Guest liukkim

Kone kääntyy nousussa!

16 viestiä aiheessa

Mistä johtuu Maule Orionin ja muutamien muiden potkurikoneiden kääntyminen nousussa FSX:ssä. Vetääkö potkuri konetta sivuun? Olen kokeillut käyttää peräsintä koneen pitämisessä kiiitoradalla trimmaamalla ja käsin käyttämällä. Myös Tail Wheel Lock:ia olen kokeillut, mutta ainakin Maule kääntyy aina. Joku kokeneempi voisi nyt kertoa miten tästä pääsee eroon. Realismi on Hardilla ja ongelma loppuu kyllä vaihtamalla sen Easylle, mutta samalla lähtee realismi koko lentämisestä. Olisi mukavaa jos joku osaisi kertoa mistä tämä johtuu? Kiitoksia etukäteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uskoisin että tuo on oikea selitys, mutta kuinka saisin tuon koneen nyt ilmaan. Wikipedia artikkelista en itse huomannut kohtaa jossa olisi neuvottu miten tämä lentokoneissa vältetään. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uskoisin että tuo on oikea selitys, mutta kuinka saisin tuon koneen nyt ilmaan. Wikipedia artikkelista en itse huomannut kohtaa jossa olisi neuvottu miten tämä lentokoneissa vältetään. :-\

Antamalla vastakkaista jalkaa - sivuperäsimellä siis. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tämä vastakkaisen jalan antaminen ainut vaihtoehto? Ei nimittäin aina riitä, joskus pitää käyttää jalan lisäksi myös niin paljon tikkua että kone välillä jopa kaatuu. Eiköhän näillä vinkeillä pärjää. Kiitoksia avusta, Wikipedia linkki selkeytti asiaa myös mukavasti. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietysti voi kokeilla hieman pienempää tehoa lähdössä. Ite käytän tuota kun lennän Cessna 172:lla ja ei se rata lopu kesken vaikka lähteekin pienemmillä tehoilla

ja ei kone vedä aina vasempaan laitaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä teen aina niin, että annan Yokella painetta työntämällä sitä hieman eteenpäin ja pidän koneen suorassa polkimilla. Nopeuden kasvaessa meno vakautuu. Kun saavutan oikean nousuun tarvittavan nopeuden, niin vedän Yokea rauhallisesti itseeni päin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Peräsin on tehty muunmuassa tällaisia tilanteita varten... ::)

Kyllä sitäkin käytän, mutta sille ei ole niin suurta tarvetta jos ei käytä maximi tehoja ja näin ollen säästää polttoainetta sekä moottoria  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä johtuu Maule Orionin ja muutamien muiden potkurikoneiden kääntyminen nousussa FSX:ssä. Vetääkö potkuri konetta sivuun? Olen kokeillut käyttää peräsintä koneen pitämisessä kiiitoradalla trimmaamalla ja käsin käyttämällä. Myös Tail Wheel Lock:ia olen kokeillut, mutta ainakin Maule kääntyy aina. Joku kokeneempi voisi nyt kertoa miten tästä pääsee eroon. Realismi on Hardilla ja ongelma loppuu kyllä vaihtamalla sen Easylle, mutta samalla lähtee realismi koko lentämisestä. Olisi mukavaa jos joku osaisi kertoa mistä tämä johtuu? Kiitoksia etukäteen.

Calibreeraa se joysticki tai yoke, mä saan tehdä sen tempun melkein joka kerta kun oon startannut simun

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä ole koskaan ikinä kuullut, että yksimoottorisella koneella lähdettäisiin vajaalla teholla taivaalle. Siinähän tuhoaa vaan kaiken reservin henkiinjäämiselle jos se mylly kajahtaa siitä. Polttoaineen ja moottorin säästäminen tuossa tilanteessa on aivan höpöpuhetta :)

Sitä se on kun lähdetään liikennekoneista (2+ moottoria, Euroopassa vissiin yksimoottorisella saa matkustajia kuljetaakaan) opituilla taidoilla mopocessnan puikkoihin ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä se on kun lähdetään liikennekoneista (2+ moottoria, Euroopassa vissiin yksimoottorisella saa matkustajia kuljetaakaan) opituilla taidoilla mopocessnan puikkoihin ;D

Opituilla taidoillas??  Joo.  Montas vuotta sitä olikaan??  Eikös nykyajan trendi ole se autopilotilla lentäminen? Ja laskeutuminen?

Itse aloitin simulentämisen vuonna 1995 taisi olla MSFS 5.1 DOS pohjainen eli ennen sun syntymääsi ja edelleen 17 vuoden jälkeen manuaalinen lentäminen on se mun juttuni. Nimenomaan isoilla koneilla.  Siis noustaan 10 000 jalkaan manuaalisesti samoin lähestyminen ja lasku manuaalisesti 30-50 mailin päästä radasta.

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihmettelen kyllä tuota sun asennettasi... Eikö sitä kannattaisi pysyä ajan tasalla? Nykyäänhän meinaan että mennään 97% lennosta autopilotti päällä. Tosin ei se tarkoita ettemmekö me "nuoret" osaisi lentää käsipelilläkin. ;)

Lähinnä sitä ajan takaa että jos kerran simulaattorilentämistä harrastaa tosissaan kuten itse teen niin miksei siitä voisi ottaa silloin kaikkea irti?  Eli mahdollisimman paljon käsin lentämistä. Teet siitä mahdollisimman haastavaa lentämällä huonolla kelillä ja huonolla näkyvyydellä käsin laskut ja nousut ja nimenomaan alle mailin visuaalisella näkyvyydellä kun sorvaat konetta laskuun ILS apunasi niin siinä on sitä lentämisen tunnetta.  Ja kun onnistuu tuomaan koneen laskuun ehjänä kun simussa realismiasetukset koneen osalta on täysillä niin ainakin itselle se antaa riemastuttavan onnistumisen tunteen.

Tottakai tiedän että normaalielämässä koneet lasketaan CAT III olosuhteissa autopilotilla joko kynnykselle asti tai ihan laskun mukaan lukien, mutta simuiluhan on juuri sitä että itse sinä päätät millä menetelmillä lennät simuasi. Kukaan ei ole arvostelemassa sinua virheistä etkä menetä lupakirjaasi jos manuaalinen lasku meneekin pusikkoon.

Myäs haastaviulla kentillä kuten Kai Tak mielelläni teen laskukierroksia ja läpilaskuja huonolla kelillä ja silloinkin koko laskukierroksen aina sorvaan manuaalisesti, ja myös manuaali throttle ei autokaasua siis päällä.

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja silti hyökkäät nuorempien kimppuun jos tykkäävät lennellä APllä? :P

Voihan sitä AP:en kanssa lentää paikasta toiseen vaikkei sitä käytäkkään nousussa ja laskussa, niin minä aina teen,

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläisellä loppuu kädet ja jalat kesken jos edes yrittäisi lentää SIDiä käsin missä tahansa ja verkossa nimenomaan, samalla vaihtaa radiokanavia ja tsekkailla nopeudet, korkeudet , ties mitä. Workload syntax error- salestisti tuloksena.. :'(

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään