Markku P Pitkänen

Pmdg 737 vai aerosoftin airbussi

56 viestiä aiheessa

PMDG NGX. Tosin sitten pitää olla todellakin intoa opettelemaan. Jos ei, niin helppo olisi Airbus. Toisaalta Airbussin FBW mekaniikka ei opeta trimmin käyttöä.

Teemu on siinä oikeilla jäljillä, että ensin ei kannata lähteä liikkeelle liian hankalasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ekaksi koneeksi tosiaan joku helpompi, ei heti mitään PMDG -tasoista. Itse aloitin aikoinaan Wilcon Embraereilla. QualityWingsin B757 lienisi myös hyvä kone aloittelijalle :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Airbus on nappuloista helppo. Tosin automatiikka ei niin täysin helppo :).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos hyvän ja helposti lennettävän koneen haluaa, niin MD-11 edustaa huippua, joka tekee enemmän asioita itse kuin mikään A32S-kone.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En pakolla halua oiken 757 kun lennän niin paljon Suomessa

Nomutta eikös 757 ole siihenkin ihan loistava kone? ;) Paremmin se sopii short hauliin kuin tuo MD11 :D Mutta tosiaan, jos on liian kookas, Airbus X Extended tarjoaa vaihtoehdon :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Bussit on kyllä IMO parempia. Muilla on muiden mielipiteet. Muodosta sinä omasi! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta entä toi 737 vai onko bussit parempia?

Riippuu mitä haluat. Haluatko täysin mallinnetun koneen? Vai koneen joka vajavaisesti mallinnettu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja haluaako olla mies jolla on jotain jalkojen välissä vai mies jolla ei ole mitään jalkojen välissä.  ;D  :santa:

Alkaa kuulostaa siltä, että tarvitset bojosta(tai M11) jonkin näköistä peniksenjatketta?  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riippuu mitä haluat. Haluatko täysin mallinnetun koneen? Vai koneen joka vajavaisesti mallinnettu?

Mutta mitäs bussissa ei ole mallinnettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja haluaako olla mies jolla on jotain jalkojen välissä vai mies jolla ei ole mitään jalkojen välissä.  ;D  :santa:

Kokeiletko vihjata jotain bojon suuntaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta mitäs bussissa ei ole mallinnettu.

Airbus X Extendedissä ei ole mallinnettu abnormal proceduuri näppäimiä. Eli pää sääntöisesti normal proceduurit toimii hyvin. On tietysti bugeja jne. Se kannattaa ihan itse päättää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos hyvän ja helposti lennettävän koneen haluaa, niin MD-11 edustaa huippua, joka tekee enemmän asioita itse kuin mikään A32S-kone.

Mitä itse kokeillut niin Aerosoft:in  Airbus X Extended koneet tekee "enemmän itse" kuin esim PMDG:n MD-11.

Muitten valmistajien MD-11 koneista en tosiaan tiedä kun en ole muita kun PMDG:n MD-11 kokeillut.

.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Failure-engine ei oo mallinnettu ainakaan, muusta en sitte ihan oo varma. Se on käsittääkseni hyvin lennettäväksi mallinnettu kone, mutta ei mene järjestelmissä yhtä pitkälle kuin PMDG. Tästä toki seuraa se, että opettelukynnys on korkeampi PMDG:n laitteilla. Oppimisnopeus riippuu vain ja ainoastaan yhdestä asiasta: sinusta itsestäsi. Mitä Airbussin ja Boeingin välisiin eroihin tulee, 100% makuasia. Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Itse olen amerikkalaisen konekunnan kasvatti, ja Boeingit tuntuvat tutummilta ja turvallisemmilta. Mutta kuten sanottu, joillekin Airbus on oikea valinta. Tältä foorumilta (eikä välttämättä miltään muultakaan) ei kannata kysyä kumpi on parempi, siitä ei synny kun tappelu ::)

Heikki: itse tekemisellä Teemu tarkoitti tässä koneen järjestelmiä. Se on 100% fakta, että järjestelmien automaatio ja inegraatio on (niin PMDG kuin IRL) MD11:ssä viety pidemmälle kuin Airbussissa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään