Guest Ilves

Nyt tarvitaan taas apua!

4 viestiä aiheessa

Hei pojat!

Nyt on sitten Hornetit päin H......iä.

Tämän koneen viirushuuhtelun jälkeen en enää niitä kahta Hornettiani tässä nähnytkään.

Rohkenin eilen laittaa sen Superbug levyn sisään ja kas vaan. luetteloon se meni.

Otin sen esille ja mitä näinkään?

Mun piti laittaa tähän kolme kuvaa, vaan kun ne pienensin siihen sallittuun 800, sillä Photoshop 6 ohjelmalla, niin en saanut niitä siitä photoshopista siirrettyä työpöydälle.

En osaa enää yhtään mitään. kyllä alkaa ottaa kupoliin. Kaikki alkaa olla unohduxissa, kun ei pitkään aikaan ole tällä leikkinyt.

No se ensimmäinen kuva oli ihan O.K.

Toinen kuva oli vain maisema, nähtynä pilotin tuolilta. Se kolmas kuva oli sitten ulkokuva, mutta näin sanoin en osaa kertoa sitä, mitä kuva kertoisi.

Ainoa mikä toimi, oli pedalit ja trotteli.

Kaikki ohjaimet olivat länkkärässä mikä mihinkin suuntaan ja kun styrspagilla koitin niitä liikuttaa, niin ei tapahtunut yhtään mitään

No sitten ajattelin, että onhan mulla se USN BLUE ANGELS F - 18.

No levy sisään ja ajoon, mutta jostakin ihmeen syystä kone kieltäytyy sitä hyväksymästä ja väittää sen olevan viirusvaarallinen ja F-Secure ohjelma poistaa sen ja ilmoittaa, että viirus on poistettu.

Nämä molemmat levyt olen rahalla ostanut, että niiden pitäisi toimia tässä Win7:ssa, niinkuin aikanaan Vistassa.

Mukelo, joka on tallella tässä koneessa, toimii ihan niinkuin ennenkin.

Voi, kun se Superbug oli kiva. Vaikka se oli niinkin pitkälle viedyllä tekniikalla, siinä oli yksinkertainenkin vaihtoehto jota minä aikanani käytin, kun se oli mulla siinä Vistassa.

Onko mun nyt heitettävä näillä levyillä vesilintua ja opeteltava vain tolla mukelolla lentelyä?

Muuten sillä menee ihan O.K., mutta alastulo on niin pirun vaikeata, kun mitään ei lähelle eteensä näe.

Niin ja mitenkäs ne pienennetyt kuvat sitten saa siirrettyä esim. takaisin siihen FSckrin mappiin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisää problemia!

Sain sillä Photoshopilla ne kuvat 800x500 joka on kai se sallittu, mutta sanottiin, että suurin sallittu koko olisi 200 KB

Kuvat ovat noin 1,14Mt.

Kyllä ennen on riittänyt se 800 leveys, eikä ole kysytty mitään muuta.

Onkos tämä Win7 nyt aivan susi?

Photoshop 6 toimii ihan toisin, kuin mitä olin tottunut sillä xP:llä.

Oliskohan viisainta kysyä datakaupasta, josko heillä olisi vielä jömmassa joku xP, kun nämä Win7:n hommat menee aivan pieleen?

Ton läppärin kanssa kyllä pärjään, mutta tämä pelikone ei taida tätä 7:aa oikein ymmärtää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun tallennat kuvaa esim. jpg- muotoon siellä (save as...) pitäisi olla "Options"- painike mistä saat valittua pakkausasteen. Mitä suurempi pakkaus sitä pienempi kuvan koko on ja tietysti sen huonompilaatuinen kuva on. Jos se on 1, niin kuva on todennäköisesti yli 200 kb. Suurenna sitä kunnes saat kuvan max 200 kb- kokoiseksi.

Näin ainakin paint shop pro- ohjelmassa mitä itse käytän mutta luulis sen olevan vakio-ominaisuus joka ohjelmassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Sain sillä Photoshopilla ne kuvat 800x500 joka on kai se sallittu, mutta sanottiin, että suurin sallittu koko olisi 200 KB

Kuvat ovat noin 1,14Mt.

Kyllä ennen on riittänyt se 800 leveys, eikä ole kysytty mitään muuta.

...

Muuta kuva tallennettaessa sellaiseen kuvamuotoon (esimerkiksi jpg), jossa kuvaa pakataan (laadun sanottavasti kärsimättä). Näin saat kuvatiedoston koon helposti pienennettyä.

...

Onkos tämä Win7 nyt aivan susi?

Photoshop 6 toimii ihan toisin, kuin mitä olin tottunut sillä xP:llä.

Oliskohan viisainta kysyä datakaupasta, josko heillä olisi vielä jömmassa joku xP, kun nämä Win7:n hommat menee aivan pieleen?

Ton läppärin kanssa kyllä pärjään, mutta tämä pelikone ei taida tätä 7:aa oikein ymmärtää.

Windows 7 ei ole susi. Paras W-järjestelmä, joka minulla toistaiseksi on ollut. Se on vain monelta osin kokonaan erilainen kuin XP ja lisäksi siinä on ihka uusia ominaisuuksia. Näiden opiskelu on meille vanhemmille ihmisille hankalampaa kuin nuorille. Ohjelmat toimivat kyllä seiskassa ihan samalla tavalla kuin XP:ssäkin. Myös simulaattorit toimivat ihan hyvin. Niitä vain ei kannata asentaa oletuskansioon ...\Program Files (x86) sillä siellä on käyttö- tai editointirajoituksia. Jos asentaa tuohon kansioon, pitää UAC (User Account Control ottaa pois käytöstä). Minä olen tehnyt alunperin kovalevylle toisen loogisen levyaseman ja asennan sinne kaikki simulaattorit. Mitään ongelmia ei ole ollut (ainakaan sen enempää kuin aikoinaan XP:ssä).

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään