Alex Lund

JWilco Toimii!

25 viestiä aiheessa

Noniin! ;D ;D ;D ;D Wilcon Airbussin kuuluisa aakkosnumerolaskin Toimii ja kun PFD vasemmassa yläkulmassa lukee TOGA niin eikös siihen pidä tulla joku CL tai jotain että se nopeus pysyy.? halusin vaan varmistaa. Täs vielä kuva:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin! ;D ;D ;D ;D Wilcon Airbussin kuuluisa aakkosnumerolaskin Toimii ja kun PFD vasemmassa yläkulmassa lukee TOGA niin eikös siihen pidä tulla joku CL tai jotain että se nopeus pysyy.? halusin vaan varmistaa. Täs vielä kuva:

 

Ihmettelen edelleen tuota kuvaa, onko kuva todellakin saman näköinen kuin simussa.

On nimittäin aika kirkas, ja muutenkin hieman outo.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoa että sait toimimaan, eihän se ottanutkaan kuin reilut 80 viestiä.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sulla on tossa pfd:lla TOGA LK... Toisin sanoen olet saanut koneen suojelemaan itseänsä ;D.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sulla on tossa pfd:lla TOGA LK... Toisin sanoen olet saanut koneen suojelemaan itseänsä ;D.

 

Ja sitten katotaan ne SNOWTAMit sen jälkee  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

326 kts @ 5100ft :thmbup:

 

Tiedoksi siis Axu, että taivaallakin on nopeusrajoitukset. Alle 10.000 jalassa maksiminopeus on 250 solmua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

326 kts @ 5100ft :thmbup:

 

Tiedoksi siis Axu, että taivaallakin on nopeusrajoitukset. Alle 10.000 jalassa maksiminopeus on 250 solmua.

 

Riippu ihan paikasta ja ilmatilaluokasta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Riippu ihan paikasta ja ilmatilaluokasta...

 

No yleisesti noudattaa tuota FL100/250kt, ja sitten alkaa tutkailla tarkemmin paikallisia rajoituksia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

326 kts @ 5100ft :thmbup:

 

Tiedoksi siis Axu, että taivaallakin on nopeusrajoitukset. Alle 10.000 jalassa maksiminopeus on 250 solmua.

 

Älä nyt vaan sakkoja rupee antamaan ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Älä nyt vaan sakkoja rupee antamaan ;D

 

Ilmailussa on omat sääntönsä, kuten tieliikenteessäkin. Kannattaa alusta alkaen pyrkiä noudattamaan niitä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No yleisesti noudattaa tuota FL100/250kt, ja sitten alkaa tutkailla tarkemmin paikallisia rajoituksia.

 

Rajoitus ei ole voimassa A,B eikä C ilmatiloissa (IFR-lennot), eli useimmiten vähänkin suuremmilla kentillä tuota ei tarvitse noudattaa. Paikalliset rajoitukset Helsinkiin löytyy AIPista/kartoista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos! :)  Miten video (jonka sanoit tekeväs) Edistyy?  :thmbup:

 

Tässä joudun eka editoimaan yhen elokuvan. Sitten siirryn siihen. Kestää vähintään 1,5 kk.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OT [Off topic] mikään ei ole sen turvallisempaa kuin C tai D aispace VFR lennossa vaikka ei moni cesna pilotti halua vaivautua tuunaamaan pre dial commiin taikka ottamaan yhteyttä johtoon kunhan ei vaan pörrää tai eksy lähtö tai lehestymis alueille

 

Muistaakseen FS98 paras missioni oli Cesna 182 ylös alaisin kuviteelisen 757 wake turb vanassa laskuun.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin! ;D ;D ;D ;D Wilcon Airbussin kuuluisa aakkosnumerolaskin Toimii ja kun PFD vasemmassa yläkulmassa lukee TOGA niin eikös siihen pidä tulla joku CL tai jotain että se nopeus pysyy.? halusin vaan varmistaa.

 

 

 

Olet todennäköisesti lentänyt liian hitaasti, jolloin kone on siirtynyt "itsesuojelumoodiin", niinkuin joku jo aikaisemmin mainitsi. Eli kone on ottanut toga moodin käyttöön, eli lisännyt työntövoimaa koneen vauhdin lisäämiseksi ja sakkauksen välttämiseksi. Saadaksesi sen takaisin speed moodiin, kytke autothrottle pois päältä ja takaisin päälle. Tämän lisäksi käytä kaasuvivut flx tai toga kohdassa ja palauta takaisin cl kohtaan.

 

Pitikö tästä muuten välttämättä tehdä uusi ketju?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään