Guest zeppo152

FSX Ivap QNH ei päivity

14 viestiä aiheessa

eli laitan FSX:ssä ensin tietenkin weather osiosta user definded ja käynnistän Ivapin, Ivap lataa sää ja pilvet ym, mutta QNH ei päivity. kun painan B nin sen pitäis automaattisesti resettaa QNH, mutta se pysyy standardina 1013, En tiedä oonko menny sorkkimaan jotain, vai johtuuko tää Ivaon sääservuista. Muilla kokemuksia?  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

eli laitan FSX:ssä ensin tietenkin weather osiosta user definded ja käynnistän Ivapin, Ivap lataa sää ja pilvet ym, mutta QNH ei päivity. kun painan B nin sen pitäis automaattisesti resettaa QNH, mutta se pysyy standardina 1013, En tiedä oonko menny sorkkimaan jotain, vai johtuuko tää Ivaon sääservuista. Muilla kokemuksia?  ;)

No mitäpä se METAR sanoo QNH:ksi?  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mitäpä se METAR sanoo QNH:ksi?  ::)

Älkää pitäkö mua tyhmänä, vähän aikaa sitten kun testasin näytti metar QNH1014

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja äsken kun testasin niin painoin B ja QNH heitti 1009 vaikka metarissa luki 1014 ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo. Kokeile ilman.

Mulla joskus Active Sky 2012 teki samaa. Kesti muistaakseni päivän. Ja toi "No mitäpä se METAR sanoo QNH:ksi?" taitaa olla aina ensimmäinen kysymys tähän ongelmaan :laugh:.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo. Kokeile ilman.

Mulla joskus Active Sky 2012 teki samaa. Kesti muistaakseni päivän. Ja toi "No mitäpä se METAR sanoo QNH:ksi?" taitaa olla aina ensimmäinen kysymys tähän ongelmaan :laugh:.

Ei auta, tilanne on edelleen sama mitä edellisessä kuvassa. Tomiiko jollakin Ivapin sään käyttäjällä normaalisti? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

User-defined weather pois, ihan ehdoton nounou. Se ei oo millään lailla ajan tasalla ;D Mitä IVAO:n säihin tulee, sääservereillä on taas kerran (yllätys yllätys) ollut enemmän kuin vähän ongelmia, eli niihin ei kyllä kannata luottaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simun oma sääkin parempi kuin Ivaon hurrikaanit, itse tosin väännän altimeetteriin paineet en käytä B-nappulaa.. Ei ole mainos mutta tuo OPUSfsx on hyvä jos sattuu olemaan tietty fsx alla.

jari

P.S. äsken Vantaa EFHK 100750Z 03005KT 3000 -SN BR BKN004 BKN022 00/M00 Q1011 TEMPO 2500 BKN005 ja opus värkkäsi just noin sään sinne..

sama

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simun oma sääkin parempi kuin Ivaon hurrikaanit, itse tosin väännän altimeetteriin paineet en käytä B-nappulaa.. Ei ole mainos mutta tuo OPUSfsx on hyvä jos sattuu olemaan tietty fsx alla.

jari

P.S. äsken Vantaa EFHK 100750Z 03005KT 3000 -SN BR BKN004 BKN022 00/M00 Q1011 TEMPO 2500 BKN005 ja opus värkkäsi just noin sään sinne..

sama

Päätin alkaa käyttää tätä Rexin omaa sääpalvelinta  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

itse tosin väännän altimeetteriin paineet en käytä B-nappulaa..

sama

Lähtökentällä (FS2004 + Ivao säät) käytän B -namiskaa. On käynyt usein niin, että oikean paineasetuksen ruuvaaminen on antanut väärän korkeuslukeman ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähtökentällä (FS2004 + Ivao säät) käytän B -namiskaa. On käynyt usein niin, että oikean paineasetuksen ruuvaaminen on antanut väärän korkeuslukeman ;)

No jotain on pielessä jos ne heittää ja tossa tapauksessa ivao on ratkaisusana :P

Jos sää/paineet on oikein latautuneet, olipa sääohjelma mikä hyvänsä, niin matolaatikon virittelyn jälkeen (dep kenttä syötetty etc) paineetvoi ruuvata altimetteriin ilman beetä sokkona kohdalle, usotkos?? ;D

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään