Guest laurir

Autopilotti rikki kaikissa koneissa (FS9)

6 viestiä aiheessa

Nyt osui kohdalle sellainen onglema, mitä en ole ennen nähnytkään. En löytänyt haulla netistä keskustelua samasta aiheesta, joten kysyn täältä.

FS9:n autopilotti rupesi eilen temppuilemaan. Vertical speed -säätö ei suostu menemään ollenkaan miinukselle, ellei korkeusasetusta vähennä reilummin, lähelle maanpintaa. Silloinkin tuo kohta pompsahtaa plussalle saman verran mitä olin säätänyt sen miinukselle ja kone lähtee nousuun. Eli ainut tapa tuoda mikä tahansa kone millä tahansa paneelilla alas pinnoilta on joystickilla autopilotin korkeusasetus pois kytkettynä. Silloin vertical speediä pääsee säätämään miinukselle normaalisti, mutta kun painaa sen päälle, pompsahtaa se plussalle. Koneet eivät myöskään pysy tietyssä korkeudessa, vaan nousevat pikkuhiljaa ylemmäs ja ylemmäs, vaikka yrittäisi säätää vertical speedin nollaan.  En ole mikään pro-simulentäjä, joten mistään ohjelmoinneista ja koodauksista en ymmärrä mitään. Ihmettelen kovasti tuota, koska vastaavaa ei ole ennen tapahtunut ja itse olen neuvoton. Onko joku asetus vain pielessä vai voiko peliin tulla itsestään tuollainen vika? Olen viimepäivinä lisäillyt joitain ilmaiskoneita peliin, mutta ei se ole kymmenen vuoden aikana tuollaista haittaa aiheuttanut ennenkään.

Toivottavasti tekstistäni sai selvää ja joku osaa auttaa.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joikkari on kalibroitu, ei pitäisi liittyä siihen... ongelma pysyy vaikka joikkarin ottaa irti. Mikä se on tuo FSUIPC?  :-[ Ei ole asennettu. Ja tuntuisi ehkä turhalta tätä varten asennella, koska onhan tuo toiminut hyvin ilman sitäkin. Ilmeisesti aika kinkkinen pulma kun ei kukaan ole kuullut vastaavasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joikkari on kalibroitu, ei pitäisi liittyä siihen... ongelma pysyy vaikka joikkarin ottaa irti. Mikä se on tuo FSUIPC?  :-[ Ei ole asennettu. Ja tuntuisi ehkä turhalta tätä varten asennella, koska onhan tuo toiminut hyvin ilman sitäkin. Ilmeisesti aika kinkkinen pulma kun ei kukaan ole kuullut vastaavasta.

Lyhyesti FSUIPC mahdollistaa simun ulkopuolisten ohjelmien toimimisen simun kanssa.

Täältä vähän tarkemmin kolmannella kotimaisella:

http://www.sim-avionics.com/downloads/FSUIPC%20Help.pdf

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Rolfille ja Pekalle vinkistä! Täytyy perehtyä tuohon FSUIPC:iin ja koittaa saada simu taas tottelemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään