Guest MikaMM

mittarivalot

24 viestiä aiheessa

Moi jälleen mistä ihmeestä pmdg koneeseen laitetaan mittaristovalot päälle.kun ei löydy mistään ohjaamon valot kyllä saan päälle.

Kiitos jälleen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hmm, siis tarkoitat näyttöihin jotain arvoja, ne saa pienistä ruuveista kapteenin joikkarin takaa. Sitten taas jos haluaa taustavalaisua niin overheadiin ja sulaketauluun löytyy overheadin keskivaiheilta siinä batterin vasemmalla puolella kaksi ruuvia. Pääpaneeliin saa taustavalaisun kapteenin joikkarin takana olevalla vasemmalla ruuvilla ja perämiehen joikkarin takana olevalla oikealla ruuvilla. Pedestaaliin saa pedestaalin vasemmassa alalaidassa olevasta oikeanpuolimmaisesta ruuvista.

Sitten on nämä floodit. Nekin löytyy sopivasti pedestaalista sekä kapteenin joikkarin takaa, suunillee samoista paikoista kuin edellä mainitut nappulat. Ja sitten vielä on overheadin yläpuolella IRS:n namikoiden vieressä yksi vipu josta saa ohjaamoon joko kirkaan yleisvalon tai himmennetyn yleisvalon. Sitten vielä karttatelineille omat valot ja niin edespäin, mutta ei niistä sen enempää.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös ne ole overheadissa bat:n oikealla puolella?

Nii ja nää ohjeet taitaa olla ngx:lle 8).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi jälleen mistä ihmeestä pmdg koneeseen laitetaan mittaristovalot päälle.kun ei löydy mistään ohjaamon valot kyllä saan päälle.

Kiitos jälleen

Mitä PMDG:n konetta tarkoitit?

hmm, siis tarkoitat näyttöihin jotain arvoja, ne saa pienistä ruuveista kapteenin joikkarin takaa. Sitten taas jos haluaa taustavalaisua niin overheadiin ja sulaketauluun löytyy overheadin keskivaiheilta siinä batterin vasemmalla puolella kaksi ruuvia. Pääpaneeliin saa taustavalaisun kapteenin joikkarin takana olevalla vasemmalla ruuvilla ja perämiehen joikkarin takana olevalla oikealla ruuvilla. Pedestaaliin saa pedestaalin vasemmassa alalaidassa olevasta oikeanpuolimmaisesta ruuvista.

Sitten on nämä floodit. Nekin löytyy sopivasti pedestaalista sekä kapteenin joikkarin takaa, suunillee samoista paikoista kuin edellä mainitut nappulat. Ja sitten vielä on overheadin yläpuolella IRS:n namikoiden vieressä yksi vipu josta saa ohjaamoon joko kirkaan yleisvalon tai himmennetyn yleisvalon. Sitten vielä karttatelineille omat valot ja niin edespäin, mutta ei niistä sen enempää.  ;D

Kaikissa PMDG:n koneissa, kun ei ole samalla tavalla nuo valokatkaisijat..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PMDG 737-800NGX

enköhän nyt saa ruuvailtua valojakin kiitos

vähän niinku hakusessa mut eiköhän tämä tästä. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PMDG 737-800NGX

enköhän nyt saa ruuvailtua valojakin kiitos

vähän niinku hakusessa mut eiköhän tämä tästä. :D

Kannattaa ihan suosiolla mennä sinne YouTubeen ja etsiä videoita koneesta.

Ei paperi ohjeissakaan ole mitään vikaa, kyllä löytyy googlella hyvin materiaalia, niin ei tartte ihan joka pikku asiaa tulla foorumilta kysymään.  :)

Tietysti jos jotain epäselvää niin tänne vain.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei paperi ohjeissakaan ole mitään vikaa, kyllä löytyy googlella hyvin materiaalia, niin ei tartte ihan joka pikku asiaa tulla foorumilta kysymään.  :)

Ja mitäs tällä foorumilla tehdään jos täällä ei saa kysellä pieniä asioita? mikäs sen päättää onko kysymys tärkeä tai turhanpäiväinen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja mitäs tällä foorumilla tehdään jos täällä ei saa kysellä pieniä asioita? mikäs sen päättää onko kysymys tärkeä tai turhanpäiväinen?

Sen päättää kaikkitetävät pro-simuilijat, joille perusasiat ovat niin itsestään selvyyksiä, ettei sellaisiin jaksaa vastata. Toinen on sitten se, jos asia löytyy vaikkapa googlen kautta parissa sekunnissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo - silloin on kysyttvä, jos ei tietoa itsellä ole tai sitä ei muualta löydy. On myös syytä huomioida se, että kaikilla ei kielitaito aina riitä kahlaamaan satoja sivuja manuaaleja ja löytämään niistä juuri se oikea tieto. Väitän, että jos kaikki lisäosien tekijät kirjoittasivat ohjeet ainoastaan suomeksi, olisi maailman simurintamalla huomattavasti hiljaisempaa ja netti pullollaan melko outojakin kysymyksiä. Englanti äidikielenään homma on huomattavasti helpompaa ja manuaalien ynnä muiden asiaan liittyvien opusten luku viihdyttävää, koska tällöin voi keskittyä yksinomaan itse asiaan. Siitä huolimatta nämä englantia syntymästään lähtien käyttäneet kyselevät myös foorumeilla joskus melko yksinkertaisia perusasioita.

Suositus lienee kuitenkin se, että yrittää ensin itse etsiä vastausta ongelmaansa kielitaidosta tietenkin taas kerran riippuen ja sitten rohkeasti kysyy täältä. Mielipiteeni (jolla ei tietenkään sen suurempaa merkitystä ole) on, että jokainen on joskus ollut tyvessä eikä kaikki ole vieläkään latvaan asti yltäneet ja jokainen, joka täälläkin vielä aktiivisesti viihtyy on joskus kysellyt monenlaisia kysymyksiä - ei tarvitse kuin käyttää foorumin hakua asian todetakseen. Viimemainitulla tarkoitan siis sitä, että kun haet johonkin ongelmaan vastausta tältä foorumilta ja laitat haun, niin sieltähän pongahtaa yleensä melko pitkä lista vuosienkin takaa kysymyksineen ynnä mahdollisine vastauksineen...

Ja niin - kysyjälle asia lienee aina tärkeä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En malta olla kommentoimatta. Olen täyhsin samaa mieltä...eksyvä ei tietä kysy. Mutta ihan kaikkein paras keino lienee olla lannistamatta meitä aloittelevia ja jopa kieltä taitamattomia..sanakirjan avulla eteenpäin rämpiviä simunoviiseja on se, että jos kymysykset ärsyttävät jotakuta...VOI AINA YRITTÄÄ OLLA PROVOSOITUMATTA JA JÄTTÄÄ VASTAAMATTA.

Joten kyllä me pöllömätkin sitten ymmärrämme...LOPULTA... että esitetty kysymys ei liene ollut foorumilaisten mielestä aiheellinen, tai asiallisen vastauksen arvoinen.

Kiitos ja anteeksi

yst. asiattomuuksista provosoitunut Jussi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ottamatta väittelyyn kantaa, huomautan, että kannattaa yrittää löytää tietoa itsekin jo ihan sen takia, että se tuo tiettyä onnistumisen fiilistä, kun oppii asioita ihan itse. Mulla iskee aina epätoivo esim uutta lisäosakonetta hankkiessa ja alku on aina hammasten kiristelyä ja aiheuttaa selittämättömiä raivokohtauksia mutta siitä se aina pikkuhiljaa paranee ja jokainen lento muuttuu hiukan helpommaksi. Lopulta kuitenkin nautin siitä, kun jokin asia lopultakin aukeaa, vaikka aluksi on tuntunut lähes mahdottomalta.

Simulentely vaatii yllättävän paljon oma-aloitteisuutta, mikäli edistyneempiä koneita haluaa lentää. Kannattaa kysellä täällä, googlailla ympäri netin keskustelupalstoja, lukea manuaaleja, katsoa videoita youtubesta jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, kyllä jokaisen kannattaa kykyjensä mukaan koittaa ensin googlella ja tämän foorumien hakutoimintoja käyttäen koittaa löytää ratkaisua, sitten jos ei vastausta onnistu löytämään toki täällä on hyvä ja ihan oikein kysyä.

Sillähän se tiedonhakutaitokin kehittyy että itse koittaa löytää ongelmiin ratkaisuja ensin ja sitten vasta kysyy. Pidemmän päälle siinä säästyy todella paljon aikaa ja vaivaa kun oppii etsimään ongelmiin itse valmiita vastauksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En malta olla kommentoimatta. Olen täyhsin samaa mieltä...eksyvä ei tietä kysy. Mutta ihan kaikkein paras keino lienee olla lannistamatta meitä aloittelevia ja jopa kieltä taitamattomia..sanakirjan avulla eteenpäin rämpiviä simunoviiseja on se, että jos kymysykset ärsyttävät jotakuta...VOI AINA YRITTÄÄ OLLA PROVOSOITUMATTA JA JÄTTÄÄ VASTAAMATTA.

Joten kyllä me pöllömätkin sitten ymmärrämme...LOPULTA... että esitetty kysymys ei liene ollut foorumilaisten mielestä aiheellinen, tai asiallisen vastauksen arvoinen.

Kiitos ja anteeksi

yst. asiattomuuksista provosoitunut Jussi

Missä väitin että kysymys oli turhan päiväinen! En minä vain löydä sitä kohtaa viestistäni!   :o

En minä tässä ketään yritä "alistaa" tai haukkua. PMDG:n koneista löytyy niin selkeitä ohjeita että vähän vain ihmetytti. Etenkin YouTubesta löytyy niin helposti hyvä opetus video jossa esitetään kaikki ydinasiat niin yksityiskohtaisesti että ei voi erehtyä (Paitsi joskus...  :-[).

En myöskään meinannut ettei pieniä asioita saisi kysellä, niitähän minäkin täällä kyselen.

Koko viestini oli vain vinkki, en minä ainakaan olisi tuollaisesta pahastunut kun simuilua aloittelin!

Mistä minä tiedän onko ketjun aloittaja edes tietoinen youtuben hienoista videoista. Hyvästä opetus videosta selviävät lähes kaikki 737 tärkeimmät ominaisuudet ja toiminnot.

Ja niille jotka eivät viestiäni ja/tai sen asiaa ymmärtäneet selvennän sitä vielä:

Oma-aloitteisuus kannattaa. Youtube ja Google ovat suuri apu, vaikka eivät ikinä foorumia korvaakaan.

Miksi viestini ymmärrettiin niin väärin?  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se vain tuntuu nykyään olevan tapana  :-\

En kyllä olisi ikinä arvannut että kun yritän antaa vinkin lähteekin viesti joillain näin vääntymään.  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missä väitin että kysymys oli turhan päiväinen! En minä vain löydä sitä kohtaa viestistäni!   :o

... ...

Miksi viestini ymmärrettiin niin väärin?  :(

Minusta viestisi oli oikein hyvä ja ystävälllinen... Kysyjä varmaan itse kertoo jos hän ei viestistä pidä, kenenkään muun ei tarttee kertoa minkä tyyppisestä vastauksesta ketjun aloittaja pitää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta viestisi oli oikein hyvä ja ystävälllinen... Kysyjä varmaan itse kertoo jos hän ei viestistä pidä, kenenkään muun ei tarttee kertoa minkä tyyppisestä vastauksesta ketjun aloittaja pitää.

Ville puhuu asiaa  :thmbup: Tosin silti ne muut yleensä kommentoivat enemmän kuin ketjun aloittaja tai ongelmasta kysynyt  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä vielä kyseinen viesti:

Mitä vikaa siinä on?

Viesti kehoittaa olemaan oma-aloitteinen, mutta ei myöskään kiellä kysymästä täällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se vain tuntuu nykyään olevan tapana  :-\

Se täällä tuntuu nykyään olevan tapana, että ei osata/viitsitä niitä manuaaleja/tutoriaaleja avata vaan kaikki tullaan kysymään suoraan täältä.

Kuten tuossa jo todettiinkin, PMDG:n (ja lisurin kuin lisurin oikeastaan) mukana tulee yksi tai useampi "kädestäpitäen-tutoriaali/opas" mistä selviää kyllä aika idioottiselkeästi kaikki, yleensä myös erittäin selkeiden kuvien kera. Ja tuosta englannin osaamisesta sen verran, että ei siinä nyt ihan guru tarvitse olla, että asioita tajuaa myös sillä kielellä.  Tosin se kyllä tuppaa silti olemaan aika välttämätöntä näissä piireissä, kuten varmasti moni tietääkin.

Kannattaa ihan ekana aloittaa niistä lisurin omista manuaaleista se etsiminen, sitten jos ei sieltä avaudu, etsii suoraan esim. googlettamalla sitä asiaa mikä on hakusessa. Jos ei vieläkään avaudu, niin kannattaa siirtyä tänne ja yrittää vaikka ensin tuolla hakutoiminnolla etsiä asiaa, koska samat asiat on varmasti moneen kertaan jo kysytty ja niihin vastattukin. Jos ei vieläkään löydy, niin voi jo kysyä itse suoraan tekemällä uuden ketjun tai kysymällä jossain vanhassa asiaan liittyvässä ketjussa...

Ja kyllä luulisi PMDG:n hankintaa miettivän tietävän myös sen, että tuon tason lisurissa on valtavasti opettelemista (varsinkin uudelle harrastajalle), ja se vaatii jo sitä oma-aloitteisuutta ja kiinnostusta hommaan vähän enemmän. Joka asiaa ei voi täältä kysellä tyyliin "millä pikanäppäimellä saan moottorit käyntiin p*rkele!!?", kuten tuossa eräässä tapauksessa joku aika takaperin... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ville puhuu asiaa  :thmbup: Tosin silti ne muut yleensä kommentoivat enemmän kuin ketjun aloittaja tai ongelmasta kysynyt  :-\

Minä vastaan ketjun aloittajan puolesta  ;D

Eli minähän aloitin sellaisen ketjun kuin  "uudelle harrastajalle apua" ja kerroin siinä että yritän saada kaverin taas innostuun simuilusta ja tämä Mika on se kaveri ja voi helkutti että ollaan väännetty yhes niin Skypen kuin puhelimen avulla että miten saadaan kaikki asiat reilaamaan ja on kyl katsottu youtubelta opetus videoo ja kahlattu tätä foorumia läpi ja taas ihmetelty  ;D

ja tämän ketjun aloittaja ei ole mistään pahastunut,on nyt taas työkeikalla pari viikkoa niin ei taida paljon nyt vastaila vaikka sillä on kannettava mukana ja siihenki asennettu simu että saa työpäivän päätteeks ruuvailla simua  ;D

Eli jonkin sortin pikku ongelma on niissä youtuben videois että melkin jokainen tekee tietyt juten hieman erillä lailla ja itekki katsoin ette miten pmdg koneeseen luodaan tää reittilento ja kaikki meni muuten ok mut esim.mä en saanut niitä nousunopeuksia siihen lentotallentimeen eli johtu varmaan että aloittaessa mulla jotkin arvot tai muut jutut erit kuin täs tutorial videossa.

Ja sit kun on koko päivän vääntänyt ja kääntänyt eri juttuja niin jossain vaiheessahan se tulee väsy ja vitutus ja silloin tulee pistettyä kysymystä tänne foorumille,täältä löytyy varmasti se oikee apu siihen ongelmaan  :thmbup:

Mut eipäs muuten mitään eli ollaan saatu tehtyä jo mukavia lentoja,noh pääasiassa default koneela mut kuites alkaa perus asiat onnistuun niin siitähän on sitten mukava jatkaa tätä opiskelua lisää ja samalla ruuvaillaan välistä pmdg konetta  :)

Ja heitän minäki nyt kysymyksen tähän perään eli kuten olen aikaisemmin kirjotellut uuden tietokoneen hankinnasta ja nyt mitä täältä lukenu niin kone paketti alkaa olla tiedossa että minkälaisella kokoon panolla se tulee mut nyt mietityttää että niitä aletaan  pukkaamaan uudella winkkarilla vai olisko parempi pysyä 7 versiossa??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Windows 8:n ja FSX:n kanssa on aika monilla ollut erinäisiä ongelmia, en suosittele varsinkin kun Windows 8 ei näytä olevan millään osa-alueella seiskaa merkittävästi parempi. Kannattaa siis pysyä Windows seiskassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Ja heitän minäki nyt kysymyksen tähän perään eli kuten olen aikaisemmin kirjotellut uuden tietokoneen hankinnasta ja nyt mitä täältä lukenu niin kone paketti alkaa olla tiedossa että minkälaisella kokoon panolla se tulee mut nyt mietityttää että niitä aletaan  pukkaamaan uudella winkkarilla vai olisko parempi pysyä 7 versiossa??

Jos sinulla on hankinnassa pöytäkone, niin ehdottomasti Windows 7 ja lisäksi 64-bittinen ja keskusmuistia vähintään 8 GB siihen koneeseen. Koneeseen lisäksi ehdottomasti Intelin nopein mahdollinen CPU (eikä ensimmäistäkään AMD:n tekelettä). Muut seikat ovat enemmänkin makuasioita (näytönohjainta myöten). Tietenkin jos pelaat muitakin (siis uusia) PC-pelejä, niin myös näytönohjaimella on merkitystä. FSX ei ole kovin näytönohjainriippuvainen.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän niitä videoita ollaan tsekkailtu ja mut kun ei aina hoksaa miten hakea. Niin sit heittää tänne näitä typeriä kysymyksiä toivossa että saa nopeastikin apua kun ekas tuntitolkulla silmät ristissä katsoo videoita ja yrittää foorumeilta lukea.

Google kääntäjäkin on erinomainen apu kielen kääntämiseen.

Tosin sellaista tankero käännöstä mut kyllä siitä ydin sanoman saa :laugh:

Eikä tässä ole herne nenään mennyt Kiitos Kaikille Kaikesta  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään