Toni Määttänen

Taas yksi iänikuinen fsx- ongelma - kone sammuu!

12 viestiä aiheessa

Eli nyt on tullut sellainen ongelma, että kun lennän niin jossain vaiheessa, yleensä laskeutumisen aikana koko tietokone tilttaa. Monitori pimenee, eli koneen ja monitorin yhteys menee poikki. Tietokoneen joutuu sammuutamaan väkisin sen jälkeen ja silti muistikortinlukijan valo jää palamaan. Pitää ottaa virrat pois ennennkun käynnistyy normaalisti uudelleen. Kaikki muu koneella toimii niinkun pitääkin eikä se laskeutumiskenttäkään vaikuta asiaan, koska se tapahtuu kentästä riippumatta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohjelman tilttaamisen takia ei käyttöjärjestelmä (WinXP tai uudempi) taida juurikaan jumittaa. Eli lienee rautapuolen ongelma, ja oireiden perusteella vaikuttaisi siltä että näytönohjain kuumenee liikaa (voi olla jotain muutakin). Vastaavassa tilanteessa itse kokeilisin ensin toisella näytönohjaimella jne...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En toisaalta usko, koska kone pyörittää sujuvasti muita tehdoja vaativia ohjelmia/pelejä. Päädyin Acceleration- lisurin poistoon. Katsotaan josko siitä olisi mitään apua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En toisaalta usko, koska kone pyörittää sujuvasti muita tehdoja vaativia ohjelmia/pelejä. Päädyin Acceleration- lisurin poistoon. Katsotaan josko siitä olisi mitään apua.

Avaa tehtävienhallinta ja pidä auki pelaamisen aikana ja katso prossun ja muistin käyttäytymisen. Jos joku muu ohjelma aiheuttaa ongelmia.

Tuossa olisi yksi ohjelma millä voi seurata koneen lämpötiloja. -> http://openhardwaremonitor.org/

Acceleration lisuri sinäänsä tuskin on ongelman takana.

Itellä se asennettuna ja esim 14 tunnin lentoja menee sujuvasti ilman ongelmia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos win 7 kyseessä?

Itselläni Windows 7 64 bit ja vähän samanlaista oli aiemmin FSX:n ja joidenkin pelien kanssa, tosin monitori ei mennyt pimeäksi vaan kuva yksinkertaisesti jäätyi kokonaan eikä konetta tosiaan saanut sammutettua muuta kuin ottamalla virrat pois kokonaan.

Aikansa kun etsiskelin ongelmaan ratkaisua niin löysin ratkaisun, eli piti mennä Windows/system32/wbem/ ja ottaa sieltä repository niminen kansio hallintaan ja sitten poistaa se, tuo oli vähäsen mutkikas prosessi kun piti jokin windowsin ohjelma joka käyttää tuota ottaa pois päältä että sen sai poistettua... Sen jälkeen piti luoda tyhjä tiedosto ilman mitään tiedostopäätettä tai muuta ja laittaa sen nimeksi repository ja siirtää se tuon entisen kansion paikalle, tällä tavoin Windows ei voi luoda tuota kansiota ja sen sisältöä uudelleen.

Nyt tätä jäätymistä tapahtuu erittäin harvoin kun aiemmin se tapahtui suunnilleen joka kolmannella lennolla. Mitään haittavaikutuksia en ole huomannut tällä olevan.

Tosin voi olla että sinun ongelmallasi ei ole mitään tekemistä tämän kanssa, mutta jos et millään ratkaisua löydä voi tätäkin tietysti koittaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...Paitsi teki sen taas...

Windowsin tapahtumaloki voisi selventää asiaa. Minulla näyttäisi olevan samantapaisen ongelman yhteydessä Kernellin kanssa vaikeuksia aika ajoin ja tuo ruudun "jäätyminen" ja parit BlueScreenit alkoivat Katanan asennuksen jälkeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämäkin kommentti on leikillinen ja tarkoitettu T.Määttäselle: Hyvän tyypin resurssit kuluu hukkaan FSX:n kanssa tapellessa.

Fs 2004:sen parissa olisit saanut aikaan suuria ihmeitä!

:P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämäkin kommentti on leikillinen ja tarkoitettu T.Määttäselle: Hyvän tyypin resurssit kuluu hukkaan FSX:n kanssa tapellessa.

Fs 2004:sen parissa olisit saanut aikaan suuria ihmeitä!

:P

On mulla jossain fs98 ja fs2000, että jos siirtyis niihin sit... :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys,

Hankin uuden koneen noin 1,5v sitten, jossakin vaiheessa lentäminen muuttui varsin hankalaksi samanlaisen

boottausilmiön vuoksi. Hakkasin päätäni aikani ongelman kanssa. Olin lähes varma, että ongelma oli kiinni näytönohjaimen

ajurissa, koska tilanne tuli loppujen lopuksi eteen vain tietyillä asetuksilla ja erityisesti silloin kun vaihdoin FS2004:ssa ulkonäkymään.

Lämpötilat näytönohjaimessa ja koneen puolella, jännitteet jne. kaikki olivat ok. Tosin kaatumishetken tilannetta oli todella vaikea jäljittää, koska koneen resetoituminen tapahtui

niin nopeasti. Siitä se ajatus sitten lähti ja viimeisenä oljenkortena vaihdatin koneen virtalähteen laadukkaampaan, jonka jälkeen ongelma lähti yhtä nopeasti kuin se oli

tullutkin. Kaatumista ei kuitenkaan vanhalla powerilla saanut esille kun käytti tiettyjä asetuksia. Olin pari ensimmäistä kuukautta lennellyt ilman mitään ongelmia, mutta

sitten innostuin hieman enemmän kikkailemaan asetuksien kanssa. Jo pelkästään tämän vuoksi tuli aluksi mieleen, että syy on myös ihan käyttäjän puolella.

Alkuperäinen virtalähde oli teholtaan täysin mitoitettu näytönohjaimelle, mutta mallia "edullinen ja laadukas".

Kone kun oli tilanteen ilmetessä vasta parisen kuukautta ollut käytössä ja huolto meni takuuseen. Tosin hieman oli ongelmia saada firma vaihtamaan poweri, koska itse näytönohjaimesta

ei löytynyt mitään vikaa. Olin ennen huoltoon vientiä vielä laittanut samat asetukset ja todennut kaatumisen. Powerin vaihdon jälkeinen lento samoilla asetuksilla meni mallikkaasti ja en ole

saanut kokoonpanoa resetoitumaan enää vaikka olen kuinka yrittänyt.

Toki nyt on kyse FSX:stä, mutta jos vain mahdollista, toisen virtalähteen kokeileminen voisi olla myös yksi vaihtoehto.

--------

Otso

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään