Guest Soinari

AI-Lentoyhtiöitä EFHK:lle?

45 viestiä aiheessa

Eli kysymys kuuluu: Mitä Amerikkalaisia, Aasialaisia ja afrikkalaisia lentoyhtiöitä lentää EFHK:lle tai muille Suomen kentille, ja pitäisi olla valmiita paketteja Projectai:sta ettei tarvisi mitään special planeja hakea mistään, voisiko joku auttaa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nämä maanosat ovat aika heikosti edustettuina Suomessa, no VDA tulee joskus Novosibirskistä, joka on niin syvällä Siperiassa, että se varmaan käy jo Aasiasta. Afrikasta tulee jotain charterfirmoja, mutta niitä ei ole PAI:ssä, ja ne lentelevät satunnaisesti. Täältä kirjastosta saa ladattua Helsinki Vantaa AI Traffic Plans tiedoston, josta löytyy ilmeisen Tunisialainen Nouvelair.

EDIT: Niin ja yksikään Amerikkalainen lentoyhtiö ei lennä omilla koneillaan EFHK:lle, codeshrelentoja kyllä on ainakin Americanilla, mutta silloin koneena on Finnairin normaali Nykkiläinen MD-11. Ehkäpä Unitedillä on myös mahdollista päästä Star Alliancen puitteissa Suomeen. Ja samalla tyylillä on mahdollista päästä vaikkapa Sindeyhyn Qantaksella. Tukholmaan Ruotsin puolelle sitten kyllä lentää vaikka mitä: Thaita, Contintalia jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitetaanpas oma kysymykseni tänne. Nyt kun tuli tuo mahtava Helsinki airport. Niin alkoi kiinnostamaan Stadista ja Stadiin lentely enemmän. Mistä löytäisin mahdollisimman kattavan AI-liikenne paketin EFHK:lle, mikä sisältäisi mahdollisimman monipuolisen kirjon koneita?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No yhtä kokonaista pakettia en ole löytänyt, missä tulisi kaikki yhtiöt. Mutta jos jaksat ladata eri yhtiöille erikseen, niin suosittelen tätä: http://world-of-ai.com/ Tuolta voi ladata eri yhtiöiden paketit yksi kerrallaan, helppo asennusohjelma ja ihan hyvän näköset koneet on. Itse käytän tota ja suosittelen  :thmbup:

Topias Rossi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AVSIM:n valikoima FSX:lle oliaika suppe. Sieltä löytyi vain yksi Finnair AI Plan ja siinäkin olin MD11 gargo. Onko muita vaihtoehtoja saada Helsinkiin sutinaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai-liikenteen asennus onnistuu helpoiten AIFP -ohjelmalla. Ohjelma muuttaa automaattisesti fs9:n plaanit fsx:n sopiviksi ja päinvastoin. Ohjelmasa on myös maalauksien asentamista helpottava automatiikka, jonka avulla ei tarvi olla joka välisä muokkaamasa aircraft.cfg -tiedostoja. Ohjelma tekee yllättävän vähän virheitä, mutta siinä on kuitenkin vielä parantamisen varaa. Alpha India groupin suunnitelmisa on myös mukana tiedosto, johon on kirjattu valmiiksi latauslinkit kaikille julkaisu hetkellä saatavilla oleville maalauksille ja ohjelma osaa sen avulla ladata ja asentaa ne. Ohjelman voi ladata täältä: http://stuff4fs.com/newpage.asp?JS=True&Folder=AIFP

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Alkuun pääsee helpoimmin World of AI:n paketeilla. Ne kannattaa asentaa FS2004 muodossa, niin niitä voi sitten ruveta pikkuhiljaa päivittämään TToolsilla. Kun se ohjelma on hallussa, voi siirtyä AIFP:n pariin ja aloittaa sillä pienien yhtiöiden asentelulla ja pikkuhiljaa siirtyä isompiin paketteihin. AI:n maailma vaati alkuun aika paljon opettelua, tuolla polulla oppimiskäyrän ei pitäisi nousta liian jyrkästi.

Ja tuolta sivulta saa haettua kaikki EFHK:lla käyvät WOAI:n paketit: http://world-of-ai.com/airports.php

Alpha India Groupin sivuilta löytyy melko kattava tietokanta AIFP:n kaikkia ominaisuuksia tukevista aikataulutiedostoista: http://www.alpha-india.net/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistattehan sen, että FSX ei salli käyttää samanaikaisesti FS2004:lle ja FSX:lle tehtyjä AI-flightplaneja (Trafficxxx.bgl-tiedostoja). Jos scenery-kansiossa on yksikin FS2004:lle tehty traffic-tiedosto, eivät FSX:lle tehdyt traffic-tiedostot toimi. Kantapään kautta olen huomannut, että tämä koskee vähintään niitä kenttiä, joille trafiikki on tehty.

Jos käyttää vain FS2004:sta, niin TTools on ok (se tekee FS2004-muotoisia traffic-tiedostoja). Jos taas käyttää FSX:ää, on parasta käyttää pelkästään AIFP2:sta (tai muita FSX:lle tarkoitettuja traffic-ohjelmia). AIPF2 osaa käsitellä ja tehdä myös FS2004-tyyppisiä tarffic-tiedostoja eli TToolsia ei enää tarvita mihinkään. AIFP2:n avulla löytää myös helposti esimerkiksi levyllä jonkun maiseman scenery-kansiossa luuraavat FS2004-tyyppiset traffic-tiedostot, jotka häiritsevät FSX-liikennettä. Samalla ohjelmalla voi edelleen kääntää FS2004-liikenteen (jota mm. WoAI:n ja MAIW:in installeri tekevät) FSX-muotoon.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös ole helpointa että asentaa ensin FS 2004:een kaikki (tai halutut) WOAI:n paketit installerilla valittuna FS 2004 ja sitten saman tien FSX-versiot FSX:ään, valittuna FSX. Olettaen että molemmat simut on asennettun tietokoneelle, kuten minulla.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen miettinyt että ostaisin ton lisäosan mutta onko sitä vain netissä myynissä vai löytyykö niitä kaupastakin.

Tuleeko noi koneet itellekkin että pystyisi lentämään itse samoila koneilla ettei tarvitse lataa niitä erikseen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

nyt en oikein tajunnut mitä meinasit siis kyllähän multa lyötyy ne koneet jotka ei ole minkää lentoyhtiön väreissä

Aaa nyt minäkin alan vasta ymmärtää... Tarkoitat siis AI-liikennettä. Lisäosan mukana ei tule sitäkään. Kaikki FSX:n default AI-liikenne näkyy kumminkin normaalisti.

-Henkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta pitää ite lataa jostain jos haluua esim lentää finnairin A320 onko näin?

ja mitä meinaat AI liikenteellä on ole kaikista vielä tarpeeksi perillä vaikka olen lennellyt noin 5vuotta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta pitää ite lataa jostain jos haluua esim lentää finnairin A320

Joo kyllä. World of AI on ihan hyvä. Minä en noista AI koneista tiedä kun tulee IVAO:n puolella lennettyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään