Rauno Tuomola

FSX ei lisää FinlandX:ää muiden joukkoon

7 viestiä aiheessa

Olen asentanut FSX:n E:\ Ohjelmatiedostot\... tiedostoon. Olen järjestelmänvalvoja.

Suoritin Microsoft Flight Simulator X\FinlandX.exe. Se löytyi …\Addon Scenery\FinlandX tiedostona. Kun käynnistin FSX:n ja menin Scenety Libraty -> Add Area -> Addon Scenery ja painoin FinlandX ja OK, niin se ei tehnyt mitään. Se ei lisännyt sitä muiden joukkoon.

Voisikohan tämä olla syynä uuteen tietokoneeseen vai siihen, että ensin ajoin FinnMesh2_fsx.exe:n ja vasta sen jälkeen FinlandX.exe:n.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ovatko muut asentuneet normaalisti? Windows 7:n kanssahan tuo noiden lisäily hoituu vähän eri lailla jos vanhassa koneessasi oli jokin toinen käyttis. Ainakin minulla niin että ensin avaan sen sceneryn kansion, sitten klikkaan sen sisällä olevaa scenery kansiota ja painan ok. Sitten valitsen valikosta tuon sceneryn pääkansion taas ja painan valkoiselta alueelta jostain sen läheltä niin se tulee libraryyn.

Jos tästä on kyse niin haulla kyllä löytyy varmasti selkeämmätkin ohjeet kuin tässä viestissä, aika säännöllisesti tuntuu tulevan esille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yritin hakea saa virhettä, mutta en löytänyt. Yritin tehdä, minkä kerroit, mutta se ei tehnyt mitään. Ehjä en ymmärtänyt oikein. Onko sillä mitään tekemistä, kun vertaan Addon Scenery\Scenery tiedostossa olevaa Jaa… -> Rauno/Luku ja kirjoitu + SYSTEM/Omistaja verrattuna FinlandX\Scenery tiedostossa olevaan Jaa… -> Järjestelmänvalvojat/Omistaja + Rauno/Luku ja kirjoitus?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo en osaa itse paremmin selittää, mutta FSX:ssä kun käytetään windows 7 on siis bugi jonka vuoksi Scenery Libraryyn lisääminen tapahtuu vähän eri lailla, ja ainakin ongelmasi kuulostaa siltä että siitä saattaisi olla kyse jos et siis ole ennemmin FSX + Win 7 lisäillyt sceneryjä manuaalisesti.

Googlettamalla löysin äkkiä videon joka havainnollistaa hyvin kuinka tuo lisääminen tapahtuu seiskassa.

http://www.burnbabyburn-clan.de/upload/FSX.wmv

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos, kun neuvoit. Sain sen lopulta lisäämään sen FinlandX:n Scenery areaan. Kun monta kertaa vaihdoin paikkaa ei suunnista, niin se jostain kumman syystä lisäsi sen lopulta. En vieläkään ymmärrä mitä tein. Mutta joka tapauksessa, nyt se toimii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos, kun neuvoit. Sain sen lopulta lisäämään sen FinlandX:n Scenery areaan. Kun monta kertaa vaihdoin paikkaa ei suunnista, niin se jostain kumman syystä lisäsi sen lopulta. En vieläkään ymmärrä mitä tein. Mutta joka tapauksessa, nyt se toimii.

Nyt minulla ei ole W7 vaan XP mutta asennus on samalla tavalla molemmissa, vain sillä erolla että kun aktiveeraat sen Libraryyn niin sinun pitää panna hiiren nuoli tähän valkoisella alueelle jonka olen merkannut punaisella nuolella ja klikata siinä ja sen jälkeen OK  (vai oliko se päinvastoin)

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on se uusi Win7. Sillä vanhalla XP:llä ei ollut mitään ongelmia lisätä vaippapa Helsinki-Vantaa tuonne Select Scenery Directory juttuun. Mutta nyt se toimii uudelle Win7 oikein. Vanhalla koneella ja nyt uudella tein sen aluksi näin: Add Area… -> Addon Scenety -> valitsin Helsinki-Vantaa ja OK. Tästä eteenpäin UUDELLA tavalla: Klikkasin hiiren vasemmalla painikkeella tuota Texture ja Scenery:ää alempana olevaa tyhjää kohtaa, jolloin se lisäsi sen Scenery area:an. Joppu taas vanhalla tavalla.

Kiitoksia vaan taas kerran. Mutta kun pääsen tuon FS2004 (FS9) kimppuun, niin saas nähdä, montako kysymystä syntyy?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään