Guest pkoskineh

FSX grafiikka laatu...Apua tarvitaan!

25 viestiä aiheessa

Hei,

Onko jollain antaa apua kuinka saan FSX:n grafiikan kohdileen  koska on aika tökköä.

Kokoonpanko on:Intel i5-2500K CPU "3.3Ghz ja EMO ASUS P8P67-M / muisti Kingston HyperX Genesis KHX1600 8GB 1600MHz DDR3 CL9 sekä Nvidia GeForce GTX 560 Ti , kovalevy WDC WD2000JD 180GB , windows 7 64 Ultimate.

Saako tällä kokoonpanolla loistavaa ja Full HD laatuista FSX:ää vai pitääkö muttaa kokoonpanoa ja miten?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kokoonpanossa mitään vikaa näytä olevan, suosittelen laittamaan sen cfg tiedoston vähän parempaan kuntoon, itselläni FPS:ät tuplaantuivat melkein tuon operaation jälkeen. Olettaen tietysti, että tuo "tökköä" tarkoitti liian matalaa FPS:ää.

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,81467.0.html

http://www.venetubo.com/fsx.html

Mikäli meinasit, että maisemat ovat huonot, niin lisäosia vaan ostelemaan ja REX ilmeisesti parantaa myös reilusti näyttävyyttä.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos neuvoista,

Olen kokeillut tuota Venetubo tweakusta ja laittanut tweakatun fsx.cfg koneelle ja sekä FPS limiterin.

Eipä näytä hirveästi tullut freimejä lisää taikka parempaa grfiikka-laatua kokonaisuudessaan koska edelleen näkyy mm kiitotien reunaviivoissa ns "sahalaitaa"..

Olen myös kellottanut prossun i5 2500k =>4.3Ghz ja tämän pitäisi tuoda freimejä lisää........ymmärtääkseni FSX rakastaa prossutehoa...

Onko nyt kenties minun GTX560 ti rajoittava tekijä tässä ongelmassa...........koska kun katsoo youtubesta FSX videoita samanlaisella kokooonpanolla niin ovat todella näyttävää grafiikkalaatua (HD ja looks like real).

Joten todellla travitaan apua tähän ongelmaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Virelä semmoinen lisäys että kun käyttää EZdok Camera Addon (EZCA) niin käy sillä tavalla että kun liikaa zoomaa niin kamera mennee koneesta ulos ja näen lentokoneen "sisukset"??

Tuntuu kuin näytönohjain ei jaksaisi riittävästi pyörittää grafiikkaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Virelä semmoinen lisäys että kun käyttää EZdok Camera Addon (EZCA) niin käy sillä tavalla että kun liikaa zoomaa niin kamera mennee koneesta ulos ja näen lentokoneen "sisukset"??

Tuntuu kuin näytönohjain ei jaksaisi riittävästi pyörittää grafiikkaa.

Johtunee siitä että koneiden sisätiloihin ei ole tehty koneen ulkopuolista näkymää (koska ei ole tarpeellista). Zoomaile spot näkymässä koneen ulkopuolella niin pitäisi näkyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos neuvoista,

Eipä näytä hirveästi tullut freimejä lisää taikka parempaa grfiikka-laatua kokonaisuudessaan koska edelleen näkyy mm kiitotien reunaviivoissa ns "sahalaitaa"..

Onhan sulla Näyttiksen asetuksista päällä reunanpehmennys = Antialiasing?

Onko nyt kenties minun GTX560 ti rajoittava tekijä tässä ongelmassa

Tuskin, ainakaan kovin paljon, itselläni on Atin 6870 1gb näytönohjain, joka sekään ei ole markkinoiden tehokkaimpia, lennän X:ää Eyefinity-tilassa kahdella näytöllä, eli 3300x900 ja lisäksi toistan vielä mittareita kolmannessa. Freimit olen rajoittanut 35/s ja melko harvoin ne tuolta alas tulevat, toki AI-liikenne tekee tehtävänsä. Prossuna on AMD:n 965 3,4ghz, joten kyllä sulla näyttäis parempi kokoonpano olevan. Olen myös muokannut cfg:tä sivuston ohjeiden mukaan, en siis ole tuota Venetuboa koittanut.

Jos haluaa Freimejä lisää hieman huonompien grafiikoiden kustannuksella, kannattaa tehdä itse noitan muutoksia cfg:n.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan siellä FSX.cfg filussa LOD asetus muuta kuin 4.5, joka on vakio, ja palaa aina täksi jos muutoksia tekee cfg:hen.

Laita sinne vaikka 7.0 ja katso mitä tapahtuu. Ihan tuosta ei selvinnyt, mitä tuolla tököllä tarkoitit?  Onko näytönohjaimen

asetukset ok?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistä nyt hyvä mies Kuvia simulaattorista, sekin kertoo enemmän varmasti kun tuhat sanaa, ja siitä voi helposti päätellä mikä mättää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro,

Eli olen tehnyt muutoksia fsx.cfg fileen mutta silti on vielä pitkä matka näyttävään ja "smoothness" grafiikkaan.

Mistäs tietää "oikeat" arvot noihin fsx.cfg muutoksiin?Näyttäisi olevan paljon eri arvoja laidasta laitaan joita pitäsi muuttaa.

Nvidia inspectorista sen verran että mikä on paras vaihtoehto tuolle GTX560Ti näyttikselle kun noita profile FSX settings vaihtoehtoja on erinlaisia joka foorumilla?

Olisikohan kellään samanlaista PC kokoonpanoa kuin minulla eli Intel I5 2500k / GTX560ti jotta voisi verrata fsx.cfg:tä?

Laitan vielä myöhemmin muutaman kuvan FSX:stä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro,

Eli olen tehnyt muutoksia fsx.cfg fileen mutta silti on vielä pitkä matka näyttävään ja "smoothness" grafiikkaan.

Mistäs tietää "oikeat" arvot noihin fsx.cfg muutoksiin?Näyttäisi olevan paljon eri arvoja laidasta laitaan joita pitäsi muuttaa.

Nvidia inspectorista sen verran että mikä on paras vaihtoehto tuolle GTX560Ti näyttikselle kun noita profile FSX settings vaihtoehtoja on erinlaisia joka foorumilla?

Olisikohan kellään samanlaista PC kokoonpanoa kuin minulla eli Intel I5 2500k / GTX560ti jotta voisi verrata fsx.cfg:tä?

Laitan vielä myöhemmin muutaman kuvan FSX:stä.

Sen takia ne asetukset on erilaisia, kun tietokoneet on suurimmalla osin erilaisia, eli periaatehan on että simun asetukset lisureineen laittaa oman maun mukaan mikä omalle silmälle välttää.

Ei sitä kannata lähtee siitä miltä muut näyttää, esim jos potkua koneesta ei hirveästi lähde sen mukaisesti ei kannata silloin liian pilkulleen huomioida noita muiden asetuksia. Sitten kun asetukset on oman tyylin mukaan laitettu, voi toki kokeilla asetuksia mitä muilla on mutta sitäkin mukaan että ei ala kone kyykkäämään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö tolla prosulla Intel i5 2500k OC 4.3 Ghz sekä 8GB 1600Mhz muistilla ja GTX560 Ti näyttiksellä pitäisi pystyä aika "kovaan/hyvään" suoritukseen grafiikkaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä tästä asetuksesta :

[bufferPools]                                            Lisätkää rivi,kovin suuret esim 12000000 aiheuttaa nyki

PoolSize=5000000                                    mistä, pienemmät suttuavat,kokeilua

Liittyykö tuo näytönohjaimeen?

Eli jos on 1024mb näyttis niin pitääkö tuon arvon olla 10000000?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö tolla prosulla Intel i5 2500k OC 4.3 Ghz sekä 8GB 1600Mhz muistilla ja GTX560 Ti näyttiksellä pitäisi pystyä aika "kovaan/hyvään" suoritukseen grafiikkaan?

No itse tuossa kesällä tein testit 2500K ja nykyisellä 2600K:lla nykyisellä kokoonpanolla, kyllä se ero oli muutaman FPS luokkaa, mutta samoihin tuloksiin FPS osalta pääsee kun pudottaa asetuksia esim AI liikenteen osalla yms muilla liikenteillä, niissä oli se suurin FPS nousu kun asetuksia pudotti. Eli ei se 2500K ihan kovia asetuksia mahdollista pitää, ainakaan meikäläisen lisurikirjolla. Tuohon on vaikea mennä sanomaan mitään sen kummempaa, se on se tärkein miten koneelta vaativia lisureita käyttää ja millä asetuksilla niitä soveltaa. Se vaan täytyy itse viritellä ne asetukset konekohtaisesti itselleen sopiviksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve,

Nyt on vähän paremmassa jamassa tuo FSX grafiikka , mutta on ilmennyt uusi ongelma kun katsoo koneesta ulos esim oikealta siiveltä niin maisema "nykii"??

Olen kyllä laittanut fsx.cfg bufferpoolsize=0 , usepools=0.

Mitä muuta pitäisi tarkistaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ongelmana tuo että, koneiden grafiikasta tulee suttuista kun zoomaa pois päin koneesta.

Simu näyttää hyvältä läheltä katsottuna...

[ attachment removed / expired ]

Mutta vähän kauempaa katsottuna, muuttu suttuiseksi.

[ attachment removed / expired ]

FSX:n asetuksista on Anti-Aliaising päällä ja fsx.cfg:tä on hieman muokattu.

Eli mitä asetusta pitää muuttaa esim. fsx.cfg:stä.

Jos noilla koneen tiedoilla on väliä, niin tossa on tärkeimmät.

Prossu: AMD Phenom II X4 N970. Näytönohjain:AMD Radeon HD 6650M.

Muokattu: Kuvat suuremmiksi!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilman suoraa linkkiä voisit lähteä tutkailemaan vaikka tuolta:

http://www.google.fi/search?q=radeon+hd+6650+fsx+settings&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a

Sieltä sitten kaivat itsellesi osuvan sivun. Joskus näitä saa hakemalla hakea ja olen hukannut kaikki Radeonin ohjeet siirryttyäni nVidian korttiin, jolle löytyy seikkaperäiset ohjeet AVSIMin foorumilta. Itsekkin taistelin tuon sivunäkymän nykimisen kanssa kauan ja hartaasti eikä se vieläkään kaikilta osin tyydytä. Tweikkejä käytän hyvin vähän. Jaa joo - käy ORBX:n foorumilla (pakollinen rekisreröityminen, mutta kannattaa), siellä on paljon infoa kaiken sortin näyttöongelmiin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekkin taistelin tuon sivunäkymän nykimisen kanssa kauan ja hartaasti eikä se vieläkään kaikilta osin tyydytä.

Mitään nykimistä ei esiinny.

Olen muualta netistä yrittänyt noita ohjeita jo nyhtää, mutta on niin kiven alla ettei mitään hyvää löydy.

Tarkennan vielä tuota ongelmaa, tuo suttuisuus koskee siis etenkin lentokonetta kun zoomaan pois päin. Kaikki lentokenttä ajoneuvot ja lentokoneet näyttävät hyviltä läheltä katsottuna. Mutta kun zoomaan pois tuosta näkymän vakio asetuksesta, muuttuu kone suttuiseksi.

Jos vaihdan toiseen kuvakulmaan A ja S näppäimillä näyttää kone hyvältä.

Ongelma ei vaikuta lentämiseen, haluaisin vain simun näyttävän hyvältä jos otan vaikka screen shotin.

En ole ajureita päivitellyt, ja mietin jos FSX:n asetuksista tai cfg:stä voisi tuota muuttaa.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kai tuon kovin pienellä zoomilla kuulukaan näyttää HD tasoiselta...?

Sulla näyttää olevan hyvät grafiikat kuvien perusteilla, :thmbup: niin meneekö sulla kone vähän pikseliks jos zoomaat ulospäin.

Mulla menee, ja näyttää tosi rumala sen jälkeen.

Olen nähnyt paljon kuvia joissa on zoomattu ulospäin, ja grafiikat on edelleen upeat. Miten simun saisi sellaseksi?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo siis menee. Kun zoomaat ulospäin, yksi pikseli vastaa isompaa aluetta. Tällöin luonnollisesti laatu kärsii. Käsittääkseni se olisi näin, korjatkaa viisaammat, jos taas kerran meni päin mäntyä ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitään nykimistä ei esiinny.

Okei joo - lukaisin samalla viestisi yläpuolella olevan jutun ja meni asiat sekaisin Suomi-peliä venatessa - sorry.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo siis menee. Kun zoomaat ulospäin, yksi pikseli vastaa isompaa aluetta. Tällöin luonnollisesti laatu kärsii.

Ja siihenkö ei voi vaikuttaa mitenkään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa ainoa vaikutuskonsti olla hommaamalla tarkemman näytön (Enemmän resoluutiota). Tällä hetkellä taitaa saada järkevällä hinnalla 2560 x 1600 näyttöjä.

Ootellaan noita 8K:n (7680x4320) näyttöjä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se asia taisi sitten selvitä, pitää varmaan jossain vaiheessa ostaa toi isompi näyttö. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään