Rolf Niemi

Aerosoftin Diamond DA20-100 Katana

10 viestiä aiheessa

Hauska ja miksei haastavakin kone, johon ilmestyi juuri uusi päivitys 1.4. Kun eilen huomasin tuon ilmestyneen, niin päätin asentaa sen ja ei siinä mitään, mutta kun tuo RXP:n GPS ei toimi kuin hetken, kunnes menee virrat pois ja sama koskee laskusiivekkeitä myös. Radio näyttäisi olevan päällä, mutta ei siitä mitään kuulu eikä taajuuksia voi vaihtaa. Luin kyllä Aerosoftin Katana-foorumia ja luin myös manuaaleja, mutta kummastakaan ei nyt ollut apua. Tuo vika on kyllä Marcel Felden tiedossa ja olisin olettanut hänen korjanneen tuon, mutta ei. Siellä oli joku vanha pika-fixi, mutta en kokeillut sitä ja joo - asensin tuon koneen kertaalleen uusiksi valvojan oikeuksin, lataan ensin default Cessnan ja vasta tämän jälkeen Katanan.

Kaikki proseduurit on tehty ->Walk around, polttoaineet sisään, vedet pois, lastaus ja niin pois päin. Ongelman ilmestyessä olen etsinyt lähimmän kentän ja laskeutunut sinne sammuttaen koneen ohjeiden mukaan. Tämän jälkeen olen suorittanut tuon vian paikallistavan Inspectorin eikä mitään löytynyt.

Kuva on otettu Orcas Islandin kentältä. Odotuspisteessä huomasin, että kas - GPS on pois pelistä. Tuon jälkeen olen kokeillut muutaman kerran samoin tuloksin. Olisiko jollain jotain tietoa asiasta?

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hej Roffa!

Kiva kuva sinänsä.

Kuules, kun mulla on ollut jo vissiin, ainakin parisen vuotta sittten ostamani DA-20 Katana. Se on aerosoft:in tekemä. FSX:lle. Lentelin sillä pääosin FS9:llä, mutta myös vähän silloisella FSX:llänikin, jossa se oli minusta hienomman tuntuinen ja eritoten sisällä istuen se oli ihan kiva. Köröttelin sillä aina silloin tällöin ja laitoinpa muistaaxeni jonkun kuvankin aikanani FSX:stä Rovaniemen kentältä, sen ollessa maassa ja kaikki iroiteltavat pellit siinä vieressä. Tällä levyllä on molemmat mallit sen isomman ja pienemmän. Mulla ei nyt ole näistä kertomistasi problemoista mitään muistikuvaa. Mä tyckäsin kyllä siitä sinänsä ja kunhan saan tilaamani uuden datorin, niin siihen laitan varmaan tän Katanankin mukaan. Se tulee kuulemma noin parin-kolmen viikon sisään ja sitten alkaakin hirmuinen asentelu ja OPETTELU sillä elämäni datorilla. Se oli viime viikonlopun alennuxessa ja ku kompis sai siitä vielätonninverran pois, niin sanoin Fredrikille, että "Nu Slå till för fa-an".

Se on: Acer Predator G3620.

Hionta tällä hetkellä: 12.995:- ruotsin krunua. Minä saan sen hintaan 8.000:-, joten siinä liennee mun lopullinen toiveiden täyttymys. Ennen sitä toivetta on kuitenkin, että pysyisin henkiseti ja physisesti elinvoimaisena niin kauan kun puolisoni elää tuolla Maribackenin dementiakodissa, jossa häntä käyn joka päivä tervehtimässä.

Netistä haulla saat varmaankin tiedot tästä mun uudesta lelustani.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esa (sori offtopic mut pakko laittaa)

Nostan todella hattua sille, että jaksat tukea kumppaniasi. Dementia on todella ikävä juttu sen koskettaessa itseä tai läheisiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onnea ja mielenkiintoisia hetkiä Esalle uuden lelun parissa ja voimia että jaksamista näissä elämän kovissa koukeroissa, joita itse kullekkin elämässä eteen tulee. Ymmärrän tilanteesi oikein hyvin, sillä vaimoni toimii hoitajana vanhainkodissa ja on valottanut minulle asioita, joista muuten ei välttämättä ehkä tietäisi. Omaisena kannat raskasta taakkaa.

Mitä tähän Katanaan tulee, niin minulla on FSX-versio ja se ostamani alkuperäinen paketti toimi muistini mukaan ongelmitta, mutta odottelen nyt vielä jonkin aikaa, jos joku tietäisi ratkaisun tähän GPS:n virtaongelmaan. GPS sammuu n. 15-30 minuutin sisällä käynnistyksestä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä tähän Katanaan tulee, niin minulla on FSX-versio ja se ostamani alkuperäinen paketti toimi muistini mukaan ongelmitta, mutta odottelen nyt vielä jonkin aikaa, jos joku tietäisi ratkaisun tähän GPS:n virtaongelmaan. GPS sammuu n. 15-30 minuutin sisällä käynnistyksestä...

Mulla on ollut tuo Katana FS9-FSX ja se viimeinen X4?, oliko se sen niminen ja kaikki ovat pelanneet ilman häiriöitä, tuntuu kuin siinä sinun viimeisessä päivityksessä on jotain häikkää, älä asenna sitä, minä en ole sitä kokeillut enkä taida tehdäkkään kun siinä semmoisiaa ilmiöitä on

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos!

Teille pojat hatun nostosta ja asian ymmärtämiestä. Jos tähän off  top juttuun senverran laittaisin, että minä puolestani nostan hattua Mariabackenin herttaiselle henkilökunnalle.

Tein heistä ja meistä tässä parisen vuotta sitten paikalliseen lehteen pienen kirjoituxen jonka hoitajattaret leikkasivat lehdestä irti ja laittoivat teipeillä toimistonsa senälle.

Vaimo on siellä ollut jo viitisen vuotta.

Näinkin ne vuodet menee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ollut tuo Katana FS9-FSX ja se viimeinen X4?, oliko se sen niminen ja kaikki ovat pelanneet ilman häiriöitä, tuntuu kuin siinä sinun viimeisessä päivityksessä on jotain häikkää, älä asenna sitä, minä en ole sitä kokeillut enkä taida tehdäkkään kun siinä semmoisiaa ilmiöitä on

Joo - X4 on kyseessä. Kokeilen vielä yhtä foorumilta löytynyttä konstia ja jos ei toimi, niin asennan sen version, joka minulla aiemmin toimi. Nyt juuri suoritan uusien laitteiden uusimista  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä - virrat pätkähti noin 15 minuutin kuluttua juuri ennen TO ja sain ne palautettua Ctrl + E (vinkki foorumilta) ja tein noin puolen tunnin retken. Palasin kentälle tehden kaikki oikeaoppiset sammutusoperaatiot. Huomasin samalla rullaillessani parkkiin, että muutamat AI-koneet leijuivat ilmassa ilmanlaskutelineitä ja niin - pian sammutusoperaation jälkeen tulikin Blue Screen, jota en sivumennen sanoen ole kohdannut pitkään aikaan simuillessa. Pitää kokeilla jossain vaiheessa alkuperäistä versiota tai ladata päivitys joltain toiselta serveriltä ja laittaa noottia tuotteen tekijälle  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Annappas kuulua jos saat sen ojennukseen, mitä se viimeinen päivitys pitäisi oikaista tässä koneessa?

Tässä kaikki, mitä readme kertoo:

HISTORY

1.00 online release

1.01 [NEW FEATURE] Quick Setup (further information below)

[NEW FEATURE] Aircraft and cockpit cleaning through service.

[NEW FEATURE] Fuel quanitity will be saved in Realistic Mode.

[FIXED] Battery recharges to fast during service.

[FIXED] Ident sound can be heard also NAV Ident knob is not pulled.

[FIXED] Some COM frequencies in realistic radio modes cannot be set.

[FIXED] Canopy can't be opened before using SHIFT+E when the aircraft has been loaded in parked condition.

[FIXED] Airspeed Indicator, Vertical Speed Indicator and Alitutde Indicator not working in Simple Mode.

[FIXED] On some systems Attitude Indicator, GPS and other systems may quit duty after a while.

[FIXED] When a Wheel Fairing has been broken, no new one may be installed in the Equipment Menu.

[FIXED] If the engine is stopped inflight, the generator still works and the RPM indication is wrong.

[FIXED] Background lighting of the M803 clock doesn't work.

[FIXED] COM/NAV and Transponder mode settings are not saved.

[FIXED] Cabin Heat and Carb Heat labels wrong on some english cockpits.

1.02 [NEW] This major feature will not be announcend. Users have to find out...

[NEW] An INOP GPS unit for those who do not want to use a GPS at all

[NEW] Control surfaces will move according to the wind conditions of controls are not fixed at ground

[NEW] The initiation window shall appear also if the Katana is default aircraft. A button 'none' will close the window without selection

[NEW] Fly can be removed with vacuum cleaner or cleaning service

[NEW] Oil Filter added to Instructor Panel

[NEW] Aircraft can be reloaded from the Setup Menu

[FIXED] Shading problem at the fuselage

[FIXED] Cylinder Head temperature got very high on some systems while using carb heat

[FIXED] Service: Cleaning aircraft never stopped

[FIXED] Service: Inlet Baffle advice

[FIXED] Payload: Copilot Weight not set

[FIXED] Quick Setup: Pre Takeoff not selectable

[FIXED] Starter in Simple Mode

[FIXED] CDI not working in Simple Mode

[FIXED] Temperature Sensor not always accessable

[FIXED] Oil Advices sometimes not logical

[FIXED] Gap between canopy and fuselage

[FIXED] Gap between canopy and fuselage

[FIXED] Engine does not run with full RPM while standing still

1.03 [NEW] More FSUIPC input options for controller buttons

[NEW] More realistic wind sounds

[NEW] Some more 'easter eggs'

[FIXED] Elevator Anti-Servo Tab

1.03a

1.04

---------------------------------------

KNOWN LIMITATIONS:

- Read the manual for the few limitations FSX has for helicopters.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään