Rauno Tuomola

Miten voin muuttaa Win7:llä tiedostoa FS9.CFG

6 viestiä aiheessa

Olen yrittänyt hakea ja avata FS9.CFG:tä, mutta en löydä sitä enkä siis saa sitä auki. Minulla on Win 7, olen järjestelmänvaljoja ja minulla on salasanasuojattu. Kun yritän avata C:Documents and Settings, niin tulee virhe: Sijainti ei ole käytettävissä. C:\ Documents and Settings ei ole käytettävissä. Käyttö estetty. Sieltä ehkä olisi ollut se fs9.cfg, jota olisin vähän muuttanut. FS 2004 noin muuten toimii kyllä.

Kun minulla oli aikaisemmin Win XP, niin pystyin aina tarvittaessa muuttamaan c:\ Documents and Settings\Rauno \Application Data \Microsoft\FS9, sen kanssa ei ollut mitään vaikeuksia.

Tämä on varmaan monella tiedossa.  Mutta kun minulla meni kuusi vuotta sitten puhe nollaksi ja opiskelen sitä taas uudestaan, niin voin sanoa vääriä sanoja. Varsinkin kun olin aikaisemmin tietokonehommissa mukana.

Rauno.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota , onko sinulla UAC käytössä? Tuo Win7 yrittää kovasti suojata noita C-aseman tiedostoja joten auttaisiko asiaan kansion oikeuksien muuttaminen tai sitten koko UAC:n poistaminen käytöstä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Seiskassa tuo on eri hakemistossa kuin XPssä. Ulkomuistista vetäisisin että C:/käyttäjät/*nimi*/application data/roaming/microsoft/fs9. Tuo application data on piilotettu kansio joten ne on oltava näkyvissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ei tässä seiskassa ole enää FS2004 asennettuna, mutta olettaisin seiskan laittavan ne FS2004:kin asetustiedostot suunnilleen samoihin paikkoihin kuin tämän FSX:kin.

FSX:n oletuskansiot:

1. Varsinainen ohjelma ja sen tiedostot sekä lisäosat:

C:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X

Windows XP:n jälkeen tulevissa käyttöjärjestelmissä (Vista ja 7) tuota ei kuitenkaan kannata käyttää C:-asemalla oletuksena olevien tiukempien suojausten vuoksi. FSX (tai FS9) kannattaa asentaa suosiolla eri paikkaan - mieluimmin ihan eri levyosiolle (esimerkiksi D:lle).

2. FSX:n asetustiedot eli fsx.cfg-tiedosto (ja jotain muutakin):

C:\Käyttäjät\käyttäjänimi\AppData\Roaming\Microsoft\FSX  ;FS9 on oletettavasti samassa polussa

3. Maisemien asetustiedosto scenery.cfg (se ainoa merkittävä):

C:\Program Data\Microsoft\FSX   ;oletuksena FS9 laittaa scenery.cfg-tiedoston FS9:n juureen, mutta voi olla, että seiskassa se on tuossa samassa paikassa - en tiedä

Oletuksena nuo kansiot on piilotettu. Ne saa esiin esimerkiksi seuraavasti:

1. Mennään esimerkiksi Resurssienhallinnan kautta (esimerkiksi) kansioon C:\Käyttäjät\[käyttäjänimi]

2. Aukaistaan Järjestä-valikko (vasemmalta ylhäältä)

3. Aukaistaan sieltä Kansion ja haun asetukset

4. Välilehti "Näytä"

5. Ruksataan sieltä "Näytä piilotetut tiedostot ja kansiot"

Pekka

Edit: Wofgang Picheta on tehnyt mainion ohjelman Flusifix (sekä FS9:lle että FSX:lle), jolla nekin jotka eivät pidä tästä kansiorumbasta tai eivät ole perehtyneet käyttiksen ominaisuuksiin, voivat helposti muokata simujen ominaisuuksia. Täältä: http://www.wolfgang-picheta.de/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokkeileppa seuraavasti:

Hae ohjelmistoista ja tiedostoista:       %appdata%

-> Roaming

- valitse Microsoft

- valitse FS9

- ja avot.... sieltäpä löytyy

JPT

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos kun autoitte. Nyt se FS9.CFG löytyi.

Minulla oli se FS 2004 paikassa E: , ei C:-levyllä. Mutta löysin sen C:llä olevan FS9.CFG seuraavasti: Avasin Resurssienhallinnan -> valitsin C:n -> Kirjoitin ylös oikealle sanan %appdata% ja annoin sen hakea jutut -> klikkasin AppData C:\Käyttäjät\Rauno -> Roaming -> Microsoft -> FS9 -> niin sieltähän se FS9.CFG löytyi.

Rauno.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään