Matti Westerholm

Näytön tarkkuus.

8 viestiä aiheessa

Anteeksi, että kysyn tällaista tyhmää, mutta omassa Flight Simulatorissa näytön tarkkuuden säätäminen loppuu 1680, niin monella täällä se on yli 1900, niin johtuuko se itse näytöstä, että millainen näyttö on vai, että heillä on eri Flight Simulator esim. Pro-malli? Muistaakseni omassa Simulatorissa näytön tarkkuus on 1680-1040-32. Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuolla lopussa olevalla 16/32 luvulla paljonkin väliä?

Minulla vain tiputtaa FPS.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

johtuuko se näytöstä, että millainen näyttö on vai, että heillä on eri Flight Simulator esim. Pro-malli? Muistaakseni omassa Simulatorissa näytön tarkkuus on 1680-1040-32.

Simulaattorisi maksimiresoluutio määräytyy käytetystä näytöstä. Luonnollisesti suuremmalla näytöllä (enemmän tuumia) on mahdollista saavuttaa enemmän pikseleitä.

Ymmärtääkseni luku tarkoittaa 16- ja 32-bittistä resoluutiotilaa. 16-bittisellä tosiaan saa paremman suorituskyvyn, mutta toisaalta grafiikan laadussa joutuu tinkimään.

gradient32bit3ze.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla vain tiputtaa FPS.

Nuo luvut 16 ja 32 tarkoittavat että käytössä on 16- tai 32-bittiset värit (mahdollisten värisävyjen määrä on 2^16 tai 2^32). Maksimiresoluutio riippuu sekä näytönohjaimesta (käytännössä nykyiset pystyvät lähes kaikkiin) että näytöstä (joissa on vaihtelua). Se jolla se on pienempi, rajaa maksimin. Käytännössä LCD- ja vastaavilla näytöillä kannattaa aina käyttää ns. natiiviresoluutiota. Se tarkoittaa sitä, että silloin ruudulla näkyvät pikselit muodostuvat todellisista fyysistä kuvapisteistä. Esimerkiksi pienemmät resoluutiot muodostetaan siten, että yhteen kuvapisteeseen tulee useampia fyysisiä kuvapisteitä.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään