Juho Mustaparta

FS9 tekstuuriongelmaa

8 viestiä aiheessa

Moro vaan kaikille. Onkin jo vähän pidempi aika edellisesta ongelmasta...  ;D

Nyt sitten tuli pari viikkoa takaperin poistettua simu kokonaan ja aloitettua taas puhtaalta pöydältä. Nyt kuitenkin ilmeni uusia ongelmia: Simun tekstuurit (erityisesti lentokoneen)  latautuvat todella hitaasti, tai paremminkin niiden lataus "jumittaa" lennon  aikana. Eli toisinsanoen välillä näkyy vain harmaa model tms. Eihän tässä muuten mitään, mutta usein tästä seuraa pahimmillaan parin minuutin mittainen jäätyminen, jonka aikana simu on periaatteessa "Ei vastaa" -tilassa. Onko kellään mitään ideaa mistä voisi johtua? Kuitenkin aikaisemmin toimi samalla koneella täysin sulavasti. Sama ongelma iskee usein myös maisemiin, varsinkin kun edellinen koneen jumitus on ohi. Scenery muuttuu harmaaksi mössöksi ja taas seuraa uusi jumitus. Älysikö kukaan mitään tästä? Epäilen.

Sitten myös muistaakseni joskus olen kuullut, että ysin vesialueille olisi joku patchi, jolla saisi näkyvät eriväriset "laattojen" rajat pois. Anyone?

Ja kiitokset jo etukäteen.  :)

Edit: Myös muita tweakkailuvinkkejä otetaan mielellään vastaan. Esim. fs9.cfg on muokkaamaton.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimiko FS9 ennen lisäosien asennusta miten hyvin ja oletko asentanut FS9.1-päivityksen uudelleen asennuksen yhteydessä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimiko FS9 ennen lisäosien asennusta miten hyvin ja oletko asentanut FS9.1-päivityksen uudelleen asennuksen yhteydessä?

Mielestäni toimi erittäin sulavasti ilman ongelmaa ennen lisureita. Itse asiassa ongelma on ilmaantunut UK2000 scenujen asennuksen jälkeen, tosin vaikutus levinnyt koko simuun. Päivitys on asennettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siellä on sitten asennuksessa mennyt jokin pieleen. En nyt muista, että oliko noihin UK2000 joitakin pätsejä enkä pääse tutkimaan itse kun on EFRO-EFHK juuri menossa., mutta tsekkaa ne itse. Voit yrittää muuttaa Scenery Library-järjestysta, ottaa UK:t pois käytöstä tilapäisesti tai poistaa ne kokonaan ja asentaa ne sitten uusiksi.

FS9:ssä on muuten hyvä käyttää 4 gigapätsiä käyttiksestä riippumatta. Tuolla vinkkiosastolla, jossa T. Kantomaa opastaa näyttiksen säätöjä on muistaakseni minun linkkaamaani tweikkausohje FS9:lle - viimeinen keskustelupätkä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siellä on sitten asennuksessa mennyt jokin pieleen. En nyt muista, että oliko noihin UK2000 joitakin pätsejä enkä pääse tutkimaan itse kun on EFRO-EFHK juuri menossa., mutta tsekkaa ne itse. Voit yrittää muuttaa Scenery Library-järjestysta, ottaa UK:t pois käytöstä tilapäisesti tai poistaa ne kokonaan ja asentaa ne sitten uusiksi.

FS9:ssä on muuten hyvä käyttää 4 gigapätsiä käyttiksestä riippumatta. Tuolla vinkkiosastolla, jossa T. Kantomaa opastaa näyttiksen säätöjä on muistaakseni minun linkkaamaani tweikkausohje FS9:lle - viimeinen keskustelupätkä.

Jees, tsekkailen kunhan pääsen taas simukoneeseen käsiksi. Kiitokset!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kiitokset taas kerran Rolf! Tuon linkin takaa löytyneillä ohjeilla sai taas toimimaan melko sulavasti ainakin nopeiden testien perusteella.  :thmbup: Mites muuten onko tähän vesitekstuurien piirtymiseen mitään ratkaisua olemassa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kiitokset taas kerran Rolf! Tuon linkin takaa löytyneillä ohjeilla sai taas toimimaan melko sulavasti ainakin nopeiden testien perusteella.  :thmbup: Mites muuten onko tähän vesitekstuurien piirtymiseen mitään ratkaisua olemassa?

FSUIPC - Peter Dowsonin mainio apuohjelma...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään