Mikko Kärkkäinen

Potkuriräpistimillä lentelyä

6 viestiä aiheessa

Oon nyt vaihtanut suihkukoneet II maailmansodan potkuriräpistimiin. Lähinnä CODiin. Ohjekirjasessa on harmittavan vähän selitetty miten esim. Spitfireä lennetään. Tarkoitan lähinnä miten potkurien lapakulma vaikuttaa RPMiin jne... Eli mixture, Throttle ja lapakulma -logiikka on kateissa. Jos joku viitsisi opettaa näitä meikäläiselle vaikka muutamalla lauseella taikkavaikka linkillä.

 

Kiitos.

 

//Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisää onkelmia; en viitsinyt aloittaa uutta ketjua.

Oon löytäny vihdoin IL2 1949 -pelin. Pelaan sitä vaikeimmilla asetuksilla. Kampanjassa en saa johtokoneita kiinni ellen käytä 110% tehoja, ja jos käytän, leikkaa moottori nopeasti kiinni. Niinpä jään usein pörräämään yksinäni johonkin hevonkuuseen, ja johtaja huutelee koko ajan: "Mitä hittoa, palaa muodostelmaan!"  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tsekkaa palstaa vähän alempaa, sieltä FSNS-osasto. Se peli oli taannoin kaikkien huulilla ja täällä vaikutti monta ässää. Saattaa sieltä vieläkin jokunen vinkki löytyä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tsekkaa palstaa vähän alempaa, sieltä FSNS-osasto. Se peli oli taannoin kaikkien huulilla ja täällä vaikutti monta ässää. Saattaa sieltä vieläkin jokunen vinkki löytyä.

Ei löytyny vastauksia mun kysymyksiini.  :-\ Paljon muuta hyödyllistä kylläkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oon nyt vaihtanut suihkukoneet II maailmansodan potkuriräpistimiin. Lähinnä CODiin. Ohjekirjasessa on harmittavan vähän selitetty miten esim. Spitfireä lennetään. Tarkoitan lähinnä miten potkurien lapakulma vaikuttaa RPMiin jne... Eli mixture, Throttle ja lapakulma -logiikka on kateissa. Jos joku viitsisi opettaa näitä meikäläiselle vaikka muutamalla lauseella taikkavaikka linkillä.

 

COD ei ole itselle kovin tuttu, mutta Spitfireihin on hieman tullut perehdyttyä, heitän nyt jotain ulkomuistista, korjatkoon ken mahdolliset virheet löytää. Vanhemmissa spitfireissä (mk2, varmaan mk5 myös, en muista tarkkaan) vain seos säätyy automaattisesti (auto rich, auto lean), rpm ja jäähdytin on manuaalisia, 2600rpm on hyvä nousurpm, 2200-2400 rpm nopeaan matkalentoon, ahtopaineita saa käyttää mutta ei kaasua täysin auki. Yleisesti ottaen käsittääkseni spittiä voi ajaa melko kovilla torqueilla, eli suurehkot ahdot pienehköt rpm, ainakin keskivertoa kovemmin.

 

Uudemmissa spitfireissä taas käytännössä kaikki on automaattista, rpm, seos ja jopa radiaattori elikkäs jäähdyttimen luukut.

 

Vielä Tuosta IL2 1946:sta... itsellä on hieman samaa vikaa ollut, jos lähtee jonon hänniltä muodostelmaan, perstuntumalla lentäen on vaikea saada porukka kiinni huudattamatta konetta urku auki pitkään, käytännössä pitää kartasta katsoa waypointteja mihin ne menee ja oikaista kokoajan hieman reittiä niin ne saa kiinni. Toinen vaihtoehto on laittaa autopilotti päälle niin AI lentelee puolestasi ne kiinni, kun pääset muotoon niin tiputa AP pois.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään