Guest Makoy

VasFmc ongelma

41 viestiä aiheessa

Moi, kyse on  2.1 standalone versiosta. Kun klikkaan ND:n tai PFD:n päälle, niin se näkyy puutteellisena. Tätä ongelmaa ei ole 2.0a9 versiossa. Tulee tällainen virheilmoitus  GLNavdisplayWidget:paintGL: GL Error: 1281

2012.07.20 19:56:33:484: , mistähän mahtaisi johtua?

t-Marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa versiossa oli jotain openGL ongelmia. Jos mahdollista niin kokeile toisella koneella jossa on uudempi näytönohjain.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa versiossa oli jotain openGL ongelmia. Jos mahdollista niin kokeile toisella koneella jossa on uudempi näytönohjain.

Joo, pitää kokeilla tänään. Mulla on ohjelma kokeilumielessä miniläppärillä, kun tällä olen netissä. Tämä on uusin kone, mutta integroitu näyttis. Katoin myös näyttiksen ajurin ja näyttää olevan uusin saatavana oleva. Jos en saa noita toimimaan, niin vois tietty kokeilla miten käy jos käyttää uudesta versiosta cdu:t ja vanhasta ND:t, tai sitten FreeND/VasFmc sekametelisoppaa.

jatkoa klo 17:20.......Tais ongelma olla siinä, että tää miniläppäri ei ollu kiinni FS-koneessa. Asensin VasFmc:n client koneelle, pistin simun tulille, avasin ohjelman kun kone oli kentällä. Avasin ND:n, PFD:n ja CDU:n, kiroilin taas ja ihmettelin kun nyt sitten tuli vaan tyhjät ikkunat. Ihmettelin lisää, kunnes painoin overheadista battery switchiä ja.......uuaaaaa niihinhän tuli eloa  ;D Noita FreeFD:n gaugeja ei saanut toimimaan tolleen batteryswitchin kautta. muuta mukavata on se, että ikkunoiden ei tarvii olla aktiivisina modeja vaihdettaessa, niinkun FreeFD:ssä. Sou, FreeFD:stä jää sitten näillänäkymin vaan standby ja ylempi eicas, loput on VasFmc:stä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä olis kannattanut iloita liian aikaisin  :'(  Tein koelennon VasFmc:n mittareilla jotka ovat clientillä. Jostain syystä ne vaikuttaa simun sulavuuteen Masterilla. Visuaalista tulee diaesitys, ihme juttu???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

tästä on nyt hetki aikaa kun viimeksi käytin vasfmc:tä (versio 2,0a9) tuolloin löysin vasfmc tukifoorumilta jutun jossa keskusteltiin jotain noiden vasfmc:n asetuksista tuolla slave koneella. Muistelen sen liittyneen pollaus nopeuksiin... Vai olisko ollu widefs.ini tiedoston pollaus arvoja. Siellä muistelen olleen jossain luku 50, joka piti muuttaa... Mulla nyt purettuna koko simu pois, kun harrastehuoneesta piti tehdä perheenlisäyksen johdosta lastenhuone. No isompaa kämppää etsitään, ja pitäähän pojalla olla oma lentosimu...

Saatkos liitettyä tähän widefs.ini tiedoston tekstin, niin kerron mitä riviä piti muokata, jotta tuo visuaalikoneen ruudunpäivitys parani. En tiedä auttaako tässä mutta yrittänyttä ei laiteta.

Terveisin:  jarkko ja jäissä oleva A320 projekti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Jarkko, tässä tämä.

[Config]

ButtonScanInterval=20

ClassInstance=0

NetworkTiming=5,1

MailslotTiming=2000,1000

PollInterval=2000

Port=8002

Port2=9002

ResponseTime=18

ApplicationDelay=0

TCPcoalesce=No

WaitForNewData=500

MaxSendQ=100

OnMaxSendQ=Log

NewSendScanTime=50

Priority=3,1,2

Window=-32000,-32000,160,34

[user]

Run1=C:\vasfmc-2.1\vasfmc.exe

Run2=C:\pmSounds\pmSounds.exe

AllowShutdown=Yes

[sounds]

Path=C:\WideClient\Sounds\

Device1=Primary Sound Driver

Device2=YAMAHA AC-XG WDM Audio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla nyt purettuna koko simu pois, kun harrastehuoneesta piti tehdä perheenlisäyksen johdosta lastenhuone. No isompaa kämppää etsitään, ja pitäähän pojalla olla oma lentosimu...

Onnittelut perheenlisäyksen johdosta!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

pollinterwall ja waitfornewdata on ne rivit johonpiti tehdä muutoksia.

Kokeile ensin laittaa vaan WaitForNewData arvoksi 50 tuon 500 sijaan. En muista enää mikä mun koneelle oli paras mutta nuo on ne kohdat.

Jos ei auta ni kokeile seuraavaks toi pollinterwall.

Kiitos onnittelusta!

T:jarkko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, onnittelut miehistön lisäyksen johdosta  :thmbup: Tulin just iltavuorosta ja kokeilen tuota kohtapuoliin mitä tapahtuu.

t-Marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koeponnistus ja hätälasku pellolle. Nykiminen vähentyi, ei enää nyi niin nopealla syklillä, mittarit jähmettyi?.....ei mitään eloa  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin myös vaihtaa PollInterval=2000 > 200, mittareissa ei eloa. Vaihdoin vanhan FreeFD ini:n takaisin ja sen gauget pelaa loistavasti. Oon pari päivää koittanut löytää juttua, googlettanu ja yahuuttanu... ei löydy. Harmi kun ei ole enää minkäänlaista forumia VasFmc:lle. Pitää seuraavaksi kokeilla jos sais edes noi Cdu:t pelaamaan, jos ei niin sittenhän olis vielä toi P8R softa.

t-Marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harmi kun ei ole enää minkäänlaista forumia VasFmc:lle.

Löytyisikö kaipaamasi aihe tätä arkistointia selaamalla? Valitse linkistä jokin - mielellään tietenkin mahdollisimman uusi - tallennus sivustosta, ja kyseisen päivämäärän sivusto latautuu. Kaikkea sisältöä Archive.org-palvelukaan ei tallenna, mutta jotain kuitenkin. Ainakin VasFMC:n keskustelualueen etusivu latautui 23.04.2011 tallennetulla sivulla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi, kiitokset linkistä. Enpä tienytkään että tollainen on olemassa, valitettavasti sillä ei päässyt niin pitkälle että olis saanu auki tarpeellista tietoa. Kiitokset kumminkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääseekö vasfmc:n lähdekoodiin käsiksi mitenkään. Ohjelmointia harrastaneena tekisi mieli katsoa kyseista koodia. opengl foorumilla oli muutama vastaavalla koodilla ollut koodinpäykäkin sopivasti esillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi, ei harmainta aavistusta, ehkä pääsee. Mun taidot rajoittuu tuohon sioc koodiin ja siihenkin hyvin vähän. Tässä on linkki mistä voit ton ladata, jos haluat kokeilla. Kröhöm, ollaanko kavereita  ;D Jos sulla on taitoa koodauksessa, niin voisitkohan auttaa FreeFD:n eicaksen kanssa. Eri eicas modet on vain yhdellä näppäimellä, ajattelin jos joka modelle saisi jotenkin oman näppäinkomennon.....riipuen tietysti siitä pääseekö koodiin käsiksi?

t-Marco

Ai niin se linkki: http://www.weitling.info/projectb737/index.php/file-library/viewdownload/6-version-2-1/8-vasfmc-standalone-setup-2-1

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

opengl foorumilla oli muutama vastaavalla koodilla ollut koodinpäykäkin sopivasti esillä.

Tarkoititko OpenGC:tä. Mä latasin sen koneelle, mutta enpä tajunnut siitä mitään. Tekis mieli kyllä syventyä siihen, mutta kun on tätä muuta nakertelua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa on siis käytetty openGL kirjastoa grafiikan piirtämiseen, johon tuo virhekin viittaisi. Lähdekoodit oli sopivasti sourceforgessa, joten katsotaan mitä tuleman pitää. Virheen tuottava tiedosto löytyikin nopeasti, joten eikun hommiin.

EDIT: Kannattaa ehkä kokeilla vielä päivitellä nuo näytönohjaime ajurit ajantasalle, koska omalla koneellani näytti toimivan vallan mainiosti ilman kyseisiä ilmoituksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo virheilmoitukset hävis niin, että laitoin ohjelman toiselle koneelle, joka on client ja yhteydessä masteriin wideclientin kautta. Nyt vaan on ongelmia tuon masterin FS9 ulkovisuaalin kanssa, josta tuli diaesitys. FreeFD:tä käytettäessä ei ole minkäänlaista ongelmaa. Todella hieno juttu jos voit auttaa ton ohjelman kanssa.

t-Marco

edit. Kokeilin just vähemmillä gaugeilla ja pelkästään cdu:lla......sama juttu, fs nykii ja lopulta jäätyy. On siis sama onko VasFmc:ssä auki yksi vai kaikki gauget, testasin vaan ettei ole kiinni raudasta, ei näköjään. Taitaa olla aika luovuttaa tältä päivältä, kello jo puol kolme  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja tappelu jatkui tänään. Näyttiksen ajurin päivitys....ei mitään vaikutusta, sama homma. Mä ymmärtäisin jos noi mittarit sekoilis clientillä, mutta kun se vaikuttaa tuohon FS-koneeseenkin. Harmi  :(  Tässä on vielä nuo clientin speksit: P4 3,4 GHz, 3Gt 533 muistia, GF 7900 GT, WinXP sp3. Lähinnä tulis mieleen, että tuo näyttis ei tukisi VasFmc:n käyttämää openGL:ää, mutta toisaalta miten se vaikuttaisi FS-koneeseen? Jaaha, jos sitten aloittais väsäilemään nippelinappeleita välillä. t-Marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

mikäs versio sulla on fsuipc:stä ja widefs:sästä? Kokeiles päivittää viel ne ja ootko muuten kokeillut vasfmc:n asetuksia (olisko ollut mcdu menu:n kautta) muuttaa mcdu:n kautta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

mikäs versio sulla on fsuipc:stä ja widefs:sästä? Kokeiles päivittää viel ne ja ootko muuten kokeillut vasfmc:n asetuksia (olisko ollut mcdu menu:n kautta) muuttaa mcdu:n kautta?

Hmmm, joo pitää tutkia. Jotain juttua löysin netistä, että tässä on jotain bugia ja enemmän fs9:n kanssa kun fsx:n. Palailen kun olen testaillut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Elikkäs mcdu:n mcdu menu napin alta löytyy display 1 ja interface, display 1 sivulta saat muutettua noita PFD/ND mittarin päivitysnopeuksia, anna päivitysarvo millisekunteina.

interface sivulta sitten määritetään toi käytätkö samalla koneella kuin fsx tai fs9  (single, master, ja slave). Mulla muistaakseni slave.... pahus ku on se tietty pc varastolla odottamassa isompia tiloja... olisin saanut sulle saman tien noita asetuksia kerrottua, nyt saat niitä vain muistin varaisesti.

Käytän muuten itse päämittareina vasfmc stand alone 2.0a9 versiota ja sen lisänä uusimman viimeisimmän vasfmc (olikohan 2.1) lower ecam näyttöä, ja hyvin pelaa yhteen.

Eli käynnistän vaan siitä vasfmc 2.1 control paneelista lower ecamin.

Jos ei nyt ala onnistumaan, haen sen simukoneen varastosta ja lyön tulille, niin saadaan tieto varmasti oikeaksi.

Olen itse käyttänyt vasfmc stand alone 2.0a9 versiota slavena samaan aikaan 3:lla eri slave tietokoneella ja toimii hyvin eikä visuaalikone pätki yhtään.

-Jarkko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valoa tien päässä jos se kerran sulla toimii  :P  Onko sulla muuten FS9 vai FSX? Päivitin tuon Fsuipc:n ja wideFS:än uudempiin, mutta ei vaikutusta, äsken lopetin testauksen ja takaisin nettiin. Ok, kattelen uudelleen päivitysnopeudet, niitä siis pitää hidastaa....ko? Mulla on myös tuo 2.0a9, mutta tuossa uudemmassa versiossa 2.1 on 777 flightfilet ym. Palaan pian.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Pääasiassa käytän fsx, mutta toimii ihan samalla tavalla fs9:ssä, kokeiltu on.

Voisin huomenna katsoa jos hakisin sen simukoneen esille.

-Jarkko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi taas, ei päässy sieltä mcdu:n kautta muuttamaan nopeuksia, ehkä vanhemmassa versiossa voi. Nyt tuli ongelmia toisen moottorinkin kanssa, ei käynnisty enää, taitaa mennä koko simu sekaisin tän kanssa  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään