Guest huru-ukko

aero_airlines_fleet.zip

5 viestiä aiheessa

Olen joskus imuroinut kyseisen tiedoston ja ajattelin asennella sen koneelle. Siinä on eräs tekstitiedosto  joka ei täysin aukea minulle. "Installation instrutions.txt" siinä oleva osa "Once you have installed all textures, add the contents of the "tittle=" statment in each of the new sections to your aircraft.txt file using the format "AC#xxx,200," Aerospatiale ATR 72-200 EAY Aero Airlines OH-KRE

 

Match this AC# Entry to your Flight Plan and you´re all set.

 

Epäselväksi on jäänyt, mistä löytyy tuo mainittu aircraft.txt, simulaattorikansiosta vai löytyykö se muualta?

 

Toinen kysymys, pystyykö jollain ohjelmalla muokkaamaan .bgl päätteistä tiedostoa? Esimerkiksi FS9/scenery/world/scenery/traffic_KLM.bgl?

 

Saattaa olla, että vastaus löytyisi jos osaisi oikein etsiä. Olisi mukava jos joku osaisi neuvoa minua

Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Toinen kysymys, pystyykö jollain ohjelmalla muokkaamaan .bgl päätteistä tiedostoa? Esimerkiksi FS9/scenery/world/scenery/traffic_KLM.bgl?

 

Hmmm . . . aloitetaan nyt jostakin, joku toinen saa jatkaa . . .

 

Tarvitset ilmaisen TT-Tools ohjelman, jonka avulla saat tuon traffic bgl:n avattua kolmeksi txt tiedostoksi, joita voit sitten muokata ja tallentaa muokkauksen jälkeen takaisin bgl muotoon. Tätä TT-Tools ohjelmaa käytetään kun tehdään muutoksia simun AI-liikenteeseen.

 

Aukenevat txt tiedostot ovat nimeltään: Aircraft.txt, Airports.txt ja FlightPlans.txt

Muita bgl. päätteisiä tiedostoja ei tuolla TT-Toolsilla voi muokata, pelkästään näitä "traffic" bgl:iä. Noin yleensä ei bgl. tiedostoja pysty muokkaamaan millään, nämä traffic tiedostot ovat poikkeus.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jokaisen simulaattoriin asennetun lentokoneen - niin lennettäväksi tarkoitetun kuin ai-koneenkin - kansiosta löytyy tekstitiedosto, jonko nimi on "aircraft.cfg". Kukin niistä alkaa näin:

 

[fltsim.0]

title=OSP ATR 42-200 House Livery

sim=ATR42

model=300

texture=house

/.......

 

(Esimerkki on Oskarin ai-ATR 42-300, mutta tällainen rakenne niissä kaikissa on.)

 

Tuon lainaamasi ohjeen kannalta keskeistä on rivi "title=OSP ATR 42-200 House Livery". Ohje painottaa sitä että

 

yhtäsuuruusmerkin jälkeen tuleva teksti on koneen nimi, jonka täytyy olla ai-liikennettä varten tehdyssä aircraft.txt -tiedostossa täsmälleen sama.

 

Aircraft.txt-tiedostossa siis vaikkapa näin:

AC#1,200,"OSP ATR 42-200 House Livery"

 

TÄMÄN OHJEEN LAIMINLYÖMINEN ON VARMASTI YKSI SUURIMPIA SYITÄ SIIHEN, ETTEI ASENNETTU AI-LIIKENNE NÄY SIMULAATTORISSA!

 

Käytä copy-paste toimintoa, kun siirrät tietoja näiden kahden tekstitiedoston välillä. Nimen on oltava sama pilkulleen, välilyönnelleen, jopa kirjoitusvirheilleen ja koska se on usein monimutkainen, on paras tehdä siirto idioottivarmalla menetelmällä.

 

Juttuhan on tyypillisesti niin, että ai-liikennettä varten yksi tekee liikennetiedostot (nuo Jarin erinomaisessa kiteytyksessään mainitsemat kolme tiedostoa) ja joku toinen koneiden repaintit. Näillä kahdella tekijällä ei useimmiten ole mitään tekemistä toistensa kanssa, joten aircraft.txt -tiedostossa saatetaan käyttää - yleensä käytetäänkin - koneesta aivan muuta nimeä (title) kuin repaintin mukana tulevassa ohjeessa. Siksi ne on AINA tarkastettava erikseen ja pidettävä huoli siitä, että molemmissa käytetään samaa nimeä. Sillä ei ole väliä, käytetäänkö liikenteen tekijän vai repaintin tekijän ehdottamaa; pääasia on, että se on just jetsulleen sama molemmissa. Tämä koskee myös sellaisia ai-flight planeja - esimerkiksi AIG:n tekemiä - joissa ehdotetaan sopivia repainteja.

 

Jos kyseessä on kokonainen paketti, joka sisältää sekä ai-tiedostot että koneet, tekijät ovat hyvinkin saattaneet pitää tästä asiasta huolen. Siihenkään ei silti kannata luottaa, vaan juttu pitää AINA tarkistaa erikseen.

 

Suosittelen lämpimästi pienen, kevyen ja vaivattoman apuohjelman asentamista: ACA2007 Light (http://aifs2.pvdveen.net/?page_id=5). Se on todella yksinkertainen pikkuohjelma, joka tutkii asennettujen koneiden aircraft-tiedostot ja tekee listan niistä, joissa on jotain vialla. Niin helppo käyttää, etten edes vaivaudu kertomaan... Itselläni on asennettuna noin 1000 ai-yhtiötä; ilman tätä ohjelmaa niistä olisi jäänyt ehkä neljännes näkymättä.

 

Ja vielä toinen suositus: älkää tunkeko niitä traffic_yhtio_666.bgl -tiedostoja sinne simulaatorin world-kansioon. Tehkää suosiolla scenery-kansiot jonnekin muualle, jossa niitä on helppo hallinnoida. Itselläni AI-liikenne on asennettu sille kiintolevyn osiolle, jolla muutkin maisemat sijaitsevat - se on eri osio kuin kumpikaan simulaattoriosioista - ja olen jakanut kansion ensin maanosittain ja sitten maittain. (Esimerkki: AI-liikenne-Eurooppa-ai-Saksa). ai-Saksa on tavallinen scenery-kansio, jonka sisältä löytyy scenery-kansio, jonka sisällä ovat kaikki saksalaiset yhtiöni - toisin sanoen niiden traffic.bgl:t. Tämä ai-Saksa aktivoidaan simulaattorissa tavallisen maiseman tapaan.

 

 

 

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oolrait, kiitos neuvoista yritellään taas tästä eteenpäin.

Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos FlightPlaanit ovat FS2004:lle, voi käyttää tuota TToolsia. Jos ne taas ovat FSX:lle, on parasta käyttää AI Flight Planeria (ilmaisohjelmia molemmat). Jälkimmäisen avulla voi toki myös kääntää FS2004:n plaanit FSX:lle.

 

Jos käyttää FSX:ssä sekaisin FSX:n ja FS2004:n plaaneja, on olemassa se vaara, että muu kuin FS2004:n liikenne katoaa näkyvistä (jo yksikin FS2004:lle tehty Traffic_xxxx.bgl-tiedosto riittää). Sitä en tiedä miten käy, jos FS2004:ssa käyttää FSX:lle tehtyjä plaaneja (tai toimivatko ne lainkaan), kun en ole kokeillut.

 

Tuo AIFP (nykyinen versio on 2.x) on parempi siinäkin mielessä, että siinä voi editoida plaaneja "selväkielisesti". TTools on pelkkä käännösohjelma. Myös AIFP:llä voi muuttaa ja tallentaa Traffic_xxxx.bgl-tiedostot tekstitiedostoiksi. Aircraft_xxxx.txt, Airports_xxxx.txt ja FlightPlans_xxxx.txt manuaalista editointia varten. Siinä on myös erilaisia validaattoreita, joiden avulla plaaneista voi löytää virheitä, joita silmämääräisesti on usein vaikea havaita. AIFP sopii myös FS2004:n plaanien tekemiseen.

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään