Guest teepa

Uusi rauta vihdoin hankittu, miten maksimoin grafiikat ja suorituskyvyn?

5 viestiä aiheessa

Morjens,

Nyt on vihdoin ja viimein uusi kone hankittu. Tällainen kaunokainen saapui kotiin:

AMD FX-6100, AM3+, 3,3GHz, 6-ydin prosessori

16GB DDR3 1333MHz

2x 60GB SATAIII (6Gb/s) RAID0 konfiguraatiossa

nVidia GeForce GTX 560 Ti , 1GB GDDR5

Windows 7 Home Premium 64-bit

Kysymys kuuluu, miten saan kaiken irti tästä uudesta raudasta? Miten säädän simun omat sekä näytönohjaimen asetukset, kannattaako ylikellottaa yms.? Vinkit hyödyllisistä lisäosista ovat toki myös tervetulleita (REXEssentialin ehdin jo pakollisena hankintana ostaa). Toivottavasti joku jaksaa näin laajaan kysymykseen vastata  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa lukea tätä foorumia läpi niin johan löytyy twiikkiä ja niksiä. Et kertonut mitä simua tulet käyttämään, FSX:ään vaarmaan Jesus Bojoten twiikkityökalu on jonkinmoinen must juttu ja FSX on prosessorisyöppö, joten ylikellotus on kannattavaa. Grafiikat säädä näytönohjaimen omista asetuksista. Näin nyt alkuun

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä huomasin jokin aika sitten, että kun FSX:ää ajetaan windowed-tilassa niin mulla ainakin fps on suunnilleen 10-20 ja stutteria esiintyy reippaasti. Laittamalla tehtäväpalkin asetuksista auto-hide fps pysyy 26-30, stutterointi häviää täysin ja simu on sulava ja pehmeä kuin HKL:n bussikyyti.. Jos tehtäväpalkin vetää hiirellä esiin, fps tippuu heti. Samaten, jos valkkaa toiselta näytöltä toisen ikkunan aktiiviseksi. En tiedä mistä johtuu. Liekö jotain Windowsin priorisointia CPU:lle aktiivisen ikkunan mukaan?  Voinko mä tehä sille mitään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä huomasin jokin aika sitten, että kun FSX:ää ajetaan windowed-tilassa niin mulla ainakin fps on suunnilleen 10-20 ja stutteria esiintyy reippaasti. Laittamalla tehtäväpalkin asetuksista auto-hide fps pysyy 26-30, stutterointi häviää täysin ja simu on sulava ja pehmeä kuin HKL:n bussikyyti.. Jos tehtäväpalkin vetää hiirellä esiin, fps tippuu heti. Samaten, jos valkkaa toiselta näytöltä toisen ikkunan aktiiviseksi. En tiedä mistä johtuu. Liekö jotain Windowsin priorisointia CPU:lle aktiivisen ikkunan mukaan?  Voinko mä tehä sille mitään?

Mene tehtävänhallinta ikkunassa "prosessit" välilehteen, ja klikkaa oikealla fsx.exe:ä, ja vaihda sen proriteetti korkeampaan. Tuo toimii ainakin joissain ohjelmissa.

Sivuhuomatuksena vain ettei HKL aja enää busseja (Vuodesta 2005 ei ole enää).  ::) Mutta varmaan tiesitkin...  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään