Jouka Ahponen

Wilco a32s FMGC ja simun kaatuilu

14 viestiä aiheessa

Moro,

 

Eli ongelmana on simun kaatuminen usealla lennolla kun koitan lähestyä Helsinkiin. Simun ruutu siis muuttuu mustaksi eikä enään vastaa komentoihi. Tähän liittyykin sitten toinen ongelmani. Olen ladannut tuon autosave toiminnon, mutta kun reloadaan lennon takaisin, häviää koneen FMGC:stä kaikki tiedot kokonaan. Niitä on sittn siinä hieman vaikeampi alkaa latailemaan uudestaan lähestymisen kiireissä. Joissain tapauksissa myös koneen paikkatiedot (IRS) häviää kokonaan. Joskus tuun näkölentosäännöillä lopulta laskuun, joskus taasen joudun aloittamaan lennon kokonaan alusta. Tämä lennon uudelleen aloittaminen alkaa  ärsyttämään kun lennellyt vaikka Barcelonasta sen 4h ja sitten viimeisissä kurveissa kaatuu koko homma  >:(.

 

Ei olis kellään vinkkejä tohon simun crashaamiseen tai sitten jotain vinkkiä miten saan myös tallennettua FMGC:n tietoja.

 

Kiitos

-Jouka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pari kysymystä:

- mikä simu?

- onko sinulla asennettuna maisemalisäosia helsingin alueelle?

- kaatuuko millään muulla konetyypillä?

- kaatuuko aina samasta suunnasta lähestyttäessä?

 

Tuo ongelmakuvaus nimittäin kuulostaa enemmän Helsinkiä vaivaavalta scneryn kaatumiselta.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Simuna fs2004

 

Maisemalisäosina on asennettu: FISD EFHK, FISD EFHF, Helsinki phtoscenery ja Helsinki city scenery. Sen lisäksi myös on Finmesh, finnclass ja finnobjects..

 

Kaatuilu tapahtuu myös muilla konetyypeillä, eikä lähestymisuunalla ole väliä. Lento vain pimenee täysin sattumanvaraisesti jossainpäin helsinkiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muuten ihan mielenkiinosta kyselen tähän samaan ketjuun että mik äteil on wilcon bussin normaali decent rate. Itellä ku tuo huitelee keskimäärin tuolla -4000ft/min.. Ei vaan kovin matkustajaystävällistä  :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä toiminut tuo malmin poistaminen. Amsterdamista kun takasin tulin niin LAKUT 3M reitillä noin 5nm enne localizeria kaatu taas siihen mustaan ruutuun ja jouduttiin tulemaan laskuun syöttämällä HL ILS uudestaan boksiin ja sen mukaan sitten, ei siis reitistä mitään ollut jäljellä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minullakin kaatuu silloin tällöin Hesaa lähestyttäessä, aiemmin kaatuili Hesasta lähdössä mutta siihen auttoi muutaman malmin scenerytiedoston poisto. Sinulla

ei sitten ollut apua tuostakaan  :( Olisihan se kiva tietää mistä mahtaa johtua. Luulisin että simu yrittää ladata maisemia ja jokin menee mynkään  :-\

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

saattaa myös johtua siitä että helsingin alueella toimii samaan aikaan monta lisuria, joista EFHK on vielä melko raskas. Lopulta kun ollaan hyvin lähellä jo kenttää ja se alkaa latautua kunnolla, tulee tähän hieman vanhemmanpuoleiseen koneeseen piikki, jossa muisti täytyy ja kaataa simun.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muuten ihan mielenkiinosta kyselen tähän samaan ketjuun että mik äteil on wilcon bussin normaali decent rate. Itellä ku tuo huitelee keskimäärin tuolla -4000ft/min.. Ei vaan kovin matkustajaystävällistä  :thmbdn:

 

Yksi Finnairin A32S Kapteeni sanoi että aivan normaalia. Joskus mennään jopa -6000ft

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No on siinä melkoset lukemat. Luulis tommosii näkevän vaan sillo jos täytyy päästä nopeasti alemmille pinnoille esim paineistuksen takia.  Äsken onneksi FMGC sai laskettua ihan hyvän kulman ja tultiin siinä 2600 ft/min keskimäärin.

 

No mut juuh, ei oo viel ongelma ratkennu. Nyt jopa lähdössä Kaatui.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No on siinä melkoset lukemat. Luulis tommosii näkevän vaan sillo jos täytyy päästä nopeasti alemmille pinnoille esim paineistuksen takia. 

 

Eikös silloin se -10000ft/min ala olla lähempänä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

niin no, sehän hieman taitaa riippua. Busseilla taitaa olla se turvasysteemi, että alas tullaa siinä kulmassa minkä nopeus 340kts/m 0.80 sallii. En ole koskaan simulaattorissa asiaa kokeillut, joten en voi olla varma siitä ratesta. Kuitenkin -10000 - -6000ft/min alkaa olemaan jo hirmuisia lukemia.

 

E: hommahan siis toimii siten että kun täytyy emergency decent tehdä niin asetetaan haluttu korkeus ja sen jälkeen painetaan EXPED nappia, jolloin kone lähtee niin nopeaan laskuun kuin suinkin mahdollista noitten nopeuksien puitteissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään