Kirjoitettu Syyskuu 26, 2005 Tämä ketju on tarkoitettu erilaisille ilmailun pienuutisille, eli "lentoyhtiöuutisia lyhyesti". Aihe: USA:n lentoyhtiöt Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 29, 2005 JetBlue Airways (Nasdaq:JBLU), New York's hometown airline, was rated highest in customer satisfaction of all domestic U.S. airlines in Conde Nast Traveler magazine's 2005 Business Travel Awards -- the fourth time since the low-fare airline began flying in 2000. Eli JetBlue vei jälleen Conde Nast Traveler-lehden 2005 Business Travel Awardsien ykkössijan jenkkilän kotimaan yhtiöiden asiakastyytyväisyyssarjassa. Lisää juttua Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2005 Transmedian Airlines on laittanut niin sanotusti pillit pussiin. Yhtiö on lentänyt Orlando-Sanfordista 12 USAn kohteeseen, lisäksi yhtiöllä on kohteita Karibialla, Venezuelassa ja Meksikossa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2005 Huhujen mukaan Continental aloittaa ensi touko-kesäkuussa 24.5 2006 lennot Kööpenhamina-New York. Kalustona on B757. SAS saa näin kilpailijan reitille. EDIT Edellisen kerran jenkkiyhtiö lensi CPHsta vuonna 1997. EDIT 2 : eikös SAS ja Continental tehnyt joskus ennen näitä alliansseja yhteistyötä?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2005 Muidenkin jenkkiyhtiöiden arvellaan avaavan runsaasti uusia reittejä Eurooppaan ja Aasiaan kun kotimarkkinoilla alkaa olla ahdasta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 1, 2005 Onkohan tuossakaan jotain kilpailua, SAS kuitenkin lentää laajarunkokoneilla ja CO jollain sillipurkki-757:lla. CO:lla taitaa tosin jenkkiyhtiöistä olla paremman pään palvelut/tarjoilut joten sen puolesta on kait OK... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 1, 2005 Onkohan tuossakaan jotain kilpailua, SAS kuitenkin lentää laajarunkokoneilla ja CO jollain sillipurkki-757:lla. CO:lla taitaa tosin jenkkiyhtiöistä olla paremman pään palvelut/tarjoilut joten sen puolesta on kait OK... Ainakin hinnalla voi yrittää, toisaalta lennetäänhän me suomalaiset Thaimaaseen ynnä muualle "sillipurkeilla". Joo, olet ihan oikeassa tuossa palveupuolessa, keväällä viimeksi tuli COlla lennettyä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 1, 2005 Eihän B757 172-tuolilla mikään sillipurkki ole. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 1, 2005 Eihän B757 172-tuolilla mikään sillipurkki ole. "Hivenen" väljempi kuin Finnmatkojen 235 penkkinen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 1, 2005 Transmedian Airlines on laittanut niin sanotusti pillit pussiin. TMA hakee suoraa konkurssia (chapter 7), ei aio etsiytyä chapter 11 turviin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2005 * Northwest saattaa pistää pystyyn tytäryhtiön, joka lentää 70-100-paikkaisilla koneilla, kertoi yhtiön CEO (toimitusjohtaja) velkojien kokouksessa viime perjantaina. Lisää täältä * ATA, joka on ollut chapter 11 suojissa vuodenpäivät on jättänyt suunnitelman uudelleenorganisoinnistaan. Suunnitelman mukaan yhtiö saa uutta pääomaa 130 miljoonaa USD. Yhtön aikomuksena on "poistua" konkurssitilasta vuoden 2006 ensimmäisellä neljänneksellä. Juttu on täällä * Midwest on vetänyt liikenteestä 3 MD81-konetta kustannussyistä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2005 United Airlines, USA:n numero kakkonen, joka on ollut Ch.11-konkurssisuojassa vuodesta 2002, suunnittelee nousua pois suojasta normaalien yhtiöiden joukkoon ensi helmikuuksi, jos uudelleenrahoitussuunnitelma menee läpi konkurssioikeudessa. Yhtiö on saanut kasaan 3 miljardin dollarin lisärahoituksen JPMorgan Chase- ja Citigroup-pankeilta. Tämä laina pitäisi sitten maksaa takaisin kuudessa vuodessa. Aluksi 1,3 miljardin dollarin sisäinen laina pitäisi ensin maksaa pois ja lopuilla pärjätä kilpailussa muiden kanssa normaalina, mutta uudelleenorganisoituna yhtiönä. Kummasti sitä lisärahaa aina löytyy jostakin. Ja jonkun muun osapuolen on pakko kärsiä? http://www.suntimes.com/output/business/united06.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 12, 2005 Delta suunniittelee israelilaislähteiden mukaan paluuta Tel Aviviin neljän vuoden tauon jälkeen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 13, 2005 Deltan tytäryhtiö Comair on ilmoittanut vähentävänsä väkeeän. Kilometritehtaalle lähtee 650-100 työntekijää. Lisäksi yhtiö leikkaa palkkoja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 14, 2005 Tämä on kyllä hieno näkemys, joka täällä on vallalla, että kaikki maailman 757:t on finskin konffaamia 230 paikkaisia kirpputoribusseja...757 on max. 4-5h (päivä)lennoilla ihan mukava kone 2-2 seat planilla ja 40" pitchillä varustettuna... COn kansainvälisillä lennoilla käyttämät 752-koneet ovat 16/156-konfiguraatiossa ja pitch turistissa on 31" ja kotimaan reiteillä vastaavasti 24/159 ja pitch tuo sama Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 14, 2005 Loco JetBlue aloittaa lennot Fort Lauderdalesta (FLL) Oaklandiin (OAK) tammikuussa 2006. Koneena A320, 156 pax, 34" seat pitch ja nahkaistuimet. Piletin hinta yhteensuuntaan on 89 USD Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 14, 2005 Loco JetBlue aloittaa lennot Fort Lauderdalesta (FLL) Oaklandiin (OAK) tammikuussa 2006. Koneena A320, 156 pax, 34" seat pitch ja nahkaistuimet. Piletin hinta yhteensuuntaan on 89 USD eikös jetBluella oo kaikissa koneissaan nahkaistuimet? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 14, 2005 eikös jetBluella oo kaikissa koneissaan nahkaistuimet? Jeps. Mielenkiintoinen pointti on, että kyseessä on halpisyhtiö. Olen muutaman kerran lentänyt "blööllä" ja penkit ovat todella miellyttävät. Taitaa olla yksi suurimpia A320 käyttäjiä, koneita on tällä hetkelä 81 ja seitsemän vuoden kulutta parisataa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 14, 2005 Mielenkiintoinen pointti on, että kyseessä on halpisyhtiö. Eikös nämä nahkapenkit ole juuri halpiksien suosiossa? Henk. koht. nahkapenkit ovat huonoin vaihtoehto materiaaliksi istuimessa. Hiostaa ja niissä liukuu alaspäin koko ajan. Esim. shortsit jalassa istuessa kangas on parempi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 14, 2005 Kuka tässä on turistiluokasta ja sen mukavuudesta puhunutkaan Kaikilla ei valitettavasti ole varaa lentää bisneksessä , jotkut joutuu maksamaan itse lentonsa nääs Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 14, 2005 Chapter 11:ssa oleva Northwest on pyytänyt konkurssioikeudelta kaikkien ammattiliittojen sopimusten mitätöimistä, jollei neuvotteluissa päästä tulokseen. Northwest on ilmoittanut hakevansa 1,4 miljardin palkkasäästöjä ja 2,5 miljardin kokonaissäästöjä. Syöttöliikenneyhtiö Mesaba Aviation, joka joutui NWA:n konkurssisuojan takia vaikeuksiin (NWA mm. jätti maksamatta 30 miljoonan dollarin velkansa Mesaballe ja uhkaa vaatia takaisin Mesaballa sublease- käytössä olevia Avro- ja Saab-koneita) on joutunut itse jättämään Chapter 11-hakemuksen. Vaikeudet siis ketjuuntuvat. Taas yksi Chapter 11-tapaus ennen sitä kuuluisaa aikarajaa 17.10., jonka jälkeen konkurssisuojaan pääsy vaikeutuu. http://www.atwonline.com/news/story.html?storyID=2716 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 14, 2005 Kauppalehti (14.10.2005) uutisoi US Airwaysin hintasodasta, Atlantin liikenteessä isketty pohjahinnat, alkaen $408 menopaluu. "Yhdistämme matkustajien korkeatasoisen palvelun ja halvat hinnat" (Doug Parker). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 15, 2005 Ei kauhean hyvin mene jenkkiyhtiöillä : * American Eagle jättää lokakuussa lentämättä n. 550 vuoroa säästääkseen polttoainekuluissa. * ATA puolestaan lopettaa Chicago- Boston reitin 28.10, Chicago-Newarkin 29.10 ja Chicago- Minneapolis/St. Paul reitin 1.12. Lisäksi yhtiö peruu suunitellun reitin Chicagosta Miamiin ja Sarasotaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2005 Deltalle 11 uutta kohdetta Euroopassa ja Lähi-idässä . Delta aloittaa lennot ensivuoden aikana Atlantasta Tel Aviviin, Dusseldorfiin , Kööpenhaminaan, Edinburghiin, Ateenaan, Nizzaan sekä Venetsiaan sekä New Yorkin JFKlta Budapestiin, Dubliniin, Manchesteriin ja Kiovaan. Lisää täällä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 20, 2005 Southwestin koneille uusi look Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla