Guest iwn

Nyt lentokentillä jo tanssitaan (FSX)

31 viestiä aiheessa

Hah,hah . . hyvä idea! Tuonne olisi kiva lentää katsomaan tanssiesitystä. Lentonäytöksessä voisi myös soittaa "Hevibändi". :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika turhia tuollaiset, todellisuudessa itse en ainakaan lennon jälkeen ala kentällä ihmettelemään sen kummemmin vaan simu menee kiinni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä on nyt taas se, että te typerykset ette näe kun sen päälle näkyvän asian tuossa videossa. Tuskin ORBXllä tuota teknologiaa simuun on kehitetty, että saataisiin ihmiset tanssimaan. Tuolla on mahdollista tehdä niin monia eri juttuja sceneryissä, ja tämä video nyt vain osoittaa yhden hauskan puolen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä on nyt taas se, että te typerykset ette näe kun sen päälle näkyvän asian tuossa videossa. Tuskin ORBXllä tuota teknologiaa simuun on kehitetty, että saataisiin ihmiset tanssimaan. Tuolla on mahdollista tehdä niin monia eri juttuja sceneryissä, ja tämä video nyt vain osoittaa yhden hauskan puolen.

Tuo on niin turhaa että ei turhempaa taas ole jo valmiiksi tehoa vaativaan simuun lisää tuomaan sitä tehon tarvetta.

Onhan se varmaan joidenkin silmissä ehkä hienoa kun joku pimu tanssii lentokentällä, mutta käyttäsivät sitä järjellisempään tuota heidän tekniikkaa kuten sellaisiin lentokentällä hyödyllisiin ominaisuuksiin, vaikka että pilottina ollessaan voitaisiin nousta koneesta pois tankkaamaan tms huoltoa tekemään koneelle, se olisi sitä järkevämpää tekniikkaa. Varmasti porukka ORBX osaa koodata tuollaisiakin.

 

Mutta kerro ihmeessä lisää mitä sillä voitaisiin saada aikaisiksi, Aleksi the Scenery Guru. 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuten mitä esim? Jotain muuta yhtä turhaa?

 

Mitä vain, mikä liittyy ihmisiin/eläimiin/... Ei tässä ole kyse siitä, että käytetään pari vuotta yrityksen aikaa jotta voidaan tehdä tanssiva ihminen keskelle puskakenttää jenkeissä. Nopeasti mietittynä sillä voidaan luoda esim. sinullekin tutuksi tulleita ramppiapinoita (jotka on laukkuineen people flowhun tehty jo, kts youtube), vaikkapa sceneryn terminaalista käveleviä matkustajia jotka menee koneen sisälle asti portaita pitkin, bussilastillinen matkustajia.... Ihan mitä vain. Ihmiset ovat ne, jotka tekee oikeastikin lentokentille elämää.

 

Eikä pääpointtinani nyt ole sekään, että olisi jotenkin upeaa saada ihmiset mukaan. Kyllä minä ilman niitä pärjään (teistä muutamista nimeltämainitsemattomista ulkokuvakulmaa tukevista en kyllä tiedä). Lähinnä tällä teknologialla kehitetään taas tätä vanhaa platformia nimeltään FSX eteenpäin, jotta siinä viihdyttäisiin vielä monet vuodet. Kuten olette ehkä huomanneet niin Flight ei tule olemaan jatkossa ainakaan minun käytössäni, eikä tule kuuloon myöskään Xplane 10. Pitää siis olla tyytyväinen kaikkeen joka vie tätä alustaa eteenpäin ja tekee sille juttuja, joiden ei aiemmin uskottu olevan mahdollisia (PMDG, A2A, VRS, ORBX).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No se hyvä tässä sentään on, että monien lisureiden valmistajien ei tarvitse kääntää katseita Flightin suuntaan, kun aika kovalla byrokratialla MS sen lisurimaailman tekee melkein mahdottomaksi kaikkine lisensisointi yms.

Moni valmistaja saa siis rauhassa kehitellä FSX alustalle lisureitaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä vain, mikä liittyy ihmisiin/eläimiin/... Ei tässä ole kyse siitä, että käytetään pari vuotta yrityksen aikaa jotta voidaan tehdä tanssiva ihminen keskelle puskakenttää jenkeissä.

Tälläiset joutavuudet ovat nimenomaan vain turhaakin turhempaa tehojen tuhlaamista, kuten Tonikin tuossa jo sanoi. Muutenkin raskas peli niin vielä tuollaisia turhuuksia joilla ei ole lentämisen kanssa mitään tekemistä. Ja tuonkin ajan minkä ovat kuluttaneet tuollaisen kehittämiseen, olis varmasti saanut menemään johonkin fiksumpaankin kehitykseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tälläiset joutavuudet ovat nimenomaan vain turhaakin turhempaa tehojen tuhlaamista, kuten Tonikin tuossa jo sanoi. Muutenkin raskas peli niin vielä tuollaisia turhuuksia joilla ei ole lentämisen kanssa mitään tekemistä. Ja tuonkin ajan minkä ovat kuluttaneet tuollaisen kehittämiseen, olis varmasti saanut menemään johonkin fiksumpaankin kehitykseen.

 

Jossain oli mainittu että nuo ihmiset tähän peliin ovat käytännössä täysin kevyitä, eivätkä vie frameja ollenkaan. Myös laitteisto kehittyy, nyt voisin täysin kuvitella tietokoneeni ajavan sinua ja ihmisiä, toisin kuin ehkä vuonna 2006.

 

Keksitkö sinä, miten alkaisit viemään sceneryiden tekemisen uudelle tasolle, jotta alusta kehittyisi? ORBX on tosiaan Australialainen yritys, joka tekee simuun aika isolla vuotuisalla liikevaihdolla maisemia. Kerro toki, mitä sinä tekisit.

 

Ja jos kärjistetään, niin eihän millään lentokenttäsceneryllä ole tekemistä itse lentämisen kanssa? Siltikin se on vain kiva hankkia se Las Palmasin saariscenery lentäessä sinne, vaikka defaultissakin on kiitotiet kohdillaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Keksitkö sinä, miten alkaisit viemään sceneryiden tekemisen uudelle tasolle, jotta alusta kehittyisi? ORBX on tosiaan Australialainen yritys, joka tekee simuun aika isolla vuotuisalla liikevaihdolla maisemia. Kerro toki, mitä sinä tekisit.

 

Ja jos kärjistetään, niin eihän millään lentokenttäsceneryllä ole tekemistä itse lentämisen kanssa? Siltikin se on vain kiva hankkia se Las Palmasin saariscenery lentäessä sinne, vaikka defaultissakin on kiitotiet kohdillaan.

En keksi, en ole sceneryiden kehittäjä, etkä sinäkään, vai? Sen voin kyllä sanoa, että mitään ihmisiä en ainakaan laittaisi steppaamaan mihinkään kentän laidoille. Ja vähän eri mittakaavassa itse scenery/maisema/lentoasema, kuin jotkut lentoaseman ympäristössä tanssivat muijat, joita te nimeltämainitsemattomat henkilöt, joiden simu ei pyöri kuin 2D-paneelista, tuskin edes näette.

Joka tapauksessa uskallan väittää, että KAIKKI ylimääräinen vie jonkun verran tehoja, ja se on aina pois päin. Ja uskon myös, että kyllä sitä kehitettävää olisi monta muutakin asiaa, eikä siinä listassa ole todellakaan ekana nuo tanssivat muijat. Että kerro sinä, miten tuo vie simua tai alustaa uudelle tasolle ja eteenpäin?

 

Mutta sehän tässä on hyvää, että kenenkään ei ole pakko noita hankkia, jos ei halua :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Makuja on monenlaisia. Minusta, joka "lennän" GA-koneilla VFR ja ORBX-maisemilla Alaskassa sekä sen ympäristössä on maisemat tärkeitä toisin kuin niillä, jotka jyristelevät 10 km:n korkeudessa FMC:n ohjaamina hohhoillessa ja odotellessa laskeutumiskuvioiden aloittamista. Kaikki pieni lisä noille kentille (puska) saavuttaessa on minusta henkkilökohtaisesti oikein suotavaa, vaikka tietysti samaan paikkaan useasti lennettäessä se voi alkaa puuduttamaan. Katselin tässä yhtenä päivänä yhden ruotsalaishemmojen tekemän dokkarin heidän ajellessaan prätkällä ympäri Alaskaa (Alaska Highway). Pysähtelivät monessa pikkupaikassa ja meno oli juuri tuollaista - muummoassa..

 

Saavuttuani jollekkin kentälle en suinkaan täräytä simua kiinni. Pysähdyksen jälkeen jatkan usein jonnekkin muualle tai palaan "kotiin", mutta kukin tavallaan.

 

Mutta joo - eiköhän nuo ole kuitenkin jokaisen itsensä päätettävissä, mitä simuunsa asentaa ja miten sitä käyttää tai mitä siellä ällistelee  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En keksi, en ole sceneryiden kehittäjä, etkä sinäkään, vai? Sen voin kyllä sanoa, että mitään ihmisiä en ainakaan laittaisi steppaamaan mihinkään kentän laidoille. Ja vähän eri mittakaavassa itse scenery/maisema/lentoasema, kuin jotkut lentoaseman ympäristössä tanssivat muijat, joita te nimeltämainitsemattomat henkilöt, joiden simu ei pyöri kuin 2D-paneelista, tuskin edes näette.

Joka tapauksessa uskallan väittää, että KAIKKI ylimääräinen vie jonkun verran tehoja, ja se on aina pois päin. Ja uskon myös, että kyllä sitä kehitettävää olisi monta muutakin asiaa, eikä siinä listassa ole todellakaan ekana nuo tanssivat muijat. Että kerro sinä, miten tuo vie simua tai alustaa uudelle tasolle ja eteenpäin?

 

En itsekään kehitä maisemia, mutta minulla on kyllä monia näkemyksiä, miten itse alustaa voitaisiin viedä eteenpäin täältä 2D paneelin takaa (liittyen mm. fysiikkamalliin). Sinulle olisi varmaan tärkeää saada asetuksiin sellainen slaideri, jolla säädettäisiin, kuinka paljon kone kiiltää ulkokuvassa. Saisit käyttää enemmän  8) -hymiötä.

 

ORBX on vain yksi heinä pellossa, mutta heidänkin työpanoksensa on tärkeä. Lockheed Martin on tekemässä ilmeisesti todella suuria muutoksia FSX:n koodiin, sitä odotan innolla.

 

Ajattelutapasi on täysin väärä tuossa tehoasiassa. Kuten jo aiemmin sanoin, niin kyllä tietokoneiden rautapuoli menee eteenpäin, mutta simulaattorialusta ei kyllä menisi, jos kaikki olisivat sinunlaisia. On turha miettiä, miten tanssiva nainen toimisi sinun ultratehokkaan rakkaasi kanssa, vaan on mentävä hieman aikaansa edellä. Muistan hyvänä esimerkkinä Aerosoftin Amsterdamin, joka oli julkaistaessaan kuin purkkaa hiuksissa (tosin hyvän näköinen), mutta nykyisellä kokoonpanolla se alkaa toimia jo oikein siedettävästi näin pari vuotta myöhemmin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse en käytä Fsx:ää, enkä tiedä kuinka raskaita nuo ORBX maisemat ovat, lähinnä voin esittää vain arvailuja. Ajattelisin, että tuollainen pienehkö puskakenttä pyörii Fsx:ssä nykyiseillä tietokoneilla senverran liukkaasti, että sinne voi aivan hyvin lisätä liikkuvan ihmishahmon, ehkä useampiakin. Tuossa on ilmiselvästi koitettu luoda semmoista rentoa ja hyväntuulista meininkiä pienelle syrjäiselle lentokentälle. Erilaiset ympäristön äänet ja ihmisten liikkuminen vain lisäävät realismin tuntua.

Mikäli olisi paljon pikkukenttiä joissa jokaisessa tapahtuihisi hieman erilaisia pieniä asioita, niin mikäs sen parempaa. Kun olisi kyllästynyt katsomaan tanssia niin: Äh, lähdetään Oxburgiin siellä soitta tänä se trubaduuri Mic Nicelsson! Eikä muuta kuin takaisin Cessnaan ja taivaalle! Nokka kohti Oxburgia ja musaa kuuntelemaan. Ja sitten . . . .

 

Hmmm . . . pitäisiköhän liittyä ORBX tiimiin . . . minulla olisi kyllä ideoita vaikka kuinka paljon! Ai mutta pahus! Eihän minulla ole Fsx tietämystä. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ORBX on vain yksi heinä pellossa, mutta heidänkin työpanoksensa on tärkeä. Lockheed Martin on tekemässä ilmeisesti todella suuria muutoksia FSX:n koodiin, sitä odotan innolla.

 

Ajattelutapasi on täysin väärä tuossa tehoasiassa. Kuten jo aiemmin sanoin, niin kyllä tietokoneiden rautapuoli menee eteenpäin, mutta simulaattorialusta ei kyllä menisi, jos kaikki olisivat sinunlaisia. On turha miettiä, miten tanssiva nainen toimisi sinun ultratehokkaan rakkaasi kanssa, vaan on mentävä hieman aikaansa edellä. Muistan hyvänä esimerkkinä Aerosoftin Amsterdamin, joka oli julkaistaessaan kuin purkkaa hiuksissa (tosin hyvän näköinen), mutta nykyisellä kokoonpanolla se alkaa toimia jo oikein siedettävästi näin pari vuotta myöhemmin.

No nimenomaan, tuo FSX:n kehittäminen sujuvammaksi ja kevyemmäksi on sellainen, mihin kannattaa panostaa ensimmäisenä. Sen jälkeen kun se on kunnossa, voi noita muijia lisäillä sinne lentokentille tanssimaan vaikka joukoittain.

 

Ja eikö se ole jo tässä aikojen saatossa tullut selväksi, että ei se paljoa raudastakaan ole kiinni tuo FSX:n pyöriminen. Saat työntää laitteistoon vaikka useita tonneja, eikä se silti pyörisi "täysillä" sujuvasti. Vai oliko pointtisi se, että nyt kun nykyrauta alkaa jotakuinkin pyörittämään sitä kunnolla, pitäisi sitä kehittää taas siihen "purkkaa hiuksissa" -suuntaan niin, että joskus 5-10 vuoden päästä se pyörisi taas sujuvasti sen ajan laitteistolla? :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan se varmaan joidenkin silmissä ehkä hienoa kun joku pimu tanssii lentokentällä, mutta käyttäsivät sitä järjellisempään tuota heidän tekniikkaa kuten sellaisiin lentokentällä hyödyllisiin ominaisuuksiin, vaikka että pilottina ollessaan voitaisiin nousta koneesta pois tankkaamaan tms huoltoa tekemään koneelle, se olisi sitä järkevämpää tekniikkaa. Varmasti porukka ORBX osaa koodata tuollaisiakin.

 

Eiköhän se pointti ole että kyseessä on demo mitä kyseisellä uudella tekniikalla voidaan tehdä. Sulavia ihmishahmojen liikkeitä, mahdollisesti vielä minimaalisella tehontarpeella. Kentät elävämmän näköisiksi.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai oliko pointtisi se, että nyt kun nykyrauta alkaa jotakuinkin pyörittämään sitä kunnolla, pitäisi sitä kehittää taas siihen "purkkaa hiuksissa" -suuntaan niin, että joskus 5-10 vuoden päästä se pyörisi taas sujuvasti sen ajan laitteistolla? :P

 

Minusta koko tietokone ala pyrkii tuohon, koska muuten ihmiset eivät enää ostaisi uusia tietokoneita. Jokainen ohjelma ja Windows ja Linux ovat aiempaa raskaampia jotta pakotetaan ihmiset ostamaan uusia ja tehokkaampia tietsikoita. Se pitää  teollisuuden rattaat pyörimässä.

 

Kaikki perustuu siihen, nyt tuli jokin uusi vaikkapa puhelin, ja ensi jouluna taas uusi ja parempi puhelin, jonka ihmiset ostavat, jos puhelimet tai mitkään eivät kehittyisi niin kauppa hiljenisi ja Nokiat. Hp:t, Samsungit yms. menisivät konkurssiin.

Tuskin sinäkään ostat uuttaa puhelin (lähes) joka vuosi jos ne kaikki ovat identtisiä toiminnoiltaan. Vaan ostat uuden puhelimen vasta kun vanha menee rikki.

 

Kaiken täytyy aina kehittyä eteenpäin eikä junnata paikallaan. Myös Sceneryiden täytyy kehittyä koko ajan aiempaa paremmiksi jotta ihmiset ostavat niitä. Jos joka valmistaja tekee lähes identtiset version jostain maisemasta joka vuosi ilman mitään uutuuksia niin sinä tuskit ostat sitä "uutta" versiota jonkun yhden uuden rullaustien takia, vaan odotat jotain oikeasti uutta jonka takia kannattaa maksaa. Samoin joka valmistaja pyrkii aina parempaan kuin kilpailija. Ja silloin keksitään näitä tanssityttöjä yms.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Kaiken täytyy aina kehittyä eteenpäin eikä junnata paikallaan. Myös Sceneryiden täytyy kehittyä koko ajan aiempaa paremmiksi jotta ihmiset ostavat niitä. Jos joka valmistaja tekee lähes identtiset version jostain maisemasta joka vuosi ilman mitään uutuuksia niin sinä tuskit ostat sitä "uutta" versiota jonkun yhden uuden rullaustien takia, vaan odotat jotain oikeasti uutta jonka takia kannattaa maksaa. Samoin joka valmistaja pyrkii aina parempaan kuin kilpailija. Ja silloin keksitään näitä tanssityttöjä yms.

FSX:n kohdalla raja tulee kuitenkin vastaan siinä, ettei se nyt ihan kaikkea engineltään voi toteuttaa. Sama pohja jos on ollut simulla käytössä kehitystä viedessä FS2000 ajoilta lähtien, ei voi tuoda mitään hyvää pitkällä tähtäimellä ajateltuna lisurivalmistajien osalta. Ennemminkin tässä pitäisi kehittää sitä varsinaista Simun engineä. Jos ängetään liikaa karkkia samalle alustalle, tulee se seinä vastaan, joten tämä kehityksen eteenpäin vienti vertauksellisesti ei oikein FSX:n kohdalla toimi, kuin hyvin rajallisissa olosuhteissa. Simuhan sitäpaitsi pohjautuu jo lähes 10 vuotta vanhaan DX9 pohjalle, joten se ei paljoa joustoa anna. Ei se dx10 preview valmis ominaisuuskaan simussa ole, se vain on preview.

 

Nykypeleissä taas aika pitkälti kehitykseen antaa laajuutta Direct X pohja, kuten DX11. Eli nyky kalustoilla ei oikeastaan vanhaan saa mitn hyötyä aikaiseksi ja siinä se stoppi tuleekin, pitäisi siis mennä FSX:n suhteen ajassa taakse päin aina DX 9 alku ajoille ja sen antamiin mahdollisuuksiin.

 

Eli summa summarum, jos ei FS koodia anneta jokaisen gurun käsiin muokattavaksi vaikka juuri tällä DX tuennan päivittämisellä, turhaa sitä vanhaa on alkaa silloin hirveällä saavutuksella kaunistelemaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FSX:n kohdalla raja tulee kuitenkin vastaan siinä, ettei se nyt ihan kaikkea engineltään voi toteuttaa. Sama pohja jos on ollut simulla käytössä kehitystä viedessä FS2000 ajoilta lähtien, ei voi tuoda mitään hyvää pitkällä tähtäimellä ajateltuna lisurivalmistajien osalta. Ennemminkin tässä pitäisi kehittää sitä varsinaista Simun engineä. Jos ängetään liikaa karkkia samalle alustalle, tulee se seinä vastaan, joten tämä kehityksen eteen päin vienti vertauksellisesti ei oikein FSX:n kohdalla toimi, kuin hyvin rajallisissa olosuhteissa. Simuhan sitäpaitsi pohjautuu jo lähes 10 vuotta vanhaan DX9 pohjalle, joten se ei paljoa joustoa anna. Ei se dx10 preview valmis ominaisuuskaan simussa ole, se vain on preview.

 

Nykypeleissä taas aika pitkälti kehitykseen antaa laajuutta Direct X pohja, kuten DX11. Eli nyky kalustoilla ei oikeastaan vanhaan saa mitn hyötyä aikaiseksi ja siinä se stoppi tuleekin, pitäisi siis mennä FSX:n suhteen ajassa taakse päin aina DX 9 alku ajoille ja sen antamiin mahdollisuuksiin.

 

Eli summa summarum, jos ei FS koodia anneta jokaisen gurun käsiin muokattavaksi vaikka juuri tällä DX tuennan päivittämisellä, turhaa sitä vanhaa on alkaa silloin hirveällä saavutuksella kaunistelemaan.

 

Youtube videon esittelyteksti:

Introducing the next level of smooth and realistic human animation for Microsoft Flight Simulator X and Lockheed Martin Prepar3D.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tonille tiedoksi että tämän Prepar3D:n V2 versioon on tulossa (ja ilmeisesti jo valmis) täysi DX11 tuki.  :) Ja tarinahan on siinä, että Microsoft myi lisenssioikeudet Lockheed Martinille, ja he nyt tunkkaavat FSX:n parempaan kuosiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tonille tiedoksi että tämän Prepar3D:n V2 versioon on tulossa (ja ilmeisesti jo valmis) täysi DX11 tuki.  :) Ja tarinahan on siinä, että Microsoft myi lisenssioikeudet Lockheed Martinille, ja he nyt tunkkaavat FSX:n parempaan kuosiin.

Ja hintako on edelleen siellä sadoissa euroissa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Youtube videon esittelyteksti:

Introducing the next level of smooth and realistic human animation for Microsoft Flight Simulator X and Lockheed Martin Prepar3D.

 

Juu, mutta Prepar3D on ihan jo oma simunsa voisi näin sanoa, puhehan on ollut FSX:stä ja sen kehityksen eteenpäin viennistä eikä siitä että ostat hunajaa maksavan Prepar3d ja odottelet sille lisureita pidemmällä ajalla.

Itse aion tuon hankkia, kun hinta alkaa olemaan kohdallaan ja lisuri varustelu myös. Ei riitä vielä että muutama lisuri on sille jo toteutettu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Prepar3D:sta on huhuttu tulevan kuluttajille suunnattu versio, jonka hinta olisi alhaisempi. Tiedä hänestä kuitenkaan lopuksi, varmasti tekevät paremmat rahat myymällä esim. yrityksille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään