O-P Pietila

CKU simulaattori päivittyy FSX-aikaan. Neuvojanne kaivataan.

25 viestiä aiheessa

Hei,

 

Tiedän, että vastaavia keskusteluja FSX:n ympärillä on käyty ennenkin, että selkeyden vuoksi avaan vielä tälle asialle uuden keskustelun. Meillä on teknisen ympäristön suhteen vähän enemmän haasteita kuin

kotikoneilla Cessna-simun kanssa.

 

Olemme kuitenkin päättäneet asentaa simulaattoriin FSX-version, mm. SimMeters-mittariston tukiasioiden takia. Voisitteko kertoa ihan perusteita:

 

- Mikä käyttöjärjestelmä on FSX:n alla vakain / paras? (Vista, XP, tjm.)

 

- Muuta huomioitavaa asennuksessa, esim. ohjelmistoa keventävät / vakauttavat service packit, yms.

 

//OP

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Prepar3D huomattavasti vakaampi ja käy sertifioitavaksi jos haluutta joskus vehkeellenne (  ;D) Trafin siunauksen...

Ei haluta kumpaakaan.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei haluta kumpaakaan.  :)

 

Siltikin tuo Prepar3D voisi olla varteenotettava vaihtoehto FSX:lle? Sillä on ainakin jonkinlaista jatkuvuutta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siltikin tuo Prepar3D voisi olla varteenotettava vaihtoehto FSX:lle? Sillä on ainakin jonkinlaista jatkuvuutta...

 

Näinhän se on, P3D:llä on jonkinlainen tulevaisuus. Suurin ongelma P3D:n kanssa tulisi RealityXP:n GPS:n kanssa, joka ei toimi tällä hetkellä P3D.n kanssa. Mutta suurimmat plussat P3D:n suhteen ovat vakaus (ei olla saatu kertaakaan kaatumaan) ja mahdollisuus monikanavatukeen.

 

Aztecin kokemuksen perusteella uskaltaisin suositella käyttöjärjestelmäksi seiskaa, jos vain kaikki lisäosat saa toimimaan 64bit-version kanssa.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs Prepar3d ja ruudunpäivitys? Oletteko jo saaneet lisää "kulkua". Kotiohjaamopäivillä framet olivat kyllä melkoisen alhaalla. :-\.

 

 

RealityXP:n gps:n toimimattomuus taitaa olla yksinkertaisesti ihan rahastusta. Eli ostamalla professional-version GPS:tä, se alkaa yllättäen toimimaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FSX ja P3D ovat visuaalisesti lähes sama asia, eli P3D:n pyörittäminen ei vaadi sen enempää konetehoa kuin FSX:n. Mitä Azteciin tulee, meillä on tällä hetkellä "kulkua" sen verran, että pärjätään. Jatkokehityssuunnitelmat on sitten asia erikseen.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pojat, ihan oikeesti hei -- oisko FSTD-sertifikaatin hankkiminen niin huono asia välttämättä? Saisitte vähän korvattua rahanmenetystä, joka menee rakenteluun.... tuo teidän simu on niin hieno että koulutustunnit menisi takuulla kaupaksi!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En usko, kun harrastajia/muita kiinnostuneita ei tahdo nytkään löytyä vaikka olisi tarjolla koko päivä ilmaisia lentoja. Aika pienellä piirillä tätä ollaan pyöritetty.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En usko, kun harrastajia/muita kiinnostuneita ei tahdo nytkään löytyä vaikka olisi tarjolla koko päivä ilmaisia lentoja. Aika pienellä piirillä tätä ollaan pyöritetty.

Kyllä löytyy!  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pojat, ihan oikeesti hei -- oisko FSTD-sertifikaatin hankkiminen niin huono asia välttämättä? Saisitte vähän korvattua rahanmenetystä, joka menee rakenteluun.... tuo teidän simu on niin hieno että koulutustunnit menisi takuulla kaupaksi!

Ja sen jälkeen ei sitten voisikaan enää tehdä muutoksia simuun ilman Trafin lupaa. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä löytyy!  :)

 

 

Täälläkin! jos vain joskus kpääsisi käymään Porissa niin tottakai tulisin lentämään sitä CKU simua

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Simkits CCU2 -mittaristo ei tue 64bittistä järjestelmää, mutta 32 bittinen toimii:

 

VISTA 64-bit not advised for the CCU

The manufacturer of the chip used in the CCU (AN2131 from Cypress) does not supply a new low level driver for 64-bit Operating Systems.

Third parties (like us) are not able to write such low level driver unless we receive enough information from the chip manufacturer, which we tried to get, but is unavaliable according to the chip manufacturer.

 

A general warning is important here: as many add-on devices from different manufacturers are developed for 32-bit OS at the time there was no sign of Vista, many of these devices need new low level drivers (if available).

Before changing to a new operating system with 64-bit architecture it is good practice to check if drivers for your device are available, such as for printers, modems, interfaces and any other hardware devices.

 

More important: although that Vista 64-bit can handle more memory, the positive effects on Microsoft Flight Simulator are limited to even not noticeable. Microsoft Flight Simulator (FS9 and FSX) are 32-bit programs and the advantage of having more memory than 4 Gigabyte (which Vista 64-bit is capable of) is not of any influence.

 

Summarizing: a fast processor running Vista 32-bit with 4 Gigabyte of memory and a fast hard disk for scenery I/O does the job for Microsoft Flight Simulator at maximum performance.

Absolutely no need vor Vista 64-bit here.

 

Best Regards,

Peter Brown

Simkits Support

Back to top

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitenkä mahtaa tuon virtual cockpitin osittainen hävittäminen onnistua FSX:ssä. Jari Vanhatupa muokkasi meille FS2004:ssa virtual cockpit näkymän missä jäi näkyviin vain pelkkä potkuri.

 

Kyseisessä modauksessa muokattiin seuraavia tiedostoja:

[ attachment removed / expired ]

 

Käytännössä maalattiin ilm. joitain osio yllä mainituista kuvista peittoon 'alpha black' värillä. Näin tietyt osat virtual cockpitista muuttuivat läpinäkyviksi.

 

Optimaalinen ratkaisu olisi jos FSX:n default Cessnaan saisi vastaavan modauksen. Toinen vaihtoehto olisi nykyisen FS9 koneen konvertointi FSX yhteensopivaksi. Ilm. ainakin gaugejen toimivuuden kanssa

on ollut konvertoinnissa ongelmia, mutta tämäkään ei ole ns. show stopper koska meillä on käytössä hardis-gauget. Mitään mittaripaneeleita tms. ei tarvita. Vain ruudulla pyörivä huiska.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitenkä mahtaa tuon virtual cockpitin osittainen hävittäminen onnistua FSX:ssä. Jari Vanhatupa muokkasi meille FS2004:ssa virtual cockpit näkymän missä jäi näkyviin vain pelkkä potkuri.

 

Kyseisessä modauksessa muokattiin seuraavia tiedostoja:

[ attachment removed / expired ]

 

Käytännössä maalattiin ilm. joitain osio yllä mainituista kuvista peittoon 'alpha black' värillä. Näin tietyt osat virtual cockpitista muuttuivat läpinäkyviksi.

 

Optimaalinen ratkaisu olisi jos FSX:n default Cessnaan saisi vastaavan modauksen.

 

Mahtaako FSX defu Cessna sakata?

 

En tiedä, mutta jos tuon fs2004 modellin heittäsi suoraan FSX.? Mittarit eivät välttämättä toimi FSX, mutta toimiiko muu? Esim. Virtual cockpit.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Simkits CCU2 -mittaristo ei tue 64bittistä järjestelmää, mutta 32 bittinen toimii:

 

Tämän takia ajamme museon Aztecissa järjstelmäkonetta 32 bittisenä XP:llä. Järjestelmäkone sitten keskustelee masterin kanssa WideFS:n kautta.

 

Vaikka Simkits väittääkin ettei 64 bittisestä ole mitään hyötyä FS-käytössä, fakta on, että käyttöjärjestelmät tulevat vähitellen vaihtumaan 64 bittisiksi. Osoittaa Simkitsin supportila aikamoista välinpitämättömyyttä että CCU-mittareita ei voi enää tulevaisuudessa käyttää.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vastauskin tuen puuttumiseen löytyy:

 

VISTA 64-bit not advised for the CCU

The manufacturer of the chip used in the CCU (AN2131 from Cypress) does not supply a new low level driver for 64-bit Operating Systems.

Third parties (like us) are not able to write such low level driver unless we receive enough information from the chip manufacturer, which we tried to get, but is unavailable according to the chip manufacturer.

 

Pelkkää välinpitämättömyyttä ei siis voi syyttää..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vastauskin tuen puuttumiseen löytyy:

 

Pelkkää välinpitämättömyyttä ei siis voi syyttää..

 

Jos haluja löytyisi, voisi CCU:sta varmasti tehdä päivitetyn version. Mutta kun Simkitsin idea on jo pidemmän aikaa ollut pelkkä rahastus, niin siellä varmaan luullaan kaikkien CCU-käyttäjien ostavan uusiin käyttöjärjestelmiin siirryttäessä uusia usb-mittareita vanhojen tilalle.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

32bit käyttistä simukoneelle ei kannata edes harkita, koska 32bit käyttishän tukee vain 4GB asti muistia. Ja 4GB loppuu hyvin nopeasti kesken (kun neljään kuuluu myös näytönohjaimenkin muisti...).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämän takia ajamme museon Aztecissa järjstelmäkonetta 32 bittisenä XP:llä. Järjestelmäkone sitten keskustelee masterin kanssa WideFS:n kautta.

 

Vaikka Simkits väittääkin ettei 64 bittisestä ole mitään hyötyä FS-käytössä, fakta on, että käyttöjärjestelmät tulevat vähitellen vaihtumaan 64 bittisiksi. Osoittaa Simkitsin supportila aikamoista välinpitämättömyyttä että CCU-mittareita ei voi enää tulevaisuudessa käyttää.

Juha

Eikö tuota voisi soveltaa mittareihin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tähän tarvitaan kaksi verkon yli toimivaa konetta joka vähän hankaloittaa kuviota. Pitänee ottaa kuitenkin harkintaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään