

sammutetulla moottorilla, ei onnistu.

Kun käynnistän simulaattorin, siellä on "muunnettu"

default kone, moottori käynnissä. Muutos ei tallennu default

koneelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sorry, tarkoitin Jyrki Ikosen linkkiä.

Olen yrittänyt tallentaa defaultiksi kahta eri konetta

sammutetulla moottorilla, ei onnistu.

Kun käynnistän simulaattorin, siellä on "muunnettu"

default kone, moottori käynnissä. Muutos ei tallennu default

koneelle.

Sinun pitää ladata "Lento" jonka olet tallentanut aikaisemmin. Eli lentokone jonka moottorit ovat sammuksissa. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinun pitää ladata "Lento" jonka olet tallentanut aikaisemmin. Eli lentokone jonka moottorit ovat sammuksissa. ;)

Tällainen lento juuri täytyy tallentaa defaultiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos kaikille! Asia kristallin kirkas. Löysin vanhan Jukers aaltopeltikoneen, jonka moottori on jo valmiiksi pysäksissä, tein siitä defaultin.

Vielä tuosta, kaikkien koneiden moottorit pysähtyneinä. Pari kertaa on käynyt niin, että kaikkien koneiden moottorit "täytyi" käynnistää

käsin. Se johtui varmaan siitä, että simu oli mennyt jossain vaiheessa rikki, innokkaan aloittelijan käsissä. uudelleen asennuksen

yhteydessä tämä kaipaamani toiminto poistui. Jään kuitenkin kaipaamaan engine shut down käskyä Ctrl + ....Minusta on simun puute, ettei sitä ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jään kuitenkin kaipaamaan engine shut down käskyä Ctrl + ....Minusta on simun puute, ettei sitä ole.

Kuinka vaikeaa se on pistää polttoainehanat kiinni tai avaimesta magneetot offille?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällainen lento juuri täytyy tallentaa defaultiksi.

Niin, vaan kun olin ymmärtävinäni, että tässä haettiin Free flight aloitukseen ratkaisua.  ;) Free flight sen sijaan on se valikko jossa valitaan kone, paikka, sää ja aika. Eikö totta? Silloin on aivan sama mikä se aloituslento on, koska simu ei sitä lataa ennen kuin itse valitsee sen ladattavaksi.

Toisin sanoen, Pertti voi nyt säätää simunsa niin että

A) Free flight valikkoa ei alussa tule ja simu lataa default lennon johon on tallennettu kone moottorit sammuksissa.

B) Toinen vaihtoehto on käynnistää Free flight valikko ja valita sieltä load nappulan takaa se lento minkä haluaa.

Plussana tässä b-vaihtoehdossa voisi olla vaikka se, että voi tehdä oman lennon vaikka jokaiselle koneelle mitä listasta löytyy. Sitten vain valitsee sieltä lennon, jossa on haluamansa kone moottorit sammuksissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jään kuitenkin kaipaamaan engine shut down käskyä Ctrl + ....Minusta on simun puute, ettei sitä ole.

Siis mitä. Luot sinne Engine (auto shutdown) kohtaan näppäin yhdistelmän esim. ctrl + vaihto + e

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Tatu ja Ari. Load Flight on minulle jo vanha tuttu, käytän sitä paljon.

Lisäsin Saitek X52 tsoikkariin A:n alle engine start, sekä B:n alle engine shut down.

Hienosti pelaa, ainoat, jotka eivät kunnolla suostu sammumaan ja käynnistymään, ovat helikopterit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienosti pelaa, ainoat, jotka eivät kunnolla suostu sammumaan ja käynnistymään, ovat helikopterit.

Kyllä ne default heli masiinatkin sammuu, menee vain huomattavasti pitemmän aikaa, maltti on valttia.  ;)

Sitten jos ei ne muut kuin defu laitteet sammu tai käynnisty niin ne koneet tai helit eivät tottele pikakomentoja, ovat tehty realistisemmiksi ja joutuu lukemaan manuaaleista miten pitää toimia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei! Testasin pari heliä, yhden turbiinin sain " sammumaan", totta, se otti aikaa 15 sek. Käynnistäminen ei sitten enää onnistunutkaan.

Olkoon, pääasia on, että lentokoneissa start / stop toimii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään