Guest mk04

World of AI:lta uusia paketteja

26 viestiä aiheessa

Muutama uusi AI-paketti on ilmestynyt viikon, parin sisään Avsimiin. Myös toiminnan lopettaminen on tarkentunut, osa paketeista jää toistaiseksi saataville.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten se nyt olikaan, elikkä jäikö kaikki paketit saataville vai vain osa?

Heidän sivuillaan kerrotaan nyt tämmöistä:

After some thinking we have decided not to stop completely.

As we do not want the domain name going into others hand, we decided to transfer the domain to another ISP, which will happen in a couple of days.

When that will happen the site will be offline for a couple of days, but we will come back online with a smaller version of our website with the package page.

There will be also a small readonly forum with a FAQ, and of course the list of all the people who have given their permission to use their files.

And when some of us have some spare time we will once in a while upload a new or an updated package.

On behalve of World of AI.

Peter van der veen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AIG:n foorumeilta saatu viimeisin tieto on että jotain paketteja jää jakoon. Mitkä, sitä ei kerrottu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Latasin ja asensin (manuaalisesti) kaikki USA:n ja Kanadan lentoyhtiöiden paketit ja herranjumala kuinka siinä vierähti aikaa. Huomenna luvassa Eurooppa, johon kuitenkin lataan vain muutaman yhtiön koneet.  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Latasin ja asensin (manuaalisesti) kaikki USA:n ja Kanadan lentoyhtiöiden paketit ja herranjumala kuinka siinä vierähti aikaa. Huomenna luvassa Eurooppa, johon kuitenkin lataan vain muutaman yhtiön koneet.  ::)

Miksi ihmeesä manuaalisesti? WoAI:n installerilla vaikka kaikki WoAI-paketit voi asentaa kerralla. Aikaa menee sen varran kuin ohjelmalta hommassa menee. Päivitetyssä versiossa on myös FSX-tuki, mutta silti ne traffic-fileet pitää käydä muuntamassa vaikka AIFP2:lla FSX-muotoon lopuksi. Sekin käy käden käänteessä.

Entisen PAI:n (sillä on nyt joku uusi nimi, jota en muista) ja WoAI:n tilalle on tullut näitä uusia AI-liikennettä tekeviä ryhmiä kuten esimerkiksi AIG. Yhtä hyvää ja helppoa installeria kuin WoAI:lla ne eivät kuitenkaan ole saaneet aikaan. AIFP2:ta käyttäen niiden plaanien asennus onnistuu kohtalaisesti, mutta koneet on asennettava manuaalisesti ensin tai AIFP2 ei löydä niitä. Hyvä puoli tuossa AIFP2:n käytössä on se, että tarvittaessa sen avulla voi hakea korvaavan koneen helposti. WoAI:ta käytettäessä mitään korvauksia ei edes tarvita.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aifp:llä siis joutuu hakemaan koneen mallin itse, jos sitä ei ole esim. Woai:n paketista tarttunut. Tekstuurit se osaa ladata ja asentaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Installer ilmoitti erroria jatkuvasti ja en onnistunut mitenkään asentamaan AI-liikennettä sen avulla. Lopetin sen pähkäilyn ja päätin hoitaa kaiken manuaalisesti. Olihan se hieman väsyttävää hommaa, mutta lopputulokseen olen kuitenkin tyytyväinen.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei, Installointi onnistui ainakin minulla virheittä, kun laitoin woa-tiedostot lähelle FSX ja FS2004 -päähakemistoja. Eli hakemistopolkuetäisyys pitää olla pieni. Mulla FSX ja FS2004 ovat suoraan C-levyn päähakeistossa ja samoin woa. Aiemmin, kun woa-tiedostot olivat kaukana (ladatut tiedostot\.....), tuli paljon virheilmoituksia.

t. Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En nyt ihan tältä istumalta usko tuota. Minulla ainakin asentaminen on onnistunut mistä polusta tahansa.

Muistelen, että sitä WoAI-installeria asennettaessa sille pitää osoittaa simun paikka (siis sen pääkansio). Jos sitä ei tee (tai tekee väärin), niin sitten voi kyllä tulla virheitä. Asennettaessa taas ohjelmalla etsitään se kansio, jossa pakatut WoAI-tiedostot sijaitsevat. Ne voivat olla ihan missä tahansa (netistä en ole tosin vielä kokeillut ;-).

Sitten vielä eräs varoitus. Vaikka uusin (paikattu versio) asennusohjelmasta tunnistaa myös FSX:n, käyttää se silti asennettaessa TTools-ohjelmaa. Trafficxxxx.bgl-tiedostot tulevat näin edelleen FS9-muotoon. Jos näitä FS9-liikennetiedostoja ja FSX-liikennetiedostoja on sekaisin, ei FSX-liikenne näy (ainakaan lähellä niitä kenttiä, joilla kyseistä FS9-liikennettä on. Asentamisen jälkeen pitää vielä sieltä ...\Scenery\World\Scenery-kansiosta (jonne asennusohjelma oletuksena laittaa nuo traffic-tiedostot) käydä muuntamassa FS9-liikennetiedostot FSX-muotoon (esimerkiksi AIFP2-ohjelmalla). Suosittelen AIFP2-ohjelman (ilmainen) käyttöä, sillä sen avulla voi tehdä myös paljon muuta esimerkiksi etsiä helposti simusta siellä mahdollisesti luuraavia FS9-traffic-tiedostoja.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs vikkelästi teillä muuten käynnistyy simu jos kaikki woait on asennettuna. Ainakin vanhemmissa tietokoneissa  hidastuu käynnistyminen merkittävästi. Vaikka olenkin ladannut kaikki woain paketit varastoon niin asennan niitä silti melko  harkiten juuri em. syystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs vikkelästi teillä muuten käynnistyy simu jos kaikki woait on asennettuna. Ainakin vanhemmissa tietokoneissa  hidastuu käynnistyminen merkittävästi. Vaikka olenkin ladannut kaikki woain paketit varastoon niin asennan niitä silti melko  harkiten juuri em. syystä.

Mulla on FSX:ssä 525 lentoyhtiötä asennettuna (tarkastin juuri, 525 zip-pakettia ja WoAI expert sanoo 525 airlines installed) eikä sillä ole juuri mitään merkitystä latausaikaan. Toki SSD-levy nopeuttaa niin paljon, ettei AI-liikenteellä ole juurikaan merkitystä.

EDIT: No nyt niitä on 529 ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on FSX:ssä 525 lentoyhtiötä asennettuna (tarkastin juuri, 525 zip-pakettia ja WoAI expert sanoo 525 airlines installed) eikä sillä ole juuri mitään merkitystä latausaikaan. Toki SSD-levy nopeuttaa niin paljon, ettei AI-liikenteellä ole juurikaan merkitystä.

EDIT: No nyt niitä on 529 ;D

Kuulostaa hyvältä, pitänee vaihtaa vehkeitä!  ;D

Toisaalta Joona on pro-sarjan heppu ja vehkeet on todennäköisesti sitä luokkaa mutta entäs tuommoisella nykyaikaisella tavallisella markettimikrolla? Olen ymmärtänyt, että semmoinen pyörittää Fs-2004:ta kuin tyhjää vaan. Muuttuuko tilanne jos sinne pistetään kaikki woait sisään? Ei tästä nyt niin hirveän kauan aikaa ole kun Holopainen sanoi, että hänellä kestää simun aukeaminen 20-minuuttia (Fs-2004).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli FS2004 ajan lopulla yli 1500 traffic-tiedostoa (käsin asennettu plus MAIW), joten koneitakin oli järkyttävä määrä... Käynnistysaika oli helposti 10 minuuttia. SSD käyttöjärjestelmälle nopeutti huomattavasti käynnistymistä ja nyt kun on lisäksi SATA3 käytössä FSX käynnistyy vähän karsitulla (silti vajaa tuhat tiedostoa) minuuteissa. Simulaattori on edelleen ikivanhalla kiintolevyllä, SSD on vain käyttikselle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

pyörittää Fs-2004:ta kuin tyhjää vaan. Muuttuuko tilanne jos sinne pistetään kaikki woait sisään? Ei tästä nyt niin hirveän kauan aikaa ole kun Holopainen sanoi, että hänellä kestää simun aukeaminen 20-minuuttia (Fs-2004).

Se oli kaksi konetta sitten se joskus vuoden 2010 alkupuoliskolla, kun minulla oli vielä FS2004 asennettuna ja FS2004:n koko yli 200 gigaa. Yksi kone sitten minulla oli asennettuna koko WoAI-liikenne ja p a a l j o n muuta FSX:ssä eikä kestänyt enää noin kauan. Nyt tällä koneella sitten suunnilleen sama liikenne (siirretty suoraan edellisestä asennuksesta + jotain muuta) eikä kestä niinkään kauan - toki kotvan koska liikennettä on melkoisesti, mutta syy käynnistyksen hidastumiseen voi olla myös muissa lisäosissa. Minulla on toki SSD järjestelmälevynä, mutta simun laitan sellaiselle vasta kun yli 250 gigan levyt halpenevat tuntuvasti (FSX:lle pitää varata ainakin 200 gigaa + muut simut). Laskin karkeasti, että minulla on nyt n. 1500 traffic-tiedostoa.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

WoAI käyttää paketeissaan pohjimmaisena .enc-koodattua tiedostoa (ne päälimmäiset zipit pitää purkaa pari kertaa). Yritin purkaa noita ohjelmalla, joka tuntee enc-koodauksen, mutta ohjelma ilmoitti itsepäisesti, että ei tunne pakkausmuotoa. Harmillista sillä jos nuo paketit saisi auki, voisi itsekin tehdä WoAI-installerilla asennettavia AI-paketteja. Onkohan niillä käytössä joku oma pakkausohjelma vai onko kyseessä joku hämäys?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla koneita on aivan h********i pääasiassa AI-koneita. Lennettäviäkin on toista sataa, vaikka levylle jäävät vain kunnolliset (freewaret). Kokeiltua tulee uusia (freeware) koneita lähes päivittäin. Paywaresta kelpuutan vain todella parhaat, eikä minulla edes ole niitä paljon.

Maisemia taas on vielä suhteellisen "vähän", sillä hankin tämän koneen viime vuoden lopulla ja maisemien osalta menossa on vasta "kasaamisvaihe". Maisemien siirto uudelle koneelle ei onnistu yhtä helposti kuin koneiden, koska joihinkin liittyy muitakin tiedostoja, joilla esimerkiksi korvataan joitain simun omia. Ei näin vanha ukko jaksa muistaa mitä, joten jokainen maisema pitää lisätä uudelleen paketistaan (jotka minulla ovat tallella) lähtien. Paywaresta maisemien puolella ovat mukana ne "pakolliset" eli REX, GEX, UTX, EFHK, ... Suomen maisemia ostaisin enemmänkin, jos niitä vain olisi.

Tarkistin FSX:n koon. Se näyttäisi toistaiseksi olevan "vain" 120 GB, n. 300000 tiedostoa ja yli 30000 kansiota. ;D

Kyllähän tuollaisen massan lataaminen nopeallakin koneella kestää (vaikka eihän simu lataa läheskään kaikkia maisemia käynnistettäessä). En ole ottanut aikaa, mutta hyvin ehtii kahvit välissä hörpätä. Menisikö aikaa jotain 10 minuuttia? Tätä latausvaihetta varmaan SSD nopeuttaisi jonkin verran.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä omat käynnistysaikani siltä varalta, että vertailuarvot kiinnostavat jotakuta. Tarkistin tosin vain FS9:n, en FSX:ää, koska se on jäänyt aika vähälle käytölle.

FS9 on yhdellä osiolla. Pääkansion koko on 53 GB, josta aircraft-kansio 43,3 GB.

Lentokoneita on vajaat 900, joista ai-koneita noin 850. Erillisiä ai-koneita  (tekstuurikansioiden mukaan arvioituna) on noin 11000.

Maisemat ja AI-liikenne ovat toisella osiolla, molemmat jaoteltuina maanosittain ja maittain omiin kansioihinsa, jotka olen aktivoinut erikseen.

scenery.cfg:ssä on aktiivisena 345 maisemaa, joista muutama kymmenen on siis AI-liikennettä.

Maisemia on 25 GB. Kaikki eivät ole aktiivisia.

Traffic-tiedostoja on noin 1200.

Käyttöjärjestelmä ja jotkin tärkeät työohjelmat ovat SSD:llä, hupi perinteisellä kiintolevyllä.

Windows 7-64 SP1

i7-2600K @ 3.40 GHz

Käynnistymisaika aloitusruutuun:

päivän ensimmäinen käynnistys 2 min 1 sek

seuraava käynnistys 1 min 21 sek

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset Jorma! Erittäin mielenkiintoista luettavaa koska simun rakenne muistuttaa paljolti minullakin käytössä olevaa. Nopealla tietokoneella näköjään pystyisin kasvattamaan Ai-koneiden ja maisemien määrää todella paljon.

Nuo käynnistysajat ovat jokseenkin semmoisa mitä olen nytkin pitänyt rajana. Erilaisissa mallinnuspuuhissa ym. sekalaisissa kokeiluissa joudun käynnistelemään simua tämän tästä, eikä oikein saisi nousta nuo ajat kovinkaan pitkiksi.

:-\

Mitään täydellistä ihmettä ei ilmeisesti nopeatkaan tietokoneet tuo tullessaan mitä tulee käynnistysaikoihin? Kun on nopeutta niin sitten vain enemmän tavaraa sisään kunnes ollaan jokseenkin samoissa ajoissa kuin ennenkin . . . vai?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksi vaihtoehto on tietenkin asentaa liikennetiedostot omaan addon-scenery kansioon, josta ne saa pois päältä tarvittaessa, luulisi nopeuttavan käynnistysaikoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksi vaihtoehto on tietenkin asentaa liikennetiedostot omaan addon-scenery kansioon, josta ne saa pois päältä tarvittaessa, luulisi nopeuttavan käynnistysaikoja.

Pikaisen kokeilun perusteella tällä ei ole vaikutusta simulaattorini käynnistymiseen (laskin samalla ai-liikennekansioni; niitä on 20 - ei siis kymmeniä, kuten edellä heitin).

Mutta kenttää käsitellessä  kannattaa tietysti ruksata ai-liikenne tilapäisesti kokonaan pois simulaattorin päävalikosta. Simulaattorin kännistyminen vie edelleen aikaa sen minkä vie, mutta sen jälkeen itse kentälle pääsee nopeammin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

WOAI:han pääsi hyvään vauhtiin. :thmbup: Lisää paketteja: Tasman Cargo Airlines, Martinair Cargo, Rusline ja British Airways World Cargo (Taitaa olla ensimmäinen paketti, joka sisältää 747-8F:n)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään