Rolf Niemi

DX10 keskustelu (FSX)

38 viestiä aiheessa

Törmäsin sattumalta keskusteluun otsikossa mainittuun asiaan enkä ole huomannut vastaavaa asiaa täällä, joten päätin yrittää avata keskustelun asiasta myös tällä foorumilla sikäili kun asia kiinnostaa. Voi olla, että asia on monelle jo ennestään tuttu, mutta minä en tuota ole koskaan edes harkinnut kokeilla - en ennen kuin tänään. Olen positiivisesti yllättynyt, vaikka pientä säätämistä edelleen on.

Olen testannut tätä siten, että lähtö KORS ja suunta CYVR - Vancouver+ 3 asennettuna, joka on melkoinen frame-syöppö. Joka tapauksessa DX10 ja fxien jälkeen ei voi kuin hämmästellä tulosta. Koneena on ollut default Cessna.

Jos joku kiinnostuu asiasta, niin voisiko hän jakaa kokemuksiaan ihan näin julkisesti?

http://forum.avsim.net/topic/376140-dx10-flashing-runways-experimental-shader/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En jaksa nyt puhelimella katsoa, onko nuo samat shaderit jotka mulla on käytössä. Täytyy illalla katella enemmän. Mulla on DX10 käytössä, korjaukset sille ja hyvin toimii. Suorituskyky on jotain ihan muuta kuin DX9:llä. Tosin ihan yhtä näyttävä FSX ei ole mutta hyvin toimii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun olet tutkinut asiaa, niin kerrohan asiasta tarkemmin. Voisimme ehkä vertailla tuloksia. Minä olen saanut tuon toimimaan melko hyvin ja ulkoasukin mielestäni parani puhumattakaan sujuvuudesta. Pientä omituista välkkymistä on havaittavissa silloin kun muutan vaikkapa VC:sta Spot View-näkymään ja takaisin. nVidian kortilla vesiasetukset pitää olla lähes tapissa, mutta samahan se on DX9:n kanssakin. Luulen, että löytäessäni oikeat Inspectorin asetukset homma loksahtaisi kohdalleen, mutta kuten sanottua - jos asiasta saadaan keskustelu käyntiin, niin tästä saattaisi olla hyötyä useammallekkin harrastajalle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo aloittajan sigussa mainitut shaderit (http://library.avsim.net/search.php?SearchTerm=DX10+shader&CatID=root) mulla onkin asennettuna. Niistä onkin näköjään eilen julkaistu uusi versio. Mitään fx-tiedostoa en ole muuttanut. Ilmeisesti niitäkin täytyisi muokata. Harmi vain, että enbseries mod ei toimi DX10:n kanssa. Se on mielestäni tärkein FSX:n näyttävyyttä ja realistista näkymää lisäävä asia. DX10:n kanssa fps ja sulavuus tosin on ihan toista luokkaa. Vielä kun supersampling AA:n saisi toimimaan, niin olisin tyytyväinen. Multisampling ei todellakaan ole niin nättiä :( Coolskyn DC9 taas vaatii mulla ehdottomasti tota DX10:a. Sillä VC:ssä fps pysyy 25-30 kun taas DX9:ssä se on n. 8-12. Joillain kuulemma kuitenkin on 30 DX9:lläkin. En tiedä. Vaihtaisin takaisin DX9:ään, jos vain saisi DC9:n toimimaan sen kanssa.

EDIT: Niin, siihen pitäisi joku korjaus löytyä, että tietyt texturet latautuvat joskus hitaasti ja niiden paikalla näkyy aluksi sininen Microsoft Flight Simulator X logo. Esim tuolla DC9:llä hyvin usein siipikuvasta VC:hen vaihtaessa ikkunoiden tilalla on vain siniset MS FSX logot :(

Lisäedit: Myös FISD:n EFHK:lla yöllä ei terminaaleissa ole textureita ollenkaan. Näkyvät latautuessa ja sen jälkeen ovat vain mustia. Ehkä tuo fx-tiedoston korjaus auttaisi siihen. Täytyykin tutustua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EDIT: Niin, siihen pitäisi joku korjaus löytyä, että tietyt texturet latautuvat joskus hitaasti ja niiden paikalla näkyy aluksi sininen Microsoft Flight Simulator X logo. Esim tuolla DC9:llä hyvin usein siipikuvasta VC:hen vaihtaessa ikkunoiden tilalla on vain siniset MS FSX logot :(

Lisäedit: Myös FISD:n EFHK:lla yöllä ei terminaaleissa ole textureita ollenkaan. Näkyvät latautuessa ja sen jälkeen ovat vain mustia. Ehkä tuo fx-tiedoston korjaus auttaisi siihen. Täytyykin tutustua.

Niin - pieni pimeässä testailu menossa. Alueena ORBX ja Seatleen päin menossa. Minua häiritsee tuo laskeutumisvalojen aika ajoin tapahtuva vilkkuminen samoin kuin tuo, että jos muutan näkymää ulos ja takaisin ohjaamoon, niin laskusiivekkeet tipahtavat täysin alas - sama jos painaa Pausselle. Jotta ne saa takaisin ylös pitää napauttaa ö-kirjainta (ATC).

Tuo FSX-logo pomppii myös minulla samalla tavalla. Nyt kuitenkin lähestyn Seatlea ja valaistus näyttää hyvältä samoin framet. AI-koneiden valot ovat selkeät ja kirkkaat ja niitä on paljon. Pientä fixiä ja tämä on kyllä ehdoton parannus.

Kerrohan tulokset tuosta fx-fixistä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entäs se, että DX10 näyttää riisuvan monet AI-koneet alasti? Ei kiva katsella noita harmaita tai mustia möhkäleitä (siis myös päivän valossa).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entäs se, että DX10 näyttää riisuvan monet AI-koneet alasti? Ei kiva katsella noita harmaita tai mustia möhkäleitä (siis myös päivän valossa).

En ole huomannut seikkaa muualla kuin CYYJ 2011 kentällä. Ostin SimMarketista tuollaisen Addon Convertterin, jonka pitäisi auttaa asiaan, mutta en ole kerinnyt testaamaan sitä vielä tuolla kentällä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin laittaa ton fixin ja laitoin DX10 päälle ja ei s**tana ku tuli lisää frameja!  :D

Nyt vähän ajan lentelyn kuluttua en ole vielä huomannut mitään mikä näyttäis jotenkin oudolta tai jotenki bugais. Säädön yhteydessä grafiikat tosin hyppäs aika lailla alaspäin, mutta nostin ne vaan takas ja näyttää yhtä hyvältä kun ennenkin.  :thmbup:

Testaillaan ny vielä että toimiiko todella kaikki kunnolla..

Topias Rossi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerrohan tulokset tuosta fx-fixistä?

Täytyypä jossain vaiheessa kokeilla.

Mulla osa on kanssa valkoisia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitääpä koittaa itsekin kokeilla tuota jos kerran FPS suhteen suurtakin hyötyä... Toivottavasti kuitenkin voi käyttää myös DX9 tuon fixin ollessa asennettuna niin voi helposti sitten lennellä myös ei DX10 yhteensopivia koneita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, siis asetuksissa on tuo Preview DirectX 10 moodi. Sen klikkaat päälle niin DX10 menee päälle. Muista asentaa se fix ekana. Jos haluut takas DX9 niin vaan klikkaat sen ruksin siitä Preview DirectX 10 kohdasta pois.

Topias Rossi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok, juu tuon ruksin tiedänkin mutta mietin vain onko tuossa fixissä mitään mikä saattaisi aiheuttaa ongelmia DX9 kanssa, mutta ilmeisesti ei ongelmia ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Mulla osa on kanssa valkoisia.

Mitä kaikkia "pohjamaaleja" niitä nyt olikaan.   ;D

Pitäisi varmaan konvertoida niiden AI-koneiden tekstuurit jollain ohjelmalla. Tietääkö joku sopivaa sellaista jolla voisi suht helposti käsitellä yli tuhat konetta (ja niiden lukuisat eri paintit)?

Hankalaa on se, että minulla on paljon AI-koneita kymmenistä eri "firmoista" eli homma ei ole ihan yhtä yksinkertainen kuin jos omaa vain yhden tai kahden puljun koneet.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari päivää ahkeraa testiä (lähinnä pimeässä) valoja säätäessä ja siinä sivussa AVSIMin foorumilla roikkuessa homma alkaa lokshtelemaan kohdalleen. Uskomatonta, miten sujuvasti simu toimii ja on tosi upea lentää pimeässä AI-koneiden pörrätessä ympärillä. Näkyvät hienosti tuolla ShockWave - fixillä. ORBX:n PAKT näyttäisi olevan paikka, jossa ei kiitotievalot papeineen tänään päivällä toimineet, mutta tuon testin jälkeen olen tehnyt vielä muutaman säädön, joten voi olla, että nekin toimii. Ei paljoa paina, kuinka asutulla alueella pörrää ja minä, joka päristelen pääasiassa jossain korvessa tämä on hieno uudistus - IMO.

Niin - kiinnostus aiheeseen tuntuu kuitenkin olevan melko vähäistä, mutta mitäpä siitä jos poikien myllyt jaksaa polkea FSX:ää ilman tätäkin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kyllä kun muiden kokoonpanoja kattelee, siellä aika kovia systeemejä on. Mä oon kiinnostunu tästä aika paljon, koska oma kokoonpano ei ole todellakaan mikään loistava... Nyt DX10 kanssa onneksi framet aika hyvät.

Kunpa tulis joku uus fixi viel toho DX10 et toimis myös joittenki DX9 juttujen kans mitkä ei viel toimi. A-Flight EFHK ja AES ni menee hesan portit valkosiks jos on DX10 päällä..

Topias Rossi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutama otos nykyisestä tilanteesta. Ollaan Orcas Islandin lähiympäristössä illan hämärtyessä.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa, ei vaan kyllä mulla.

Kun mä laitoin DX10 käyttöön, niin simun boottauksen jälkeen katoin asetuksia, ja esim filtering oli muuttunut bilineariksi anisotropicista, ja jotain muita asetuksia kans oli hypänny alaspäin. Katoppas asetuksias, tarkasta ettei mitkää asetukset pudonnu. Ne kyllä pitäis pystyä nostaan ihan normaalisti takas ylös, niin ainakin mä tein. Nyt näyttää ihan yhtä hyvältä ku ennenkin + lisää framei.

Varmaan luitkin tota aikasempia viestejä, jotkut addonit yksinkertasesti ei toimi DX10 kanssa.

Topias Rossi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu sen jälkeen kun laittaa DX10:n päälle niin katoaa toi Geforce ja ei pysty käyttään kun Intelin näyttistä....  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa, tosta en oo kyllä mää kuullut. Mulla on toiminu kaikki loistavasti DX10 vaihdon jälkeen. Pelkästään asetukset piti nostaa takas ylös.

Jooh, tästä viestistä ei nyt taas ollu hirveesti apua mutta totesinpa vaan... Joku joka tietää enemmän Intelin ja NVidian systeemeistä voi kertoa paremmin.

Topias Rossi

AMD:n prossun ja ATIn näyttiksen ylpeä omistaja  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään