Tapani Österberg

Pilviongelma Fs2004

15 viestiä aiheessa

Hello fellow simuilijat. Muutama viikko sitten entinen uskollinen kompuutterini sanoi sopimuksensa irti seitsemän vuoden uskollisen palvelun jälkeen. Niinpä ostin uuden, tehokkaan tietokoneen tyytyväisenä siitä, että pystyn aloittamaan rakkaan simuharrastukseni uudestaan. Oletin uuden koneen pyörittävän Fs 2004.sta kuin tyhjää vain, vaan näinpäs ei olekaan. Ongelmani ovat pilvet. Kentällä rullatessani näkymä soljuu todella pehmeästi, mutta kun taivaalle nousee, niin kone menee kyykkyyn. Olen kokeillut eri pilvisettejä ja simun xp-yhteensopivuustilaa ilman menestystä.

Koneeni specsit ovat Windows 7/64, 16Gb muistia, neliydinsuoritin, näyttiksenä Amd radeon 7660+7470.

Joten, jos jollain on ratkaisua pulmaan, johon en ole kovasta etsimisestä huolimatta selvyyttä saanut, olisin kovin tyytyväinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sulla REXin tai muun lisäosan pilvet asennettuna?

ATIn näytönohjaimet pyörivät paljon helpommin Bojoten Shader 3 asennettuna. Googlaapa sitä ja kokeile sitten uusiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia vinkistä, mulla on tällä hetkellä sellaiset kuin Oscar-clouds v4. Latasin tuon Shaderin mutta se on fsx:lle, ilmeisesti sen jotenkin saa asennettua myös fs9:lle. Mitenköhän tuo tapahtuu?. Asennanko sen kansion ShadersHLSL vain fs9 juurikansioon?.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia vinkistä, mulla on tällä hetkellä sellaiset kuin Oscar-clouds v4. Latasin tuon Shaderin mutta se on fsx:lle, ilmeisesti sen jotenkin saa asennettua myös fs9:lle. Mitenköhän tuo tapahtuu?. Asennanko sen kansion ShadersHLSL vain fs9 juurikansioon?.

Enpä tiedä. Ei sitä kannata asentaa ellet löydä tietoa, että se varmasti toimii myös FS9:ssä. HD-tasoiset pilvet ovat todella vaativia koneelle. Mikä on pilvien resoluutio?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hello fellow simuilijat. Muutama viikko sitten entinen uskollinen kompuutterini sanoi sopimuksensa irti seitsemän vuoden uskollisen palvelun jälkeen. Niinpä ostin uuden, tehokkaan tietokoneen tyytyväisenä siitä, että pystyn aloittamaan rakkaan simuharrastukseni uudestaan. Oletin uuden koneen pyörittävän Fs 2004.sta kuin tyhjää vain, vaan näinpäs ei olekaan. Ongelmani ovat pilvet. Kentällä rullatessani näkymä soljuu todella pehmeästi, mutta kun taivaalle nousee, niin kone menee kyykkyyn. Olen kokeillut eri pilvisettejä ja simun xp-yhteensopivuustilaa ilman menestystä.

Koneeni specsit ovat Windows 7/64, 16Gb muistia, neliydinsuoritin, näyttiksenä Amd radeon 7660+7470.

Joten, jos jollain on ratkaisua pulmaan, johon en ole kovasta etsimisestä huolimatta selvyyttä saanut, olisin kovin tyytyväinen.

Moro!

Minä nyt ostin muutama viikko sitten uuden AMD kortin, kun minun nVidia ei toiminut Windows7:ssa, ja on ollut kamalan vaikea saada kaikki toimimaan kunnolla! Ainakin minulla on tämmöset ajatukset tähän:

• Mitkä CCC ajurit on käytössä? Minulla nyt uusimmat beta versiot, kun nykyinen 12.10 tekee ihmellisiä ongelmia Windows7 työpöydälle (minulla on kaksi näyttöä EyeFinityssä)
  • Mikä 'anti aliasing' on asennettu? Minulla on huomattavan iso FPS isku pilveissä jos käytän super sample AA, mutta 4x adaptive multi sample on paljon parempi. Nyt tulee ihan hyvin 30 FPS pilveissä, vaikka olisi 3840x1200 näyttö ja REX:n HD 32-bittiset pilviteksturit... Tippuu heti alle 10 jos SS AA tulee laitettu!

Minä olen sitten käyttämässä RadeonPro ohjelmaa, jossa löytyy muutama tweakkaus joka tavallisessa CCC ohjelmassa ei ole... Taas, se on uusin beta versio joka löytyy Guru3D keskustelualueen kautta. Voin jakaa minun asennukset jos kiinnostaa (mutta hieman myöhemmin, kun nyt olen töissä).

Bojoten shaderit on tosiaan FSX:lle, mutta saa paremmat shaderit FS9:lle jos intergroit SweetFX paketti RadeonPro:n kautta (se on myös Guru3Dllä).

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia paljon kommenteista. Geoffilla oli hyviä ajatuksia ja ideoita joita pitänee kokeilla jahka himaan pääsen. Mulla on ajurina juurikin tuo 12.10 Catalyst. Liittyyköhän ongelma jotenkin dx9 ja dx10:n ristiriitaan?. Eli uusi näyttis ei niin hyvin pyöritä vanhempaa materiaalia?. Tämä vain ajatuksena.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, nyt on Radeon Pro ja SweetFX ladattu ja asennettu. SweetFX oli jokin 7z-tiedosto jonka asensin Flight Simulator-kansioon, en tiedä menikö oikein. Ainakaan mitään muutosta ei tullut eli pilvet aiheuttavat sietämätöntä nykimistä edelleen. Eli Geoffilta pyytäisin vinkkejä edelleen tuon RadeonPron asetuksista. Ja muiltakin  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu asensin eli purin nuo SweetFx-tiedostot simun kansioon. Sitten sinne meni SweetFX-kansio jossa oli joitain H-tiedostoja. Jätin ne siihen kansioon koskapa en tiennyt, mitä niille tehdä.

Mutta sanokaapa anti-alias tekniikasta, kannattaako se pitää päällä simussa, vaiko ajurin kautta?. Törmäsin tälläiseen:http://cloudy.braybaroque.ie/cloudy_tips/tips.htm ja joitain noita vinkkejä olen käyttänyt. Tiedä sitten, josko nuo ovat aiheuttaneet ongelmani.

Pitää kokeilla noita HDEv2 pilviä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu asensin eli purin nuo SweetFx-tiedostot simun kansioon. Sitten sinne meni SweetFX-kansio jossa oli joitain H-tiedostoja. Jätin ne siihen kansioon koskapa en tiennyt, mitä niille tehdä.

Mutta sanokaapa anti-alias tekniikasta, kannattaako se pitää päällä simussa, vaiko ajurin kautta?. Törmäsin tälläiseen:http://cloudy.braybaroque.ie/cloudy_tips/tips.htm ja joitain noita vinkkejä olen käyttänyt. Tiedä sitten, josko nuo ovat aiheuttaneet ongelmani.

AA-säätö pitää ehdottomasti tehdä näytönohjaimesta eikä simusta. Tämä voi olla syy ongelmiisi. Näytönohjaimessa voi säätää AA:n voimakkuuttakin, ainakin ATI:n ohjaimessa. Siis simussa EI ruksia kohtaan AntiAliasing.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo SweetFX paketti on parempi laittaa omaan hakemistoon jos on RadeonPro. Eli poista sen FS hakemistosta, laita omaan, ja sitten RP:n settingsissä löytyy paikka jossa laitetaan missä SweetFX on asennettu. Sitten RPssä pitää aktivoida efektejä - laita FS9.exe:lle oma profiili, muuten ne efektit ei toimi kunnolla. Minä käytän Bloom, Tone Map, Dither ja Curves... Ohjeiden mukaan pitää sitten muokkaa että FS näyttää hyvältä. Huomasin muuten, että muutokset eivät aina tule käyttöön ennenkuin simu on uudelleenkäynnistetty (vaikka sanoo SweetFX manuaalissa että voit muokkaa ja se näkyy heti...)

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin ihmiset, tilanne on huomattavasti parantunut ohjeittenne myötä, kiitoksia paljon. Yksi suurimpia syyllisiä oli käyttämäni sääohjelma FsRealWXLite jonka käytössä sekoilin, ilmeisesti lataamalla simuun tuplasäät(!!) :-[. Vielä on joitain pikkusäätöjä mutta perusjutut näyttäisivät nyt olevan kunnossa. Tuota RadeonProta täytyy tutkia hieman tarkemmin vielä. Mutta suurkiitos tähän astisesta!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis simussa EI ruksia kohtaan AntiAliasing.

yES

Tämäkään ei aina päde kaikilla näytönohjaimilla ja simuversioilla. Kokeilemalla saa taas parhaan tuloksen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään