Henri Juhantila

FSX ja käyttöjärjestelmän uudelleenasennus?

4 viestiä aiheessa

Moikka!

Tuli tuossa pari päivää sitten sellainen ongelma, että hajosi koneesta tuo SSD kiintolevy. Ajattelin kysellä, että tarvitseeko minun asentaa FSX ja kaikki sen lisäosat uudelleen kun olen hommannut uuden SSD:n ja asentanut sille käyttöjärjestelmän? FSX on mulla D: asemalla. Jotain rekisteritietojahan FSX:ssä on siellä SSD:n puolella ja myös FSX.CFG on siellä.

Hoituisiko tämä rekisterin korjaus tuolla Flight1 rekisterikorjaus ohjelmalla?

-Henkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka!

Tuli tuossa pari päivää sitten sellainen ongelma, että hajosi koneesta tuo SSD kiintolevy. Ajattelin kysellä, että tarvitseeko minun asentaa FSX ja kaikki sen lisäosat uudelleen kun olen hommannut uuden SSD:n ja asentanut sille käyttöjärjestelmän? FSX on mulla D: asemalla. Jotain rekisteritietojahan FSX:ssä on siellä SSD:n puolella ja myös FSX.CFG on siellä.

Hoituisiko tämä rekisterin korjaus tuolla Flight1 rekisterikorjaus ohjelmalla?

...

Ei kai se korjausohjelma uutta rekisteritietoa FSX:lle voi luoda. Sehän on korjausohjelma.

Jos sinulla on se simu toisella kovalevyllä, yksi keino on se, jonka Tatu Kantomaa täällä jo vuosia sitten neuvoi (taisi olla FS9:lle, mutta pätenee myös FSX:lle - en löytänyt nopeasti etsimällä). Lyhyesti se meni näin:

-Nimeä toisella kovalevyllä oleva FSX-kansio jollain toisella nimellä

-Asentele uudelle SSD-levylle käyttis ja muut tarpeelliset kamat

-Asenna FSX toiselle kovalevylle tasan samannimiseen kansioon, missä se on ollut ennenkin

-Nimeä vasta asennettu FSX-kansio jollain kolmannella nimellä

-Nimeä entinen FSX-kansio jälleen alkuperäisellä nimellä eli samalla jossa vasta asennettu uusi FSX ensin oli

Nyt rekisterimerkintöjen pitäisi viitata siihen samaan kansioon, jossa sinulla FSX alunperinkin oli (tämä ei silti välttämättä takaa, että kaikki toimii 100-prosenttisesti)

-Jos sinulla on tallessa vanhalta SSD-levyltä (eli C:-asemalta) FSX.cfg ja scenery.cfg, voit kopioida ne nyt uusien paikalle. Jos ei, niin joudut tekemään simun asetukset uudelleen ja asettamaan maisemat uudelleen. Ongelmia voi tulla niiden lisäosien kanssa, jotka mahdollisesti ovat tehneet asetuksia rekisteriin, sillä rekisteri ei ole sama kuin ennen SSD-levyn tuhoutumista. Ne joudut asentamaan kokonaan uusiksi.

Näin minä menettelin, kun joku vuosi sitten formatoin ykköskovalevyn ja asensin käyttiksen uudelleen (Windowsilla on tapana mennä solmuun ja hidastua oleellisesti 2-3 vuoden intensiivisen käytön jälkeen oli kuinka varovainen tahansa). Simu tosin oli silloin FS9.

Pekka

Edit: Jos FSX:säsi kokoonpano ei ole kovin suuri, yksinkertaisinta olisi asentaa se uudelleen. Monet kaupalliset (payware) lisäosat vaativat sen myös, koska niiden asennusohjelmat kirjoittelevat rekisteriin tai tekevät levylle kansioita tai tiedostoja eivätkä toimi, jos näitä ei tarkkaan tunne. Useimmat freeware-lisäosat voi yksinkertaisesti kopioida ja ne lähtevät toimimaan (koneet sellaisenaan ja maisemat. kun ne lisää simuun). Pirullisimpia ovat sellaiset lisäosat, jotka tekevät jotain suojausasetuksia ja vaihtavat koodeja netin kautta. Niitä ei tahdo saada toimimaan ellei ota yhteyttä lisäosan valmistajaan. Kaikki tositteet ja muut tiedot lisäosan ostosta on tärkeää pitää tallessa ellei halua ostaa sitä toiseen kertaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään