Guest zeppo152

Parhaat asetukset FSX:sään Nvidia Inspectorista

9 viestiä aiheessa

Olen katsellut noita IVAO kuvia artikkelin kuvia ja olisi mielenkiintoista tietää mitä asetuksia käytätte Inspectorissa?

Severi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok, Yksi kysymys aiheesta poiketen, eli mitä näissä kohdissa pitäis olla jotta NGX pyöris sulavavammin?

[bufferPools]

UsePools=0

//RejectThreshold=131072

PoolSize=5000000

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ei tule välkkyviä pilviä yms. muuta ongelmaa, voit käyttää Usepools=0.  Mulla on Reject threshold=98304 ja PoolSize=2097152

Useat tweakit tai niiden arvot eivät sovi kaikille, näinollen ei voi antaa toiselle optimaalista tweakkia.  Voit kokeilla myös halpaa tweakkausohjelmaa  http://secure.simmarket.com/fsps-xtreme-fsx-pc.phtml  ,jos et jaksa käyttää paljon aikaa kokeillessa eri kombinaatioita.  Näistä ohjelmista voi olla hyötyä joillekin, mutta ei ilmeisesti kaikille.

Simusta AA pois ja tripple buffering päälle.  simun oma FPS limiter tappiin.  Nvidia inspectorista AA override any application settting, ja 8xS. Voit kokeilla pienempääkin arvoa. Mulla on 4x.  En suosittele mitään FPS limiteriä. Voit tinkiä vähän AI liikenteestä, joka on pahimpia hidastajia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simusta AA pois ja tripple buffering päälle.  simun oma FPS limiter tappiin.  Nvidia inspectorista AA override any application settting, ja 8xS. Voit kokeilla pienempääkin arvoa. Mulla on 4x.  En suosittele mitään FPS limiteriä. Voit tinkiä vähän AI liikenteestä, joka on pahimpia hidastajia.

Boldatulla kombinaatiolla saadaan rajua stutteria FSX:ään, kun fps on välillä 20, yhtäkkiä 10, sitten 60, taas 30 jne. Silloin nimenomaan tuo fps:n heiluminen aiheuttaa sitä stutteria eli nykimistä ja tökkimistä. Paras keino on laittaa FSX:stä fps limit unlimitediksi ja käyttää ulkopuolista fps rajoitinta, esim nvidiainspector osaa tämän (ja kuulemma ihan hyvinkin). Ideana ei kuitenkaan ole maksimaalinen fps vaan mahdollisimman sulava simu. Esim 60Hz näytöllä 30fps on ihan riittävän sulava ja nykimätön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse käytän tuota Inspectorin limitteriä (30fps) ja se toimii loistavasti. Käytössä on Nvidia GTX570 ja nyt on toistaiseksi NGX:sän kanssa FPS:sät hyvin 26-30, tuo lukema ei juuri koskaan tipu 26:n alapuolelle, Mutta ois kiva saada pysymään se tuolla 30:ssä  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse käytän tuota Inspectorin limitteriä (30fps) ja se toimii loistavasti. Käytössä on Nvidia GTX570 ja nyt on toistaiseksi NGX:sän kanssa FPS:sät hyvin 26-30, tuo lukema ei juuri koskaan tipu 26:n alapuolelle, Mutta ois kiva saada pysymään se tuolla 30:ssä  ::)

Sen kanssa täytyy vain muistaa pitää simun oma limiter unlimitedinä. Muistaakseni se simun oma ei pelkästään rajoita fps:ää vaan vaikuttaa hyvin pitkälti myös sceneryn latautumiseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, olen huomannut että jos laittaa sen sisäisen limitterin 30 niin textuurit latautuvat kyllä nopeammin. Mutta silläkin on veronsa kun käyttää FSX:sää window tilassa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nykimisestä puheenollen niin kun lennän NGX:llä Chicagoon, (FSDT-KORD+Aerosoft Chicago). Se on kuin diasarjaa kattois  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään