Guest macklin

PMDG MD11?

147 viestiä aiheessa

Moro!

Kannattaako ostaa (hinta aika kova) ja löytyykö Nordic Global Airlines paint:ia tähän?

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Kannattaako ostaa (hinta aika kova) ja löytyykö Nordic Global Airlines paint:ia tähän?

jukka

On ihan sika hyvä lisäosa ja Avsimistä muistaakseni löytyy  :thmbup: (Jos ei löydy niin mulla on itse maalattu FSX:lle niin voin konvertoida sen FS9:lle)

Ja saa joka sentille vastinetta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kannata. Odota mielummin 777:aa. :thmbup: Kuten sanoit melko suolainen hinta edelleen, ja NGX:äänkin verrattuna sysivanha ja se myös näkyy esim. VC:n laadussa jne... itselle ainakin oli lievähkö pettymys kun tuon asensin takaisin koneelle, muutaman sadan NGX-tunnin jälkeen. ;D Eli jos tässä vaiheessa olet ostamassa longhaul-vehjettä, niin odota ihmeessä 777:aa, ellei tuo M11 sitten viehätä niin hirveästi, ettet malta olla ostamatta. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

777 on eri asia kun MD11 ;) Riippuu ihan siitä, mitä haluaa lentää ;D Toki kuten mainittu, tuo MD11 on kyllä lisurikoneiden kirkkainta parhaimmistoa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

777 on eri asia kun MD11 ;) Riippuu ihan siitä, mitä haluaa lentää ;D Toki kuten mainittu, tuo MD11 on kyllä lisurikoneiden kirkkainta parhaimmistoa :)

No on tottakai. Ja nimenomaan, jos välttämättä haluaa MD11 lentää, niin silloin ehdottomasti paras lisuri on tuo. Silti se on vanha ja ruma verrattuna uudempiin. Tosin valitettavasti yhtä kallis, ellei kalliimpi kuin uudet ja paremmat. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Suur kiitos vastauksista, pannaan viesti Korvatunturille jos Pukki toisi. B777 ei kiinnosta kuten moni teistä on huomannut vuosien varrella olen näitä rahti-miehiä eli B747 ja MD11 ovat minun juttuni. TNT VA Airways vetelee kohdallani viimeisiään joten pitäis suunna katse muualle.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Suur kiitos vastauksista, pannaan viesti Korvatunturille jos Pukki toisi. B777 ei kiinnosta kuten moni teistä on huomannut vuosien varrella olen näitä rahti-miehiä eli B747 ja MD11 ovat minun juttuni. TNT VA Airways vetelee kohdallani viimeisiään joten pitäis suunna katse muualle.

jukka

Ohos mikä hinta! Vuonna 2008 maksoi 59.99 euroa.. On toisenlainen kone, siksi mielenkiintoinen, itse en ole lentänyt sillä pitkään aikaan. Eipäsillä  tainnut yksikään go-around onnistua, jostain syystä  :(

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

B777 ei kiinnosta kuten moni teistä on huomannut vuosien varrella olen näitä rahti-miehiä eli B747 ja MD11 ovat minun juttuni.

Onhan noita T7:jakin rahtareina vaikka millä mitalla ;) Mutta joo tosiaan, jos ei muuten koneena kiinnosta kuin tuo MD11, niin ehdottomasti kannattava hankinta. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan noita T7:jakin rahtareina vaikka millä mitalla ;) Mutta joo tosiaan, jos ei muuten koneena kiinnosta kuin tuo MD11, niin ehdottomasti kannattava hankinta. :thmbup:

Moro!

Tosi on ja B777-200LRF Openskyllä/Sky Spiritillä olen lentänytkin jonkin verran ihan hyvät ominaisuudet ja pienen virittelyn jälkeen spec:kin olivat kohdallaan. Paneelia kun ei freewarena oikein kunnollista löytynyt niin poistin laivastosta. Joo olen myös vähän classikko miehiä ja johan tuo ikäni sanoo sen.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietäisikö kukaan toimivaa Shockwave Lights confausta PMDG:n MD 11 FSX?

Olen surfannut pitkin päivää etsien kyseistä juttua niin PMDG:n kuin A2A:n foorumeilta sekä noin yleisesti netistä. Muistelen, että FS9:ssä ei ollut isompia ongelmia käyttää SW Lights-confausta (voi olla, että muistan väärin), mutta FSX-versiossa on lukemani perusteela joku ongelma, mikä koskee vain MD 11:sta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietäisikö kukaan toimivaa Shockwave Lights confausta PMDG:n MD 11 FSX?

Olen surfannut pitkin päivää etsien kyseistä juttua niin PMDG:n kuin A2A:n foorumeilta sekä noin yleisesti netistä. Muistelen, että FS9:ssä ei ollut isompia ongelmia käyttää SW Lights-confausta (voi olla, että muistan väärin), mutta FSX-versiossa on lukemani perusteela joku ongelma, mikä koskee vain MD 11:sta.

Olisit heti kysynyt... ;D

Näillä oon mennyt pari vuotta. Muistaakseni ite olen säätänyt nämä. En muista tarkkaan miten valot toimivat mutta RWY TOFF/LDG LTS/NOSE GEAR kytkimet ei toimi täysin oikeaoppisesti. Kaikki valot saa kuitenkin päälle. Koitin kauan sitten kikkailla niitä kuntoon mutta loppui kiinnostus. Pääasia, että on yöllä valoa ;D

[LIGHTS]

//Types: 1=beacon, 2=strobes, 3=Navigation, 4=Cockpit, 5=landing, 6=taxi, 7=recognition, 8=wing, 9=Logo

light.0 = 1, -84.00, 0.00, 11.300, Fx_shockwave_beaconh, // Shockwave light

light.1 = 1, -140.00, 0.00, -9.000, Fx_shockwave_beaconb, // Shockwave light

light.2 = 1, -80.00, 0.00, -8.100, Fx_shockwave_beaconb, // Shockwave light

light.3 = 4, 95.00, -1.50, 5.000, fx_vclightwhi,

light.4 = 4, 95.00, 1.50, 5.000, fx_vclightwhi,

light.5 = 4, 95.50, 0.00, 3.500, fx_vclightwhi,

light.6 = 8, -85.231, 23.611, -1.000, fx_PMDG_MD11_winglight,

light.7 = 7, -85.231, -23.611, -1.000, fx_PMDG_MD11_winglight,

light.8 = 9, -7.025, 0.00, 4.263, fx_PMDG_MD11_emerlights,

light.9 = 6, -28.500, 0.00, -9.750, Fx_shockwave_landing_light, // Shockwave light - nose gear

light.10 = 5, -20.100, 8.10, -3.300, Fx_shockwave_landing_light // ShockWave light

light.11 = 5, -20.100, -8.10, -3.300, Fx_shockwave_landing_light // ShockWave light

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Muutaman päivän harkinnan jälkeen pääti olla ostamatta syys lähinnä hinta ja käyttön vähyys. Keskityn nyt värkkäämään uudelleen Skyspiritin tekelettä kun löysin siihen kohtuu freeware paneelin. Kone on nyt melko valmis ja vailla ensimmäistä oikeata lentoa. Kiitos kuitenkin kaikilla neuvoista ja informaatiosta, vaikka kauppoja ei tullut niin tieto ei mennyt hukkaan.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millanen kone tämä MD-11 on muuten opetella, jos sen perinpohjin tahtoisi osata ja pohjana on 5 vuotta simulentoa pelkällä MD-87:lla (Fly the Maddog)? Ja millanen opetella systeemeiltään ja proseduureiltaan verrattuna esim. NGX?

Nopeasti vilkastuna analogia näiden kahden välillä on lievästi sanottuna heikohko.

Kiinnostas opetella, koska kunnioitus tätä vanhusta kohtaan on lähes yhtä suuri, kuin kasikymppiä.

"Finneir faif" ja lisäksi intoa nostaa jumaliste tämä:

http://www.ilmailumuseo.fi/index.php?page=md-11--simulaattori

...Kun vaan pääsis vielä MD-8x simulaattoriin joskus, niin ei siinä paljo muuta elämään tarttis.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millanen kone tämä MD-11 on muuten opetella, jos sen perinpohjin tahtoisi osata ja pohjana on 5 vuotta simulentoa pelkällä MD-87:lla (Fly the Maddog)? Ja millanen opetella systeemeiltään ja proseduureiltaan verrattuna esim. NGX?

No jos kiinnostusta riittää (kuten sulla tuntuu riittävän) niin ei tuo mikään älyttömän vaikea ole loppupeleissä, varsinkaan jos on jo hyvät "pohjatiedot". Pari lentoa kun vetää kädestäpitäen tutoriaalien kanssa niin tajuaa jo perushommat tuon kanssa, eli miten ohjelmoida FMC sun muuta, ja tottakai mitä enemmän lentää ja paneutuu tuohon niin sitä mukaa oppii aina uutta. :thmbup:

Joona V. nakutteli muistaakseni tuonne kuvastoorien puolelle myös oikein opastyylisen tarinan. 8) Siellä on kanssa vähän enemmän opeteltu ko. vehjettä. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joona V. nakutteli muistaakseni tuonne kuvastoorien puolelle myös oikein opastyylisen tarinan. 8) Siellä on kanssa vähän enemmän opeteltu ko. vehjettä. :D

Linkki taisi olla jo täälläki kerran.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jes, huomasinkin jo stoorin. Pistin MD-11 tulee ja nopealla vilkasulla vaikuttaa loppujen lopuksi paljon yksinkertaisemmalta ja loogisemmalta kuin MD-8x :) Se, että vivut ovat muuttuneet napeiksi, on ehkä isoin ero :)

Toivotaan että innostusta riittää opiskella kone samalla intensiteetillä kuin pikku veljensäkin. Ehkä motivaatiota löytyy, kun itselle on asettanut palkinnoksi kunnollisesta opiskelusta pääsyn tuonne oikeaseen MD-11 simulaattoriin. Ei sinne viitti tuolla hinnalla mennä pelkkää rattia kääntämään :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysynpä tässä samalla kun yritän etsiä vastausta netistä eli ongelma on:

Asensin tuon MD-11:sta uusiksi - käytin jopa admin asnnusta ja ajoin tun Flight1:n Registery Toolsin ja ei apua.

Esimerkki ongelmasta, joka koskee ääniä. Kun klikkaan IRS namikan NAV-positioon, laite suorittaa testin ja tuosta johtuva on syvän matala thoooooom - thoooom ja tätä kestaa jonkin aikaa, Sama juttu kun suoritan TCAS-testin ja äänikin on sama. Aivan sama mitä testejä teen ja ääni aina sama. Kun klikkaan No Smoking ja Seat Belt-namiskoita, niin perinteistä blim-blom -ääntä ei kuulu vaan epämääräisiä napsahduksia joita kuuluu myös FMC:ia käytettäessä.

Käytössä on Creativen HS-1200 Headset (USB) eikä missään muussa koneessa ole ollut tällaista ongelmaa.

Simun Sound-kansiossa on PMDG-kansio, joka sisältää MD-11 kansion, mikä taas pitää sisällään:

-Callouts

-CAWS

-GPWS

-Levers

-Pushback

-Switches

-TCAS

-Various

Jokaisessa kansiossa on erinäinen määrä äänitiedostaja, jotka toimivat niitä erikseen klikkailemalla.

Aircraft-kansiosta löytyy PMDG_11-kansio, joka pitää sisällään kaksi eli Sound.GE (62 kpl tiedostoja) ja Sound.PW 65 kpl tiedostoja). Nämä ovat erinäisiä _JET, _REV, _SHUT, _START, _WIND, _GEAR, _GROUND -päätteisiä äänitiedostoja.

Joku ei nyt natsaa - ei tuo itse lentämiseen vaikuta, mutta kaikki FO:n jorinat ym. uupuu ja se nyt kyllä häiritsee suunnattomasti joten kaikki apu olisi enemmän kuin tervetullutta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep,jep - ei netistäkään mitään viisastenkiveä löytynyt, mutta kaiken ääniasetusten kikkailun ja säätelyn jälkeen tuskastuneena päätin kokeilla, miten esim iFly toimii. Minullahan on default-lento käynnistyksen yhteydessä ja niinpä latasin sen,jonka jälkeen näppäsin Fly Now-näppylää. Simu käynnistyi ja sen jälkeen valitsin 737-700 iFly. Käynnistin koneen ja kaikki äänitehosteet toimivat moitteetta.

Hmmmmm... jokin mättää. Suljin simun valikkoon ja päävalikosta valitsin suoraan PMDG:n MD-11:sta. Myllyt olivat oletuksena päällä ja eikun testailemaan. Hämmästys oli suuri kun kuulin kaikkien äänitehosteiden toimivan moitteetta. Valitsin valikosta Cold & Dark paneelin ja tein tästä tallentaen ns. oletuslennon tai miksi tätä nyt kutsuisi. Niin tai näin - tuolloin kaikki toimi. Tänään en ole asiaa vielä kerinnyt kokeilemaan, mutta kohta suoritan testin Fighterilla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyskö mistään Finnairin roseduuri -listaa tai checklistaa ylipäätään Md-11 koneelle? Aikalaillahan ne on samanlaiset riippumatta yhtiöstä, mutta anyway.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään