Santeri Saikkonen

iFly 737 VNAV + FD + AT ongelma !

3 viestiä aiheessa

Noniin, eli siis VNAV menee päälle, mutta ei lähde kontrolloi kaasuja mitenkään, kaiken lisäksi FD:n nousukulmaa kuvaava viiva ei hievahdakaan tuosta maanpinnasta, mikä voisi olla ongelmana?

[ attachment removed / expired ]

Speed Hold + Vertical Speed toimii hyvin ja säätää kaasuja, mutta Flight level change, tai VNAV ei. Ja vielä yksi asia, kun nousu lentokorkeudelle on saatu suoritettua, alkaa VNAV ja kaasunsäätely toimia taas, ja toimii laskuun asti. Nousu on vaan ongelmana..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä "tappelin" jonkin aikaa, että sain tuon vehkeen ilmaan ilman että se rysähti tovin kuluttua tonttiin. Ratkaisu löytyi iFlyn foorumilta vanhoja posteja lukemalla. Ensinnäkään en laittanut maassa vielä mitään autopilotin näppylöitä (A/T-VNAV-LNAV) standby-asentoon vaan ajattelin kytkeä ne vaiheittain vasta nousun aikana. Toinen juttu liittyi throttle-asetuksiin - piti muuttaa arvoja MyConfig.ini.:stä Joystick sensetivy arvoon 100000 ja kolmas ongelma oli CMD A:n kanssa ei meinannut mennä päälle millään, mutta joo - piti laittaa YOKE keskiasentoon ennen autopilotin kytkemistä.

Trimmi?

Yksi ratkaisu noihin ongelmiin olisi kalibroida ohjaimet FSUIPC:n kautta, mihin löytyy ko. foorumilta myös ohjeet, mutta jätin väliin, sillä arvojen muutos auttoi minun kohdallani asiaa. TOGA:n sijoitin yhteen Yoken nappuloista.

Olethan asentanut koko hoidon FP:neineen tarkasti ohjeiden mukaan?

Lisää voit tsekata iFlyn foorumilta ja muista myös se FAQ Forum.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olethan täyttänyt PERF sivun kokonaan? Mulla on tuota samaa ongelmaa edelleen välillä, mutta yleensä toimii kun menee hetken aikaa käsin tai V/S ja SPD HOLDilla ylös. Ja tosiaan tarvitsee ohjaimen olla keskellä. Ja toinen mikä kannattaa katsoa on LEG tai RTE osasta että ei ole katkoja reitissä. Tämän enempää ei nyt tähän hätään ole apua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään