Ville Lindgren

Sääilmiöitä simussa

11 viestiä aiheessa

Aattelin tämmöistä ketjua jossa voi ilmoitella mielenkiintoisista sääilmiöistä maailmalla, joita voi sitten simussa mennä katsomaan. Eli virtuaallista myrskybongausta siis.  :laugh:

Japanissa riehuu taifuuni joka on matkalla Tokioon jossa se on illalla. Ainakin Active Sky tuotteet osaa sen näyttää oikein FSX:ssä (osaako FS9 tai simun oma reaalisää näyttää näitä?). Toinen vastaava menee Japanin yli viikonloppuna.

Kävin FSX:llä Tokiossa pari tuntia sitten ja vettä tuli ja tuuli suhisi ja lentely oli ihan mielenkiintoista vaikka näkyvyys oli heikohko aina välillä...  ::)

Edit: Kävin uudelleen Tokiossa, en löytänyt pyörrettä mutta lentämien vaikeutuu kokoajan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kyllä tiedä mitä hyötyä tälläisesta ketjusta tai topicista on, mutta omasta mielestä Active Sky on ehdottomasti paras sää lisuri X:ään.

TV

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kyllä tiedä mitä hyötyä tälläisesta ketjusta tai topicista on, mutta omasta mielestä Active Sky on ehdottomasti paras sää lisuri X:ään.

TV

Niin, vielä eilen tämä ketju tuntui ihan hyvältä ajatukselta. Ajattelin että ihmisiä kiinnostaisi tutkailla simussa hurrikaaneja yms, Active Sky:han mallintaa ne hyvin aidon näköisiksi ja myrskyä voi seurata reealiajassa FSX:ssä.

Samoin kaikenlaiset isot myräkät tarjoavat haastetta lentelyyn, kovat tuulet, lumimyrskyt, ukkoset yms. Mutta koska nämä myräkät jäävät usemmilta huomaamatta niin tässä ketjussa voi ilmoitella jos löytää jonkun ison myrskyn jostain päin maailmaa.

PS: Oma simuiluni keskittyy AI liikenteen katseluun ja sääilmiöiden tarkkailuun, joten minua ainakin tämmöinen ketju kiinnostaa.  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttäisi siltä, että tässä haetaan niin sanottuja "vaikeasti lennettävän" sään ilmiöitä. Siihenhän on jo ketju (tosin kuvien muodossa). Heavy weather -kuvia: http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,75549.0.html.  ;)

Olikin semmonen tunne...  ::) Näkyy olevan 10.8.2011 viimesin viesti tuossa ketjussa ;) Minulla on FSX:ssä kaikki asetukset paitsi sää ja AI liikenne lähes nollassa, joten en halua ottaa kuvia...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älkää unohtako minun verratonta "Millainen lentosää" ketjuani ;D

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,93877.msg1180041.html#msg1180041

Tosin se on kuvankappauksissa joten on vähän eri juttu kuin tämä. Samaa siinä on lähinnä se, että minunkin mielestä tämmöinen sääilmiöketju oli hyvä idea mutta jostakin syystä ei vain ottanut oiken tuulta allensa. Eipä senpuoleen kyllä minä ainakin itse sinne vielä meinaan kuvia laittaa, onpa siellä nytkin vielä muutama voimissaan oleva kuva.

Ihannetilanne olisi kun voisi tarjota muille latauslinkin tyyliin: Tässäpä oikein kunnon myrsky, lataa tuosta ja käy kokeilemassa. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älkää unohtako minun verratonta "Millainen lentosää" ketjuani ;D

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,93877.msg1180041.html#msg1180041

Tosin se on kuvankappauksissa joten on vähän eri juttu kuin tämä. Samaa siinä on lähinnä se, että minunkin mielestä tämmöinen sääilmiöketju oli hyvä idea mutta jostakin syystä ei vain ottanut oiken tuulta allensa. Eipä senpuoleen kyllä minä ainakin itse sinne vielä meinaan kuvia laittaa, onpa siellä nytkin vielä muutama voimissaan oleva kuva.

Ihannetilanne olisi kun voisi tarjota muille latauslinkin tyyliin: Tässäpä oikein kunnon myrsky, lataa tuosta ja käy kokeilemassa. :-\

Active Sky:ssa voi tallentaa vallitsevan sään.  :) Mutta en tiedä miten se toimii. Tallentaako se koko maailman säätilat vai vain sen alueen jossa kone on. Minulla on jokin tallennus 8.8.2010 myrskystä, jonka sain tuon ohjelman historia toiminnolla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Active Sky on kylläkin omaa luokkaa noitten hurrikaanen sekä myrskyjen yms. mallinnuksessa! :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, lennäkin tässä juuri halki Kuuban Havannasta Santiagoon 737NGX:llä, ihan hienot  tuulet tuntuu Active Sky antavan tuonne Santiagoon juuri nyt, Havannassakin hienot näkymät pilvisessä aamunkajossa.

En ole varma miten tuo tallentaminen tapahtuu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään