Guest mikkom

World of AI paketteja

30 viestiä aiheessa

Terve,

Löytyykö jollain seuraavia WOAI-paketteja, otan mielelläni vastaan  :)

Adria Airways

Air Finland

LOT Polish Airlines

Olympic Air

T. Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos haluat itse kokeilla asentaa nuo lentoyhtiöt ja englanti sujuu edes jotenkin, niin Alpha India Group on tehnyt hyvin dokumentoidut lentosuunnitelmat noille yhtiöille. Bonuksena ne ovat korkeintaan puolentoista vuoden ikäisiä. Nuo tiedostot löytyvät Avsimistä hakusanoilla lentoyhtiön nimi alpha india group.

Esimeriksi AIFP V2 ohjelma on helppo ja hyvin ohjeistettu ohjelma jolla nuo asentuvat. AIFP:tä ja AIG:n suunnitelmia käyttäen iso osa käsinasennksen hankaluudesta katoaa.

Tuon ryhmän foorumeilla on ohjeita kuinka juurikin LOT:in lentosuunnitelmat asennetaan AIFP V2:ta käyttäen. Ohjeet pätevät sekä Fs2004:lle että FSX:lle Vaatii tosin ilmaisen rekisteröitymisen:

http://www.alpha-india.net/forums/index.php?topic=9653.0

Ja tuolla keskuskusellaan WOAI:n pakettien päivittämisestä:

http://www.alpha-india.net/forums/index.php?topic=9653.0

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tere, tuotanoin vähän off-topiccia mutta kysäsisin vaan että tuolla ohjelmallako voi asennella "paketteja" niinkuin woai:n jutuilla? Meikäläiseltä kun ei vaan onnistu tuo käsin asennus vaikka kaiken teen oiken mielestäni ;D.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tere, tuotanoin vähän off-topiccia mutta kysäsisin vaan että tuolla ohjelmallako voi asennella "paketteja" niinkuin woai:n jutuilla? Meikäläiseltä kun ei vaan onnistu tuo käsin asennus vaikka kaiken teen oiken mielestäni ;D.

Alpha Indian sivuilta asennusohjeita:

"Many forum members here do not use WoAI packages but install everything:  models, repaints and flightplans individually.  What will keep the workload down for you - with specific reference to LOT - is if you first install the WoAI LOT package.  Then open AIFPv2, open the AIG Summer 2010 flightplan zip and go to Download/Install/Substitute, then highlight the first of the 'Missing Aircraft' in the list and click 'Substitute'.  A little box will come up.  Enter "title=*LOT*" (without the invested commas) and AIFPv2 will produce a list of all the repaints already in your FS with 'LOT' in the title.  You then double click on each aircraft title appropriate to each 'Missing Aircraft'.  If you followed the instructions that come with AIFPv2 and added an aifp.cfg file to the flightplans before you started, you would not have to bother with the search.  This may sound a little laborious to someone new to it but trust me it becomes very fast as you get the hang of it.

An important point to consider:  I don't know when the WoAI LOT package dates from but you may find that some of the repaints in the WoAI package do not match up with the aircraft you are missing.  You may even be missing some aircraft types.  If that is the case, AIFPv2 will help you but you do have to download each model you may need and install it and then download each repaint and install that.  With a properly configured aifp.cfg file in with the flightplans, AIFPv2 will install the repaints for you.  It will not install the models for you."

Jos haluat käyttää vanhaa MRAI:n asennusohjelmaa, se löytyy täältä: http://aifs.pvdveen.net/Download/MRAI%20Setup%20v1.23%20and%20v1.24up.zip

Sekä AIFP v2- että MRAI-ohjelman käyttö on "puoliautomaattista" toisin kuin WoAI-asennusohjelman. Noissa edellämainituissa koneiden ja niiden maalausten pitää olla kansioissaan valmiin, kun WoAI-ohjelmapaketeissa nekin tulevat paketin mukana.

Oletko asentamassa AI-liikennettä FS2004:een vai FSX:ään? Itse asennus molemmissa menee kutakuinkin samoin. Konekansio vain FSX:ssä on eripaikassa ja voi myös määritellä AI-koneille oman kansionsa niin eivät ole sotkemassa itse lennettäviä koneita samassa valikossa.

FSX:n suhteen on huomioitava se, että FS2004:lle tehdyt traffic-tiedostot (WoAI-ohjelma ja MRAI-ohjelma) pitää vielä kääntää FSX-muotoon tai muu kuin FS2004:lle tehty AI-liikenne lakkaa näkymästä. AIFP v2-ohjelma osaa tehdä suoraan FSX-koodia ja sillä voi myös kääntää FS2004:n traffic-tiedostot FSX-muotoon.

Pekka

Edit: Ei AI-liikenteen tekeminen manuaalisestikaan ylivoimaista ole, jos malttaa hieman perehtyä johonkin asiasta kirjoitettuun hyvään oppaaseen. Olen laatinut pienen listan netistä löytyvistä oppaista ja muusta AI-liikenteeseen liittyvästä tänne: http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,100093.0.html .

Toki edellä mainitut ohjelmat helpottavat työtä paljon. Project AI:lla (PAI - nykyiseltä nimeltään FlightSimmer: http://www.flightsimmer.com/) on myös oma "täysautomaattinen" asennusohjelma, jota tosin en ole käyttänyt vuosiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

On tossa vähän ongelmia UT2:n installoinin kanssa ja ajettelin kokeilla josko vielä onnistuu manuaalisesti tämä AI liikenteen asentaminen monen vuoden jälkeen  ;D

Millä ryhmällä on ajanmukaisemmat plaanit talvelle 2012 ? Ttools on vielä ilmeisesti kova sana plaanien kokoamiseen ?

Valmiita paketteja ei vissiin löydy muuta kuin World of AI:lta, nekin näyttävät suurin osa olevan jo todella vanhoja ?

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Alpha India Groupin plaaneja olen pyrkinyt suosimaan. Sieltä yleensä löytyy suurimmille yhtiöille melko ajantasaisia plaaneja ja laatu ollut hyvää. Pienempiä ja harvinaisempia yhtiöitä sitten etsinyt aina tarpeen mukaan, kun jaksanut asennella tai päivitellä. Niitä löytyy melko monelta tekijältä, mutta yleensä jos tiettyä yhtiötä haen, niin käyn läpi Avsimin, Globusworldin ja AIG:n foorumit ja vertailen hieman mistä löytyy parhaiten sopivat plaanit. Lisäksi mm. Russian AI Traffic System ja Flightsim melko usein käytössä.

Finnairille ja Blue1:lle uusimmat plaanit löytyvät Harri Heliövaaralta (Heliovaara hakuun Avsimiin) kesälle 2011. Yleensä noihin on Harrilta tullut päivitykset puolen vuoden välein, mutta tällä hetkellä en tiedä onko hän tai joku muu päivittämässä aikatauluja tälle talvelle.

Ttoolsilla edelleen itse asentelen kaikki, kun siihen olen tottunut. AIFP:ta monet käyttäjät ovat toki kehuneet, mutta itse en vain ole jaksanut vanhoja tapoja muuttaa.  ;D Ttoolsilla asennellessa täytyy vain muistaa muuttaa koneiden nopeudet aircraft.txt tiedostossa arvoksi 200, mikäli ovat tätä suurempia. Tuosta löytyy ainakin AIG:n plaanien readme-tiedostoista lisää.

Valmiita paketteja ei pahemmin muualta löydy, mutta AIG:n (ja monissa muissakin nykyään) aikatauluissa on mukana lista tekstuuriehdotuksista. Ja ilmeisesti AIFP:n avulla painttien löytäminen ja asentaminen tehdään vielä helpommaksi. Muutenkaan yleensä ei suurempaa ongelmaa yleensä ole paintteja löytää suurimmalle osalle yhtiöistä. Samoilta sivuilta löytyy yleensä kuin plaanitkin.

Sotilaspuolelle paketteja melko suuren kasan on tehnyt Military AI Works ja liikelentopuolella Ultimate GA on koonnut useille konetyypeille laajat paketit, jotka sisältävät aikataulut ja väritykset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä taas en koske Ttoolsiin edes pitkällä tikulla... Suosittelisin opettelemaan AIFP:n käyttämisen.

AIFP:ssä on omat niksinsä, eikä sen automaattinen maalausten asennus miellytä (kontrollifriikki kun olen), mutta kun kommervenkit oppii niin aikaa säästyy huomattavasti. Mm. automaattinen maalausten lataus on kätevä!

Ihan uusimman version saa tuolta: http://stuff4fs.com/open.asp?JS=TRUE

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä taas en koske Ttoolsiin edes pitkällä tikulla... Suosittelisin opettelemaan AIFP:n käyttämisen.

AIFP:ssä on omat niksinsä, eikä sen automaattinen maalausten asennus miellytä (kontrollifriikki kun olen), mutta kun kommervenkit oppii niin aikaa säästyy huomattavasti. Mm. automaattinen maalausten lataus on kätevä!

Ihan uusimman version saa tuolta: http://stuff4fs.com/open.asp?JS=TRUE

Mites kun minulla näkyy aina kaikki koneet punasena automaattinen maalausten asennus jutussa? Eli ohjelma ei löydä tietoja koneista. Käytössä AIG:in uusimpia plaaneja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Asensin tuossa viime viikolla kaikki World of AI paketit ja nyt olen päivittänyt eurooppalaisten lentoyhtiöitten plaanit uusimpiin.

Tänään sitten päätin käydä katsomassa miltä FSX:ssä näyttää ja AI oli kadonnut kuin pieru saharaan.  :P

Traffic slideri on 100%. WoA asensi pakettien bgl tiedostot osoitteeseen FSX\Scenery\World\Scenery ja koneet ovat tulleet FSX\SimObjects\Airplanes kansioon. Mitään ei simussa kuitenkaan näy  :-\

Kokeilin DX10 moodilla ja ilman DX10:ä.

Siitä on varmaan kolmisen vuotta kun edellisen kerran olen asennellut AI-liikennettä joten auttakaa tyhmää... mitähän on mennyt pieleen ? Alkuasennus on siis tehty WoA installerilla jo osan plaaneista olen päivittänyt Ttoolssilla. Testailin muutamia lentokenttiä euroopassa mutta mitään trafiikkia ei näy.

Viime elokuussa käytin koneessa Ultimate Traffic 2:sta FSX:n kanssa ja se pelitti ihan hyvin. Nyt en tosin saanut uudelle koneelle enään UT2:a asennettua ja täytyi turvautua WoA paketteihin.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Veikkaan että simussa on sekaisin FS9:lle tarkoitettuja Traffic-tiedostoja ja vain FSX:lle tehtyjä. Pelkästään jommalle kummalle tehdyt toimivat, mutta sekaisin laittaminen hävittää ainakin toiselle simulle tehdyn liikenteen näkyvistä. Minulla yksi FS9-tiedosto esti kaiken FSX-liikenteen näkymästä. Vain se yksi FS9-trafiikki toimi.

Ne WoAI-tiedostot (ja kaikki muutkin FS9-traffic-tiedostot) pitää muuntaa FSX-muotoon esimerkiksi edellä mainitulla AIFP2:lla. AIFP2 myös löytää FSX-simussa piileskelevät FS9 traffic-tiedostot, kun sen panee niitä hakemaan oikeasta paikasta.

Pekka

Edit: Lueskelin aiheesta netissä ja vaikuttaisi siltä, että jos mukana on FS9-trafiikkia, FSX näyttää vain yhden FS9-muotoisen traffic-tiedoston liikenteen ja jättää kaiken muun näyttämättä. Sopii taannoiseen havaintooni, kun laitoin scenery-kansioon yhden netistä ladatun FS9-traffic-tiedoston ja kaikki muu liikenne katosi. Kyseisen tiedoston tekijä/kääntäjä oli vielä laittanut sen perään FSX-määreen, mikä hämäsi minua, mutta ei AIFP2:sta. Se oli käännetty FS9:lle - ei FSX:lle. Tästäkin syystä kannattaa siirtyä siitä TToolsista uudempaan ohjelmaan (TTools kääntää vain FS9-muotoisia tiedostoja). Toivoisi WoAI:nkin siirtyvän tekemään suoraan FSX-trafiikkia. Siellä on tosin viime aikoina ollut varsin hiljaista. Tokko asia ketään sen enempää edes kiinnostaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Veikkaan että simussa on sekaisin FS9:lle tarkoitettuja Traffic-tiedostoja ja vain FSX:lle tehtyjä. Pelkästään jommalle kummalle tehdyt toimivat, mutta sekaisin laittaminen hävittää ainakin toiselle simulle tehdyn liikenteen näkyvistä. Minulla yksi FS9-tiedosto esti kaiken FSX-liikenteen näkymästä. Vain se yksi FS9-trafiikki toimi.

Ne WoAI-tiedostot (ja kaikki muutkin FS9-traffic-tiedostot) pitää muuntaa FSX-muotoon esimerkiksi edellä mainitulla AIFP2:lla. AIFP2 myös löytää FSX-simussa piileskelevät FS9 traffic-tiedostot, kun sen panee niitä hakemaan oikeasta paikasta.

Pekka

Edit: Lueskelin aiheesta netissä ja vaikuttaisi siltä, että jos mukana on FS9-trafiikkia, FSX näyttää vain yhden FS9-muotoisen traffic-tiedoston liikenteen ja jättää kaiken muun näyttämättä. Sopii taannoiseen havaintooni, kun laitoin scenery-kansioon yhden netistä ladatun FS9-traffic-tiedoston ja kaikki muu liikenne katosi. Kyseisen tiedoston tekijä/kääntäjä oli vielä laittanut sen perään FSX-määreen, mikä hämäsi minua, mutta ei AIFP2:sta. Se oli käännetty FS9:lle - ei FSX:lle. Tästäkin syystä kannattaa siirtyä siitä TToolsista uudempaan ohjelmaan (TTools kääntää vain FS9-muotoisia tiedostoja). Toivoisi WoAI:nkin siirtyvän tekemään suoraan FSX-trafiikkia. Siellä on tosin viime aikoina ollut varsin hiljaista. Tokko asia ketään sen enempää edes kiinnostaa.

Muunsin tuolla AIFP:llä WoA bgl tiedostot FSX yhteensopiviksi mutta vieläkään liikennettä ei näy.

Alkaa taas rasittamaan nämä MSFSsimuhommat että vois siirtää FSX:n hyllylle ja lennellä vain X-Plane 10:llä...

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites kun minulla näkyy aina kaikki koneet punasena automaattinen maalausten asennus jutussa? Eli ohjelma ei löydä tietoja koneista. Käytössä AIG:in uusimpia plaaneja.

Mitä sinulla on lähdetiedostona, ladattu ja koskematon zip-tiedosto vai puratko sen jonnekin? Kuulostaa siltä että AIFP.cfg tiedosto olisi hukassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä sinulla on lähdetiedostona, ladattu ja koskematon zip-tiedosto vai puratko sen jonnekin? Kuulostaa siltä että AIFP.cfg tiedosto olisi hukassa.

Sain toimimaan.

Tein ensin tyhmästi kun tottumuksesta purin paketin ja tyrkytin pelkkää "Flightplan" tiedostoa jonka se toki söi :P. Mutta kun syötin sille koko .zip paketin niin johan rupesi toimimaan. Kuukauden olen yrittänyt ja kun luin viestisi niin rupesin epäilemään että josko olen tehnyt jotain väärin (kuten purkanut sen zipin joka kerta).  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sepä se. Vanhasta tottumuksesta tekee kaiken Ttoolsin tyylin, mutta kyllä se helpottaa kun oppii tuon ohjelman niksit. Minullakin kesti aikansa oppia pois 6 vuoden rutiinit. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt sain konvertoinnin jälkeen liikenteen näkymään FSX:ssä.

Ongelma taas on se että nyt en saa edes noita backup FS9 bgl tiedostoja aukeamaan TrafficToolssissa.  :P

Tarkoitus olisi päivitellä vielä niitä WorldofAI paketteja uusimpiin aikatauluihin ja tuon olin ajatellut tehdä Ttoolssilla.

Kysymys kuuluukin että saako AIFP:llä säädettyä jotenkin niin että avaa WoA konvertoidun paketin ja korvaa vanhan flightplaanin uudella talvi 2012 versiolla siihen päälle ja konvertoi takaisin FSX:n ? Vanhana Ttools käyttäjänä tuo AIFP vaikutti todella sekavalta ja vaikea käyttöiseltä.

Toinen kysymys jonka huomasin AI liikennettä tarkastaessa. Testasin ensin EFHK:n talviliikenteen joka toimi mainiosti. Siirryin sitten Frankfurtiin jossa senkin talviliikenne toimi aamulla hyvin. Vaihdoin kellonaikaa iltapäivään ja AI-koneet hävisivät kuin pieru saharaan. Hauskinta oli että lennonjohto kuului kun AI liikenne teki manöövereitään mutta kenttä muuten oli tyhjä  ;D vaihdoin takaisin EFHK:lle ja sielläkään ei näkynyt yhtään liikennettä mutta ATC kokoajan kuitenkin höpötteli jotain.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Opettelin sitten käyttämään tuota AIFP:tä.

Uskalsin jopa installoida sillä repaintteja ja kaikki menivät kiltisti paikoilleen.

AIFP ilmeisesti compilaa plaanit oikein FSX muotoon jos FSX painike on päällä. Täytyy huomenna käydä testailemassa. Seuraavaksi sitten päivittelemään Pohjois_Ameriikan.liikennettä  :P

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maalausten asennusominaisuuden lisäksi siinä on näppärä poistotyökalukin, se on ACA2005:n kanssa käytettynä korvaamaton pitämään simun siistinä! ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja tuohon vielä lisänä, että ACA2007light löytää aircraft.cfg-tiedostoista nekin virheet, joita silmä ei huomaa tai jos noita tiedostoja on satoja tai tuhansia.

Kokeilin kerran tuota ACA 2005:sta jo FS2004-aikaan, mutta se jumahti aina johonkin (on näköjään paljon ohjelmia, joille simun pitää olla "kaikkien standardien mukainen" eikä se saa olla kovin monta sataa gigaa kooltaan) ;).

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi.

Mitähän ihmettä ?  ;D

[ attachment removed / expired ]

Tässä siis Chicago O'Harella jossa muutamasta koneesta näkyi vaan varjot mutta ei modellia. Toinen kone on vissiin 717 ja toinen A32S sarjalainen.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koita ottaa "aicraft cast shadows on the ground" pois päältä.

Tosin tuo ongelma on ollut kai yleensä sitten kaikkien koneiden kanssa ja vain lisäosakentillä, mutta koita jos sattuisi toimimaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä vielä säädän päivitysten kanssa. Nyt AIFP:llä onnistuu jo ihan hyvin ja paketit näyttävät toimivan.

Mistä saisin AI Malcontentin DC-10-10 modellin FedExin pakettia varten ? Kävin AIMC sivuilla mutta ainakaan sieltä en saanut ladattua modellia eikä avsimistä löytynyt.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä saisin AI Malcontentin DC-10-10 modellin FedExin pakettia varten ? Kävin AIMC sivuilla mutta ainakaan sieltä en saanut ladattua modellia eikä avsimistä löytynyt.

Avsimista aim_dc1010_modelbasepack.zip ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On muuten aikaa vievää hommaa tämä asentelu.

Äsken sain valmiiksi Air France feederit talvikaudelle ja kaikkien maalauksien asennuksessa ja säätämisessä vierähti tasan tunti...

Tästä pitäisi saada tuntipalkkaa  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On muuten aikaa vievää hommaa tämä asentelu.

Äsken sain valmiiksi Air France feederit talvikaudelle ja kaikkien maalauksien asennuksessa ja säätämisessä vierähti tasan tunti...

Tästä pitäisi saada tuntipalkkaa  ;D

Elä nyt simuilun motivaatiota tuolla tapaa rasita, voi vielä iskeä innon lopahtaminen simuun :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään