Guest Torakka

FSX, ai-liikenteen siirtäminen fs2004:stä

5 viestiä aiheessa

Joissain yhteyksissä on kehotettu muuntamaan fs2004 formaatin bgl-tiedostot fsx- formaattiin. Kun bgl:t oli fs2004 formaatissa, liikenne näkyi oikein fsx:ssä liki kaikilla kentillä. Poikkeuksena oli minulla loistava Duxfordin scenery. Konvertoinnin jälkeen liikenne katosi kokonaan varsin monelta kentältä, ei kuitenkaan kaikilta. 

Ai-lentokoneet ovat liki kaikki fs 2004-koneita. Lyhyesti: suoraan fs2004:stä tuotuna liikenne pääosin toimii, mutta fsx-konvertoituna se useilta kentiltä häviää. Varjot on ruksattu pois käytöstä. Voiko asialle mitään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joissain yhteyksissä on kehotettu muuntamaan fs2004 formaatin bgl-tiedostot fsx- formaattiin. Kun bgl:t oli fs2004 formaatissa, liikenne näkyi oikein fsx:ssä liki kaikilla kentillä. Poikkeuksena oli minulla loistava Duxfordin scenery. Konvertoinnin jälkeen liikenne katosi kokonaan varsin monelta kentältä, ei kuitenkaan kaikilta. 

Ai-lentokoneet ovat liki kaikki fs 2004-koneita. Lyhyesti: suoraan fs2004:stä tuotuna liikenne pääosin toimii, mutta fsx-konvertoituna se useilta kentiltä häviää. Varjot on ruksattu pois käytöstä. Voiko asialle mitään?

Jos kaikki liikenne on FS2004-muodossa, se näkyy myös FSX:ssä. Jos FSX:n liikenteen joukossa on yksikin FS2004-muotinen Traffic_xxx.bgl-tiedosto, kaikki pelkästään FSX:lle tehty liikenne häviää näkyvistä, mutta ilmeisestikin se FS2004-liikenne näkyy. Olisikohan sulla käynyt nyt niin, että siellä on sekaisin sekä FS2004:n että FSX:n traffic-tiedostoja?

Hanki ohjelma AI Flight Planer v.2.1 ja tarkista sillä koko liikenteesi (eli traffic_xxxx-bgl-tiedostot). Huomaa, että niitä voi olla myös muualla kuin oletuskansiossaan ...\scenery\world\scenery ja yksikin fs2004:lle tehty riittää kadottamaan FSX-liikenteen. Samalla ohjelmalla voi myös konvertoida FS2004-muotoiset tiedostot FSX-muotoon (kannattaa laittaa se ohjelman ehdottama FSX-pääte niihin konvertoituihin, niin erottuvat helpommin muista).

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AI Flight Planer ei löydä fs2004 liikennettä fsx hakemistostani. Olen tehnyt muunnoksen fsx formaattiin traffic tiedostoille ja se oikeastaan vain pahensi tilannetta. Liikennettä katosi paljon enemmän. Vähän epäilen, ettei Flight planner tunnistaisi ollenkaan ai-laivaliikenteeseen liittyviä traffic fileitä. Tuo Duxfordin lentonäytös ai-liikenne ei ole koskaan näkynyt fsx:ssä, fs2004:ssä kylläkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelma ratkaistu, kaikki toimii. Olin linkittänyt erään maiseman suoraan FS2004 ja sieltähän se löytyi liikenteen sotkeva traffic tiedosto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelma ratkaistu, kaikki toimii. Olin linkittänyt erään maiseman suoraan FS2004 ja sieltähän se löytyi liikenteen sotkeva traffic tiedosto.

Hyvä, että löysit ratkaisun. Tuosta laivaliikenteestä vielä sen verran, että tämä AIFP ei tosiaankaan editoi sitä. Sille laivatrafiikille on kyllä myös oma editorinsa, mutta en nyt muista mikä ja missä kun en sitä ole tarvinnut. Näin sen jossain netissä kerran.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään