Guest liukkim

PMDG MD-11 Näytöt jumissa!

11 viestiä aiheessa

Laitan nyt tästä ongelmasta kuvan tähän.

[ attachment removed / expired ]

Eli kuten näkyy VC:n näytöt jumissa, samoin teki myös FMC.

Mittarit saa kyllä toimimaan oikein, jos avaa ne tuohon VC:n päälle, mutta ovat siinä vähän huonossa paikkaa.

Ongelmat alkavat kun käyn ulkonäkymässä.

Simuna on FSX, olen jo kokeillut poistaa fsx.cfg:n.

Haulla ei löytynyt mitään tämän tyyppistä ongelmaa koskevaa ketjua.

Kiitos jo etukäteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käykö näin aina, vaikka käynnistäisit simun uudelleen?

Mikäli sinulla on tallessa installer-tiedosto eli koneen asennusohjelma esimerkiksi Ladatut-kansiossa, asenna kone uudelleen tai tee repair-asennus.

Kannattaa olla varovainen, ettei samalla tule poistaneeksi konetta lopullisesti, varmuuskopioi tarvittaessa.

-NL-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kokeillut käynnistää uudelleen, ei ole installer tiedostoa tallessa, mutta tilasin uudelleen lataus linkin.  :) Kysyin neuvoja täältä, koska en usko ainakaa aiempien kokemuksien perusteella repair asennennuksen auttavan. Mietin vain että jos joku olisi tiennyt tiennyt helpon "korjaus tavan". Uudelleen asennuksen mukana taitaa kadota myös nuo liveryt, joita on monta kymmentäop, joten niiden uudelleen asennukseen joutuu uhraamaan aika paljon aikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itellä tapahtuu tuota aina välillä, kun lähellä ei ole mitään kenttää. Tällöin FSX pomppaa Nearest tower -näkymän yli suoraan takaisin ohjaamoon spot viewistä. F9:ä painamalla alkaa taas toimimaan. Kokeilehan sitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kumpi simu? Minulla ei ole ollut mitään ongelmia ko. koneen kanssa lukuunottamatta pientä fonttiongelmaa, joka korjaantui kun PMDG:ltä  lähettivät uudet fonttitiedostot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSX-versiossa kyse on muistin loppumisesta kesken. Mulla aikanaan myös LSAS kytkeytyi pois päältä muistinvähyyden takia. Homma menee niin, että yhtäkkiä kaikki VC:n näytöt jäätyvät, 2D-kuvassa näytöt kuitenkin toimivat ja kuten sanoit, painamalla niitten päältä eli avaamalla ne 2D-näytöt.

http://forum.avsim.net/forum/353-pmdg-md-11/ Täällä on PMDG:n virallinen MD-11 forumi, jossa pyörin itsekin.

PS. Mulla vikaa oli myös PMDG B744X:ssä, joten ei ole vain MD-11:n vika.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääsen vasta sunnuntaina iltapäivällä koneen ääreen, kokeilen sitten tuota  F9 näppäintä, kyseessä oli tosiaan tilanne jossa kone oli kaukana meren yllä ja hyppäsi Tower näkymän yli.

Joonan ehdotus muistin vähyydestä ei oikein sovi kuvaan, koska sitä on 6GB:tä ja fsx tarvitsee korkeimmillaan vain kolme.  Voisitko kuitenkin kertoa mitä tuossa muistin loppumistilanteessa tehdään, haluaisin heti kotona päästä kokeilemaan vaihto ehdot läpi, enkä joutua etsimään netistä tietoa kun en sitä ainakaan vielä ole löytänyt.

Kiitos avusta. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääsen vasta sunnuntaina iltapäivällä koneen ääreen, kokeilen sitten tuota  F9 näppäintä, kyseessä oli tosiaan tilanne jossa kone oli kaukana meren yllä ja hyppäsi Tower näkymän yli.

Joonan ehdotus muistin vähyydestä ei oikein sovi kuvaan, koska sitä on 6GB:tä ja fsx tarvitsee korkeimmillaan vain kolme.  Voisitko kuitenkin kertoa mitä tuossa muistin loppumistilanteessa tehdään, haluaisin heti kotona päästä kokeilemaan vaihto ehdot läpi, enkä joutua etsimään netistä tietoa kun en sitä ainakaan vielä ole löytänyt.

Kiitos avusta. :)

Onko sulla 64 bittinen käyttis? Minkälainen näytönohjain? Paljonko löytyy muistia siitä? Rautapuolelta lähtisin kuitenkin etsimään vikaa. Tarkista myös AA-asetukset näyttiksestä. On ihan tunnettu fakta, että PMDG:n B747/MD11:ssä hyytyy lasinäytöt muistin(?) loppuessa. Toki siihen voi olla sata muutakin syytä, joka ajaa koneen siihen pisteeseen, kuten yksinkertaisesti loppuu vain potku.  Mulla aikanaan helpotti, kun tuplasin muistin 2 -> 4GB. Nyt on sitten 12GB, joten ei ole siitä kiinni ;D Asiaan saattaa auttaa siirtyminen vähäksi aikaa windowsiin (full screenistä), jotta näyttismuistin/muun muistin varaus vähenee(?), vaihdella kuvakulmia jne.

PS. Mä oon saanut tosta koneesta myös 2D-näytöt hyytymään... ::)

EDIT: Niin tuo F9 on FSX:n näppäinkomento VC:hen siirtymiselle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rautapuoleen en voi vaikuttaa, kun kyseessä on läppäri.

Ja jos voisinkin, jättäisin väliin tuon sisuskalujen sorkkimisen. (Tekisi kyllä mieli vaihtaa tehokkaampi prossu, mutta ylikuumentunut muovi haisee jo valmiiksi.)   ;D

Koneen tietoja on tossa viestin alalaidan allekirjoitus kohdassa.

Mikäs toi AA on ( anti-aliasing? ). Minulla ei myöskään ole mitää ohjelmaa näyttiksen asetuksen tarkasteluun. ( Ajurit temppuilee. )

Mitä tuohon työpöydälle siirtymiseen tulee, niin minulla juuri se aiheutti ensimmäisen kerran tämän ongelman.

Edit: Sain nyt toimimaan F9 näppäimellä. Pystyykö tämän estämään helposti, vai kannattaako vain jättää olemaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään