Guest RockStar3527

FSX ongelmia

3 viestiä aiheessa

Moro elikkä minulla kun on se FSX niin ongelmia on.. Suurin mikä ny vaivaa on se että kun lataan siihen lentokoneita (lataan simviationista) ja siirrän ne FSX:ään niin ne eivät vaan tule!? Olen kattonut youtubesta neuvoja miten se laitetaan ja laitan samanlailla mutta sittenkun avaan FSX:n niin ne eivät vain ole siellä? Missä vika?

-Veeti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro elikkä minulla kun on se FSX niin ongelmia on.. Suurin mikä ny vaivaa on se että kun lataan siihen lentokoneita (lataan simviationista) ja siirrän ne FSX:ään niin ne eivät vaan tule!? Olen kattonut youtubesta neuvoja miten se laitetaan ja laitan samanlailla mutta sittenkun avaan FSX:n niin ne eivät vain ole siellä? Missä vika?

-Veeti

Laitappa muutama kuva siitä mihin laitat ne koneet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simviatonin konetiedostot tulevat yleensä zip-muotoiseen pakettiin pakattuina. Sitä zip-pakettia ei sellaisenaan siirretä simulaattoriin. Se pitää ensin purkaa jonnekin väliaikaiseen kansioon (en suosittele suoraan simuun purkamista). Lähes poikkeuksetta paketti muodostaa purettaessa koneelle toimivan kansiorakenteen. Koneen pääkansion nimi saa olla mikä tahansa (paitsi jos joku toinen kone käyttää sen tietoja). Pääkansion alla tulee kuitenkin olla määrätyn nimisiä alikansioita. Pakollisia niistä ovat model- ja texture-kansiot. Model-kansiossa on koneen malli, joka määrittää millaiselta kone näyttää. Lisäksi siellä voi olla erillinen interior model eli VC-ohjaamon mallinnus. Texture-kansiossa on mallin päälle tuleva koneen maalaus maalaus, joita voi olla useita. Jokainen eri maalaus vaatii oman texture-kansionsa, joiden nimet erotellaan niiden tunnusten avulla (kansion perässä oleva nimestä texture pisteellä erotettu sana).

Ns. AI-koneillea riittävät nuo kaksi kansiota, mutta lennettäville koneille pitää olla lisäksi kaksi muuta kansiota sound ja panel. Sound-kansiossa ovat koneen äänet. Kaniso ei ole pakollinen, mutta jos sitä ei ole kone on totaalisen mykkä (paitsi AI-kone, joka saa äänensä muualta tarvittaessa). Jos panel-kansio puuttuu, ei koneen ohjaamoa (sen paremmin 2D- kuin 3D-ohjaamoakaan) näy. Tuo estää myös lennettävän koneen näkymisen simun konevalikossa. AI-koneiden ei tarvitsekaan näkyä siellä, joten niistä mahdollisen panel-kansion voi poistaa.

FSX:ssä lentokoneen pääkansio kopioidaan simun Simobjects-kansion alla olevaan Airplanes-kansioon. Alla on eräs esimerkki, jossa Aeromarine 39B on lentokoneen kansio.

[ attachment removed / expired ]

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään