Nicke Wäre

Fs9 Ongelma!! APUA äkkiä...

14 viestiä aiheessa

Elikkäs kun avaan simun niin tuo ilmoittaa että "cessna 172SP feilure" ja sitten ei avaa simua.

Olen jo kerran postanut simun ja asentanut uudelleen .Joten apua kaivataan kun en tiedä näistä mitään

ja olisi se kiva saada vielä auki tänää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elikkäs kun avaan simun niin tuo ilmoittaa että "cessna 172SP feilure" ja sitten ei avaa simua.

Olen jo kerran postanut simun ja asentanut uudelleen .Joten apua kaivataan kun en tiedä näistä mitään

ja olisi se kiva saada vielä auki tänää.

Täh?  ???

Kerro vähän minkä Cessnan olet asentanut ja missä vaiheessa ilmoitus tulee. Otsikonkin voi miettiä uudelleen.

Vältyt tämmöisiltä viesteiltä kun mietit otsikon kunnolla, ja kirjoitat viestin huolella ja ajatuksella. Viestisi vilisee kirjoitusvirheitä, otsikko on vähän outo, ja asia on esitetty epäselvästi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täh?  ???

Kerro vähän minkä Cessnan olet asentanut ja missä vaiheessa ilmoitus tulee. Otsikonkin voi miettiä uudelleen.

Vältyt tämmöisiltä viesteiltä kun mietit otsikon kunnolla, ja kirjoitat viestin huolella ja ajatuksella. Viestisi vilisee kirjoitusvirheitä, otsikko on vähän outo, ja asia on esitetty epäselvästi.

Noh, eli en ole asentanut mitää cessna lisuria minulla on ollut vain tuo default. Ilmoitus tulee heti kun painan FS käynnistys painiketta.

Heti sen jälkeen tulee tuo ilmoitus. Kirjoituksessa voi olla hieman virheitä kun kirjoitan sen niin nopesti ja sitten aina en huomaa tarkistaa sitä.

Mutta kumminkin kiitos jos joku haluaa auttaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh, eli en ole asentanut mitää cessna lisuria minulla on ollut vain tuo default. Ilmoitus tulee heti kun painan FS käynnistys painiketta.

Heti sen jälkeen tulee tuo ilmoitus. Kirjoituksessa voi olla hieman virheitä kun kirjoitan sen niin nopesti ja sitten aina en huomaa tarkistaa sitä.

Mutta kumminkin kiitos jos joku haluaa auttaa.

Otsikko voisi olla vaikka: Ongelma FS9:n default Cessnan kanssa. Koskaan ei ole niin kiire ettei ehdi kirjoitamaan viestiä huolella. Nyt itseasissa menee enemmän aikaan ennen kuin saat vastauksen kun jouduit erikseen selventämään kysymystäsi johon menee ylimääräistä aikaa.

Oletko asettanut jonkin lennon latautumaan aina oletuksena? Kokeile tyhjentää tämä kansio: C:\Users\(Käyttäjänimesi on tässä)\Documents\Flight Simulator Files

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otsikko voisi olla vaikka: Ongelma FS9:n default Cessnan kanssa. Koskaan ei ole niin kiire ettei ehdi kirjoitamaan viestiä huolella. Nyt itseasissa menee enemmän aikaan ennen kuin saat vastauksen kun jouduit erikseen selventämään kysymystäsi johon menee ylimääräistä aikaa.

Oletko asettanut jonkin lennon latautumaan aina oletuksena? Kokeile tyhjentää tämä kansio: C:\Users\(Käyttäjänimesi on tässä)\Documents\Flight Simulator Files

En ole asettanut mitään oletus lentoa.Tyhjensin sen kansion mutta ei tapahtunut mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole asettanut mitään oletus lentoa.Tyhjensin sen kansion mutta ei tapahtunut mitään.

Eli ilmoitus tulee edelleen? Poista simu niin että varmistat että mitään ei jää siitä jäljelle (edellä mainittu kansio ja Fs9:n asennuskansio) ja aja CCleaner ohjelman rekisterinputsaus toiminto. Sitten asenna simu uudelleen.

Jos ei auta niin minun keinoni ovat vähissä...

CCleaner ohjelman saat täältä:

http://www.piriform.com/CCLEANER

Toivottavasti lähtee toimimaan.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitääkö minun myös poistaa asentamani sceneryt ja koneet??

Kyllä.

Ota ne talteen jonnekkin muualle, mutta älä laita niitä takaisin ennenkuin olet kokeillut lähtikö simu toimimaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koitin huvikseni poistaa defu Cessnan aircraft kansiosta ja käynnistin simun. Silloin tulee tuommoinen virheilmoitus eikä simu lähtenyt käyntiin vaikka suljin virheilmoituksen. Minulla on tuo defu Cessna asetettu oletuskoneeksi aloituskentällä kun avaan simun. Virheilmoitus tulee mikäli Cessnaa ei simusta löydy.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitääkö minun myös poistaa asentamani sceneryt ja koneet??

Kyllä kaikki ja lisäksi vielä asetustiedosto FS9.cfg, joka löytyy polusta: C:\Users\*käyttäjätunnuksesi*\AppData\Roaming\Microsoft\FS9

Buuttaa sen jälkeen kone ja aja CCleaner

Asenna sitten FS9 uudelleen ja käynnistä se ennen minkään lisäosan asennusta.

Jos ongelma esiintyy vieläkin, pitänee syytä etsiä vioittuneesta asennusmateriaalista.

Pekka

P.S.  Jos syy ongelmaan on tosiaan vain se, että oletus-Cessna tai sen paintti puuttuu (syystä tai toisesta), etsi se asennuslevyltä ja kopioi koneen kansio simun Aircraft-kansioon. Se kone taisi ensin pitää purkaa jostain pakatusta tiedostosta. En enää muista millään mistä. Näistä syistä minulla on aina kovalevyllä tai ulkoisella kovalevyllä täydellinen kopio simun perusasennuksesta. Sieltä on helppo kopioida puuttuvia osia tarvitsematta etsiskellä niitä pakattujen megalomaanisten tiedostojen sisältä alkuperäislevyiltä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koitin huvikseni poistaa defu Cessnan aircraft kansiosta ja käynnistin simun. Silloin tulee tuommoinen virheilmoitus eikä simu lähtenyt käyntiin vaikka suljin virheilmoituksen. Minulla on tuo defu Cessna asetettu oletuskoneeksi aloituskentällä kun avaan simun. Virheilmoitus tulee mikäli Cessnaa ei simusta löydy.

[ attachment removed / expired ]

Juu, eli samallainen tulee mulla. Olen nyt juuri asentamassa viimistä levyä ja katotaan miten käy...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lainataan vanhaa aihetta... Apua ja äkkiä.  ;D

Ongelma on seuraavanlainen: Default Cessnan namiskoita ja vipuja ei voi säätää virtual cockpit näkymästä hiirellä. Ei reagoi kun vie osoittimen mittarin säätö nupin tai kaasuvivun, tai minkään muunkaan kontrollin päälle. Jokin asetus on ilmeisen pielessä. Itse en löytänyt.

Juuri uudelleen asennettu simu, asennettuja maisemia olin Cessnan kanssa menossa katsomaan... Ei ole ennen tälläista ongelmaa ollut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko zoomannut ohjaamoa pienemmäksi (zoom out)? Jossain kohtaa tulee tällöin eteen raja, jolloin hiiren klikkaukset eivät enää toimi.

Pekka

Edit: Tarkoitan siis sitä istuimen paikkaa (viewpoint), joka liikkui muistaakseni shift+backspace ja shift+Enter yhdistelmillä. En muista aiheuttaako tavallinen +- zoomaus saman ilmiön, mutta helppohan nuo on kokeilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään