Pekka Holopainen

AI:n asennusta, AIFP2 (Oli Re: World of AI:lta uusia paketteja)

9 viestiä aiheessa

Download/Install/Substitute Individual Repaints napin alta löytyy tuollainen valikko.

[ attachment removed / expired ]

Ensiksi Download (avaa nettiselaimen ja saattaa pyytää kirjautumista Avsimiin tai Flightsimiin). Kun maalaus on latautunut koneelle siirrä se johonkin toiseen kansioon. Sitten paina Assing ja etsi äsken ladattu maalaus aukeavassa valikossa. Valitse tämä zip-paketti. Sen jälkeen valikon pitäisi näyttää tältä:

Laita ruksi kohtaan Open A/C Editor after Install jos haluat muokata koneen fltsim.cfg-tiedostoon tallentuvia tietoja (ei välttämätöntä, tuo ohjelma osaa itse laittaa ne oikein ja muokata lentoyhtiön tietoihin sopivaksi.)

Sitten asennuksen pitäisi lähteä rullaamana Install nappia painamalla. Se saattaa kysellä tietoja simulaattorin asennuskansioista tms. ensimmäisellä kerralla.

edit. kuitenkin oma ketju. Tällä voi olla yleishyödyllistä arvoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No voi hitto! Sehän on siellä Main panelissa, jonka minä ensi töikseni ruksasin pois häiritsemästä. Ilmankos paintien hakeminen ei onnistunut kuin manuaalisesti. On näköjään sittenkin jäänyt tuo manuaali huonolle luvulle. Kiitos!

Pekka

Edit: Noin tuntia myöhemmin... ei ollut jäänyt huonolle luvulle. Olin vain lukenut väärää manuaalia!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Download-nappi ei tule aktiiviseksi sen jälkeen, kun olen painanut "Download/Install/Substitute ..." nappulaa. Selain ei aukea, eikä mitään muutakaan tapahdu. AIFP2:n tiedostojen punainen väri kertoo kuitenkin sen, että noita ei löydy oman koneenkaan ai-aircraft-kansiosta. Kokeilin erääseen AIG:in Traffic-pakettiin. Kuvittelen, että näiden pakettien mukana tullut aifp.cfg-tiedosto, jossa paintit on määritelty kommunikoi AIFP2:n kanssa. Missä olen tehnyt virheen? Pitänee lukea sitä AIFP2:n ohjetta tarkemmin.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä pakettia kokeilit? Tuossa ikkunassa punainen väri tarkoittaa ettei maalausta ole saatavilla. Sinistä tekstiä klikkamalla napin pitäisi aktivoitua

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saatavilla mistä? - netistä vai omalta koneelta?

Kun lataan plaanin AIFP kyselee ensin onko se FS9:lle tehty, sitten se tutkiin jotain. Olen luulut, että se etsii paketin koneita ja maalauksia lentokonekansiostani. Kun se ei sitä löydä, maalaa se koneen tekstin punaisella. Jos löytää, niin minulla ainakin teksti on mustaa. Sinistä ei ole näkynyt koskaan. Olen varmaan nyt käsittänyt jotain ihan väärin tai unohtanut. Liittyykö tuo sininen väri siihen, että kone läytyy netistä? Minulla tämä ohjelma ei ota mitään yhteyttä Internetiin (lukuunottamatta päivitysten latailua). En myöskään nopeasti selaamalla löytänyt ohjedokumentista mitään tähän asiaan liittyvää.

Kokeilin sellaista pakettia kuin: AIG_DanishAirTransport_Summer_2012 . Kaikki sen paketin koneet olivat punaisia.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kai muuten käsket AIFP:n avata *.zip -paketin? Sitä Avsimistä tms. ladattua pakettia ei saa purkaa tai muokata ennen asennusta.

Pääikkunan punaiset tekstit kertovat että koneelta ei löydy tuolla nimellä maalausta, se ei ota kantaa onko niitä ylipäätään asennettu. Missing ACs-ikkunasta vasta valitaan mikä kone asennetaan.

Substitute tarkistaa onko koneita asennettuna koneelle ja sillä voi asentaa ne myös lentosuunnitelmaan. Download -> Assign -> Install polku taas valitaan jos konetta ei ole asennettuna simulaattoriin.

Missing ACs ikkunan värikoodit ovat:

sininen - kone on ladattavissa internetistä

punainen koneelle ei ole ollut tekohetkellä maalausta

vihreä -asennusohjelma on löytänyt tiedoston, josta internetistä ladattu kone voidaan asentaa simulaattoriin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai sitten vaan siirtää sen paintin AIFP:n repaint-kansioon, jolloin ohjelma automaattisesti hoitaa tuon Assing-vaiheen.

Zip-pakettina vai purettuna?

Tuossa oli se ydinsyy miksi minulla ei toiminut! Olin purkanut ne paketit ja yritin asentaa niitä sieltä puretusta kansiosta. Mutta nyt toimii, kun aloitan suoraan zipistä.

Tuohon väärinkäsitykseen taas johti se, että olin jo ohjelman asennuksesta alkaen ottanut pois käytöstä sen Main Panelin ja työskentelin FP editorissa. Uusien plaanien tekeminen ja muu sellainen hoitui sieltäkin, mutta tämä valmiiden plaanien asennus koneiden osalta ei. FP editorin Helpissä ei myöskään ole sitä Installer Manuaalia, jossa nämä asiat on selvitetty. Siellä on vain User Manual, jossa näitä ei ole! Kuinkahan moni muu "hätähousu" minun ohellani on erehtynyt samalla lailla, kun ei ole tiennyt, että kaikki pitää aloittaa Main Panelista?

Hyvä puoli tässä on se, että vielä vanhanakin oppii uutta  ;D ja toivottavasti tästä selvityksestä on hyötyä myös niille muille, jotka lukevat tätä.

Kiitos asian selvityksestä!

Jo "vajaakäytölläkin" pidin AIFP2:sta erinomaisena softana kaikkeen AI-liikenteeseen liittyen. Mielestäni se on "must" jokaiselle, joka asentaa AI-liikennettä ja nyt se vaikuttaa vieläkin paremmalta. 

Pekka

Edit: Silti WoAI:n asennusohjelma on pelkän valmiiden plaanien asennuksen kannalta paljon helpompi kuin tämä. Ei tarvitse kuin klick klick...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään