Alex Lund

Näin annat hyvää apua simulaattoriasioissa

25 viestiä aiheessa

tuli mieleen tuossa kun katselin foorumia niin huomasin aika monta sellaista kun: "Miten tää tehdään" ja mikä on se ja se" niin jos joku haluaa apua niin auttajat voisivat tehdä YouTube Channelin ja tehdä sinne suoenkielisiä tutoriaaleja sem PMDG:n 737:sta. Mun mielestä hyvä idea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisi todella hyvä jos tuollanen kanava olisi! Mutta: miten tiliä hallinnoitaisiin, tunnarit foorumin ylläpidolla? Riittäsikö videoiden tekijöitä myös alkuinnostuksen jälkeen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisi todella hyvä jos tuollanen kanava olisi! Mutta: miten tiliä hallinnoitaisiin, tunnarit foorumin ylläpidolla? Riittäsikö videoiden tekijöitä myös alkuinnostuksen jälkeen?

Videon saa aikaan kun joku kysyy foorumilla jotain jonka osaat. sitten teet videon ja annat linkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Videon saa aikaan kun joku kysyy foorumilla jotain jonka osaat. sitten teet videon ja annat linkin.

Niin, mutta kellä on:

-aikaa

-innostusta

-taitoa

-halua

-väineet

tehdä noita videoita...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, mutta kellä on:

-aikaa

-innostusta

-taitoa

-halua

-väineet

tehdä noita videoita...

Välineistä sen verran että tarvitsee vain frapsin ja windows movie makerin . Joillakin ketkä haluaa auttaa on aikaa innostusta taitoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuules Axu, joo ei Teemu varmaan tiennyt mitä tarvii simuvideon tekemiseen softien osalta. Välineillä tarkotti sitä, että kaikilla ei varmaan riitä tehoa kuvaamaan mitään FSX:ää, ei ainakaan itellä.

Ja Frapsistä sen verran että se on varmaan huonoin mahdollinen simuvideon kuvaamiseen koska imee koneesta tehot, framet laskee väkisin.

Topias Rossi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosiaan Fraps vie kaikki tehot, joten turha sillä on mitään kuvata.

Ja jos nyt realistiseksi aletaan, niin kuka jaksaa alkaa väsäämään videota YHDELLE henkilölle, jolla ei satu olemaan tarpeeksi hyvää englanninkielen taitoa, jotta hän voisi katoa ne viisi muuta opasta englanniksi samasta aiheesta. Aikaa kuluu tosiaan ensin tekemiseen, säätämiseen ja muokkaukseen. Sitten se vielä pitäisi jotenkin uploadata tänne, jotta ylläpito voisi uploadata sen omaan kanavaansa, josta sitä ei kuitenkaan kukaan katso jatkossa, koska ei lähinnä ole tarvetta. Vaikeaa, eikö...

Turhaa ajan haaskausta sanon minä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kohta muokkaus lähinnä huvittaa, en tiedä minkälaisia ultra-tehosteita ja FX-tykitystä aattelet että tuto-videoissa on mutta silti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toisaalta - mm. 737:stä löytyy valmista videota, jota katsomalla ymmärtää paljon jo pelkästään katsomalla vaikka kielitaito olisikin hieman kangertelevaa. Minulla on tuosta sarjasta 767-300 ja 747-400. Minun mielestäni ne ovat laadultaan parasta, mitä simumaailmaan tarjotaan silloin kun puhutaan opetusvidoista isojen koneiden osalta. Hinta/laatusuhde on taatusti kohdallaan - joku tietenkin on aina eri mieltä, mutta ole rauhassa vaan:

http://www.flyaoamedia.com/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosiaan Fraps vie kaikki tehot, joten turha sillä on mitään kuvata.

Ja jos nyt realistiseksi aletaan, niin kuka jaksaa alkaa väsäämään videota YHDELLE henkilölle, jolla ei satu olemaan tarpeeksi hyvää englanninkielen taitoa, jotta hän voisi katoa ne viisi muuta opasta englanniksi samasta aiheesta. Aikaa kuluu tosiaan ensin tekemiseen, säätämiseen ja muokkaukseen. Sitten se vielä pitäisi jotenkin uploadata tänne, jotta ylläpito voisi uploadata sen omaan kanavaansa, josta sitä ei kuitenkaan kukaan katso jatkossa, koska ei lähinnä ole tarvetta. Vaikeaa, eikö...

Turhaa ajan haaskausta sanon minä.

Miten niin yhdelle? Voihan niitä katsoa monikin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten niin yhdelle? Voihan niitä katsoa monikin

Siten niin, että KAIKKI muut mitä ilmeisimmin ymmärtää ne manuaalit englanniksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siten niin, että KAIKKI muut mitä ilmeisimmin ymmärtää ne manuaalit englanniksi.

Ei kai tota nyt noin suoraan tartte tyrmätä, jos joltain löytyisi aikaa ja kiinnostusta niin olisivat ihan hyödyllisiä.

On kyllä totta että yleisesti ottaen kaikki muut ymmärtävät manuaalit englanniksi.

Eiköhän ole loppujen lopuksi hyvä että manuaalit ovat englanniksi, samaan aikaan kun opiskelee konetta, oppii englantia. Kun sitä sitten tarvitsee esim. IVAO:ssa, on kieli jo valmiiksi hallussa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aloittajalle sen verran, että kannattaisi vissiinkin vähän panostaa siihen oikeinkirjoitukseenkin sekä oikolukea viestejä ennen lähettämistä. Tuollaista epämääräistä oksennusta on sangen epämiellyttävä lukea eikä minulla ainakaan ole kiinnostusta vastata sellaisiin viesteihin. Muistaakseni tästä on sinulle mainittu ennenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taas tästä väännetään kättä. :thmbdn: :thmbdn: :thmbdn:

Mutta mä oon värkkäämässä videota IVAO:on. Miten normaali operointi tapahtuu jne. JA suomeksi ;)(tosin fraseologia enkuks).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta mä oon värkkäämässä videota IVAO:on. Miten normaali operointi tapahtuu jne. JA suomeksi ;)(tosin fraseologia enkuks).

Nooh, ei mulla oo mitään sitä vastaan jos joku vaan jaksaa. Hyvähän se vaan on!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OK! :thmbup: Kerro kanavan nimi niin käyn subaamassa. siis YouTube kanava

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä tästä olisi hyvä aloittaa: yritän lisätä Vantaan Photoscenery 1.0:llaa FS2004:ään, mutta se ei ilmesty simun scenery library-listaan. Mitä teen väärin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä tästä olisi hyvä aloittaa: yritän lisätä Vantaan Photoscenery 1.0:llaa FS2004:ään, mutta se ei ilmesty simun scenery library-listaan. Mitä teen väärin?

Se pitää lisätä sinne erikseen. Googlen kautta löysin tuolta FSNn wikistä hyvän artikkelin kuvien kera (jostain syystä tuli jotain erroria jos koitti suoraan wikin kautta mennä?).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se pitää lisätä sinne erikseen. Googlen kautta löysin tuolta FSNn wikistä hyvän artikkelin kuvien kera (jostain syystä tuli jotain erroria jos koitti suoraan wikin kautta mennä?).

Kiitos. Tuosta ohjeesta puuttuu vain oleellinen Windows 7-bugi: Scenery libraryssä kun yrittää lisätä sceneryä, niin ei se ilmesty listaan. Se ilmestyy sitten vasta kun ensiksi on valinnut (esim. Vantaa_photoscenery_1.0) tekstin ja sitten ikkunassa painaa "ohitse" - eli valkoista tilaa. Ja mites tuo "use folder names"-toiminto WinRar:in kanssa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Painoithan OK etkä Enteriä sitä lisätessä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Painoithan OK etkä Enteriä sitä lisätessä?

Joo siis nyt tajusin kuinka ne saa sinne lisättyä. Tarvii tosiaan painaa "ohi" jotta lisäri ilmestyy sinne scene libraryyn.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään