Guest joonasmi

Out of memory - Fs9 kaatuu kun on tarpeeksi aikaa lennellyt

21 viestiä aiheessa

Tervehdys!

Kyllä ottaa päähän kun 2 kertaa ennättänyt lentää Ivao -taivaalla, ja molemmilla kerroilla FS9 kaatunut kesken lennon ! :(

Törmäsin foorumilla moneen samanlaiseen aiheeseen, mutta jokaisella tuntui olevan yksilöllinen ratkaisu ja ongelmat johtuivat eri asioista.

Lähdetään liikkeelle tästä, eli aiheutuuko muistivuoto mahdollisesti sceneistä?:

Onko scenet asennettu väärin - voiko/kannattaako poistaa niistä jokin?

http://joonasmiettinen.kuvat.fi/kuvat/Nikon+D5100+%28j%C3%A4rjestelm%C3%A4kamera%29/scenet.jpg

____

Win 7

AMD x6 3,4ghz

Ati radeon 6850 2x crossfire

8gb ddr3

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helsinki ja EFHK on väärinpäin samoin nuo EuropeX sceneryt ovat luultavasti liian korkealla (siis prioriteettinumeron pitäisi olla isompi) Mitä isompi alue sitä kaempana listalla on hyvä muistisääntö. Sinällään simun kaatumiseen nuo ei välttämättä suoraan liity. Jokin yksittäinen scenery voi toki olla viallinen tai korruptoitunut tiedosto. Kokeile poisaa kaikki maisemat ja sitten yksi kerrallaan lisäät ne takaisin.

Jos simu kaatuu edelleen ilman maisemia on vika jossakin muualla. Onko sulla kuinka paljon muistia koneessa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen nyt puhelimella, mutta kokeileppas etsiä netistä ohje kuinka sallitaan FS9:n käyttää muistia yli 2GB. Ohjelma, jolla se onnistuu on CFF Explorer, luulisin googlesta löytyvän tarkan ohjeen miten se tapahtuu. Itse pääsin aikanaan tällä konstilla eroon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helsinki ja EFHK on väärinpäin samoin nuo EuropeX sceneryt ovat luultavasti liian korkealla (siis prioriteettinumeron pitäisi olla isompi) Mitä isompi alue sitä kaempana listalla on hyvä muistisääntö. Sinällään simun kaatumiseen nuo ei välttämättä suoraan liity. Jokin yksittäinen scenery voi toki olla viallinen tai korruptoitunut tiedosto. Kokeile poisaa kaikki maisemat ja sitten yksi kerrallaan lisäät ne takaisin.

Jos simu kaatuu edelleen ilman maisemia on vika jossakin muualla. Onko sulla kuinka paljon muistia koneessa?

8 gigaa muistia, mutta osaako vanhus fs9 edes puoliakaan tuosta ottaa haltuunsa.

Nyt kun muistelen asentelin tuossa pari päivää sitten tuon EDDM scenen ja UT europen ja ongelmat alkoivat sen jälkeen. Lueskelinkin tuossa äsken että jollakin muulla oli myös sama ongelma UT:sta aiheutuen. Voiskohan asia ratketa järjestystä muuttamalla, ilman että tarvitsisi sen suuremmin poistella mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

32-bittisenä järjestelmänä ohjelmana ei pystyne 2 Gb enempää käyttämään. Maisemien järjestyksen ei pitäisi vaikuttaa kaatumiseen, koska se vain päätää mitä näytetään. Eli jos kaksi maisemaa mallintaa samaa osaa maastosta piirretään alinna oleva.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen nyt puhelimella, mutta kokeileppas etsiä netistä ohje kuinka sallitaan FS9:n käyttää muistia yli 2GB. Ohjelma, jolla se onnistuu on CFF Explorer, luulisin googlesta löytyvän tarkan ohjeen miten se tapahtuu. Itse pääsin aikanaan tällä konstilla eroon.

Kuka auttauisi tämän ohjelman kanssa. Ei ole vielä sattunut silmään ohjeita jotka ymmärtäisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuka auttauisi tämän ohjelman kanssa. Ei ole vielä sattunut silmään ohjeita jotka ymmärtäisin.

Next make a copy from fs9.exe. Than start "CFF Explorer" and open the orginal fs9.exe file.

Now go to NT Header/File Header and click File Header. Ther you find a button labeld "click here". Click it. And select the mark at "App can handle> 2gb adressest "

Save the modified EXE, overwrite the orginal one (You have youre copy saved?).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Next make a copy from fs9.exe. Than start "CFF Explorer" and open the orginal fs9.exe file.

Now go to NT Header/File Header and click File Header. Ther you find a button labeld "click here". Click it. And select the mark at "App can handle> 2gb adressest "

Save the modified EXE, overwrite the orginal one (You have youre copy saved?).

Joo just kerkesin, mutta kiitos! Nyt vaan toivotaan että päästään ens kerralla perille asti. Palaan astialle, mikäli ongelmat jatkuu. Kokeillaan nyt tätä ensin. Välillä tätä avuliaisuutta, ilmiömäisen nopeata responssia ja ystävällisyyttä saa ihmetellä oikein kunnolla. Hieno yhteisö kertakaikkisesti. Ja mukava (yrittää) kuulua joukkoon :)

Kiitos vielä kaikille, vaikkei ongelma välttämättä ratkennutkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kylläpä näytästäisi toimivan! Takana väsynyt mutta antoisa lento - mistä muualtakaan kuin Rovaniemeltä Helsinkiin, ilman kaatuiluja ja kompasteluja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itellä on toi CFF Explorerilla tehty kikka toimi pitkään kun ysillä lensin, loppu out of memory kaatumiset siihen!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä jos ratkesi! Onko sulla mikä versio UT Europesta? Kannattaa ehdottomasti ladata päivitykset heidän kotisivuiltaan, jos on vanhempi versio käytössä.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

32-bittisenä järjestelmänä ohjelmana ei pystyne 2 Gb enempää käyttämään. Maisemien järjestyksen ei pitäisi vaikuttaa kaatumiseen, koska se vain päätää mitä näytetään. Eli jos kaksi maisemaa mallintaa samaa osaa maastosta piirretään alinna oleva.

32-bittinen ohjelma voi teoriassa käyttää 2^32 tavua muistia eli 4 gigatavua maksimissaan. Sama rajoitus on siis vielä FSX:lläkin. En nyt muista mistä tuo FS9:n 2 GB:n rajoitus (oletuksena) johtui.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi, vaikuttaako toi kikka FPS:iin? Mulla ei kylläkään ole ongelmia kaatuilun kanssa, vaikka on paljon lisureita ja kaikki asetukset tapissa. Yhdellä lisurikentällä FPS:ssät on vaan 9, muilla ei ongelmia. Muistia on 2 gigaa ja mulla olis toinen mokoma jos lisään sitä. XP 32bit, FS9.t-Marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

32-bittinen ohjelma voi teoriassa käyttää 2^32 tavua muistia eli 4 gigatavua maksimissaan. Sama rajoitus on siis vielä FSX:lläkin. En nyt muista mistä tuo FS9:n 2 GB:n rajoitus (oletuksena) johtui.

Miten mulla oli muistikuva, että windows ei olisi osannut suoraan hyödyntää yli 2 gigaa. Noh kerrankos sitä muistaa väärin. Saattaa tosin olla, että se olikin vain mun (iki)vanha emolevyni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi, vaikuttaako toi kikka FPS:iin? Mulla ei kylläkään ole ongelmia kaatuilun kanssa, vaikka on paljon lisureita ja kaikki asetukset tapissa. Yhdellä lisurikentällä FPS:ssät on vaan 9, muilla ei ongelmia. Muistia on 2 gigaa ja mulla olis toinen mokoma jos lisään sitä. XP 32bit, FS9.t-Marco

Enpä tiedä vaikuttaako se myös fps:iin, kaatuilun muistin puutteeseen sillä saa kuriin. Ei varmaan ainakaan haittaa suuremmasta muistin määrästä voi olla....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok, no ei tuosta kikasta varmaan mitään haittaakaan ole. Pitää kokeilla joku päivä.t-Marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten mulla oli muistikuva, että windows ei olisi osannut suoraan hyödyntää yli 2 gigaa. Noh kerrankos sitä muistaa väärin. Saattaa tosin olla, että se olikin vain mun (iki)vanha emolevyni.

Riippuu varmaan Windowsin versiosta ja/tai käytettävästä ohjelmasta. Kyllä minulla ainakin FSX näyttää Tehtävienhallinnan mukaan hörppäävän toisinaan yli 2 gigaa keskusmuistia. 32-bittisessä järjestelmässä edes käyttis ei voi ylittää 4 gigan rajaa, joten käytännössä siitä muistista ei millään saa ohjelmalle kaikkea käyttöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä onko tässä kyse nyt tästä (en ole lukenut edes threadin kommentteja), mutta muistan aikoinaan FS9 kaatuili ilmotukseen "Out Of Virtual memory" tms. ja sillä oli jotain tekemistä Ultimate Terrainin kanssa. Jos ongelmat jatkuu niin kokeile juosta simua ilman UT:ta. En tiedä/muista oliko tuohon ongelmaan jotain muuta ratkaisua kuin koko ohjelman poisto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä onko tässä kyse nyt tästä (en ole lukenut edes threadin kommentteja), mutta muistan aikoinaan FS9 kaatuili ilmotukseen "Out Of Virtual memory" tms. ja sillä oli jotain tekemistä Ultimate Terrainin kanssa. Jos ongelmat jatkuu niin kokeile juosta simua ilman UT:ta. En tiedä/muista oliko tuohon ongelmaan jotain muuta ratkaisua kuin koko ohjelman poisto.

Tuohon ongelmaan oli jossain joku fixi, taisi olla joku memoryleakki UTn kanssa. Itselläni lopulta korjasi ongelman.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään