Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - USA:n lentoyhtiöt

893 viestiä aiheessa

Tämä ketju on tarkoitettu erilaisille ilmailun pienuutisille, eli "lentoyhtiöuutisia lyhyesti".

 

Aihe: USA:n lentoyhtiöt

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

JetBlue Airways (Nasdaq:JBLU), New York's hometown airline, was rated highest in customer satisfaction of all domestic U.S. airlines in Conde Nast Traveler magazine's 2005 Business Travel Awards -- the fourth time since the low-fare airline began flying in 2000.

 

Eli JetBlue vei jälleen Conde Nast Traveler-lehden 2005 Business Travel Awardsien ykkössijan jenkkilän kotimaan yhtiöiden asiakastyytyväisyyssarjassa.

Lisää juttua

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Transmedian Airlines on laittanut niin sanotusti pillit pussiin. Yhtiö on lentänyt Orlando-Sanfordista 12 USAn kohteeseen, lisäksi yhtiöllä on kohteita Karibialla, Venezuelassa ja Meksikossa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huhujen mukaan Continental aloittaa ensi touko-kesäkuussa 24.5 2006 lennot Kööpenhamina-New York. Kalustona on B757. SAS saa näin kilpailijan reitille.

EDIT Edellisen kerran jenkkiyhtiö lensi CPHsta vuonna 1997.

EDIT 2 : eikös SAS ja  Continental tehnyt joskus ennen näitä alliansseja yhteistyötä??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muidenkin jenkkiyhtiöiden arvellaan avaavan

runsaasti uusia reittejä Eurooppaan ja Aasiaan

kun kotimarkkinoilla alkaa olla ahdasta.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkohan tuossakaan jotain kilpailua, SAS kuitenkin lentää laajarunkokoneilla ja CO jollain sillipurkki-757:lla. CO:lla taitaa tosin jenkkiyhtiöistä olla paremman pään palvelut/tarjoilut joten sen puolesta on kait OK...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkohan tuossakaan jotain kilpailua, SAS kuitenkin lentää laajarunkokoneilla ja CO jollain sillipurkki-757:lla. CO:lla taitaa tosin jenkkiyhtiöistä olla paremman pään palvelut/tarjoilut joten sen puolesta on kait OK...

Ainakin hinnalla voi yrittää, toisaalta lennetäänhän me suomalaiset Thaimaaseen ynnä muualle "sillipurkeilla". Joo, olet ihan oikeassa tuossa palveupuolessa, keväällä viimeksi tuli COlla lennettyä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän B757 172-tuolilla mikään sillipurkki ole.

"Hivenen" väljempi kuin Finnmatkojen 235 penkkinen  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Transmedian Airlines on laittanut niin sanotusti pillit pussiin.

TMA hakee suoraa konkurssia (chapter 7), ei aio etsiytyä chapter 11 turviin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

* Northwest saattaa pistää pystyyn tytäryhtiön, joka lentää 70-100-paikkaisilla koneilla, kertoi yhtiön CEO (toimitusjohtaja) velkojien kokouksessa viime perjantaina. Lisää täältä

 

* ATA, joka on ollut chapter 11 suojissa vuodenpäivät on jättänyt suunnitelman  uudelleenorganisoinnistaan. Suunnitelman mukaan yhtiö saa uutta pääomaa 130 miljoonaa USD. Yhtön aikomuksena on "poistua" konkurssitilasta vuoden 2006 ensimmäisellä neljänneksellä. Juttu on täällä

 

* Midwest on vetänyt liikenteestä 3 MD81-konetta kustannussyistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

United Airlines, USA:n numero kakkonen, joka on ollut Ch.11-konkurssisuojassa vuodesta 2002, suunnittelee nousua pois suojasta normaalien yhtiöiden joukkoon ensi helmikuuksi, jos uudelleenrahoitussuunnitelma menee läpi konkurssioikeudessa.

 

Yhtiö on saanut kasaan 3 miljardin dollarin lisärahoituksen JPMorgan Chase- ja Citigroup-pankeilta. Tämä laina pitäisi sitten maksaa takaisin kuudessa vuodessa.

 

Aluksi 1,3 miljardin dollarin sisäinen laina pitäisi ensin maksaa pois ja lopuilla pärjätä kilpailussa muiden kanssa normaalina, mutta uudelleenorganisoituna yhtiönä.

 

Kummasti sitä lisärahaa aina löytyy jostakin. Ja jonkun muun osapuolen on pakko kärsiä?

 

http://www.suntimes.com/output/business/united06.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Deltan tytäryhtiö Comair on ilmoittanut vähentävänsä väkeeän. Kilometritehtaalle lähtee 650-100 työntekijää. Lisäksi yhtiö leikkaa palkkoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä on kyllä hieno näkemys, joka täällä on vallalla, että kaikki maailman 757:t on finskin konffaamia 230 paikkaisia kirpputoribusseja...757 on max. 4-5h (päivä)lennoilla ihan mukava kone 2-2 seat planilla ja 40" pitchillä varustettuna...

 

COn kansainvälisillä lennoilla käyttämät 752-koneet ovat 16/156-konfiguraatiossa ja pitch turistissa on 31" ja kotimaan reiteillä vastaavasti 24/159 ja pitch tuo sama

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Loco JetBlue aloittaa lennot Fort Lauderdalesta (FLL) Oaklandiin (OAK) tammikuussa 2006. Koneena A320, 156 pax, 34" seat pitch ja nahkaistuimet. Piletin hinta yhteensuuntaan on 89 USD

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Loco JetBlue aloittaa lennot Fort Lauderdalesta (FLL) Oaklandiin (OAK) tammikuussa 2006. Koneena A320, 156 pax, 34" seat pitch ja nahkaistuimet. Piletin hinta yhteensuuntaan on 89 USD

 

eikös jetBluella oo kaikissa koneissaan nahkaistuimet?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

eikös jetBluella oo kaikissa koneissaan nahkaistuimet?

Jeps. Mielenkiintoinen pointti on, että kyseessä on halpisyhtiö. Olen muutaman kerran lentänyt "blööllä" ja penkit ovat todella miellyttävät. Taitaa olla yksi suurimpia A320 käyttäjiä, koneita on tällä hetkelä 81 ja seitsemän vuoden kulutta parisataa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Mielenkiintoinen pointti on, että kyseessä on halpisyhtiö.

 

Eikös nämä nahkapenkit ole juuri halpiksien suosiossa?

 

Henk. koht. nahkapenkit ovat huonoin vaihtoehto materiaaliksi istuimessa. Hiostaa ja niissä liukuu alaspäin koko ajan.

Esim. shortsit jalassa istuessa kangas on parempi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuka tässä on turistiluokasta ja sen mukavuudesta puhunutkaan

 

Kaikilla ei valitettavasti ole varaa lentää bisneksessä :(, jotkut joutuu maksamaan itse lentonsa nääs

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Chapter 11:ssa oleva Northwest on pyytänyt konkurssioikeudelta kaikkien ammattiliittojen sopimusten mitätöimistä, jollei neuvotteluissa päästä tulokseen.

 

Northwest on ilmoittanut hakevansa 1,4 miljardin palkkasäästöjä ja 2,5 miljardin kokonaissäästöjä.

 

Syöttöliikenneyhtiö Mesaba Aviation, joka joutui NWA:n konkurssisuojan takia vaikeuksiin (NWA mm. jätti maksamatta 30 miljoonan dollarin velkansa Mesaballe ja uhkaa vaatia takaisin Mesaballa sublease- käytössä olevia Avro- ja Saab-koneita) on joutunut itse jättämään Chapter 11-hakemuksen.

 

Vaikeudet siis ketjuuntuvat. Taas yksi Chapter 11-tapaus ennen sitä kuuluisaa aikarajaa 17.10., jonka jälkeen konkurssisuojaan pääsy vaikeutuu.

 

http://www.atwonline.com/news/story.html?storyID=2716

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kauppalehti (14.10.2005) uutisoi US Airwaysin hintasodasta, Atlantin liikenteessä isketty pohjahinnat, alkaen $408 menopaluu. "Yhdistämme matkustajien korkeatasoisen palvelun ja halvat hinnat" (Doug Parker).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kauhean hyvin mene jenkkiyhtiöillä :

* American Eagle jättää lokakuussa lentämättä n. 550 vuoroa säästääkseen polttoainekuluissa.

 

* ATA puolestaan lopettaa Chicago- Boston reitin 28.10, Chicago-Newarkin 29.10 ja Chicago- Minneapolis/St. Paul reitin 1.12. Lisäksi yhtiö peruu suunitellun reitin Chicagosta Miamiin ja Sarasotaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Deltalle 11 uutta kohdetta Euroopassa ja Lähi-idässä . Delta aloittaa lennot ensivuoden aikana Atlantasta Tel Aviviin, Dusseldorfiin , Kööpenhaminaan,  Edinburghiin, Ateenaan, Nizzaan sekä Venetsiaan sekä  New Yorkin JFKlta Budapestiin, Dubliniin, Manchesteriin ja Kiovaan. Lisää täällä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.