Esa Sairio

Puut eivät muutu Suomessa FSX:ssä?

7 viestiä aiheessa

Koska FSX:n puusto on epäluonnollisen korkeaa, kokeilin eilen Adnan Arifin vaihtoehtoisia puutekstuureja FSX:ään. Minkähän takia nuo Arifin puut eivät tuoneet minkäänlaista muutosta puustoon Helsingin seudulla?

Tuo Arifin paketti on saatavana FSComista.

yES

PS. Tietääkö joku, mistä saisi FSX:ään realistisen korkuiset metsät? Itse en ole löytänyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Morjensta Esa!

Kuule, kun mä olen näillä sivuilla lukemastani päässyt semmoiseen käsityxeen, että nimenomaan SINÄ, olet fixannut kaikkea kivaa siihen FSX:ään.

Lähinnä lounais suomeen.

Saattaapa olla, että jos kaikki tuumailuni ton Fredrikin avulla toteutuvat = uusi terävempi grafic kortti ja Hd:n osiin laittaminen ja sen semmoista, niin jospa minäkin sitten ottaisin myös ton FSX:nkin käyttöön.

Minä sitten kun homma alkaa olla handskassa, niin kyselen sinulta neuvoja, juuri niissä suomea koskevissa asioissa.

Ajattelin näin, että käytän FS2004:ää lähinnä suomessa lentelyyn, kuten sitä teen nytkin ja FSX:llä sitten noita komeita ulkomaisia maisemia ja kenttiä.

Mitäpä olisit mieltä?

Kyllä multa sitten noita kyselyjä riittää teille toisillekin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaima Esalle ja muillekin, jos kiinnostaa.

Lennän noin 95% lennoistani FS 2004:lla, jossa on kaikki mahdolliset realismiä parantavat lisäosat Suomesta ja paljon lisäosia ympäri maailmankin. Tärkein syy FS 2004:n käyttöön on se, että tämä vanhempi simu pyörii riittävän hyvin nykyisellä tietokoneellani (siis framerate eli ruudunpäivitys on hyvä, lähes joka tilanteessa lukitusarvossaan 40/s.). Minulla on myös asennettuna lähes jokainen WOAI:n ai-liikennepaketti ja säätö täydet 100%.

FSX sen sijaan ei pyöri nykykoneellani kovin hyvin, etenkin jos X:n grafiikasta koittaa ottaa kaiken irti. Esim. autogenit täysillä tuottavat X:ssä kyllä aika tiheää metsää mutta samalla simu matalalla lennettäessä tökkii, framet putoavat ja metsä horisontissa latautuu kiusallisen hitaasti, joka on erittäin epärealistisen näköistä. Tietysti jos lentää jossain 30000...40000 jalassa, ei metsillä ja niiden päivittymisillä ole juurikaan merkitystä kummassakaan simuversiossa.

Jos voi sanoa että olen erikoistunut simujen lisäsosiin, niin ko. simu on lähinnä juuri FS 2004.

Olen asentanut paljon mukavia lisäosia myös FSX:ään, kuten FinnlandX:n, ja kaikki tekemäni 15 photosceneryä eri puolilta Suomea. Photosceneryt toimivat sekä FS 2004:ssa että FSX:ssä. Uudemmat phosceneryt olen testannut tekovaiheessa molemmissa simuissa. Valitettavaa on, että X:ssä hienosita FISDIN kentistä Suomessa toimivat vain EFHK ja EFHF.

Tietokonekauppiaita ei ehkä miellytä sellainen asia, että en kyllä enää ala vaihtaa tietokoneita tehokkaampiin simulaattorin toimivuuden takia. Nykyinen kone kun riittää FS 2004:lle ja FS 2004 taas riittää minulle!

yES :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katellaan, katellaan.

Kunhan saan tämän koneeni sellaisexi, mitä olen toivonut, niin varmasti tulen sinulta ohjeita ja niitä hienoja lisäosiasi perään kuuluttamaan.

Siunausta vaan, (vaikken olekaan uskovainen), sinun hienolle hobbyllesi, tehdä suomestakin näyttävämpi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitan kysymykseni uudelleen, koska se ilmeisesti hukkui tuolla aiemmin muihin asioihin.

Tietääkö siis joku, mistä saisi FSX:ään realistisen korkuiset metsät? Itse en ole löytänyt.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Empä usko että löytyy, ja FSX maisema muuttuu aika aakeen laakeen näköiseksi, jos sitä kokoa pienennetään. Tietysti tuon homman voi tehdä itsekin, jos käy ne puutekstuurit läpi ja muuttaa koot, eli pienentää sen puutekstuurin alueen sen määritetyn alueen sisäpuolella tekstuurissa pienemmäksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Empä usko että löytyy, ja FSX maisema muuttuu aika aakeen laakeen näköiseksi, jos sitä kokoa pienennetään. Tietysti tuon homman voi tehdä itsekin, jos käy ne puutekstuurit läpi ja muuttaa koot, eli pienentää sen puutekstuurin alueen sen määritetyn alueen sisäpuolella tekstuurissa pienemmäksi.

1. Minusta oikean korkuiset puut tekisivät maisemasta luonnollisemman näköisen. Onhan FSX:ssä puita kuitenkin tiheämmässä kuin FS 2004:ssa, kun autogensäätö on molemmissa täysillä.

2. Neuvo Toni, kuinka puutekstuurien pienentäminen tehdään. Jos neuvot edes yhden puun, voi menetelmän monistaa kaikille maailman puille!

yES ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään