Alex Lund

Kuvakulma kääntyy hitaasti?

54 viestiä aiheessa

Kun vaihdan ohjaamossa kuvakulmaksi perämiehen näkymään ja käännän kuvaa joystickin napilla. kuvakulma kääntyy tosi hitaasti. miten sen saa kääntymään nopeemmin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Axu. Ennen kuin kukaan muu tulee raivoamaan niin sanon ystävällisesti. Älä tee näitä pikku topiikkeja! Laita tälläset kysymykset tohon "Kysymyksiä koskien FSX" topiikkiin.

 

Kiitos.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ennen täällä oli aika hyvin kaikki asiat löydettävissä mutta parissa viikossa tästä on tullut suomi24...

Voisko modet vaikka poistaa nämä turhat ketjut ja heittää johonkin yleisiä kysymyksiä ketjuun?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun vaihdan ohjaamossa kuvakulmaksi perämiehen näkymään ja käännän kuvaa joystickin napilla. kuvakulma kääntyy tosi hitaasti. miten sen saa kääntymään nopeemmin?

 

Se ei ole virhe, se on ominaisuus.

Tällä koitan kertoa, että opettele elämään sen kanssa, vaikka se vaikeaa voikin olla.

 

Topias Rossi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toki sitäkin pystyy muokata. Cfg-tiedostossahan se on säädettävissä.

 

Näin mäkin muistelin, HeadingPanRate ja PitchPanRate muuttamalla  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näin mäkin muistelin, HeadingPanRate ja PitchPanRate muuttamalla  :)

 

Ei siellä oo semmosta HeadinPanRateja Pitch Pan Rate

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muista että puhe on FSX.cfg tiedostosta eikä simun asetuksista.

 

Eikä ole. Muistaakseni cameras.cfg tai sitten aircraft.cfg, jossa voi myöskin määritellä viewit.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei siellä oo semmosta HeadinPanRateja Pitch Pan Rate

¨

 

Nyt hieman omatoimisuutta ja google esiin, ei täällä oikeasti kaikkea tarjoilla hopealautasella valmiiksi eteen  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikä ole. Muistaakseni cameras.cfg tai sitten aircraft.cfg, jossa voi myöskin määritellä viewit.

 

Juu, aircraft.cfg löytyy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös tämä Axun kysymys ole ihan asiallisesti otsikoitu ja kyseinen ongelma liittyy Microsoft Flight-Simulaattoriin. Mielestäni myös muutkin löytävät jatkossa tämän ongelman ratkaisun tarvittaessa uudelleen kun tälle on oma ketjunsa, eikä tarvitse lukea läpi jotain yleis-ongelma ketjua satoine kysymyksineen.

:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös tämä Axun kysymys ole ihan asiallisesti otsikoitu ja kyseinen ongelma liittyy Microsoft Flight-Simulaattoriin. Mielestäni myös muutkin löytävät jatkossa tämän ongelman ratkaisun tarvittaessa uudelleen kun tälle on oma ketjunsa, eikä tarvitse lukea läpi jotain yleis-ongelma ketjua satoine kysymyksineen.

:)

 

No siis ne jotka jtn. tässä on valittanut, ovat varmankin tarkoittaneet sitä oma-alotteisuuden puutetta. Se jos tornista kysellään, mitä tarkottaa line up jne. avarsi mulle tilannetta hieman :-\.

 

Mutta joo. Ihan asiallinen kysymys. Sitten on lisäosa EZDok, jota suosittelen jokaiselle fsx käyttäjälle :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se jos tornista kysellään, mitä tarkottaa line up jne. avarsi mulle tilannetta hieman :-\.

No voi v*ttu >:( Pitäis kyllä tätä menoa kehitellä joku kunnon exam, mieluiten englanniksi, suoritettavaksi ennen kuin pääsee edes verkkoon yhdistämään. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No voi v*ttu >:( Pitäis kyllä tätä menoa kehitellä joku kunnon exam, mieluiten englanniksi, suoritettavaksi ennen kuin pääsee edes verkkoon yhdistämään. :P

 

Saisivat tosiaankin tehdä edes jonkinlaisen helpon examin, joka pitää ratkaista jo ennen kuin luo edes IVAO tunnukset.

Sitten vielä joku tuollainen fraseologia exam.

Olisi myös mukavaa jos Espanjalaisille ja Portugalilaisille (etenkin) korostettaisiin että UNICOM viestit ovat helpoiten ymmärrettävissä englanniksi, eikä sillä omalla äidinkielellä... :santa:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi joka asiasta mikä päähän pälkähtää pitäisi aloitta uusi ketju?? Häh? Tämän kyseisen herran tapana on olla hakematta mitään mistään, forun-haku,kuukle, aivan mystisiä juttuja. Heti lämästään ketju vaikka edellisessä olisi vastaus ongelmiin.

Noista lentohommeleista en kommentoi muuta kun että hermo menee jannua linjoilla kuunnellessa :thmbdn:

 

jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saisivat tosiaankin tehdä edes jonkinlaisen helpon examin, joka pitää ratkaista jo ennen kuin luo edes IVAO tunnukset.

Sitten vielä joku tuollainen fraseologia exam.

Olisi myös mukavaa jos Espanjalaisille ja Portugalilaisille (etenkin) korostettaisiin että UNICOM viestit ovat helpoiten ymmärrettävissä englanniksi, eikä sillä omalla äidinkielellä... :santa:

No näinpä. Joku sellainen tarpeeksi haastava kuitenkin, mitä ei ilman perustietoja läpäise.

 

Ihan käsittämätöntä miten nykyään mennään jatkuvasti kaikessa ns. perse edellä puuhun. Ennen se kynnys oli todella suuri siirtyä tuonne verkkoon. Ainakin allekirjoittanut paukutteli offlinessa varmasti satoja tunteja, ennenkuin edes harkittiin siirtymistä sinne VATSIMin ihmeelliseen maailmaan (silloin joskus). :laugh:

Taisi jopa eka kone jolla verkossa lensin olla PMDG:n 737NG, se vanhempi versio luonnollisesti. Toki sillä oli tahkottu sen verran siellä offlinessa, että oli taatusti riittävän hyvin hallussa.

Fraseologiatkin opeteltiin lähestulkoon ulkoa ennen sinne verkkoon siirtymistä, ja sielläkin ekat lennot mentiin verkkolentotutoriaali kädessä.... ;D

 

Nykyään opetellaan (kysytään foorumilta) ensimmäisenä "mitä tarvitsen, mitä pitää tehdä ja miten, että pääsen verkkoon!!?" :P Ja seuraavaksi vasta ruvetaan opettelemaan (kysymään foorumilta), että miten tää mun airbussi toimii. ;D

 

[/offtopic][/avautuminen]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se exam olisi kyllä erittäin hyvä ratkaisu ja vielä niin että materiaalit siihen on englanniksi (luonnollisesti) sekä niin, että ne on luettava pariin otteeseen jotta pääsisi läpi kokeesta mikäli ei ole aiempaa kokemusta fraseoligasta ja muusta tarvittavasta.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No näinpä. Joku sellainen tarpeeksi haastava kuitenkin, mitä ei ilman perustietoja läpäise.

 

Ihan käsittämätöntä miten nykyään mennään jatkuvasti kaikessa ns. perse edellä puuhun. Ennen se kynnys oli todella suuri siirtyä tuonne verkkoon. Ainakin allekirjoittanut paukutteli offlinessa varmasti satoja tunteja, ennenkuin edes harkittiin siirtymistä sinne VATSIMin ihmeelliseen maailmaan (silloin joskus). :laugh:

Taisi jopa eka kone jolla verkossa lensin olla PMDG:n 737NG, se vanhempi versio luonnollisesti. Toki sillä oli tahkottu sen verran siellä offlinessa, että oli taatusti riittävän hyvin hallussa.

Fraseologiatkin opeteltiin lähestulkoon ulkoa ennen sinne verkkoon siirtymistä, ja sielläkin ekat lennot mentiin verkkolentotutoriaali kädessä.... ;D

 

Nykyään opetellaan (kysytään foorumilta) ensimmäisenä "mitä tarvitsen, mitä pitää tehdä ja miten, että pääsen verkkoon!!?" :P Ja seuraavaksi vasta ruvetaan opettelemaan (kysymään foorumilta), että miten tää mun airbussi toimii. ;D

 

[/offtopic][/avautuminen]

+1, Axu sinulle on moni ihminen sanonut, että harjottele siellä offlinessä ensin ja tule joskus, kun osaat niin Cessnalla IVAOon. Ugh.

 

 

Edit:Mobiililaitteen lisäämät välit poistettu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No näinpä. Joku sellainen tarpeeksi haastava kuitenkin, mitä ei ilman perustietoja läpäise.

 

Ihan käsittämätöntä miten nykyään mennään jatkuvasti kaikessa ns. perse edellä puuhun. Ennen se kynnys oli todella suuri siirtyä tuonne verkkoon. Ainakin allekirjoittanut paukutteli offlinessa varmasti satoja tunteja, ennenkuin edes harkittiin siirtymistä sinne VATSIMin ihmeelliseen maailmaan (silloin joskus). :laugh:

Taisi jopa eka kone jolla verkossa lensin olla PMDG:n 737NG, se vanhempi versio luonnollisesti. Toki sillä oli tahkottu sen verran siellä offlinessa, että oli taatusti riittävän hyvin hallussa.

Fraseologiatkin opeteltiin lähestulkoon ulkoa ennen sinne verkkoon siirtymistä, ja sielläkin ekat lennot mentiin verkkolentotutoriaali kädessä.... ;D

 

Nykyään opetellaan (kysytään foorumilta) ensimmäisenä "mitä tarvitsen, mitä pitää tehdä ja miten, että pääsen verkkoon!!?" :P Ja seuraavaksi vasta ruvetaan opettelemaan (kysymään foorumilta), että miten tää mun airbussi toimii. ;D

 

[/offtopic][/avautuminen]

 

Loistava aamuavautuminen. Just näin. Ite oli 1000h simussa offlinessa ennen verkkoa. Sitten tekstillä. Ja pirunmoisen väännön jälkeen (itseni kanssa) puheelle. Mutta tao se nyt näitten vapaa-kasvatettujen isänmaan toivojen päähän. Ei .onnistu. En tiedä miten LJt on ohjeistettu mutta jos kerran nähdään että ei ole eväitä toimia verkossa niin miksei vaikka sitten supparin kautta lemppaa pellolle kasvamaan.. Siperia opetta ,nääs..

 

jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi joka asiasta mikä päähän pälkähtää pitäisi aloitta uusi ketju?? Häh? Tämän kyseisen herran tapana on olla hakematta mitään mistään, forun-haku,kuukle, aivan mystisiä juttuja. Heti lämästään ketju vaikka edellisessä olisi vastaus ongelmiin.

Noista lentohommeleista en kommentoi muuta kun että hermo menee jannua linjoilla kuunnellessa :thmbdn:

 

jari

 

Häh kyllä mä etsin itse snsin googlesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Ihan käsittämätöntä miten nykyään mennään jatkuvasti kaikessa ns. perse edellä puuhun. Ennen se kynnys oli todella suuri siirtyä tuonne verkkoon. Ainakin allekirjoittanut paukutteli offlinessa varmasti satoja tunteja, ennenkuin edes harkittiin siirtymistä sinne VATSIMin ihmeelliseen maailmaan (silloin joskus). :laugh:

Taisi jopa eka kone jolla verkossa lensin olla PMDG:n 737NG, se vanhempi versio luonnollisesti. Toki sillä oli tahkottu sen verran siellä offlinessa, että oli taatusti riittävän hyvin hallussa.

Fraseologiatkin opeteltiin lähestulkoon ulkoa ennen sinne verkkoon siirtymistä, ja sielläkin ekat lennot mentiin verkkolentotutoriaali kädessä.... ;D

 

[/offtopic][/avautuminen]

 

Ainakin tämä allekirjoittanut lenteli MD-11 yli 50h offlinessä ennen kuin uskoi osaavansa (tätä ennen tietysti vaikka kuinka paljon defu koneilla).

Sitten vielä tulosteltiin fraseologia oppaat, vihdoin päästiin lentämään! (kaikki sujui hyvän harjoittelun avulla, ja niistä asioista joista en vain löytänyt tietoa kyselemällä.)

 

Uskoisin että juuri tästä offline harjoittelusta on paljon apua, koska silloin ei ole esim. ole IVAO:n tuulia sotkemassa autopilottia. (Tuulet laittoivat autopilotin itsesuojelu -moodit päälle, siellä se sitten heilui vähän aikaa alemmalle lentopinnalle, ja sitten takaisin ylemmälle.  ::) )

 

EDIT: En kyllä tiedä onko tasoni mikään hyvä, mutta luulen että erään Espanjalaisen lentäjän (ja pari muuta) peittoan "lentotaidoillani".  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin tämä allekirjoittanut lenteli MD-11 yli 50h offlinessä ennen kuin uskoi osaavansa (tätä ennen tietysti vaikka kuinka paljon defu koneilla).

Sitten vielä tulosteltiin fraseologia oppaat, vihdoin päästiin lentämään! (kaikki sujui hyvän harjoittelun avulla, ja niistä asioista joista en vain löytänyt tietoa kyselemällä.)

 

Uskoisin että juuri tästä offline harjoittelusta on paljon apua, koska silloin ei ole esim. ole IVAO:n tuulia sotkemassa autopilottia. (Tuulet laittoivat autopilotin itsesuojelu -moodit päälle, siellä se sitten heilui vähän aikaa alemmalle lentopinnalle, ja sitten takaisin ylemmälle.  ::) )

 

Just näin. Itekin reenasin airbus x extend- tyyppiä 5 lentoa offlinessa koska en ole mikään bussikuski koskaan ollutkaan, outo värkki minulle. Ivaon säät syvältä. Itse käytän simun omaa koska nykymyllyni on nuhapumppu , ei oikein jaksa pyörittää säälisureita :-[ mutta pläkstormija odotellessa..

 

jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään