Henri Juhantila

Installer ongelmaa, Win7-64bit, FSX

26 viestiä aiheessa

Moikka!

Mikähän mahtaa mättää, kun olen yrittänyt Flight1 ATR:ää ja monia muitakin koneita asentaa, niin asennusohjelma lopettaa asentamisen johonkin kohtaan ja jäätyy siihen paikkaan? Jäätymisen jälkeen ei ole enään mitään tehtävissä asian korjaamiseksia, ainoa mikä auttaa niin sulkea installer.

-Henkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksi syy on ollut ainakin windowsin kansion hallinnointi oikeuksissa, varsinkin kun tuo F1 asennus yleensä asentaa flt1chk.dll/ocx tiedostot sinne, eli kun otat täydet oikeudet windowsin kansioon ja alikansioille, asennus onnistuu.

Kannattaa aluksi ottaa siis Windowsille, System32 ja SysWOW64 kansiolle oikeudet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksi syy on ollut ainakin windowsin kansion hallinnointi oikeuksissa, varsinkin kun tuo F1 asennus yleensä asentaa flt1chk.dll/ocx tiedostot sinne, eli kun otat täydet oikeudet windowsin kansioon ja alikansioille, asennus onnistuu.

Kannattaa aluksi ottaa siis Windowsille, System32 ja SysWOW64 kansiolle oikeudet.

Kun yritän laittaa kaikki oikeudet päälle, mulle tulee joku vika ilmoitus, joka menee aikalailla näin: Virhe asetettaessa suojaustietoja seuraavalle kohteelle C:\Windows, käyttö estetty. Olen tietokoneen järjestelmän valvoja, mutta ei onnistu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun yritän laittaa kaikki oikeudet päälle, mulle tulee joku vika ilmoitus, joka menee aikalailla näin: Virhe asetettaessa suojaustietoja seuraavalle kohteelle C:\Windows, käyttö estetty. Olen tietokoneen järjestelmän valvoja, mutta ei onnistu

Rämpytät vaan jatka, se ottaa ne silti vaikka se ilmoittaa siitä. Vaikka oletkin järjestelmänvalvoja, kuten itsekin. Microsoft Vistan ajoista lähtien on tehnyt selväksi sen ettei täysiä käyttöoikeuksia järjestelmänvalvojalla kuitenkaan ole asennuksen jälkeen vaan ne pitää joka kerta määrittää manuaalisesti jos tarvetta on. Itse olen tämän saman määritys rumban käynyt joka kerta kun olen windowsin asentanut uudelleen, RXP tuotteilla varsinkin tulee herjaa kun niillä on vielä useammassa järjestelmä osion kansiossa oltava tiedostoja jotta ne toimivat. Eli lähinnä tuo järjestelmänvalvoja on aika harhaanjohtava siinä asiassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sain nyt otettu asetukset käyttöön, mutta kun kokeilen asentaa softaa niin ei vaan onnistu.  :thmbdn:

Oletko ladannut uusimman ATR Flight1 wrapperin netistä ja kokeillut asentaa sitten?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tärkeintä olisi saada nuo flt1chk tiedostot asentumaan, ja kun ne on dll kirjasto tiedostoja windows yleensä herjaa niiden asentamisesta järjestelmäkansioihin.

Jokaisella DF/F1 lisureissa on nuo chk tiedostot piratismin takia ja gauget ei toimi jos ne ei sinne asennu. Supportille kannattaa vielä ottaa yhteyttä jos ei ala nuo meikäläisen konstit auttamaan.

Mulla on kuitenkin nuo lisurit asentunut ongelmitta tuon prosessin jälkeen, eikä tässä ole ollut tarvetta vielä windowsiakaan asentaa uusiksi kun reilu vuosi on sama ollut jo asennettuna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Mulla on kuitenkin nuo lisurit asentunut ongelmitta tuon prosessin jälkeen, eikä tässä ole ollut tarvetta vielä windowsiakaan asentaa uusiksi kun reilu vuosi on sama ollut jo asennettuna.

Sellainen pari vuotta se on tämän Wintoosan "täyshuoltoväli" (eli uudelleen asennusten väli). Siihen mennessä se ehtii mennä jo osaavissakin käsissä sellaiseen solmuun, että helpointa on asentaa uusiksi.

:o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko installeri ajettu järjestelmänvalvojana?

Silläpä ei ole vaikutusta, itse en tuollaista järjestelmäoikeuksien rumbaa olisi tehnyt jos tuo mainitsemasi tapa olisi aikoinaan toiminut. ::)

Korostan, itse olen tämän testannut jo Vistalla aikoinaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tärkeintä olisi saada nuo flt1chk tiedostot asentumaan, ja kun ne on dll kirjasto tiedostoja windows yleensä herjaa niiden asentamisesta järjestelmäkansioihin.

Jokaisella DF/F1 lisureissa on nuo chk tiedostot piratismin takia ja gauget ei toimi jos ne ei sinne asennu. Supportille kannattaa vielä ottaa yhteyttä jos ei ala nuo meikäläisen konstit auttamaan.

Joo ihan tänään latasin tuon wrapperin Flight1 sivuilta... ja ei toimi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan kokeeksi otin uudelleen asentaa tuon ATR:n ja katsoa miten käy.

Suoritin täydellisen uninstalloinnin koneelle ja asensin uudelleen.

Toimii asennus ja missään välissä ei jäänyt jumittamaan asennus.

Vielä on sinulla säätämistä windows osiolla oikeuksien kanssa.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaahas, nyt kun yritän laittaa System32 kansioon noita asetuksia niin tulee valitus, että: Käyttö estetty, tietoja ei voitu tallentaa.

-Hj

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaahas, nyt kun yritän laittaa System32 kansioon noita asetuksia niin tulee valitus, että: Käyttö estetty, tietoja ei voitu tallentaa.

-Hj

Kerroppas nyt miten olet aloittanut määrittämään täysiä oikeuksia noihin kansioihin. Tiedetään oletko alkanut niitä oikealla tapaa ottamaan hallintaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerroppas nyt miten olet aloittanut määrittämään täysiä oikeuksia noihin kansioihin. Tiedetään oletko alkanut niitä oikealla tapaa ottamaan hallintaan.

Eli klikkaan kansion päällä oikeaa nappulaa----> Ominaisuudet ----> Suojaus -----> ja sieltä sitten rukseja ruutuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikun ensin Voimassa olevat oikeudet, sinne määrität sen käyttäjänimesi. Sen jälkeen valitset raksit kaikkiin.

Tämä kun on tehty menet Omistaja kohtaan, lisäät sinne myös käyttäjänimesi ensimmäiseen kohtaan laatikkoon. Sama homma, määrität kaikkiin raksi kohtiin Täydet oikeudet.

Sitten Valvonta kohtaan ja lisäät itsesi sinne, kun sieltä olet saanut lisättyä itsesi ensimmäiseksi listassa, laitat raksin vielä kohtaan Sisällytä ylemmän objektin päläpäläpälä jne.

Jos listaan jää kummittelemaan S:llä alkava käyttäjänimi, joka on microsoftin oma tunnus Poistat sen listasta. Tämä prosessi täytyy tehdä myös System32, Windows ja SysWOW 64 kansiolle.

Kuten huomaat, MS ei ole tehnyt windowsin käytöstä helppoa ja nopeaa jos haluaa kaiken saada irti, joutuu monta asiaa tekemään jotta saa täysin toimimaan oikeudet.

HUOM: kun se alkaa niille kansion tiedostoille määrittämään oikeudet, elä hämmästele sitä Käyttö estetty, vaan painat Yritä uudelleen, se ne ottaa hallintaan joka tapauksessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tuo voi olla noin hankalaa! Kyllä järjestelmänvalvojana asentamisen täytyy riittää!

Kuinka paljon maailmassa on näiden ohjelmien asentajia (Visvalle tai seiskalle)? Tuhansia? Kymmeniä tuhansia? ...

Jos kaikkien olisi tehtävä tuo saadakseen ne asentumaan, kaiken maailman simusaitit olisivat pullollaan näitä kyselyjä. Minä näen tämän ongelman kuvauksen tässä ketjussa nyt ensimmäisen kerran. No, minulla ei tosin ole kyseistä ohjelmaa, joten en ole yrittänyt sitä asentaakaan.

Eikö tarvittaessa olisi helpompaa ottaa UAC pois päältä ja homma sujuisi kuin ennenwanhaan XP:ssä?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tuo voi olla noin hankalaa! Kyllä järjestelmänvalvojana asentamisen täytyy riittää!

Kuinka paljon maailmassa on näiden ohjelmien asentajia (Visvalle tai seiskalle)? Tuhansia? Kymmeniä tuhansia? ...

Jos kaikkien olisi tehtävä tuo saadakseen ne asentumaan, kaiken maailman simusaitit olisivat pullollaan näitä kyselyjä. Minä näen tämän ongelman kuvauksen tässä ketjussa nyt ensimmäisen kerran. No, minulla ei tosin ole kyseistä ohjelmaa, joten en ole yrittänyt sitä asentaakaan.

Eikö tarvittaessa olisi helpompaa ottaa UAC pois päältä ja homma sujuisi kuin ennenwanhaan XP:ssä?

Pekka

Valitettavaa mutta ei ole ratkaisu toiminut noin kertaakaan. Jos se toimisi, niin en kait minä tuota joka windowsin asennuksen jälkeen tee.

Reality XP gaugen tekijät on antaneet nuo ohjeet aikoinaan, kun asentelin GNS, kun ei ruvennut mittarit näkymään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikun ensin Voimassa olevat oikeudet, sinne määrität sen käyttäjänimesi. Sen jälkeen valitset raksit kaikkiin.

Tämä kun on tehty menet Omistaja kohtaan, lisäät sinne myös käyttäjänimesi ensimmäiseen kohtaan laatikkoon. Sama homma, määrität kaikkiin raksi kohtiin Täydet oikeudet.

Sitten Valvonta kohtaan ja lisäät itsesi sinne, kun sieltä olet saanut lisättyä itsesi ensimmäiseksi listassa, laitat raksin vielä kohtaan Sisällytä ylemmän objektin päläpäläpälä jne.

Jos listaan jää kummittelemaan S:llä alkava käyttäjänimi, joka on microsoftin oma tunnus Poistat sen listasta. Tämä prosessi täytyy tehdä myös System32, Windows ja SysWOW 64 kansiolle.

Kuten huomaat, MS ei ole tehnyt windowsin käytöstä helppoa ja nopeaa jos haluaa kaiken saada irti, joutuu monta asiaa tekemään jotta saa täysin toimimaan oikeudet.

HUOM: kun se alkaa niille kansion tiedostoille määrittämään oikeudet, elä hämmästele sitä Käyttö estetty, vaan painat Yritä uudelleen, se ne ottaa hallintaan joka tapauksessa.

Minä olen joutunut tekemään tuon operaation vain kerran ja silloin jouduin poistamaan Windowsin kansiosta erään tiedoston pätkän, joka liittyi nVidian jättämään roinaan saadakseni täysin puhtaan asennuksen aikaan uusilla ajureilla, mutta simussa on riittänyt UAC pois ja jos ohjeissa on mainittu, niin palomuuri myös. FSX:ään olen asenneullut myös Flight 1:n lisäosia ja joskus on käynyt niin, että vanha "punainen lentsikka" ei ole toiminut, vaan on pitänyt ladata uusi, jonka jälkeen asennukset ovat sujuneet ihan yes.. Kokeilisin, mutta minulla ei ole tuota FSX:lle - pelkästään FS9.1-versio. Viikko sitten asensin Raelity XP:n säätutkan, jotta sain PMDG J41:n siltäkin osin toimimaan...

En silti väitä Tonin olevan väärässä, jos hän kerran sanoo joutuvansa noin tekemään ja toisekseen - ei tuo nyt niin kamalan monimutkainen juttu ole...

Toivottavasti asia ratkeaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, sitä kun tietäisi näistä tietokoneiden henkimaailmasta. Kun kaikki laitteet ei ole identtisiä, ohjelmistot vaikuttaa varmasti olennaisesti kuten antivirus tai palomuurit.

Itselläni ei ole kuin Avast ja Windowsin oma palomuuri käytössä. Kaikki on toimineet. Tämä on luultavasti tapauksia, toisilla toimii ja toisilla ei ihan ekalla.

Itselläni lähinnä nuo fltchk tiedostot on niitä olleet, Eaglesoftin vastaava dll tiedosto herjasi joskus Vista aikoina, nytten ne koneet on taas asentuneet ongelmitta windows 7, itse lähinnä noiden Flight1, RXP ja dreamfleetin koneiden asennuksissa on ollut ongelmia ennen noiden määritteiden määrittämistä käyttäjätunnukselleni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hain ORBX:n USA North-West-demon sitä kokeillakseni ja asensin sen ensin normaalilla tavalla kaksoisklikkaamalla asennusohjelman kuvaketta. Ohjelma jumi kohtaan, jossa aukeni se musta cmd-ikkuna ja se yritti asentaa system32-kansioon jotain exe-tiedostoa. Näin siis vaikka minulla on FSX:n käyttöön käyttäjätunnus, jolle on määritelty järjestelmänvalvojan oikeudet (UAC:n takia? sillä ei niitä kaikkia oikeuksia kuitenkaan ole). Ilmeisesti samantapainen ongelma kuin tämän ketjun alussa kuvattu.

Poistin asennuksen. Asennuksenpoisto-ohjelma jumi myös mahdollisesti siihen, että ei löytänyt system32-kansiosta tiedostoa, jonka sinne asennusohjelma turhaan yritti laittaa. Poistin asennuksen (mm. sen tekemät kansiot) manuaalisesti ja tyhjensin lopuksi rekisterin CCleanerillä ohjelmalla.

Asensin uudelleen ohjelman, mutta aloitin nyt klikkaamalla oikealla napilla ja valitsemalla valikosta "asenna järjestelmänvalvojana". Nyt asennus meni alusta loppuun ok. Ilmeisesti tuo antaa käyttäjälle tilapäisesti kaikki oikeudet. Ainakin tähän asti se on riittänyt. Windows-kansion oikeuksiin ei ole tarvinnut kajota tai poistaa UAC:tä käytöstä.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lainaus ORBX:n FAQ:n sivulta:

"Instructions for Installing All ORBX Regions

Before you start, you MUST have FSX installed and fully patched to SP2

If you are using older operating systems (eg Windows XP) you will need Microsoft dotNet 3.5 installed.

Ensure that you Are Logged in as Administrator, and Turn UAC OFF (Vista) or to the lowest setting (Never Notify Windows 7)

Do not use Windows built-in Shell extension for ZIP files to UnZIP packages (it will not handle large packages). Use 7Zip, WinRAR or similar for files of this size.

Turn off Antivirus Software to prevent interference with Installation procedures.

Näin olen toiminut ensimmäistä kertaa lukuun ottamatta aina ORBX:n tuotteiden kanssa paitsi etten ole asentanut noita Järjestelmän valvojana, vaan ihan tavalliseen tapaan. Muiden lisäosien kanssa en ole ottanut virus/palomuuria pois. Käytän Pandaa ja Flight1-lisäosien kanssa olen toiminut siten, että jos Panda on asennusprojektia jotenkin rajoittanut, niin olen antanut palomuurille erikseen oikeuden sallia kyseisen ohjelman suorittamat tehtävät. Joskus Panda varoittaa jonkun lisäosan (harvoin) sisältämästä örkistä, jonka se laittaa karanteeniin, mutta jonka voi palauttaa sieltä ja kertoa että kyseisen tiedoston voi jättää toimenpiteiden ulkopuolelle jatkossa. Luotan siihen, että tunnetut lisäosien tekijät eivät sisällytä mitään vakoiluohjelmia lisäosiinsa - naivia ehkä, mutta näin...

Joskus jostain mystisestä syystä Windowsin oma palomuuri on tunkenut päälle ohittaen Pandan ja silloin on kaiken maailman estoja esiintynyt erinäisissä toiminnoissa johtuen ilmeisesti siitä, että Windowsin omalle palomuurille en ole antanut varsinaisesti mitään oikeuksia tai rajoituksia eikä se tunnista niitä ohjelmia oikein, joita olen asentanut, koska Windowsin uudelleen asennuksen yhteydessä heti käyttiksen asennuksen jälkeen asennan Pandan.

Sinänsä aika kummallista, miten samoilla käyttöjärjestelmillä on noinkin suuria eroja. Mikä toimii yhdellä ei välttämättä sitten toimikkaan toisella ja mahdollista apua tarvitseva kuin myös avun tarjoaja ovat toisinaan aika ymmällään ongelmia ratkoessaan. Käyttöjärjestelmässä itsessään en usko olevan kovin suuria eroja jos ne ovat päivitetty asianmukaisesti ja perus-setti kasassa eli NetFramework ynnä muut pakolliset ohjelmat (Windows 7). Seuraavaksi eroja alkaakin tulemaan virustorjannassa, koska en usko asennuksien yhteydessä esiintyvien ongelmien johtuvan itse raudasta, jos se on kunnossa. Kolmas seikka, joka vaikuttaa usein on rekisteri ja sen kunto, jos viimeisestä käyttiksen uudelleen asennuksesta on kulunut runsaasti aikaa ja ohjelmia on poistettu ja lisäilty rekisteriä siivoamatta.

No joo - nämä olivat vain pohdintoja, joista ei mitään hyötyä kenellekkään ole, mutta kuten Pekkakin totesi - rekisteri  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkös se selittyy se rekisteri sitten, kun Windows on täysin uudelleen asennettu ja ensimmäinen asennus sille windowsille on Flight Simulator ja onnistunut sellainen asennus. Sitten tuskin on enää rekisterissäkään mainittavaa.

Itselläni kuitenkin kaikki asennukset toimivat ja ei ole tarvinnut pähkäillä jumiutumisien kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkös se selittyy se rekisteri sitten, kun Windows on täysin uudelleen asennettu ja ensimmäinen asennus sille windowsille on Flight Simulator ja onnistunut sellainen asennus. Sitten tuskin on enää rekisterissäkään mainittavaa.

Itselläni kuitenkin kaikki asennukset toimivat ja ei ole tarvinnut pähkäillä jumiutumisien kanssa.

Niin - minähän totesin, että paikoin nuo ovat hieman mystisiä juttuja ja minä taas asennan käyttiksen perusasennuksen jälkeen virustorjunnan ja sen jälkeen päivitän Windowsin kuin myös asennan kaikki tarpeelliset lisäohjelmat ja päivitän nekin niin vaadittaessa ja vasta sitten siirryn simujen asennukseen.

Rekisterin voi sotkea vaikka jokin wintoosan päivitys - kaikki on mahdollista, sillä noita päivityksiä uudelleen asennuksen yhteydessä tulee melkoinen määrä. Taita olla jotain 150 - 180 tätä nykyä eli melkoisesti ja päälle vielä Officen päivitykset, jos sellainen on käytössä. Uusien päivitysten jälkeen joskus tuntuu, että kaikki ei välttämättä enää toimikkaan toivotulla tavalla ja kone hidastelee aika ajoin. Olen alkanut suhtautumaan B.Gatesiin ja hänen yhtiönsä nykyisiin päivityksiin hieman epäluuloisesti sen suhteen, että mitähän kaikkea hän oikein meille tarjoaakaan  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään