Juhani Pelli

WOAI koneiden sijoitus kentällä EETN

8 viestiä aiheessa

Pieni onkelma…Olen asentanut  kirjastosta  Stas / Snteq EETN sceneryn..FSX:lle.

Osaako ken kertoa syytä siihen, miksi moni kentällä olevista WOAI installerilla asennetuista Estonian Air koneista olla kömöttää puoliksi terminaalin sisällä. FINN_AFCADS on asennettu..

yst. jussi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pieni onkelma…Olen asentanut  kirjastosta  Stas / Snteq EETN sceneryn..FSX:lle.

Osaako ken kertoa syytä siihen, miksi moni kentällä olevista WOAI installerilla asennetuista Estonian Air koneista olla kömöttää puoliksi terminaalin sisällä. FINN_AFCADS on asennettu..

yst. jussi

Sulla on siellä väärä Afcad tiedosto asennettuna. Kannattaa etsiä jos sieltä simun kansiosta löytyy samannimiset afcad tiedostot, ja ottaa niistä toisen pois tai molemmat ja asennat vaan sen EETN maiseman mukana tulleen afcad tiedoston.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sulla on siellä väärä Afcad tiedosto asennettuna. Kannattaa etsiä jos sieltä simun kansiosta löytyy samannimiset afcad tiedostot, ja ottaa niistä toisen pois tai molemmat ja asennat vaan sen EETN maiseman mukana tulleen afcad tiedoston.

Jep....auttoi..Kiitos Toni

yst. Jussi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ouzoa?

Tuon Neznanovin Tallinnan maiseman kanssa ei tullut mitään AFCAD-tiedostoa. Se käyttää siis ilmeisesti oletus-afcadiä. Uusin versio (2.2.) tuosta maisemasta (FSX:lle) löytyy täältä: http://library.avsim.net/esearch.php?DLID=166384

Pekka

Niinpä olin minäkin näkevinäni, mutta koneiden paikat kuitenkin siirtyivät platalle terminaalista...kun poistin AF2_EETN.bgl tiedoston....Tutkimattomia ova Wintoosan tiet...näin kansakoulupohjalla

Täytyy vielä kokeilla tota antamaaasi linkkiä...

latasin..asensin ja toimii...Kiitos vinkistä

yst. jussi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä olin minäkin näkevinäni, mutta koneiden paikat kuitenkin siirtyivät platalle terminaalista...kun poistin AF2_EETN.bgl tiedoston....Tutkimattomia ova Wintoosan tiet...näin

...

Nimi paljastaa, että tuo AF2-tiedosto on joku FS2004:lle tehty AFCAD, joten poistaa se pitääkin FSX-maisemasta.

Voi se FS2004:llekin tehty AFCAD toimia FSX:ssä (käytän itse esimerkiksi joitakin MAIW:in tekeleitä joillekin sotilaskentille FSX:ssä, kun muutakaan ei ole), mutta tässä jälleen pätee sama asia kuin monessa muussakin. Ei sekaisin FSX- ja FS2004-maisemia ja AFCADejä (toimivat ne jotkut sekaisinkin tietyin edellytyksin paitsi traffic-tiedostot, jotka eivät sekaisin toimi lainkaan). Aika sekavaa tosiaan  ;D.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimi paljastaa, että tuo AF2-tiedosto on joku FS2004:lle tehty AFCAD, joten poistaa se pitääkin FSX-maisemasta.

Monet FSX maisemat käyttää AF2 tiedostoja, esimerkiksi Tropical Sim ja LatinVFR maisemissa löytyy vielä samalla nimikkeellä olevia afcad tiedostoja, koska ne toimii samalla tapa myös FSX:ssä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Monet FSX maisemat käyttää AF2 tiedostoja, esimerkiksi Tropical Sim ja LatinVFR maisemissa löytyy vielä samalla nimikkeellä olevia afcad tiedostoja, koska ne toimii samalla tapa myös FSX:ssä.

On minullakin niitä varmaan kymmeniä (ellei satoja - kaikkiaan lisäkamaa lienee tuhansia  :laugh:) mm. MAIW-kentillä ja useimmat toimivat ihan ok. Varoitin noista vain sen takia, että joissakin tapauksissa vanhojen AF2-tiedostojen käyttö FSX:ssä saattaa tuottaa ei-toivottuja ilmiöitä kuten esimerkiksi sellaisen, että kiitotie "uppoaa" maiseman sisään. Johtunee FS2004:n ja FSX:n pienistä eroista. Tarkemmin en syitä noihin tunne.

Tekemällä flattenin kentälle tuostakin lienee mahdollista päästä eroon. En ole kokeillut erillisillä flatten-ohjelmilla (FS2004:lle), vaan olen näissä(kin) tapauksissa tehnyt ADE9X:llä uuden AFCADin kentälle. ADE lataa hyvin sen vanhan AF2-tiedoston ja sitä muuttelemalla ja tallentamalla FSX-muotoon asia yleensä tulee kuntoon. ADE:ssa sen kentän voi tasoittaa samalla eli erillistä flattenia ei tarvitse tehdä. Näissä tapauksissa ADE kuitenkin tuottaa sen AFCAD-tiedostonsa ohella erillisen CVX-tiedoston (flatteniä yms. varten), joka pitää muistaa laittaa samaan kansioon kuin se varsinainenkin AFCAD. Tuntenet nämä asiat paremmin kuin minä, joten tässä lämpimikseni vain kertoilin näistä yleiseen tietoon.

Pekka

Edit: Jos kenttä näyttää "oudolta" (siellä on esimerkiksi ylimääräisiä kiitoratoja, rakennuksia kiitoradoilla, tms.), on tavallisin syy kuitenkin se, että jossain luuraa 2 (tai useampi) AFCAD samalle kentälle. Näiden löytämiseksi netissä on ilmaisia ohjelmia, joiden latauspaikkoja en nyt tähän hätään muista, mutta löytynevät "hyvin varustetuilta FS-siteilta".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään