Guest TremeezZ

Lentoreittien suunnittelua iPadilla

14 viestiä aiheessa

Moi!

Tällainen aihe onkin kai jo ollut olemassa, mutta en saanut asiaan sen kautta selville. Eli tarkoituksena olisi lentoreitin suunnittelua iPadilla (2). Onko kellään kokemusta lentoreittien suunnittelusta iPadilla vieläpä ilmaisella ohjelmalla. Toivottavasti saadaan joku kokenut konkari kertomaan asiasta enemmän.

Hyvää kesän alkua foorumin väelle! 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Tällainen aihe onkin kai jo ollut olemassa, mutta en saanut asiaan sen kautta selville. Eli tarkoituksena olisi lentoreitin suunnittelua iPadilla (2). Onko kellään kokemusta lentoreittien suunnittelusta iPadilla vieläpä ilmaisella ohjelmalla. Toivottavasti saadaan joku kokenut konkari kertomaan asiasta enemmän.

Hyvää kesän alkua foorumin väelle! 8)

Safarista Rfinder?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Safarista Rfinder?

En tiedä muista, mutta itsellä se antaa aina (esim. EFHK-KJFK) reitin, joka lähtee itään, Aasian poikki, Länsi Amerikan poikki KJFK:lle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo RFinder antaa kyllä minulle hyvän reitin EFHK - ESSA välille. Kiitos täytyypä testa ensi lennolla tätä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kyllä se mullekkin noissa antaa, mutta atlantin yli ei ole vielä kertaakaan minulle antanut reittiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

RFinderin reitit on ainakin oman kokemuksen mukaan yleensä enemmän tai vähemmän unvalideja ;D On enemmän kuin kahdesti neuvonut myös reittejä, joissa ei ole kertakaikkiaan mitään järkeä :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä muista, mutta itsellä se antaa aina (esim. EFHK-KJFK) reitin, joka lähtee itään, Aasian poikki, Länsi Amerikan poikki KJFK:lle...

Jos aiot lentää niinkin pitkän lennon kuin across the pond, miksi ihmeessä pitää turvautua johonkin epäluotettavaan nettisoftaan? Etsi ajankohtaisimmat kartat, etsi NAT:it ja kokoa kunnon reitti itse - hyvin suunnittelemalla. Toki voithan halutessasi käyttää reittiä "PIVAK DCT JFK".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos aiot lentää niinkin pitkän lennon kuin across the pond, miksi ihmeessä pitää turvautua johonkin epäluotettavaan nettisoftaan? Etsi ajankohtaisimmat kartat, etsi NAT:it ja kokoa kunnon reitti itse - hyvin suunnittelemalla. Toki voithan halutessasi käyttää reittiä "PIVAK DCT JFK".

Noinhan se tietysti tehdään, en kai ole muuta väittänyt tekeväni ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuka sanoi, että käytän? ??? Annoin vain esimerkin threadin tekijälle, miksi en suosittele routefinderiä :P.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietokoneella mä käytän itse Vroute joka antaa sen sijaan loistavat reitit sekä säätiedot ja kertoo mahdolliset lisäosat reittien varsille. Lensin äsken ouluun (EFHK - EFOU) ja suunnittelin ihan testatakseni tuota routefinderia , en kyllä enää lennä sen kanssa , lennätti minut jostain ihan vit**sta...  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun osalta Route Finder on toiminut 90% ajasta ilman ongelmia. Oma suunnitteluprosessi menee jotenkin näin (lennän AirHauler:n antamia tehtäviä, joten lähes aina eri reitti):

1) vroute premium auki. Katson löytyykö valmista reittiä. Yleensä ei, koska lennän C208:lla ja vroute reitit on suurimmaksi osaksi isommalle kalustolle.

1.1) Jos vroute:n kautta ei reittiä löytynyt, niin FS Commander auki ja sieltä rfinder:n kautta reitti:n muodostus. Nopea vilkaisu, että reitti näyttää fiksulta. Painan muistiin sallitut "flight levelit". Sitten luon vroute:n puolelle uuden reitin. Samalla reitti tulee validoitua.

2) Kun reitti on valittu, niin seuraavaksi AS2012 auki ja teen importin reitille. Tutkin vallitsevat tuulet ja valitsen itselleni sopivan flight level:n. Samalla saan arvion, kuinka kauan reitin lentäminen tulee kestämään.

3) Viimeisenä sitten polttoainemäärän suunnittelu vroute premium puolella.

tl;dr: rfinder on palvellut minua hyvin ja toimii tosiaan näppärästi selaimella. Itse kuitenkin lennän vain euroopan sisällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään