Guest Ilves

Esa saaut simunsa takaisin

26 viestiä aiheessa

Halo FSNordic veljeskunta!

Eilinen päivä (11/3) oli minulle vähän historiallinen.

Fredrik toi mun datorini takaisin.

Hän uppdaterasi sitä hieman. Vaihtoi siihen grafic kortin ja semmoisen digitalisen "kovalevyn". Oliko se nyt SSD, vai mikä sen nimi nyt oli.

Ajoimme siihen (siis mekaniselle kovalevylle) FSX:n ja ton DA20 Katana koneen, jolla hieman lensinkin, todetakseni simun toimivan.

Tämä tietää nyt sitä, että kaikki on taas alku aamenissa ja opettelu vaiheessa.

Tulen olemaan yhtenä kysymysmerkkinä tällä palstalla.

Koittakaahan kestää.

Mitenkäs olis niiden ilmaisten kenttien ja maisemien saanti tähän FSX:än?

Ja mitä suomen kenttiä on varsinaisesti FSX:lle valmiina?

Ton SUPERBUGIN tätä FSX:ä varten aijon netistä tilata.

Jaxelkaahan taas.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos pojat kommenteistanne!

Minä olen tänään taas laittanut ton mun MIG15 Mukeloni, joka toimii, molemmissa simuvariationissa, siihen FSX:ni. Ja lennellyt sillä tuolta Los Angelesista eteenpäin maisemia tutkaillen. Siinä FS9:ssä toimi toi kuvan sivuttais siirto ja etäisyyden siirto Ctrl ja Shift, sekä hiiren avulla. Tässä FSX:ssäni ei toimi. Miksi?

Wings Fold kommandoa en nähnyt listalla lainkaan.

Kyllä mulla tulee olemaan paljon opittavaa taas uudelleen ja töitä noiden maisemien ja kenttiän asentamisessa ja mitenkäs ton AI liikenteen sais kans mukaan ja toimimaan?

Laitoinpa sen Mukeloni Arlandan default kentälle ja mitä kummaa?

Vain kentän pohja ja kiitoradat olivat paikoillaan, mutta ei sitten rakennuksen rakennusta koko kentällä. Kyllä tämä FSX on köyhä defaultiltaan.

Mutta. Eiköhän me porukalla tästäkin simusta mulle kiva lelu vielä vanhoilla poikapäivillä aikaisexi saada?

Seuraava maxullinen hankintani on toi Superbug tälle FSX:lle, kunhan nyt onnistun sen netistä tilaamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin!

Pitääpä kokeilla.

Eilen sain sen Superbudin FSX:lle tilattua ja luulinkin ensin, että se olisi ollut levy, mutta e-mail boxiin tuli sensijaan FILE.

Siinäpä olikin taas mulle hommia, löytää se File jostakin ja siihenkin sain Keravalaiselta veturin kuljettajalta skypen ja mailien avulla arvokasta apua.

No nyt se on mulla kopioituna tommoisessa SanDisk 16GB palikassa, jonka tuolta paikallisesta Clas Ohlson nimisestä myymälästä varta vasten kävin hakemassa.

Eiköhän se nyt siinä säilyne kaiken varalta, jos se file joskus simusta sitten häviäisi, tai muuten turmeltuisi.

Kuinkas se sitten siihen FSX:ään oikein siirretään siitä palikasta?

Voi, kunpa täällä Norrpassa kaupunkialueella asuisi joku simuilija, jonka vois pyytää kahville ja hän siinä sitten opastaisi vanhusta, jolta alkaa jo muistaminenkin olla aika hukassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Kuinkas se sitten siihen FSX:ään oikein siirretään siitä palikasta?

...

Se on todennäköisesti joko suoritettava ohjelma, jonka tunnistaa exe-tiedostopäätteestä (ei tosin näy Wintoosassa oletuksena) tai sitten esimerkiksi Zip-pakattu tiedosto.

Kopioit (siis kopioi älä siirrä!) sen ensin kovalevylle vaikkapa tmp-kansioon (mikä tahansa kansio käy, mutta ei sitä kannata laittaa jonkun toisen ohjelman kansioon). Kopioida voit esimerkiksi Resurssienhallinta-ohjelmalla (Är din system på svenska? Jag känner inte Windows på svenska), jonka kuvake on oletuksena alapalkissa (mikäli sinulla on Windows 7).

Kun file on turvallisesti kovalevyllä, kaksoisklikkaat sen kuvaketta ja asennusohjelma (mikäli se on sellainen) käynnistyy. Jos mitään ei tapahdu, se file on joku pakattu tiedosto. Silloin tarvitset sitä varten purkajan. Niitä löytyy netistä ilmaiseksi vaikka kuinka paljon esimerkiksi täältä: http://www.ilmaisohjelmat.fi/pakkaus-ja-purku . Asennat tuollaisen ohjelman ja sen jälkeen kaksoisklikkaat taas sitä zip-filettä. Ohjelma purkaa paketin sisällön haluamaasi paikkaan, josta voit sen asentaa (jos pakkauksessa oli asennusohjelma)/kopioida simun ...\simobjects\aircrafts-kansioon mikäli se sisältää suoraan konekansion alikansioineen.

Asennusohjelman käytön pitäisi olla helppoa. Seuraa vain ohjeita ja toimii niiden mukaan. Jos ohjelma vaatii jonkun salauskoodin syöttämistä, se (lienee tullut tilauksen yhteydessä) kannattaa varata valmiiksi esille.

Jos ei tällä selviä, kysy lisää.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

KiitoxiaPekka!

Minäpäs kerään kaiken saatavilla olevan rohkeuteni ja yritän ohjeitasi noudattaen saada jotakin aikaiseksi.

Harmi toisaalta, ettei se ollutkaa levy, niinkun siitä esittely kuvasta sain käsityksen.

Sehän varmaankin lisi ollut yxinkertaisempi asennettava.

Kertoilen sitten lisää, kunhan olen päässyt alkuun.

Se file on semmoinen kirjapino ja luulisin sen saavani auki.

Siinä mekanisessa kovalevyssä on vain se FSX, mutta Fredrik on asentanut sille digitaliselle Windows jutut.

Ehkä se purkuohjelmakin on siellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Se file on semmoinen kirjapino ja luulisin sen saavani auki.

Siinä mekanisessa kovalevyssä on vain se FSX, mutta Fredrik on asentanut sille digitaliselle Windows jutut.

Ehkä se purkuohjelmakin on siellä.

Se "kirjapino" kertoo sen, että kyseessä on todennäköisesti rar-pakattu tiedosto tai ainakin sen, että sinulle on jo koneeseesi asennettu rar-pakkaus/purkuohjelma (Fredrik voinee vahvistaa tiedon). Silloin riittää kun kaksoisklikkaat sitä "kirjapinoa" ja valitset sen jälkeen kansion, johon rar-ohjelma purkaa paketin. Olettaisin, että siellä sisällä todennäköisimmin on sen koneen asennusohjelma, joka sinun vielä pitää ajaa. Yleensä ne asennusohjelmat löytävät/tunnistavat simulaattorin pääkansion, mutta toki sen paikan voi siinä asennusohjelmassa vielä muttaakin.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihmetyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa!

Loden Pepen avustuksella, kaikkien kommervenkkien jälkeen.

Nyt se SuperbugX on mun FSX:ssäni. Siellä se vain on ja töllistelee minua, kun klickaan kuvaa, joka onkin siitä Hornetista ainoa.

Kun sillä pitäisi lentääkin, niin se antaa vain virheilmoituksen.

Kun klikkaan sen virheilmoituksen pois, sammuu koko kone.

Siis. Mitä se vielä on vaiilla?

Asensin siihen FSX:än sen tarvittavan FSUIPC4 filen ja käsittääkseni Fredrik asensi molemmat levyt:

Deluxe Edition ja Acceletation Expansion Pack.

Teinpä Mukelolle planin. San Fransisko - San Diego.

Homma toimi ihan hyvin, kunnes noin puolessa välissä matkaa simu yxinkertaisesti sammui. Miksi?

No mitäs, jos ajaisinkin ton SuperbugX:n sijasta ton mun levyllä olevan FS9:n Superbugin siihen ja kuinka suuri ero näillä kahdella Superbugilla on?

Kyllä tämä FSX alkaa jo näin vanhaa pikkupoikaa ottamaan vähän päähän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liikehdintää!

Niin kuinkas sitä sivuttais liiketta sitten saadaan aikaisexi, tossa mukelossa esim.?

Etäisyttä sain säädettyä, kun painoin tota pitkää tangenttia, jolla lyödään tyhjä väli textiin ja samalla hiiren trissaa pyörittäen.

Mitkään muut tangentit, jotka tuolla ylempänä on nimetty eivät saaneet mitään aikaiseksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Että sillä lailla!

Ton edellä olevan videon olen joskus aijemmin jo nähnyt.

Eilen illalla, kun taas sitä SuperbugX:ää söhin, niin esille tuli seuraavanlainen tiedote:

Yor version of FSX (v.10.0.60905) Does not Correspond to at least SP2.

The Superbig must be run with v10.0.61472.0 or later

FSX service Pack 2 can be downloaded from:

http://www.microsoft.com/downloads/details.sapx?

Displaylang=en&FamilyID=204feel e-f8de-4b21-9a32-5a41a3e27ff0

Niin, että mitäs tämä tämmöinen tarkoittaa?

Ovatko myyneet mulle höperölle jonkun vanhan ja sopimattoman version, joka tarvii lisävoimia toimiaxseen?

Sitä Mukeloa pyörittelin vähän ympäri San Fransiskon kenttää ja seisotin parkissakin vissiin tunnin ja lopuksi tein sillä kiitradan viereen laskun.

Siis. Se mukelo kyllä siinä toimii.

On vain miehestä kiinni, että sitä osaisi kunnolla käyttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Superbug tarvitsee FSXän ja SP2sen jonka voit ladata (ilmaiseksi) tuosta linkistä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Superbug tarvitsee FSXän ja SP2sen jonka voit ladata (ilmaiseksi) tuosta linkistä...

Huom jos sulla on Acceleration asennettuna ei missään nimessä FSX SP2 eli "servicepack kakkosta" saa asentaa koska se on jo tuossa Acceleration DVD:llä  mukana.  Siis molempi=pahempi ;)

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoxia teille kaikille!

Eilinen päivä meni suurelta osin Loden Pepeltä ja itseltäni hakemiseen ja kollaamiseen ja lopulta oletuxeen, että se Accelerator täytyy olla unohtunut Fredrikiltä tähän asentaa, kun sitä ei missään luettelossa näy.

Siispä otin sen levyn ja laitoin koneeseeni pyörimään ja sinne se meni.

No nyt, vajaa tunti sitten kokeilin, minkä näköiseksi toi Pepeltä saamani Westland Lusander LY-118 muuttuisi ja muuttuihan se niiltä osin mitä olin toivonutkin.

Että näinkin saattaa käydä.

Katotaan nyt sitten, onnistunko sen SuperbugX:än lopultakin saamaan näiden muiden kapistuksien mukaan.

Nyt sitten vaan keräilemään maisenia kaupunkeineen kenttineen tähän, jotta matkustamisen aitouskin olisi mukana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä Esa!Nyt ei ole itselläni edes Fs2004:jää,pelkkä IL2 tappiin modattuna liittyen tuohon Suomen Ilmailu Museon mersusimuun...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt on kokeiltu ton LY-118:n navigointi!

Kyllähän se toimii yhtä hyvin, kun jossain muussakin koneessa.

Se autopilotin ymmärtäminen onkin hieman outo juttu, mutta tolta Loden Pepeltä kun taas sain vastauksia kysymyksiini, niin kyllä se siitä.

Nyt olis vielä ton Superbugin lataus ja Sitten:

Kuinkas niitä ilmaisia kenttiä ja maisemia sais ja sitten se AI liikenteen asennus?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nön neh!

Tänään, noin pulelta päivin, rupesin värkkäämään tota Superbugia tohon FSX simuuni.

Pienen yrittelyn jälkeen se peijakas otti ja meni sinne.

Mutta mikä MAHTAVA lentoväline se on.

Kyllä se FS9:nkin vastaava oli semmoinen, johon olin tykästynyt, mutta tämä on tosi MAFFIT.

Nyt kysyisinkin teiltä, joilla tämä värkki on käytössä, että päteekö tähän samat ohjeet, kun mitä on tolle FS9:n vastaavalle?

Mulla nimittäin on printattuna kaksi mapillista luettavaa sille, mutta onko jostakin hommattava tätä FSX:n Superbugia varten aivan omansa ja mistä sen sitten saisi?

Kertokaahan nyt vähän, että tässä pääsisi sörkkimään sen asetuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Problemit jatkuvat!

Kaikesta edistymisestäkin huolimatta tämä masentaa, kun nopeuksia ei saa säädettyä lennettäessä alle kolmensadan knutin. Tyhjäkäynnilläkin se lähtee liikkeelle, jollei vedä käsijarrusta.

Tein juuri planeratun lennon:

Vantaa-Arlanda.

Muuten meni hyvin, mutta kun semmoisella nopeudella tulee alas ja tömäyttää kiitoradalle, niin sen tietää, mitä siitä seuraa.

Tätä broblemia ei ollut, kun lentelin sillä FS9:llä sille tehtyä Superbugia.

Joystick on edelleen sama Thrustmaster T.Flight HotasX.

Mitä olen nyt missannut, tai tehnyt väärin, tai jättänyt vallan tekemättä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos vielä lisäisin!

Että maassa käsittely on aivan mahdotonta.

Vaikka kone on tyhjäkäynnillä, se kiihtyy itsellään ja ohjauskin on toivotonta, sillä, vaikka lakkaan kääntämästä, niin kone vain jatkaa kääntymistään ja jarrut toimivat tehottomasti.

Nyt tarvitais SuperbugX:n kokeneilta miehiltä kalliita neuvoja, ennenkuin pääni halkee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Esa!

En tiedä, miten "lontoo" sinulta taittuu, mutta oletko vieraillut kyseisen konevalmistajan foorumilla? Noita foorumeita selaamalla yleensä löytyy ratkaisuja kaikenlaisiin ongelmiin, sillä vaikkapa nyt noissa sinun mainitsemissasi probleemissa tuskin olet yksin. Lisäksi tuosta näkyy löytyvän jonkin verran videomateriaalia tutoriaaleineen sen lisäksi, mitä sinulle jo tarjosin.

http://forums.vrsimulations.com/forums/phpBB3/index.php

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs pojat!

Jos mä syöttäisin ton FS9:n Superbugin tähän FSX:än?

Mitäpä luulette tapahtuvan?

Jos se toimii, ninkun se toimi tossa FS9:ssäkin, niin ajelen sitten sillä, vaikka se onkin minusta paljon köyhempi tätä X:ää.

Mutta jos se toimii, niin mikä ettei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä tein niin!

Sinnehän se meni,kun otin ensin pois senX version.

Eipä siitä mieli ilostunut.

Se totteli trottelia, mutta käyttäytyi muuten vajavaiseti eikä koneesta näkynyt muuta kuin se ainoa 2D kuva ja sekin kovan hakemisen jälkeen.

Voi kun mua sitten ottaa kupoliin toi X version trottelin konstailu.

Pitäiskö mun nyt vain tätä X versiota varten hankkia joku toisenlainen joikkari/trotteli yhdistelmä.

Vaiko luopua tästä niin hienosta FSX:stä ja heittää tällä vesilintua ja laittaa toi ennestään tuttu FS9?

Onko teillä jotakin ehdotusta, asian korjaamoiseksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään