Guest srantanen

Sopivaa konetta verkkolentelyn aloitteluun..

11 viestiä aiheessa

Nyt kun on kone ja simukin suht kunnossa, sekä VIIMEINKIN ( ;D) on myös aikaa vähän lennellä, niin on alkanut verkkolentämisen aloittaminen kiinnostamaan. Muita keskusteluja kun olen lueskellut, niin niissä on neuvottu aloittamaan ihan vaikka default-kessnalla vetämään laskukierrosta. Sitä voisi toki ihan alkuun koittaa. Itselläni on kumminkin hyvin vähän aikaa simuiluun, joten ei kauheasti kiinnostaisi kovin kauaa VFR/GA-pöristelyä tahkoa, kun sopivia karttojakaan ei ole käsillä. Onko kellään ehdotusta millä koneella olisi hyvä aloittaa IFR-lentojen lentäminen IVAO:ssa? Joku riittävän yksinkertainen kone, mutta jolla kumminkin pystyy esimerkiksi tulo- ja lähtöreitit lentämään autopilotilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kun on kone ja simukin suht kunnossa, sekä VIIMEINKIN ( ;D) on myös aikaa vähän lennellä, niin on alkanut verkkolentämisen aloittaminen kiinnostamaan. Muita keskusteluja kun olen lueskellut, niin niissä on neuvottu aloittamaan ihan vaikka default-kessnalla vetämään laskukierrosta. Sitä voisi toki ihan alkuun koittaa. Itselläni on kumminkin hyvin vähän aikaa simuiluun, joten ei kauheasti kiinnostaisi kovin kauaa VFR/GA-pöristelyä tahkoa, kun sopivia karttojakaan ei ole käsillä. Onko kellään ehdotusta millä koneella olisi hyvä aloittaa IFR-lentojen lentäminen IVAO:ssa? Joku riittävän yksinkertainen kone, mutta jolla kumminkin pystyy esimerkiksi tulo- ja lähtöreitit lentämään autopilotilla?

Airbus on sopivan yksinkertainen!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaaha, moneskohan kerta tämä nyt on, kun tätä kysytään täällä... :P

Vastaan taas kerran, että ihan sama millä koneella sen aloittaa, kunhan se kone on täysin hallussa ja tuttu, ja osaa myös "tosipaikan" tullen lentää sillä.

Jos esim. kiinnostaa opetella joku kovanluokan lisäosakone (esim. PMDG NGX, tai muu vastaava) läpikotaisin, niin kannattaa se opetella ensin, ja sitten lähteä sinne verkkoon, eikä toisinpäin kuten nykyjunnuilla on ollut tapana vähän turhankin usein.

Helpottaa kummasti jo itseäkin, kun tuntee sen koneen millä lentää. Ja säästää muiden lentäjien ja ennenkaikkea lennonjohtajien hermoja. ;D

Se itse verkossa lentäminenhän ei ole vaikeaa, kunhan viitsii vähän etukäteen tutustua ja ottaa selvää asioista. Pääasia on se, että se kone millä lentää, oli sitten mikä kone tahansa, on hallinnassa koko ajan ja joka tilanteessa...

Nimim. leikillä mutta tosissaan! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaaha, moneskohan kerta tämä nyt on, kun tätä kysytään täällä... :P

Vastaan taas kerran, että ihan sama millä koneella sen aloittaa, kunhan se kone on täysin hallussa ja tuttu, ja osaa myös "tosipaikan" tullen lentää sillä.

Jos esim. kiinnostaa opetella joku kovanluokan lisäosakone (esim. PMDG NGX, tai muu vastaava) läpikotaisin, niin kannattaa se opetella ensin, ja sitten lähteä sinne verkkoon, eikä toisinpäin kuten nykyjunnuilla on ollut tapana vähän turhankin usein.

Helpottaa kummasti jo itseäkin, kun tuntee sen koneen millä lentää. Ja säästää muiden lentäjien ja ennenkaikkea lennonjohtajien hermoja. ;D

Se itse verkossa lentäminenhän ei ole vaikeaa, kunhan viitsii vähän etukäteen tutustua ja ottaa selvää asioista. Pääasia on se, että se kone millä lentää, oli sitten mikä kone tahansa, on hallinnassa koko ajan ja joka tilanteessa...

Nimim. leikillä mutta tosissaan! ;D

No tätähän vähän hainkin takaa, että olisi jokin sellainen kone jonka systeemeistä ei välttämättä tarvitse niin paljon muuten huolehtia, mutta kumminkin koukeroiden lentäminen onnistuisi?

Kyllähän hangaarista löytyy mm. Level-D 767 ja Flythemaddog 2010, ja nekin jotenkin hanskassa pysyy. Tuntuu vaan että niiden suhteen suurin osa muistettavista asioista unohtuu tosipaikan tullen. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MD-11 Yläpaneelista ei tarviste paljoa välittää jos pitää kaikkien järjestelmien kytkimet autolla  :thmbup:

Ei tosiaan tarvitse, ei edes kaikissa vikatilanteissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tosiaan tarvitse, ei edes kaikissa vikatilanteissa.

Tosiaan, huomattavan monissa vikatilanteissa MD11 osaa itse konfiguroida itsensä, joten lentäjän ei tarvitse koskea mihinkään namiskuukkeliin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa.. Jotenkin olen mieltänyt MD-11 jotenkin vaikeasti lähestyttäväksi konetyypiksi, pitänee perehtyä. ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa.. Jotenkin olen mieltänyt MD-11 jotenkin vaikeasti lähestyttäväksi konetyypiksi, pitänee perehtyä. ???

Millä lailla vaikeasti lähestyttäväksi?  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä lailla vaikeasti lähestyttäväksi?  :)

Vaikuttaa jotenkin niin erilaiselta filosofialtaan, kuin koneissa joilla olen tähän mennessä lennellyt. Paljon automatiikkaa, mutta siltikin paljon nappuloita? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään