Guest Ilves

Kiitoxet kaimalleni!

33 viestiä aiheessa

Sairion Esalle kiitoxeni!

Olet uurastanut ja tehnyt hyvää jälkeä niissä maisemissa, jotka olet modifioinut FSX:lle Suomen maisemiin.

Jospa tietäisit, kuinka onnellisexi olet työlläsi, minut 75vuotiaan pikkupojan saanut.

On todellakin kiva lentää suomen maisemissa ja heti kärkeen kiitos heille, jotka ovat sen Oulun kentän uusväsänneet nimenomaan FSX:ää varten.

Jotkut FS9:n kentät toimivat presis, kuin olisivat FSX:lle tehdyt, mutta jotkut ovat omituisen näköisiä ja laskussa tökkiviä, kuten esm Kuopio. Joka tultaessa sieltä Kallan kullin takaa ja käännyttäessä laskuun alkaa tökkimään ja maasto on vähän saman laista kun Vantaallakin.

Se FSX:lle tehty Vantaa kyllä toimii, mutta ulkonäkö on sitten, kuten kirjoituxessakin jo huomautetaan, epäaito.

Mitäpä Vantaata suosittelet, vai onko tekeillä jo "minua varten" FSX Vantaa?

Sinulle kaimaseni ehdottaisin, että kun olet lopettanut normaalin ansiotyösi, niin alapa laittamaan FS9:n lentokentätkin uusix tätä FSX:ää varten.

Kyllä me pikkupojat olemme varmaan kaikki iloisia tästäkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos miellyttävistä kommenteistasi Esa!

Enpä ole tehnyt varsinaista päätoimista ansiotyötä vuoden 2003 jälkeen. Projektihommissa olen ollut yhteensä vuoden verran ja sitten olen kirjoitellut jonkin verran lehtiin mm. simulaattoriasioista.  Olen "vapaaherrana" joten aikaa simuharrastuksellekin kyllä löytyy.

Lentokenttiä en osaa tehdä, joten keskityn mieluiten siihen mikä on hallinnassa ja mukavinta: Photosceneryjen teko.

yES :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Jotkut FS9:n kentät toimivat presis, kuin olisivat FSX:lle tehdyt, mutta jotkut ovat omituisen näköisiä ja laskussa tökkiviä, kuten esm Kuopio. Joka tultaessa sieltä Kallan kullin takaa ja käännyttäessä laskuun alkaa tökkimään ja maasto on vähän saman laista kun Vantaallakin.

...

Oletko asentanut näitä: http://jpv.kapsi.fi/flightsim/downloads/ Jari Varjeen FISD:in maisemista muunneltuja maisemia FSX:lle? (FSX:lle muunnettujen edessä on merkintä FSX:) Kyllä noista minulla Kuopiokin toimii. Helsingin lentoasemalla tosin kiitotiet näkyivät mustina, mutta nyt minulla on Aerosoftin Mega Airport Helsinki, joka toimii hyvin ja näyttää hyvältä.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt!

Yritin sitä efku:a, mutta kaikki asemarakennukset olivat mustia, paitsi torni.

Ei siis onnistunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko asentanut tuon pelkan FSX-päivityksen? Muistelen että tuo vaatii ensin FS2004 EFKU-version johon sitten asennetaan tuo FSX-päivitys.

Eli tuossa FSX-päivityksessä ei ole kaikkia tarvittavia tiedostoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt!

Yritin sitä efku:a, mutta kaikki asemarakennukset olivat mustia, paitsi torni.

Ei siis onnistunut.

Unohdin sanoa, että ensin pitää asentaa se FS2004:n EFKU ja sitten sen päälle tuo Jari Varjen FSX-päivitys (ja päällekirjoittaa ne tiedostot, joiden nimet ovat samat). Sama periaate taisi olla niissä muissakin Varjen päivityksissä. Muistaakseni siitä on jossain hänen sivuillaan mainittukin. Valitettavasti tuon päivityksen Readme-tiedostossa ei ollut mainintaa (ja sekin mikä oli oli englanniksi - tarkistin tämän tuosta linkistä pikaisesti).

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu!

Minä laitoin siihen sen 2004 version ja se kyllä toimii, sellaisena, kun se nyt FSX:ässä toimii.

Pitäiskö mun nyt siihen päälle lätkästä se FSX ja meneekös se siihen noin vain, vai scenery mapin kautta?

Sitten, mulla olis toi Katana DA20 plast låda ja yritin sitä asentaa. kirjoitin sen registration-Key, mutta se ei sitä hyväxynyt, vaan ei löydä koko flight simulatoria.

katsoin tuolta FSN luetteklostakin jotakin FSX:lle tehtyä ja otin tohon pöydälle sen armeijan Pilatuxen, mutta sekään ei onnistunut ja nyt se jököttää tossa päydällä, eikä suostu menemään edes roskikseen.

Täytyyköhän koko kone sammuttaa, ennen kun pääsen taas eteenpäin?

Siis mistä te olette niitä hienoja koneita hankkineet?

Siis freevareja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu!

Minä laitoin siihen sen 2004 version ja se kyllä toimii, sellaisena, kun se nyt FSX:ässä toimii.

Pitäiskö mun nyt siihen päälle lätkästä se FSX ja meneekös se siihen noin vain, vai scenery mapin kautta?

Kopioi FSX-päivitystiedostosta tiedostot sieltä scenery ja texture-kansioista sinne FSX:n addon scenery / EFKU-kansion scenery ja texture-kansioihin. Ja kun tietokone kysyy että korvataanko niin vastaa kyllä. Homma hoidettu.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Siis mistä te olette niitä hienoja koneita hankkineet?

Siis freevareja.

Paikkoja on varmaan tuhansia. Googlettamalla avainsanoilla FS2004 + koneen nimi tai FSX + koneen nimi löytää jo suuren osan.

Seuraavassa muutamia suosituimpia:

Alussa kolme ehkä "suurinta ja kauneinta"

http://www.flightsim.com/

http://forum.avsim.net/

http://simviation.com/

http://www.avsimrus.com/   //venäläistä charmia englanniksi käännettynä (peilaa saittia www.avsim.su, joka on 100% venättä)

http://www.flusi.info/hangarx.html    //saksalainen paikka, josta löytää freeware-laatukoneita

http://www.britsim.com/   //brittiläistä perinnettä

jne.

Joihinkin pitää kirjautua käyttäjäksi, jotta voisi ladata koneita tai maisemia.

Pekka

Edit: Jos freeware-maisemia etsit, kootusti niitä löytyy täältä: http://www.freewarescenery.com/fsx.html

FSX:ssä sille suoraan tehdyt eli ns. natiivikoneet vievät vähemmän tietokonetehoa eli ovat ainakin periaatteessa sujuvampia lennettäviä kuin FS2004:sta FSX:lle muokatut eli ns. port over-koneet. Lisäksi natiivikoneissa voidaan hyödyntää kaikkia niitä lisäominaisuuksia, joita FS2004:ssä ei vielä ollut (eikä luonnollisesti ole port overeissakaan).

Täällä on kattava lista tähän mennessä FSX:lle tehdyistä natiiveista freeware-koneista: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ajp_sOJLki7mdEJiNWhQbmU2czVZUzU4YWgzYm1oVXc#gid=0

Listaa ylläpidetään edelleen eli se täydentyy koko ajan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heippa!

Kuinkas tolta kattavalta listalta sitten kone ladataan?

Kokeilin sitä Pilatus sinistä linkkiä, mutta mitään ei tapahtunut.

Kuinkas, olisko sitä nelinoottorista Hercules konetta FSX:lle tehtynä ja jos, niin misstä ja mitenkä sen sais? Mä tyckäsin siitä tossa FS2004:ssäni.

Viggen kone kyllä löytyi haulla FSX:lle, mutta se vaatii sisäänkirjoituxen ja onko se todella ilmainen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinkas tolta kattavalta listalta sitten kone ladataan?

Kokeilin sitä Pilatus sinistä linkkiä, mutta mitään ei tapahtunut.

...

Suosittelen, että tosiaan sisäänkirjaudut ainakin noille suuremmille saiteille, joista kyllä löytyy myös suurin osa FSX:lle (tai FS2004:lle) julkaistuista freeware-koneista.

Valitettavasti se koneiden lataus on joka paikassa hieman eri lailla järjestetty. Etsi sellaisia valikkoja kuin Library, File Library tai Download. Sieltä niitä vaihtoehtoja löytyy.

Kuten sanottu kaikki paikat eivät anna ladata ellei ole kirjautunut (en nyt kuitenkaan muista mitkä, koska olen pysyvästi kirjautunut noihin kaikkiin). Koska sulla lienee yhtä huono muisti kuin minulla, kannattaa valitsemasi kirjautumis- eli käyttäjätunnus sekä salasana laittaa myös jonnekin jemmaan. Samoin saitin osoite kannattaa ehdottomasti laittaa selaimen kirjainmerkkeihin, niin löytyy helposti eikä tarvitse kirjoittaa mitää osoiteriville. Minulla nuo kirjanmerkit on vielä luokiteltu aihepiirin mukaan. Näin ne löytyvät helpommin ja ainakin minä olisin muuten ihan hukassa tuhansien merkintöjen kanssa.

Kuinkas, olisko sitä nelinoottorista Hercules konetta FSX:lle tehtynä ja jos, niin misstä ja mitenkä sen sais? Mä tyckäsin siitä tossa FS2004:ssäni.

Viggen kone kyllä löytyi haulla FSX:lle, mutta se vaatii sisäänkirjoituxen ja onko se todella ilmainen?

Nopealla haulla Googlessa: hakusanoiksi FSX ja Hercules löytyi esimerkiksi tämä linkki: http://flyawaysimulation.com/downloads/files/2579/fsx-royal-air-force-c-130-hercules En tosin tiedä yhtään minkälainen tuo kone on. Minulla on Captain Simin maksullinen Hercules 130.

Lataus käynnistyy, kun painat ensiksi vihreää Download-nappulaa ja seuraavalta sivulta harmaata Free Download-vaihtoehtoa. Fly Awayssä on myös nopeampi maksullinen vaihtoehto, mutta meillä eläkeläisillä on kyllä aikaa odotellakin.  :)

Noita Viggeneitä voi olla tarjolla enemmänkin. Kokeile hakea niitäkin Googlessa esimerkiksi hakusanoilla FSX Viggen. Jos lisäät vielä sanan download, saatat päästä suoraan lataussivulle.

Pekka

P.S.

Esimerkiksi Avsimissä koneiden äärelle pääset seuraavan valikkoketjun kautta:

Avsim -> Library -> Library Main Page -> lopuksi Extended Search-napin painallus

Tuon jälkeen aukeaa hakusivu, johon voit laittaa konetiedoston nimen (kohtaan Filename), jos tiedät sen tai muuta tietoa koneesta (kohtaan name and/or Description) ja käynnistät hauan painamalla Search-nappulaa.

Jos vain haluat katsella mitä on tarjolla, valitset kohdasta View Category (mitä haluat tai FSX-koneiden tapauksessa):

View Category: Flight Simulator X - Original Aircraft   

Paina [Change Category]-nappia, ja AvSimissä olevia koneita alkaa tulla ruudulle tuhatmäärin. Latauslinkki on jokaisen yhteydessä.

Jos vain haluat selata mitä uutta on, valitset vain Order by date. Scan-moodissa ruudulle mahtuu enemmän vastauksia.

Muistaakseni AvSim vaatii kirjautumisen ennen kuin voi latailla tiedostoja, joten se ensin. Etsit AvSimin pääsivulta oikeasta ylälaidasta vihreän painikkeen Create Acount. Siitä pääset syöttämään tarvittavat tiedot (pakolliset on merkitty punaisilla tähdillä). Kuittaat ja muistaakseni AvSim lähettää sähköpostiisi varmenteen, joka sinun pitää sitä kautta vielä käydä vahvistamassa ennen kuin voit aloittaa latailun.

Muiden saittien osalta asiat toimivat taas hieman eri tavalla. Englantia kyllä pitäisi osata edes perusteet. Muuten on vaikeaa. Ei siellä teillä Ruotsissa ole samantapaista kansalaisopistosysteemiä kuin meillä täällä Suomessa? Täällä Joensuussakin saa pienellä panostuksella oppia niin englannissa kuin tietokoneen erilaisessa käytössäkin. Joku sellainen kurssi voisi olla sulle hyödyllinen.

Sama

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin!

Latasin tosta lähettämästäsi linkistä Hercules koneen ja laitoin sen siihen Sim Objekts-Aircraft mappiin ja siellä se näkyi olevan., mutta ei tullut esiin kun avasin sen lentokone luettelon, josta valitaan kone.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällaisen olen saanut.

[ attachment removed / expired ]

Mitenkähän tällainen järkäle saadaan onnistuneesti alas?

Tämä on muuten helpoin ja rauhallisin ajoneuvo maassa kläsitellä, mitä mulla on konsanaan ollut.

Onkohan tähän missään olemassa manualia?

Kuva on otettu Pirkkalan "sotatoimi" alueelta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Mitenkähän tällainen järkäle saadaan onnistuneesti alas?

...

Jokaisen koneen aircraft.cfg-tiedostossa (joka on siinä koneen omassa pääkansiossa) on seurava kohta (esimerkki otettu Virtavian F-4 Phantom II for FSX:stä):

[Reference Speeds]

flaps_up_stall_speed=136.00

full_flaps_stall_speed=113.00

cruise_speed=510.00 //Knots over the ground at 36,000 ft. (305 indicated)

max_indicated_speed=1650

max_mach=2.5

max_level_speed=mach 2.2 //at 36,000 ft. (780 indicated)

rivi: flaps_up_stall_speed=136.00 tarkoittaa sitä, että pidät koneen nopeuden "sileänä" eli laipat sisällä vähintään 136:ssa solmussa, muuten se sakkaa.

rivi: full_flaps_stall_speed=113.00 taas on miniminopeus laipat täysin ulkona.

Kun pidät nopeudet noiden yläpuolella, mutta ei liian paljon, niin eiköhän se mahdu kentälle. Nuo lukemat ovat tosin Virtavian Phantomille. Jos sinulla on joku muu, katso vastaavat sen koneen aircraft.cfg-tiedostosta.

...

Onkohan tähän missään olemassa manualia?

...

Minulla on eräs Virtavian paketti (kone on alunperin Alphasimin FS9-payware, joka on muutettu freewareksi ja muokattu FSX:ään) eikä siinä tullut mukana kuin readme.txt-tiedosto, jossa oli jotain näppäintoimintoja selostettu. Voithan aina googlettaa sitä manuaalia netistä esimerkiksi hakusanoilla Virtavia F-4 Phantom manual.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Latasin tosta lähettämästäsi linkistä Hercules koneen ja laitoin sen siihen Sim Objekts-Aircraft mappiin ja siellä se näkyi olevan., mutta ei tullut esiin kun avasin sen lentokone luettelon, josta valitaan kone.

Latasin tuon koneen ja asensin sen. Kyllä se näkyy simun koneluettelossa. Koneessa on kuitenkin tekstuuriongelma. VC-ohjaamosta ei näe eteenpäin mittarien kohdalta (siis ikkunasta).

Googletin vähän asiaa ja sain selville, että kone on alunperin FS9:lle tehty eikä tuo näkymä toimi FSX Accelerator/SP2 versioissa. Korjausta siihen en nopeasti löytänyt. Kävin myös Simshedin sivuilla. Kone on tosiaan tehty VAIN FS9:lle. Joku pirulainen on (ilman lupaa?) yrittänyt muuntaa sitä FSX:lle ja levittänyt sitä sitten joka paikkaan?

Prosessin alussa minulle tuli aavistus mistä nämä koneongelmasi voisivat johtua. Kun purin ladatun paketin kansioon, jossa säilytän kaikkea tällaista, sain aikaiseksi seuraavan kansiopolun:

[ attachment removed / expired ]

Oletkohan kopioinut sinne FSXSimobjectsAirplanes-kansioon koko tuon paketin alkaen kuvan ylimmästä kansiosta Simsh130?

Sinne pitää kopioida VAIN sen sisällä oleva konekansio Simshed C-130 C3 (punaisella ympyröity).

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heippa jälleen!

Kuules Pekka!

Kun kollasin ton esimerkkisi mukaan, nin kaikki noi näytti olevan siellä mukana, mutta noita textisivuja ei mun tämä koneeni saa auki. Siihen täytynee olla joku oma ohjelmansa, joka tästä mun koneestani puuttuu.

Kiitos kuitenkin noista nopeus luvuista.

Minä yritän opetella sillä Phantpmilla tulla siististi kentälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nön neh!

Teinpä sitten planin Porista Pirkkalaan.

Klikkasin esille GPS:n ja seurasin sittä.

Tässä mun Joystik systeenin trottelissa on keskivaihella semmoinen lepotila, joka sopii tämän Phantomin suosittelemalles nopeudelle.

Siinä vaiheessa, kun lentän kähestymisvalot ovt kelta, kelta, puna, punaiset, otan flapsiä ulos ja trissat esille mutta vaikka näin teenkin, niin koneen nokkaa pitää myös laskea, muuten menee pitkäx lasku.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heippa jälleen!

Kuules Pekka!

Kun kollasin ton esimerkkisi mukaan, nin kaikki noi näytti olevan siellä mukana, mutta noita textisivuja ei mun tämä koneeni saa auki. Siihen täytynee olla joku oma ohjelmansa, joka tästä mun koneestani puuttuu.

...

Tarkoitatko aircraft.cfg-tiedostoja vai mitä "tekstisivuja"?

Sulla on koneellasi sellainen ohjelma, jolla nuo cfg-tiedostot saa auki ja jolla niitä voi muokata. Se on notepad.exe eli muistio (mitähän se mahtaa olla ruotsiksi? - sullahan on käyttiskin på svenska). Joka tapauksessa ohjelman kuvake on sellainen sininen lehtiö.

Tee seuraavasti.

1. Kaksoisklikkaat sitä aircraft.cfg-tiedostoa -> aukeaa ikkuna, jossa on kaksi vaihtoehtoa  Hakea tarvittava ohjelma Web-palvelusta tai etsiä se koneellasi olevien ohjelmien listalta. Valitse jälkimmäinen

2. Aukeavasta ikkunasta valitset sitten sen sinisen lehtiön eli muistion

3. Tämän jälkeen saat kaksoisklikkaamalla auki kaikki sellaiset teksti-tiedostot, joiden pääte on cfg. Näiden cfg-tiedostojen kuvakekin muuttuu valkeasta siniseksi lehtiöksi.

Pekka

Edit: Vastaavalla menettelyllä voi liittää minkä tahansa ohjelman tietyn tyyppisiin tiedostoihin. Tietenkin sen ohjelman pitää pystyä avaamaan kyseisellä tiedostotyypillä tallennetut tiedostot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mutta!

Eipäs ollutkaan noin yxinkertaista.

Kun painoin sitä sinistä ikonia, niin tuli esiin ihan kummia asioita.

Iso sininen ikkuna, jossa texti

Program

Program bibloitek ja kuva siitä bibliotekistä

No nyt on siten ne joita piti katsomani lukkiutunut tälle ohjelmalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Iso sininen ikkuna, jossa texti

Program

Program bibloitek ja kuva siitä bibliotekistä

No nyt on siten ne joita piti katsomani lukkiutunut tälle ohjelmalle.

En nyt oikein saa selvää mitä tarkoitat, mutta jos olet vahingossa sitonut sen tiedostotyypin (esimerkiksi cfg-tiedostot, joista tässä oli kyse) jollekin väärälle ohjelmalle, niin asia on helppo muuttaa.

1. Etsit jonkun kyseisen tyypin tiedoston (esimerkiksi jonkun aircraft.cfg-tiedoston)

2. Valitset sen (vain kerran klikkaamalla)

3. Painat hiiren oikeaa nappia ja etsit esiin tulevasta valikosta kohdan Properties eli Ominaisuudet (ruotsiksi ? - no se on se alin kohta) ja klikkaat sitä

4. Esiin tulevasta ikkunasta klikkaat painiketta Muuta... (saat taas ruotsintaa itse)

5. Aukeaa uusi ikkuna. Siinä näkyy ylimpänä sen sovelluksen kuvake, johon cfg-tiedostot on liitetty

6. Aukaiset kohdan muut ohjelmat (på svenska?) eli painat alaspäin olevan nuolen kärkeä

7. Valitse esiin tulevasta kuvakevalikosta oikean ohjelman eli tässä tapauksessa Muistion ja kuittaat painonapilla OK

Huomaa, että tuossa ei ole kaksoisklikkauksia. Sellainen esimerkiksi aircraft.cfg-tiedoston päällä aikaansaa sen, että siihen nyt liitetty ohjelma yrittää aukaista aircraft.cfg-tiedoston. Jos ohjelma ei pysty siihen, tulee virheilmoitus.

Ja yleisenä vihjeenä sinulle ja muillekin. Käyttäkää sitä hiiren oikeaa nappia. Se ei ole pelkkä koriste. Sen avulla löytyy yllättäviä käyttöä helpottavia asioita.  :)

Pekka

Edit: Osaan kyllä "tankeroruotsia", mutta minulla ei ole aavistustakaan siitä miten ruotsinkielisessä Windowsissa nuo termit on käännetty englannista. Sen takia en lähde niitä kääntämään. Sekoittaisin sinua vain lisää. Luethan myös yksityisviestejäsi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän taas uutta.

Latasin vanhalta levyltäni FS9:lle tarkoitetun Hercules koneen tohpn FSX:än.

Laitoin sen tohon Pirkkalan kentälle.

Se vaikutti muuten ihan kivalle, mutta mittaristo oli musta eikä sen panelin namiskat reagoineet niiren nuoleen,

Tämä tarkoittanee sitä. ettei tämä Hercules toimi FSX:ssä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Murheita riittää!

Mä haluaisin ton FS2004:nikin taas toimimaan, mutta sen sceneryt ovat hukassa.

Mä olen sen scenery mapin jonnekkin hävittänyt, siinä vaiheessa, kun noita Esan maisemia tonne FSX:älle asensin.

Multa silloin hävis molempien Add On sceneryt, mutta konstaillen sain ne jotenkin toimimaan, niin, että kun avaan FSX:n. niin kun kolme kertaa sitä virheilmoitusta klikkaan, niin se kyllä toimii, niillä suiomen maisemilla, jotka olen sinne ladannut.

Avattuani FS2004:n, niin saan takoa niitä virhe lappusia, kunnes ne loppuu ja sitten voin ottaa esille paikan ja koneen, mutta kaikki on default kenttiä.

Siis mihinkä se FSNordic sceneristö, jonka olen ladannut, on kadonnut?

Teinpä niinkin, että otin sen scenery mapin pois ja tein uuden niista FSNordic sceneryistä ja laitoin paikalleen.

Tulos on aivan sama.

Missä ja miten olen olen taas tyrinyt?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Murheita riittää!

Mä haluaisin ton FS2004:nikin taas toimimaan, mutta sen sceneryt ovat hukassa.

Mä olen sen scenery mapin jonnekkin hävittänyt, siinä vaiheessa, kun noita Esan maisemia tonne FSX:älle asensin.

Multa silloin hävis molempien Add On sceneryt, mutta konstaillen sain ne jotenkin toimimaan, niin, että kun avaan FSX:n. niin kun kolme kertaa sitä virheilmoitusta klikkaan, niin se kyllä toimii, niillä suiomen maisemilla, jotka olen sinne ladannut.

Avattuani FS2004:n, niin saan takoa niitä virhe lappusia, kunnes ne loppuu ja sitten voin ottaa esille paikan ja koneen, mutta kaikki on default kenttiä.

Teinpä niinkin, että otin sen scenery mapin pois ja tein uuden niista FSNordic sceneryistä ja laitoin paikalleen.

Tulos on aivan sama.

Missä ja miten olen olen taas tyrinyt?

Mullakin on tuo fs 2004 mut en oo sitä vähään aikaan pelannut. Eikös siellä settingseissä ole jokin scenery library tsi vadtaava? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

...

Sitä on paha mennä täältä käsin arvailemaan, mutta mitä niissä virheilmoituksissa sanotaan? Niistä voisi saada vihjeitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kas tässä hieman!

1)  SCENERY.CFG file error. Local scenery directory (Addon Scener scenery\Scenery) in scenery Area 038 not foud. Click O.K. to continue.

2)  SCENERY. CFG file error Local scenery directory (Addon Scenery\Scenery järjestys\ Finn Clas\scenery) Area 039 not found. Click O.K. to continue.

3)  SCENERY CFG file error. Local scenery directory (Addon Scenery\Scenery\Scenery järjestys\Finnich_photosceneries_nScenery) in scenery Area 040 not found. Click O.K. to continue.

näitä on yhtä monta, kun mulla scenereitä ladattuna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään